Avto

Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo

Opel crossland X je v pokoj poslal merivo, sam pa na 4,21 metra dolžine zgledno združuje lastnosti enoprostorca in manjšega terenca, ki se kljub nekoliko robustnemu videzu še najbolje znajde v mestnem okolju.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.06.2018 00:01
Dopolnjeno: 25.06.2018 00:35
Čas branja: 9 min

Prijatelja je vest, da je Opel opustil merivo kar malce užalostila. Oblikovni posebnež med enoprostorci mu je bil všeč, sploh ker je želel boljši polovici kupiti kompakten, vendar tudi prilagodljiv, uporaben, prostoren in sodoben avtomobil. A čeprav so enoprostorci iz mode, se pri Oplu kupcem s takšnimi željami niso želeli odreči, če pa so želeli v svoje vrste privabiti še kakšnega novega, so se morali podrediti modnim trendom.

Pri Oplu so se zato usmerili v priljubljeni segment športnih terencev, rezultat pa je kompaktni križanec crossland X, ki s ceno od 15.500 evrov nagovarja družine in vse tiste, ki cenijo višje sedenje, preglednost in splošno uporabnost.

Na prioritetnem seznamu pri snovanju novega avtomobila sta jim bila namreč prilagodljivost in uporabnost potniške kabine, s kakršno se je ponašala meriva.

Crossland X je sicer v tesnem sorodstvu s Peugeotom 2008 - razvit je na enaki platformi -, vendar pa tega na pogled na kaže, saj ima svojo dušo oziroma sledi najnovejšim Oplovim smernicam.

V nos je 4,21 metra dolg, 1,77 metra širok in 1,61 m visok avtomobil tipično Oplovski ter precej spominja na slab decimeter večjo mokko X, z boka v oči pade C-stebriček, ki je podobno oblikovan kot pri astri, zadek pa je samosvoj in prepoznaven.

Z raznimi plastičnimi vložki na pogled deluje robustno in nekoliko poudari terenski značaj, kot se za križanca spodobi, dvobarvna kombinacija s sivo streho pa ga popestri. Ni kaj, Opel crossland X se lahko pohvali s trendovskim videzom in zasnovo.

Morda celo bolj kot na videz crossland X igra na prostornost in prilagodljivost. V obeh disciplinah se izkaže kot dostojni naslednik merive, izkoriščenost kabine na 2,6 metra medosne razdalje pa je njegov največji adut.

Odlična prednja sedeža sta mešanica francoskega udobja in nemške trdnosti, odrasli na zadnji klopi se ne bodo počutili utesnjeno, saj je tudi za glave dovolj prostora, predvsem starejši pa bodo cenili višje sedenje in dobro preglednost v vseh smereh.

Starši bodo cenili še lahko dostopna vpetja ISOFIX, nizek rob šipe pa bo pogodu otrokom, saj jim ne zastira pogleda ven.

Za družinsko naravnane kupce, aktivne pare in vse tiste, ki na svojih poteh enkrat prevažajo žive potnike, drugič pa prtljago, bo največji magnet vzdolžno pomična zadnja klop. Ta je z enostavnim gibom vdolžno pomična za 15 centimetrov, ob tem je deljena v razmerju 60:40.

Vzdolžni pomik zadnje klopi omogoči, da prtljažnik povečamo s 410 na 520 litrov, ob podrti zadnji klopi pa se prostor poveča na 1.255 litrov, dno pa je ravno.

Za praktično in uporabno rešitev mora kupec doplačati 800 evrov, kolikor stane paket vsestranskosti, hkrati dobimo še dodatno odprtino v sredini naslona za prevoz daljših predmetov in prtljažno dno s pregrado flex floor.

Voznik se bo v delovnem okolju dobro počutil, saj je kabina svetla in kakovostno izelana, ergonomija pa dobra in povšeči “analognim” uporabnikom.

Infozabavnemu delu sicer ukazujemo prek 8-palčnega zaslona na dotik, vendar je klimatski del pohvalno kasično zasnovan, taki so tudi števci, ki so z izjemo sredinskega dela za prikaz podatkov s potovalnega računalnika povsem analogni.

Za doplačilo sicer lahko dobite projekcijski zaslon in v duhu Oplov ogrevane sedeže in obroč, pri parkiranju pa so zaradi zajetnih stebričkov v pomoč parkirna tipala in 180-stopinjska vzvratna kamera.

V crosslandu X je na voljo veliko odlagalnih mest, sploh za pametni telefon. Zanj sta spredaj na voljo dve USB-vtičnici, možnost brezžičnega polnjenja, odlična pa je tudi povezljivost z osrednjim multimedijskim sistemom (Apple in Android podpora). Oplov IntelliLink je nadomestil francoski vmesnik, zato je nekoliko okrnjena uporaba sistema Opel OnStar.

Kupec lahko izbira med tremi bencinskimi motorji, pravi biser pa je 1,2-litrski trivaljnik s 96 kW (130 KM), ki sicer izvira iz koncerna PSA. Prepriča z mirnim tekom, tihim delovanjem in dovolj navora (230 Nm pri 1.750 vrt./min), povprečno podporo pa mu nudi 6-stopenjski ročni menjalnik, saj je ročica skupaj s hodi predolga.

Moči je sicer dovolj, da se slabe 1,3 tone težak crossland X ne ustraši niti prehitevalnega pasu in klancev, konji pa mu zagotavljajo največjo hitrost 206 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h v 9,1 sekunde. Poraba je v skladu s pričakovanju in se giblje pri sedmih litrih (tovarna 4,7/5,1/5,9), z nežno nogo pa se približa šestim litrom.

Pri mestnih terencih smo vajeni, da sta visoka nasajenost karoserije in poudarjen terenski značaj le šminka, saj večinoma ne zapustijo urejenih cest. Tudi crossland X je tak mestni frajer, saj nima štirikolesnega pogona ali kakšnih drugih terenskih voznih lastnosti, se pa dovolj dobro znajde na asfaltu.

Avtomobil je okreten in zgledno vodljiv, le med ovinki se zaradi nekoliko višjega težišča in premalo čvrstega vzemetenja ne znajde ravno najbolje. A tega mu ne gre zameriti, sploh ker bo povprečen kupec cenil udobje in nekaj asistenčnih sistemov (opozarjanje na spremembo voznega pasu, prepoznavanje znakov, tempomat, pomoč pri speljevanju v klanec), pri čemer je treba za sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev odšteti 300 evrov.

Pri Oplu so tako v nasičen svet križancev stopili premišljeno, za boj s konkurenco pa ja potrebna tudi pametna cena. Vstopni crossland X tako stane 15.510 evrov, izhodišče za testnega 1.2 turbo Innovation pa je postavljeno pri 18.600 evrov. Za presenetljivo prostoren, uporaben, dobro opremljen, tudi živahen in v vožnji dober avto je to kar ustrezna in zmerna cena, sploh ker mokka X stane precej več, francoski sorodnik v podobi 2008 pa približno enako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Zakaj je Opel skoraj izginil s slovenskega zemljevida in kako poteka njegova vrnitev
Avto
AvtoMiloš Milač Zakaj je Opel skoraj izginil s slovenskega zemljevida in kako poteka njegova vrnitev 5

Intervju z Draganom Nenadovićem, regijskim direktorjem Opla v Wallis Automotivu Europe

FINANCE
Avto
Novo opel astro bo poganjal tudi priključni hibrid
Avto
AvtoMiloš Milač Novo opel astro bo poganjal tudi priključni hibrid 9

Prihodnje leto bo na trg zapeljala nova opel astra, ki bo zasnovana na skupni osnovi skupine PSA EMP2. Poleg osnove bo od francozov prevzela tudi bencinski priključni hibrid, je potrdil šef Opla Michael Lochscheller.

FINANCE
PMM
Mokka je budnica tudi za slovenski Opel
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Mokka je budnica tudi za slovenski Opel

Včeraj je na trg zapeljala nova opel mokka – izstopajoč in igriv SUV B-razreda, ki je v prvi generaciji močno zaznamoval nemško znamko, v drugi pa je zanjo še bolj pomemben. Letos bo slovenske tablice dobilo 600 mokk.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Gnečo na zabavi bo povečal še pomlajeni opel
Avto
AvtoUroš Božin Gnečo na zabavi bo povečal še pomlajeni opel

Opel crossland je dobil nov obraz, športno opravo in nove priboljške. Kakšnega najraje izberejo Slovenci?

FINANCE
Avto
Veliki Opel z modernimi prijemi
Avto
AvtoMatej Kačič Veliki Opel z modernimi prijemi 6

Opel je k nam pripeljal obogateni veliki SUV grandland, ki od 27.600 evrov ponuja osvežen videz, veliko opreme in varnostnih sistemov, digitalno armaturno ploščo ter po želji hibridni pogon.

FINANCE
Avto
Nova astra Oplu v Sloveniji prinaša novo energijo
Avto
AvtoMiloš Milač Nova astra Oplu v Sloveniji prinaša novo energijo 3

Nova opel astra prinaša mladostno razigranost, tehnično naprednost in, tako pravijo pri Oplu, iskrenost. Pri nas bo marca prihodnje leto, cene pa še niso znane.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)