Francozi se vračajo z zmogljivima priključnima hibridoma Francozi se vračajo z zmogljivima priključnima hibridoma Francoski PSA obuja hibridno tehnologijo, tokrat z zmogljivim, ali celo dvema, elektromotorjem in turbobencinskim strojem. V modelih 3008 in 5008 bosta sklopa na voljo jeseni prihodnje leto.
Zdaj gre zares Zdaj gre zares Dobra plat elektromobilnosti je tudi v tem, da lahko dobro deluje le ob tesnem povezovanju, torej tudi, da si podjetja v času razvoja niso tekmeci, temveč partnerji
Projekt Edison: brezžično polnjenje proizvodnih vozičkov, nato še avtomobilov Projekt Edison: brezžično polnjenje proizvodnih vozičkov, nato še avtomobilov Iztok Seljak, direktor Hidrie Holding, o inovativnih prebojih Hidrie in o napredovanju projekta Edison, ki združuje slovenske dobavitelje avtomobilski industriji

Fiesta ST je samozavestno obula velike škornje predhodnice

Čas branja: 2 min
21.06.2018  23:00
Nova fiesta ST je močnejša, hitrejša in varčnejša od prejšnje, poganja pa jo le 1,5-litrski trivaljni turbo s kar 200 konji; dodana vrednost skupaj s prilagoditvami okoljskim predpisom prinaša tudi višjo ceno - najmanj 24.630 evrov
Fiesta ST je samozavestno obula velike škornje predhodnice

Nova ford fiesta, ki je v zadnji generaciji obula velike škornje nepremagljive predhodnice – ta je po devetih letih zasedala vrh evropske prodaje – je zrasla, postala prostornejša, sodobnejša, varnejša in tudi dražja. Že prejšnja je imela majhne motorje, nova pa ta trend še nadaljuje, in to ravno v razredu, kjer je to morda najbolj tvegano – v športnem vrhu ponudbe.

Sem sodi fiesta ST, istoimenska naslednica avtomobila, ki je z uravnoteženostjo, izjemnimi voznimi lastnostmi in obilico zabave za volanom pustil izjemen pečat – tudi na naše uredništvo.

Nova fiesta ST je dobila vse zgoraj opisane lastnosti, 1,6-litrski štirivaljni turbo iz predhodnika pa je zamenjal deciliter manjši 1,5-litrski trivaljni turbo, ki povrhu lahko deluje tudi le z dvema valjema. Povprečna poraba nove fieste ST znaša natanko šest litrov, deciliter več kot pri prejšnji. Razlika v plus pa ni posledica napredka v minus, ampak merilnega cikla NEDC 2.0, ki temelji na novem merilnem ciklu WLTP.

Nova fiesta ST iz manjše prostornine potegne 147 kilovatov (200 konjskih moči), kar je 13 kilovatov več kot prejšnja. Navor je zrasel za 50 na 290 newtonmetrov, pospešek do stotice pa se je skrajšal s 6,9 na 6,5 sekunde. Čeprav se je nova fiesta poredila, njena masa je poskočila s 1.160 na 1.283 kilogramov (resda za petvratno izvedenko), so zmogljivosti opazno boljše.

Na kratki testni vožnji po cestah Gorenjske pa se je izkazala tudi z zvokom, ki ga program sport in race (fiesta ima prvič tri vozne programe, ki jih določa delovanje elektronike) iz trivaljnega mletja spremeni v prijetno športno melodijo, izboljša pa se tudi odzivnost stroja. V najbolj športnem »race« pa odpove še sistem proti zdrsu koles, stabilnostni ESP pa deluje le s polovično močjo. Da se prednja kolesa laže bojujejo z veliko močjo in visokim navorom, ima fiesta ST lahko tudi delno mehansko zaporo prednjega diferenciala.

Tudi oblika novinke ne razočara. Kolesa so kar 18-palčna že v serijski opremi, ki sodi v bogatejšo slovensko deželno opremo. Športnost sporočajo tudi odbijači, pragovi, zadnji spojler in z Recarovimi sedeži oplemenitena potniška kabina. Serijski so še osempalčni zaslon z najsodobnejšim vmesnikom SYNC 3, LED-žarometi pa so doplačljivi.

Fiesta ST ima torej vsega več. Tudi tam, kjer ponuja manj ali manjše, pa se oddolži z boljšimi številkami. Vse to vpliva tudi na ceno, višajo pa jo tudi novi okoljski standardi Euro 6d oziroma prilagoditev motorja nanje in merilni protokol WLTP. Cenovni skok na 24.630 evrov za trivratno različico je kar precejšen. A pri tem ni edina, tudi novi megane RS se je pošteno podražil.

Foto: Miloš Milač

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Večna mladenka z novimi aduti

Ford fiesta ni le najbolje prodajani avto v Evropi, ampak z 1,0-litrskim EcoBoost motorjem ponuja precej cestnih užitkov, v različici...

FINANCE
Članki
Članki (Pred zasedanjem Opeca) Cene surove nafte se ohlajajo

Konec tedna bodo na zasedanju Opeca spet odločali o naftnih kvotah in na trg curljajo informacije, da jih bodo povečali

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

AVTO
Posel
Posel Avtomobilske družbe jeseni pričakujejo zastoje v proizvodnji 1

Septembra bodo morale avtomobilske družbe v EU preiti na strožje meritve izpustov in porabe, to pa utegne povzročiti motnje v...

SUBV
Članki
Članki Imate doma 18-letnika? Samo še danes se lahko poteguje za brezplačno vozovnico Interrail. 1

EU bo to poletje 15 tisoč 18-letnikom – od tega 61 iz Slovenije – podarila brezplačno vozovnico za potovanje z vlakom po Evropi...