Avto

Fiesta ST je samozavestno obula velike škornje predhodnice

Nova fiesta ST je močnejša, hitrejša in varčnejša od prejšnje, poganja pa jo le 1,5-litrski trivaljni turbo s kar 200 konji; dodana vrednost skupaj s prilagoditvami okoljskim predpisom prinaša tudi višjo ceno - najmanj 24.630 evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.06.2018 23:00
Čas branja: 2 min

Nova ford fiesta, ki je v zadnji generaciji obula velike škornje nepremagljive predhodnice – ta je po devetih letih zasedala vrh evropske prodaje – je zrasla, postala prostornejša, sodobnejša, varnejša in tudi dražja. Že prejšnja je imela majhne motorje, nova pa ta trend še nadaljuje, in to ravno v razredu, kjer je to morda najbolj tvegano – v športnem vrhu ponudbe.

Sem sodi fiesta ST, istoimenska naslednica avtomobila, ki je z uravnoteženostjo, izjemnimi voznimi lastnostmi in obilico zabave za volanom pustil izjemen pečat – tudi na naše uredništvo.

Nova fiesta ST je dobila vse zgoraj opisane lastnosti, 1,6-litrski štirivaljni turbo iz predhodnika pa je zamenjal deciliter manjši 1,5-litrski trivaljni turbo, ki povrhu lahko deluje tudi le z dvema valjema. Povprečna poraba nove fieste ST znaša natanko šest litrov, deciliter več kot pri prejšnji. Razlika v plus pa ni posledica napredka v minus, ampak merilnega cikla NEDC 2.0, ki temelji na novem merilnem ciklu WLTP.

Nova fiesta ST iz manjše prostornine potegne 147 kilovatov (200 konjskih moči), kar je 13 kilovatov več kot prejšnja. Navor je zrasel za 50 na 290 newtonmetrov, pospešek do stotice pa se je skrajšal s 6,9 na 6,5 sekunde. Čeprav se je nova fiesta poredila, njena masa je poskočila s 1.160 na 1.283 kilogramov (resda za petvratno izvedenko), so zmogljivosti opazno boljše.

Na kratki testni vožnji po cestah Gorenjske pa se je izkazala tudi z zvokom, ki ga program sport in race (fiesta ima prvič tri vozne programe, ki jih določa delovanje elektronike) iz trivaljnega mletja spremeni v prijetno športno melodijo, izboljša pa se tudi odzivnost stroja. V najbolj športnem »race« pa odpove še sistem proti zdrsu koles, stabilnostni ESP pa deluje le s polovično močjo. Da se prednja kolesa laže bojujejo z veliko močjo in visokim navorom, ima fiesta ST lahko tudi delno mehansko zaporo prednjega diferenciala.

Tudi oblika novinke ne razočara. Kolesa so kar 18-palčna že v serijski opremi, ki sodi v bogatejšo slovensko deželno opremo. Športnost sporočajo tudi odbijači, pragovi, zadnji spojler in z Recarovimi sedeži oplemenitena potniška kabina. Serijski so še osempalčni zaslon z najsodobnejšim vmesnikom SYNC 3, LED-žarometi pa so doplačljivi.

Fiesta ST ima torej vsega več. Tudi tam, kjer ponuja manj ali manjše, pa se oddolži z boljšimi številkami. Vse to vpliva tudi na ceno, višajo pa jo tudi novi okoljski standardi Euro 6d oziroma prilagoditev motorja nanje in merilni protokol WLTP. Cenovni skok na 24.630 evrov za trivratno različico je kar precejšen. A pri tem ni edina, tudi novi megane RS se je pošteno podražil.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV
Avto
AvtoUroš Božin Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV 5

Mustang je vedno poosebljal dostopno športno vozilo. Zaradi absurdnih davkov je bil v Slovenij do novega leta precej drag. Z novim letom se je pocenil za vsaj 11.800 evrov.

FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.

FINANCE
Avto
Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki 5

Iz globin primerjalnega testa PRIMA, kjer je med deveterico tekmecev zmagal ford focus, podrobno o stroških servisov, zavarovanja in dobavnih rokih.

FINANCE
Članki
Kaj je pomembnejše: dober posameznik ali vrhunski tim?
Finance
FinanceLucija Sajevec Kaj je pomembnejše: dober posameznik ali vrhunski tim?

Pogosto pozabljamo, da dobre posameznike podpira še boljši tim.

FINANCE
Dražbe
TOP dražbe: počitniški hiši na Lošinju, poslovni prostori v Ljubljani, kombiji
Dražbe
DražbeRedakcija Dražbe TOP dražbe: počitniški hiši na Lošinju, poslovni prostori v Ljubljani, kombiji

Pregled najzanimivejših dražb v tednu od 1. do 7. marca

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)