Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Pravila varčne vožnje: ne po polžje, ampak energično in dosledno

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 8 min
21.06.2018  23:59
Tovarniške obljube o porabi goriva so v praksi res nedosegljive, vendar pa si le redki priznajo, da gre velik del krivde za to pripisati neveščemu vozniku. Opel insignia z dizelskim motorjem lahko spije 4,1 ali 5,8 litra, in to v enakih razmerah.

Obveščaj me o novih člankih:  

»Cijazili ste se za kamionom … Mi smo imeli težjega karavana … V vašem avtomobilu sta bila le dva... Ugasnili ste klimo …« je le nekaj komentarjev, ki smo jih pri projektu Najboljši poslovni vozniki ujeli na uho, ko je okoli 80 tekmovalcev iz 20 podjetij končalo vajo iz varčne vožnje.

Nekaj od tega gotovo drži, a najpogostejši vzrok za veliko porabo goriva pri slovenskih voznikih so po besedah inštruktorja z AMZS Danijela Grande vrtenje motorja v visoke vrtljaje, neizkoriščanje prostega teka, zaganjanje in neupoštevanje omejitev hitrosti.

Nevešči vozniki tako lahko prevzamejo velik del krivde, da so tovarniške obljube o porabi goriva v praksi še bolj nedosegljive. To je pokazala tudi vaja, kjer je Oplova insignia z dizelskim motorjem lahko spila 4,1 ali 5,8 litra nafte na sto kilometrov, in to v enakih razmerah.

Deset nasvetov za varčno vožnjo

Razliko v porabi pri kateremkoli avtomobilu naredi dosledno upoštevanje pravil varčne vožnje, ki po besedah Danijela Grande nikakor ni polžja, ampak energična in dosledna. Katerih pravil se torej morate držati, da boste dosegli dobre rezultate v porabi, s tem znižali stroške goriva in vzdrževanja avtomobila ter za rabljenega dosegli višjo vrednost?

1. Ne ogrevajte motorja na mestu. Takoj ko zaženete motor, odpeljite.

2. Prva prestava se ponavadi uporablja samo za premik vozila. Takoj ko prevozimo dolžino vozila, damo v višjo prestavo, kar pomeni pri dizelskih motorjih pri približno dva tisoč vrtljajih in pri bencinskih pri 2.500 vrtljajih (to je sicer odvisno od navora posameznega vozila). Pri menjavanju prestav navzgor ali navzdol lahko prestave preskočimo tako, da menjamo na primer iz četrte v šesto ali obrnjeno. Vožnja v visokih vrtljajih lahko povzroči tudi do 45 odstotkov večjo porabo goriva.

3. Vozite umirjeno, upoštevajte varnostno razdaljo in predvidevajte potek vožnje. Zavirajte z motorjem, ne z zavoro, ko je to mogoče.

4. Preverite tlak v pnevmatikah – priporočljivo ga je preverjati vsaj enkrat na mesec (v hladnih pnevmatikah). Z za 0,5 bara premalo napolnjenimi pnevmatikami porabite najmanj pet odstotkov več goriva.

5. Pravilna uporaba klimatske naprave lahko zmanjša porabo goriva za 20 odstotkov ali več, še zlasti v počasnem mestnem prometu. Nikoli ne imejte prižgane klime pri odprtih oknih, vozilo prezračite pred odhodom na pot.

6. Uporabljajte tempomat, porabo goriva tako zmanjšamo do pet odstotkov.

7. Motor ugašamo vedno, kadar stojimo več kot minuto. Pri sodobnih avtomobilih to opravlja sistem start & stop, ne izključite ga.

8. Odstranite prtljažnike in nepotrebno prtljago. Strešni prtljažnik poveča porabo goriva za 10 odstotkov, zato ga odstranimo takoj, ko ga ne potrebujemo več.

9. Redno servisiranje vozila lahko pripomore k zmanjšanju porabe goriva od pet do 20 odstotkov.

10. Izogibajte se velikim hitrostim in pospešujte postopno – vedno ko dodajamo plin, povečujemo porabo goriva. Upoštevajte omejitev hitrosti, s tem lahko rešite kakšno življenje in prihranite gorivo.

Izkušnje pri vožnji tovornjakov pridejo še kako prav

Na tokratnem preizkusu se je najbolje izkazala ekipa MAN Truck & Bus Slovenija 1, ki je dosegla povprečno porabo 4,1 litra. Dobro so izkoristili prosti tek, v tem so prevozili več kot 15 odstotkov trase.

Z nežno nogo je progo odlično odpeljal tudi predstavnik Sixta, ekipi Rinz Ros 2 na tretjem mestu so sledili MAN Truck & Bus Slovenija 2 (spodaj), PWC, Pit revizija 1 in MOS. Na repu so se znašle ekipe ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Sensorja, ZD Novo mesto in Pit revizije 2.

Letos smo projekt obogatili še s posvetom o novem merilnem protokolu WLTP, ki začne veljati 1. septembra letos. Na prvem tovrstnem posvetu so udeleženci izvedeli vse o doslej znanih učinkih novega protokola na pravila podjetij pri sestavi voznega parka, procesu homologacije in obdavčitve, vplivih na prilagoditve avtomobilov, dobavo in cene ter vpliv kakovosti goriva na izpuste.

Partner projekta Najboljši poslovni voznik je podjetje Opel Southeast Europe in soorganizator podjetje AMZS. Podjetji nista posegali v vsebino prispevka.
FOTO: Jure Makovec



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Višje cene avtov, zamude pri dobavi in skromnejša izbira so posledice realnejših meritev porabe 11

Kakšne bodo posledice novega protokola meritev porabe WLTP, kaj prinašajo okoljsi predpisi Euro 6d in koliko nas bodo spremembe stale.

FINANCE
Tujci v Sloveniji: koliko služb in kakšne plače Slovencem dajo tuji lastniki - 2. del Avstrija 3

Ob poplavi prodaj slovenskih podjetij tujcem smo pripravili celosten pregled, kako v Sloveniji poslujejo podjetja s tujimi lastniki. V...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Vse več pozivov, naj se podjetja pripravijo na vse scenarije

Pri evropski komisiji so pred nedavnim opozorili: Izstop Velike Britanije iz EU bo, ne glede na to, ali bosta partnerici dosegli dogovor...

FINANCE
Članki
Članki V pričakovanju nepričakovanega 2

Britanski izstop iz EU bo precedenčen, zato z gotovostjo ni mogoče napovedati ničesar. Se je pa mogoče na marsikaj pripraviti.

FINANCE
Članki
Članki V Frankfurtu ponavljajo: obrestne mere ECB bodo na zdajšnji nizki ravni še vsaj do konca poletja 2019

Na poti k zaostrovanju denarne politike na evrskem območju se bodo pri ECB najprej lotili opuščanja obsežnih spodbujevalnih ukrepov,...

FINANCE
Članki
Članki Nemške kazalnike vse bolj zaznamuje nestanovitnost 1

Koliko so dogodki iz zadnjih mesecev vplivali konkretno na rast nemškega BDP, pa bomo videli že prihodnji teden

FINANCE
Članki
Članki Po vrhu o migracijah: Italija z načrtom v desetih točkah, Nemčija z EU več hitrosti 7

Italijanski premier, ki je na nedeljskem izrednem vrhu o migracijah predstavil vladni predlog evropske strategije v desetih točkah, je med...