Razkrivamo najdražje avtomobile, ki so jih letos kupili Slovenci Razkrivamo najdražje avtomobile, ki so jih letos kupili Slovenci Slovenci so letos za jeklene konjičke na široko odprli denarnice – morda tako široko, kot še nikoli
S to toyoto boste najlažje ušli potniškim dostavnikom S to toyoto boste najlažje ušli potniškim dostavnikom Test: toyota proace verso 2.0 D-4D 150 HP family: potniški dostavnik, ki uspešno posega v razred velikih enoprostorcev oziroma ponuja najboljše iz obeh svetov
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo Renault tretjič zapored z rekordno prodajo Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.
Konferenčna pisarna za šest oseb Konferenčna pisarna za šest oseb Test: ford tourneo custom 2.0 L2H1 2.0 TDCi 125 kW sport; prenova, ki je ustvarila skoraj nov avto. Tourneo custom se po tehniki, udobju in naprednih sistemih lahko primerja z najboljšimi potniškimi dostavniki.

Pravila varčne vožnje: ne po polžje, ampak energično in dosledno

Čas branja: 8 min
21.06.2018  23:59
Tovarniške obljube o porabi goriva so v praksi res nedosegljive, vendar pa si le redki priznajo, da gre velik del krivde za to pripisati neveščemu vozniku. Opel insignia z dizelskim motorjem lahko spije 4,1 ali 5,8 litra, in to v enakih razmerah.

»Cijazili ste se za kamionom … Mi smo imeli težjega karavana … V vašem avtomobilu sta bila le dva... Ugasnili ste klimo …« je le nekaj komentarjev, ki smo jih pri projektu Najboljši poslovni vozniki ujeli na uho, ko je okoli 80 tekmovalcev iz 20 podjetij končalo vajo iz varčne vožnje.

Nekaj od tega gotovo drži, a najpogostejši vzrok za veliko porabo goriva pri slovenskih voznikih so po besedah inštruktorja z AMZS Danijela Grande vrtenje motorja v visoke vrtljaje, neizkoriščanje prostega teka, zaganjanje in neupoštevanje omejitev hitrosti.

Nevešči vozniki tako lahko prevzamejo velik del krivde, da so tovarniške obljube o porabi goriva v praksi še bolj nedosegljive. To je pokazala tudi vaja, kjer je Oplova insignia z dizelskim motorjem lahko spila 4,1 ali 5,8 litra nafte na sto kilometrov, in to v enakih razmerah.

Deset nasvetov za varčno vožnjo

Razliko v porabi pri kateremkoli avtomobilu naredi dosledno upoštevanje pravil varčne vožnje, ki po besedah Danijela Grande nikakor ni polžja, ampak energična in dosledna. Katerih pravil se torej morate držati, da boste dosegli dobre rezultate v porabi, s tem znižali stroške goriva in vzdrževanja avtomobila ter za rabljenega dosegli višjo vrednost?

1. Ne ogrevajte motorja na mestu. Takoj ko zaženete motor, odpeljite.

2. Prva prestava se ponavadi uporablja samo za premik vozila. Takoj ko prevozimo dolžino vozila, damo v višjo prestavo, kar pomeni pri dizelskih motorjih pri približno dva tisoč vrtljajih in pri bencinskih pri 2.500 vrtljajih (to je sicer odvisno od navora posameznega vozila). Pri menjavanju prestav navzgor ali navzdol lahko prestave preskočimo tako, da menjamo na primer iz četrte v šesto ali obrnjeno. Vožnja v visokih vrtljajih lahko povzroči tudi do 45 odstotkov večjo porabo goriva.

3. Vozite umirjeno, upoštevajte varnostno razdaljo in predvidevajte potek vožnje. Zavirajte z motorjem, ne z zavoro, ko je to mogoče.

4. Preverite tlak v pnevmatikah – priporočljivo ga je preverjati vsaj enkrat na mesec (v hladnih pnevmatikah). Z za 0,5 bara premalo napolnjenimi pnevmatikami porabite najmanj pet odstotkov več goriva.

5. Pravilna uporaba klimatske naprave lahko zmanjša porabo goriva za 20 odstotkov ali več, še zlasti v počasnem mestnem prometu. Nikoli ne imejte prižgane klime pri odprtih oknih, vozilo prezračite pred odhodom na pot.

6. Uporabljajte tempomat, porabo goriva tako zmanjšamo do pet odstotkov.

7. Motor ugašamo vedno, kadar stojimo več kot minuto. Pri sodobnih avtomobilih to opravlja sistem start & stop, ne izključite ga.

8. Odstranite prtljažnike in nepotrebno prtljago. Strešni prtljažnik poveča porabo goriva za 10 odstotkov, zato ga odstranimo takoj, ko ga ne potrebujemo več.

9. Redno servisiranje vozila lahko pripomore k zmanjšanju porabe goriva od pet do 20 odstotkov.

10. Izogibajte se velikim hitrostim in pospešujte postopno – vedno ko dodajamo plin, povečujemo porabo goriva. Upoštevajte omejitev hitrosti, s tem lahko rešite kakšno življenje in prihranite gorivo.

Izkušnje pri vožnji tovornjakov pridejo še kako prav

Na tokratnem preizkusu se je najbolje izkazala ekipa MAN Truck & Bus Slovenija 1, ki je dosegla povprečno porabo 4,1 litra. Dobro so izkoristili prosti tek, v tem so prevozili več kot 15 odstotkov trase.

Z nežno nogo je progo odlično odpeljal tudi predstavnik Sixta, ekipi Rinz Ros 2 na tretjem mestu so sledili MAN Truck & Bus Slovenija 2 (spodaj), PWC, Pit revizija 1 in MOS. Na repu so se znašle ekipe ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Sensorja, ZD Novo mesto in Pit revizije 2.

Letos smo projekt obogatili še s posvetom o novem merilnem protokolu WLTP, ki začne veljati 1. septembra letos. Na prvem tovrstnem posvetu so udeleženci izvedeli vse o doslej znanih učinkih novega protokola na pravila podjetij pri sestavi voznega parka, procesu homologacije in obdavčitve, vplivih na prilagoditve avtomobilov, dobavo in cene ter vpliv kakovosti goriva na izpuste.

Partner projekta Najboljši poslovni voznik je podjetje Opel Southeast Europe in soorganizator podjetje AMZS. Podjetji nista posegali v vsebino prispevka.
FOTO: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Višje cene avtov, zamude pri dobavi in skromnejša izbira so posledice realnejših meritev porabe 11

Kakšne bodo posledice novega protokola meritev porabe WLTP, kaj prinašajo okoljsi predpisi Euro 6d in koliko nas bodo spremembe stale.

FINANCE
Tujci v Sloveniji: koliko služb in kakšne plače Slovencem dajo tuji lastniki - 2. del Avstrija 3

Ob poplavi prodaj slovenskih podjetij tujcem smo pripravili celosten pregled, kako v Sloveniji poslujejo podjetja s tujimi lastniki. V...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 7

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

FINANCE
Članki
Članki Kriza v Italiji peljala v razprodajo na trgih

Italijanska politična kriza odzvanja po premoženjskih trgih – od obvezniških, delniških do deviznih

FINANCE
Članki
Članki Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske...

FINANCE
Članki
Članki ECB zapira pipico? Kaj to pomeni za ceno posojil, delnice in tudi prevzem Cinkarne Celje? 8

Kakšne spremembe so spodbujevalni ukrepi ECB pustili na različnih segmentih trga, kakšni bodo po pričakovanju analitikov naslednji...