Nova ford fiesta, ki je v zadnji generaciji obula velike škornje nepremagljive predhodnice – ta je po devetih letih zasedala vrh evropske prodaje – je zrasla, postala prostornejša, sodobnejša, varnejša in tudi dražja. Že prejšnja je imela majhne motorje, nova pa ta trend še nadaljuje, in to ravno v razredu, kjer je to morda najbolj tvegano – v športnem vrhu ponudbe.
Sem sodi fiesta ST, istoimenska naslednica avtomobila, ki je z uravnoteženostjo, izjemnimi voznimi lastnostmi in obilico zabave za volanom pustil izjemen pečat – tudi na naše uredništvo.
Nova fiesta ST je dobila vse zgoraj opisane lastnosti, 1,6-litrski štirivaljni turbo iz predhodnika pa je zamenjal deciliter manjši 1,5-litrski trivaljni turbo, ki povrhu lahko deluje tudi le z dvema valjema. Povprečna poraba nove fieste ST znaša natanko šest litrov, deciliter več kot pri prejšnji. Razlika v plus pa ni posledica napredka v minus, ampak merilnega cikla NEDC 2.0, ki temelji na novem merilnem ciklu WLTP.
Nova fiesta ST iz manjše prostornine potegne 147 kilovatov (200 konjskih moči), kar je 13 kilovatov več kot prejšnja. Navor je zrasel za 50 na 290 newtonmetrov, pospešek do stotice pa se je skrajšal s 6,9 na 6,5 sekunde. Čeprav se je nova fiesta poredila, njena masa je poskočila s 1.160 na 1.283 kilogramov (resda za petvratno izvedenko), so zmogljivosti opazno boljše.
Na kratki testni vožnji po cestah Gorenjske pa se je izkazala tudi z zvokom, ki ga program sport in race (fiesta ima prvič tri vozne programe, ki jih določa delovanje elektronike) iz trivaljnega mletja spremeni v prijetno športno melodijo, izboljša pa se tudi odzivnost stroja. V najbolj športnem »race« pa odpove še sistem proti zdrsu koles, stabilnostni ESP pa deluje le s polovično močjo. Da se prednja kolesa laže bojujejo z veliko močjo in visokim navorom, ima fiesta ST lahko tudi delno mehansko zaporo prednjega diferenciala.
Tudi oblika novinke ne razočara. Kolesa so kar 18-palčna že v serijski opremi, ki sodi v bogatejšo slovensko deželno opremo. Športnost sporočajo tudi odbijači, pragovi, zadnji spojler in z Recarovimi sedeži oplemenitena potniška kabina. Serijski so še osempalčni zaslon z najsodobnejšim vmesnikom SYNC 3, LED-žarometi pa so doplačljivi.
Fiesta ST ima torej vsega več. Tudi tam, kjer ponuja manj ali manjše, pa se oddolži z boljšimi številkami. Vse to vpliva tudi na ceno, višajo pa jo tudi novi okoljski standardi Euro 6d oziroma prilagoditev motorja nanje in merilni protokol WLTP. Cenovni skok na 24.630 evrov za trivratno različico je kar precejšen. A pri tem ni edina, tudi novi megane RS se je pošteno podražil.
Foto: Miloš Milač