Prijatelja je vest, da je Opel opustil merivo kar malce užalostila. Oblikovni posebnež med enoprostorci mu je bil všeč, sploh ker je želel boljši polovici kupiti kompakten, vendar tudi prilagodljiv, uporaben, prostoren in sodoben avtomobil. A čeprav so enoprostorci iz mode, se pri Oplu kupcem s takšnimi željami niso želeli odreči, če pa so želeli v svoje vrste privabiti še kakšnega novega, so se morali podrediti modnim trendom.
Pri Oplu so se zato usmerili v priljubljeni segment športnih terencev, rezultat pa je kompaktni križanec crossland X, ki s ceno od 15.500 evrov nagovarja družine in vse tiste, ki cenijo višje sedenje, preglednost in splošno uporabnost.
Na prioritetnem seznamu pri snovanju novega avtomobila sta jim bila namreč prilagodljivost in uporabnost potniške kabine, s kakršno se je ponašala meriva.
Crossland X je sicer v tesnem sorodstvu s Peugeotom 2008 - razvit je na enaki platformi -, vendar pa tega na pogled na kaže, saj ima svojo dušo oziroma sledi najnovejšim Oplovim smernicam.
V nos je 4,21 metra dolg, 1,77 metra širok in 1,61 m visok avtomobil tipično Oplovski ter precej spominja na slab decimeter večjo mokko X, z boka v oči pade C-stebriček, ki je podobno oblikovan kot pri astri, zadek pa je samosvoj in prepoznaven.
Z raznimi plastičnimi vložki na pogled deluje robustno in nekoliko poudari terenski značaj, kot se za križanca spodobi, dvobarvna kombinacija s sivo streho pa ga popestri. Ni kaj, Opel crossland X se lahko pohvali s trendovskim videzom in zasnovo.
Morda celo bolj kot na videz crossland X igra na prostornost in prilagodljivost. V obeh disciplinah se izkaže kot dostojni naslednik merive, izkoriščenost kabine na 2,6 metra medosne razdalje pa je njegov največji adut.
Odlična prednja sedeža sta mešanica francoskega udobja in nemške trdnosti, odrasli na zadnji klopi se ne bodo počutili utesnjeno, saj je tudi za glave dovolj prostora, predvsem starejši pa bodo cenili višje sedenje in dobro preglednost v vseh smereh.
Starši bodo cenili še lahko dostopna vpetja ISOFIX, nizek rob šipe pa bo pogodu otrokom, saj jim ne zastira pogleda ven.
Za družinsko naravnane kupce, aktivne pare in vse tiste, ki na svojih poteh enkrat prevažajo žive potnike, drugič pa prtljago, bo največji magnet vzdolžno pomična zadnja klop. Ta je z enostavnim gibom vdolžno pomična za 15 centimetrov, ob tem je deljena v razmerju 60:40.
Vzdolžni pomik zadnje klopi omogoči, da prtljažnik povečamo s 410 na 520 litrov, ob podrti zadnji klopi pa se prostor poveča na 1.255 litrov, dno pa je ravno.
Za praktično in uporabno rešitev mora kupec doplačati 800 evrov, kolikor stane paket vsestranskosti, hkrati dobimo še dodatno odprtino v sredini naslona za prevoz daljših predmetov in prtljažno dno s pregrado flex floor.
Voznik se bo v delovnem okolju dobro počutil, saj je kabina svetla in kakovostno izelana, ergonomija pa dobra in povšeči “analognim” uporabnikom.
Infozabavnemu delu sicer ukazujemo prek 8-palčnega zaslona na dotik, vendar je klimatski del pohvalno kasično zasnovan, taki so tudi števci, ki so z izjemo sredinskega dela za prikaz podatkov s potovalnega računalnika povsem analogni.
Za doplačilo sicer lahko dobite projekcijski zaslon in v duhu Oplov ogrevane sedeže in obroč, pri parkiranju pa so zaradi zajetnih stebričkov v pomoč parkirna tipala in 180-stopinjska vzvratna kamera.
V crosslandu X je na voljo veliko odlagalnih mest, sploh za pametni telefon. Zanj sta spredaj na voljo dve USB-vtičnici, možnost brezžičnega polnjenja, odlična pa je tudi povezljivost z osrednjim multimedijskim sistemom (Apple in Android podpora). Oplov IntelliLink je nadomestil francoski vmesnik, zato je nekoliko okrnjena uporaba sistema Opel OnStar.
Kupec lahko izbira med tremi bencinskimi motorji, pravi biser pa je 1,2-litrski trivaljnik s 96 kW (130 KM), ki sicer izvira iz koncerna PSA. Prepriča z mirnim tekom, tihim delovanjem in dovolj navora (230 Nm pri 1.750 vrt./min), povprečno podporo pa mu nudi 6-stopenjski ročni menjalnik, saj je ročica skupaj s hodi predolga.
Moči je sicer dovolj, da se slabe 1,3 tone težak crossland X ne ustraši niti prehitevalnega pasu in klancev, konji pa mu zagotavljajo največjo hitrost 206 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h v 9,1 sekunde. Poraba je v skladu s pričakovanju in se giblje pri sedmih litrih (tovarna 4,7/5,1/5,9), z nežno nogo pa se približa šestim litrom.
Pri mestnih terencih smo vajeni, da sta visoka nasajenost karoserije in poudarjen terenski značaj le šminka, saj večinoma ne zapustijo urejenih cest. Tudi crossland X je tak mestni frajer, saj nima štirikolesnega pogona ali kakšnih drugih terenskih voznih lastnosti, se pa dovolj dobro znajde na asfaltu.
Avtomobil je okreten in zgledno vodljiv, le med ovinki se zaradi nekoliko višjega težišča in premalo čvrstega vzemetenja ne znajde ravno najbolje. A tega mu ne gre zameriti, sploh ker bo povprečen kupec cenil udobje in nekaj asistenčnih sistemov (opozarjanje na spremembo voznega pasu, prepoznavanje znakov, tempomat, pomoč pri speljevanju v klanec), pri čemer je treba za sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev odšteti 300 evrov.
Pri Oplu so tako v nasičen svet križancev stopili premišljeno, za boj s konkurenco pa ja potrebna tudi pametna cena. Vstopni crossland X tako stane 15.510 evrov, izhodišče za testnega 1.2 turbo Innovation pa je postavljeno pri 18.600 evrov. Za presenetljivo prostoren, uporaben, dobro opremljen, tudi živahen in v vožnji dober avto je to kar ustrezna in zmerna cena, sploh ker mokka X stane precej več, francoski sorodnik v podobi 2008 pa približno enako.