Avto

Audi dviga temperaturo z novim A1, prvič bo brez dizelskega motorja

Audi je predstavil drugo generacijo najmanjšega modela A1, naročila zbira že poleti, jeseni pa bodo prvi avtomobili zapeljali med kupce

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.06.2018 08:26
Čas branja: 4 min

Nemški Audi po osmih letih predstavlja novi A1. Prestižni malček nižjega oziroma B-razreda je v prvi generaciji našel prek 800 tisoč kupcev. Pri nas jih je bilo zadnji dan prejšnjega leta registriranih 843.

Novi A1 na trg prihaja le v petvratni različici sportback, dizelskih motorjev prvič med Audijevimi modeli, če ne štejemo športnega R8, sploh ne bo v ponudbi. Cena za osnovni model v Nemčiji bo pod 20 tisoč evrov. Spomnimo, prvi A1 je v Sloveniji leta 2010 stal okoli 15 tisočakov, takrat še brez serijske klimatske naprave.

Novi A1 obljublja veliko, predvsem pa prinaša nekaj pomembnih sprememb, ki se zdijo za panogo že kar običajne.

Zasnovan je na skrajšani platformi MQB, ki jo uporablja tudi sestrski volkswagen polo. Posebnost zasnove karoserije je toplotno obdelano jeklo, ki poleg nizke mase prinaša tudi izboljšano vzvojno čvrstost.

Oblikovno je A1 precej drznejši od prejšnjega modela. Prednji del zaznamujejo LED-žarometi v obliki bumeranga, velika maska ter reže med motornim pokrovom in masko. S strani ima novi A1 poudarjeno bočno linijo, poseben je tudi zadek.

Mersko se je novinec potegnil na dimenzije novega pola, kar prinaša precejšnje izboljšanje prostornosti.

Novi A1 sportback je zdaj kar 56 milimetrov daljši in v dolžino meri 4,03 metra. Hkrati je širina z 1,74 metra ostala skoraj nespremenjena, višina nove generacije pa znaša le 1,41 metra oziroma vključno z anteno 1,43 metra. Pod robom pokrova motornega prostora so v ravni liniji nanizane tri ozke reže – poklon modelu sport quattro, Audijevi rally ikoni iz leta 1984.

Prostornina prtljažnika je zrasla za 65 litrov: v osnovi znaša 335 litrov, pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev pa se poveča na celih 1.090 litrov (prtljaga, naložena do stropa). S 67 centimetri je spodnji rob prtljažnika nižji kot prej.

Potniška kabina odpira nov svet v tem razredu, ki je prepreden z digitalizacijo. Že osnovni A1 bo serijsko opremljen z večfunkcijskim volanom in s popolnoma digitalnim kombiniranim instrumentom z visokoločljivostnim 10,25-palčnim zaslonom. Opcijski Audijev virtualni prikazovalnik z razširjenim obsegom funkcij v voznikovem neposrednem vidnem polju prikazuje izčrpne in raznovrstne informacije, kot so animirani navigacijski zemljevidi in grafike nekaterih asistenčnih sistemov.

Radio MMI bo prav tako v serijski opremi. Najbogatejša različica info-zabavnega sistema pa ponuja MMI navigacijo plus z 10,1-palčnim zaslonom na dotik, ki se povsem zliva s črno površino v videzu stekla. Upravljanje v celoti poteka prek zaslona na dotik – kot pri pametnem telefonu.

Audijev vmesnik zagotavlja povezljivost z operacijskima sistemoma iOS in Android. Vmesnik poleg tega vključuje dva USB-vhoda in predal za telefon – pametni telefon se indukcijsko polni brezžično skladno s standardom Qi.

Na področju varnosti A1 prinaša serijski opozorilnik za zapustitev voznega pasu od hitrosti 65 kilometrov na uro, ki naprej pomaga vozniku, da z vozilom ostane na svojem voznem pasu. Omejevalnik hitrosti, ki je prav tako serijski, zanesljivo preprečuje, da bi A1 sportback prekoračil nastavljeno najvišjo hitrost. Audi pre sense front z radarskim senzorjem zazna kritično zmanjšanje razdalje do sprednjega vozila ter pešce in kolesarje, ki s prečne strani stopajo na cestišče – tudi pri slabi vidljivosti, na primer v megli.

Sistem nato opozori voznika z zvočnim signalom in prikazom na zaslonu. Hkrati pripravi vozilo na morebitno zaviranje s polno močjo in – po potrebi – zavira avtomatsko, da prepreči trčenje ali vsaj zmanjša njegovo silovitost. Če je potrebno, za ustrezne zaščitne ukrepe poskrbi tudi opcijski pre sense basic: ta električno zategne sprednja varnostna pasova, zapre okna in vključi opozorilne utripalke.

Radarski tempomat deluje (s samodejnim menjalnikom) od hitrosti nič do 200 na uro, z ročnim menjalnikom pa od 30 do 200 na uro. Poleg parkirnega sistema je odslej mogoče naročiti tudi kamero za vzvratno vožnjo.

Parkirni sistem samodejno vrti volan pri parkiranju na bočna in prečna parkirna mesta. Z novo različico sistema lahko A1 sportback parkira na prečna parkirna mesta tudi v smeri naprej – po potrebi z dodatnim korigiranjem.

Motorji v novincu bodo sprva le serijski, tudi pozneje pa Audi ne napoveduje dizelskih različic. Vsi stroji bodo podprti s turbopolnilnikom. Litrski bo zmogel 70 oziroma 85 kilovatov, 1,5-litrski TFSI 96 ali 110 kilovatov, dvolitrski TFSI pa 147 kilovatov in bo takšen kot v polu GTI. Menjalnik bo ročni ali samodejni sedemstopenjski z dvojno sklopko S tronic. Izjema je najzmogljivejši motor v ponudbi, ki je serijsko vgrajen skupaj s šeststopenjskim menjalnikom S tronic.

Kot dodatna oprema je na voljo sistem za uravnavanje vozne dinamike drive select. Z njim lahko voznik izbira med štirimi nastavitvami auto, dynamic, efficiency in individual.

foto: Audi

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
Dejan Turk, A1: Od telekoma do IKT
Manager
ManagerBoštjan Usenik Dejan Turk, A1: Od telekoma do IKT 1

Vrh klasičnega posla mobilne telefonije je mimo, A1 se ob nakupu frekvenc omrežja 5G preusmerja v storitve informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), pravi prvi človek slovenske in srbske družbe A1

FINANCE
Avto
Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji 2

Slovenski avtoposel skozi oči in izkušnje Frenka Tavčarja s skoraj 30-letnimi izkušnjami v poslu, nekdanjega šefa Audija in oddelka za prodajo podjetjem v Porscheju Slovenija.

FINANCE
A1 je oddelila infrastrukturo v novo družbo. Je naprodaj?
Finance
Petra Sovdat A1 je oddelila infrastrukturo v novo družbo. Je naprodaj? 1

Šli smo po sledeh delitvenega načrta, kaj bodo počeli z družbo A1 Towers, in ugotavljali, kakšni so premiki pri tržnih deležih slovenskih operaterjev

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

IZVOZNIKI
Novice
(Kako se spreminjamo in prilagajamo) A1 Slovenija cilja, da bo četrtino poslovanja ustvaril s posli z novih področij
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković (Kako se spreminjamo in prilagajamo) A1 Slovenija cilja, da bo četrtino poslovanja ustvaril s posli z novih področij

S kakšnimi spremembami poslovnih modelov se spoprijemajo, v katere smeri se odmikajo od svojih jedrnih dejavnosti in kako se razmeram prilagajajo zaposleni

FINANCE
PMM
Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov

Audi razkriva skoraj vse podrobnosti novega električnega SUV Q4 e-tron. Na trg prihaja še letos.