Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Fiesta ST je samozavestno obula velike škornje predhodnice

Čas branja: 2 min
21.06.2018  23:00
Nova fiesta ST je močnejša, hitrejša in varčnejša od prejšnje, poganja pa jo le 1,5-litrski trivaljni turbo s kar 200 konji; dodana vrednost skupaj s prilagoditvami okoljskim predpisom prinaša tudi višjo ceno - najmanj 24.630 evrov
Fiesta ST je samozavestno obula velike škornje predhodnice

Nova ford fiesta, ki je v zadnji generaciji obula velike škornje nepremagljive predhodnice – ta je po devetih letih zasedala vrh evropske prodaje – je zrasla, postala prostornejša, sodobnejša, varnejša in tudi dražja. Že prejšnja je imela majhne motorje, nova pa ta trend še nadaljuje, in to ravno v razredu, kjer je to morda najbolj tvegano – v športnem vrhu ponudbe.

Sem sodi fiesta ST, istoimenska naslednica avtomobila, ki je z uravnoteženostjo, izjemnimi voznimi lastnostmi in obilico zabave za volanom pustil izjemen pečat – tudi na naše uredništvo.

Nova fiesta ST je dobila vse zgoraj opisane lastnosti, 1,6-litrski štirivaljni turbo iz predhodnika pa je zamenjal deciliter manjši 1,5-litrski trivaljni turbo, ki povrhu lahko deluje tudi le z dvema valjema. Povprečna poraba nove fieste ST znaša natanko šest litrov, deciliter več kot pri prejšnji. Razlika v plus pa ni posledica napredka v minus, ampak merilnega cikla NEDC 2.0, ki temelji na novem merilnem ciklu WLTP.

Nova fiesta ST iz manjše prostornine potegne 147 kilovatov (200 konjskih moči), kar je 13 kilovatov več kot prejšnja. Navor je zrasel za 50 na 290 newtonmetrov, pospešek do stotice pa se je skrajšal s 6,9 na 6,5 sekunde. Čeprav se je nova fiesta poredila, njena masa je poskočila s 1.160 na 1.283 kilogramov (resda za petvratno izvedenko), so zmogljivosti opazno boljše.

Na kratki testni vožnji po cestah Gorenjske pa se je izkazala tudi z zvokom, ki ga program sport in race (fiesta ima prvič tri vozne programe, ki jih določa delovanje elektronike) iz trivaljnega mletja spremeni v prijetno športno melodijo, izboljša pa se tudi odzivnost stroja. V najbolj športnem »race« pa odpove še sistem proti zdrsu koles, stabilnostni ESP pa deluje le s polovično močjo. Da se prednja kolesa laže bojujejo z veliko močjo in visokim navorom, ima fiesta ST lahko tudi delno mehansko zaporo prednjega diferenciala.

Tudi oblika novinke ne razočara. Kolesa so kar 18-palčna že v serijski opremi, ki sodi v bogatejšo slovensko deželno opremo. Športnost sporočajo tudi odbijači, pragovi, zadnji spojler in z Recarovimi sedeži oplemenitena potniška kabina. Serijski so še osempalčni zaslon z najsodobnejšim vmesnikom SYNC 3, LED-žarometi pa so doplačljivi.

Fiesta ST ima torej vsega več. Tudi tam, kjer ponuja manj ali manjše, pa se oddolži z boljšimi številkami. Vse to vpliva tudi na ceno, višajo pa jo tudi novi okoljski standardi Euro 6d oziroma prilagoditev motorja nanje in merilni protokol WLTP. Cenovni skok na 24.630 evrov za trivratno različico je kar precejšen. A pri tem ni edina, tudi novi megane RS se je pošteno podražil.

Foto: Miloš Milač

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Večna mladenka z novimi aduti

Ford fiesta ni le najbolje prodajani avto v Evropi, ampak z 1,0-litrskim EcoBoost motorjem ponuja precej cestnih užitkov, v različici...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske...

AVTO
Posel
Posel Avtomobilske družbe jeseni pričakujejo zastoje v proizvodnji 1

Septembra bodo morale avtomobilske družbe v EU preiti na strožje meritve izpustov in porabe, to pa utegne povzročiti motnje v...

FINANCE
Članki
Članki V pričakovanju nepričakovanega 2

Britanski izstop iz EU bo precedenčen, zato z gotovostjo ni mogoče napovedati ničesar. Se je pa mogoče na marsikaj pripraviti.