Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Pravila varčne vožnje: ne po polžje, ampak energično in dosledno

Čas branja: 8 min
21.06.2018  23:59
Tovarniške obljube o porabi goriva so v praksi res nedosegljive, vendar pa si le redki priznajo, da gre velik del krivde za to pripisati neveščemu vozniku. Opel insignia z dizelskim motorjem lahko spije 4,1 ali 5,8 litra, in to v enakih razmerah.

»Cijazili ste se za kamionom … Mi smo imeli težjega karavana … V vašem avtomobilu sta bila le dva... Ugasnili ste klimo …« je le nekaj komentarjev, ki smo jih pri projektu Najboljši poslovni vozniki ujeli na uho, ko je okoli 80 tekmovalcev iz 20 podjetij končalo vajo iz varčne vožnje.

Nekaj od tega gotovo drži, a najpogostejši vzrok za veliko porabo goriva pri slovenskih voznikih so po besedah inštruktorja z AMZS Danijela Grande vrtenje motorja v visoke vrtljaje, neizkoriščanje prostega teka, zaganjanje in neupoštevanje omejitev hitrosti.

Nevešči vozniki tako lahko prevzamejo velik del krivde, da so tovarniške obljube o porabi goriva v praksi še bolj nedosegljive. To je pokazala tudi vaja, kjer je Oplova insignia z dizelskim motorjem lahko spila 4,1 ali 5,8 litra nafte na sto kilometrov, in to v enakih razmerah.

Deset nasvetov za varčno vožnjo

Razliko v porabi pri kateremkoli avtomobilu naredi dosledno upoštevanje pravil varčne vožnje, ki po besedah Danijela Grande nikakor ni polžja, ampak energična in dosledna. Katerih pravil se torej morate držati, da boste dosegli dobre rezultate v porabi, s tem znižali stroške goriva in vzdrževanja avtomobila ter za rabljenega dosegli višjo vrednost?

1. Ne ogrevajte motorja na mestu. Takoj ko zaženete motor, odpeljite.

2. Prva prestava se ponavadi uporablja samo za premik vozila. Takoj ko prevozimo dolžino vozila, damo v višjo prestavo, kar pomeni pri dizelskih motorjih pri približno dva tisoč vrtljajih in pri bencinskih pri 2.500 vrtljajih (to je sicer odvisno od navora posameznega vozila). Pri menjavanju prestav navzgor ali navzdol lahko prestave preskočimo tako, da menjamo na primer iz četrte v šesto ali obrnjeno. Vožnja v visokih vrtljajih lahko povzroči tudi do 45 odstotkov večjo porabo goriva.

3. Vozite umirjeno, upoštevajte varnostno razdaljo in predvidevajte potek vožnje. Zavirajte z motorjem, ne z zavoro, ko je to mogoče.

4. Preverite tlak v pnevmatikah – priporočljivo ga je preverjati vsaj enkrat na mesec (v hladnih pnevmatikah). Z za 0,5 bara premalo napolnjenimi pnevmatikami porabite najmanj pet odstotkov več goriva.

5. Pravilna uporaba klimatske naprave lahko zmanjša porabo goriva za 20 odstotkov ali več, še zlasti v počasnem mestnem prometu. Nikoli ne imejte prižgane klime pri odprtih oknih, vozilo prezračite pred odhodom na pot.

6. Uporabljajte tempomat, porabo goriva tako zmanjšamo do pet odstotkov.

7. Motor ugašamo vedno, kadar stojimo več kot minuto. Pri sodobnih avtomobilih to opravlja sistem start & stop, ne izključite ga.

8. Odstranite prtljažnike in nepotrebno prtljago. Strešni prtljažnik poveča porabo goriva za 10 odstotkov, zato ga odstranimo takoj, ko ga ne potrebujemo več.

9. Redno servisiranje vozila lahko pripomore k zmanjšanju porabe goriva od pet do 20 odstotkov.

10. Izogibajte se velikim hitrostim in pospešujte postopno – vedno ko dodajamo plin, povečujemo porabo goriva. Upoštevajte omejitev hitrosti, s tem lahko rešite kakšno življenje in prihranite gorivo.

Izkušnje pri vožnji tovornjakov pridejo še kako prav

Na tokratnem preizkusu se je najbolje izkazala ekipa MAN Truck & Bus Slovenija 1, ki je dosegla povprečno porabo 4,1 litra. Dobro so izkoristili prosti tek, v tem so prevozili več kot 15 odstotkov trase.

Z nežno nogo je progo odlično odpeljal tudi predstavnik Sixta, ekipi Rinz Ros 2 na tretjem mestu so sledili MAN Truck & Bus Slovenija 2 (spodaj), PWC, Pit revizija 1 in MOS. Na repu so se znašle ekipe ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, Sensorja, ZD Novo mesto in Pit revizije 2.

Letos smo projekt obogatili še s posvetom o novem merilnem protokolu WLTP, ki začne veljati 1. septembra letos. Na prvem tovrstnem posvetu so udeleženci izvedeli vse o doslej znanih učinkih novega protokola na pravila podjetij pri sestavi voznega parka, procesu homologacije in obdavčitve, vplivih na prilagoditve avtomobilov, dobavo in cene ter vpliv kakovosti goriva na izpuste.

Partner projekta Najboljši poslovni voznik je podjetje Opel Southeast Europe in soorganizator podjetje AMZS. Podjetji nista posegali v vsebino prispevka.
FOTO: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Višje cene avtov, zamude pri dobavi in skromnejša izbira so posledice realnejših meritev porabe 11

Kakšne bodo posledice novega protokola meritev porabe WLTP, kaj prinašajo okoljsi predpisi Euro 6d in koliko nas bodo spremembe stale.

FINANCE
Tujci v Sloveniji: koliko služb in kakšne plače Slovencem dajo tuji lastniki - 2. del Avstrija 3

Ob poplavi prodaj slovenskih podjetij tujcem smo pripravili celosten pregled, kako v Sloveniji poslujejo podjetja s tujimi lastniki. V...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...

FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...