Nemški Audi po osmih letih predstavlja novi A1. Prestižni malček nižjega oziroma B-razreda je v prvi generaciji našel prek 800 tisoč kupcev. Pri nas jih je bilo zadnji dan prejšnjega leta registriranih 843.
Novi A1 na trg prihaja le v petvratni različici sportback, dizelskih motorjev prvič med Audijevimi modeli, če ne štejemo športnega R8, sploh ne bo v ponudbi. Cena za osnovni model v Nemčiji bo pod 20 tisoč evrov. Spomnimo, prvi A1 je v Sloveniji leta 2010 stal okoli 15 tisočakov, takrat še brez serijske klimatske naprave.
Novi A1 obljublja veliko, predvsem pa prinaša nekaj pomembnih sprememb, ki se zdijo za panogo že kar običajne.
Zasnovan je na skrajšani platformi MQB, ki jo uporablja tudi sestrski volkswagen polo. Posebnost zasnove karoserije je toplotno obdelano jeklo, ki poleg nizke mase prinaša tudi izboljšano vzvojno čvrstost.
Oblikovno je A1 precej drznejši od prejšnjega modela. Prednji del zaznamujejo LED-žarometi v obliki bumeranga, velika maska ter reže med motornim pokrovom in masko. S strani ima novi A1 poudarjeno bočno linijo, poseben je tudi zadek.
Mersko se je novinec potegnil na dimenzije novega pola, kar prinaša precejšnje izboljšanje prostornosti.
Novi A1 sportback je zdaj kar 56 milimetrov daljši in v dolžino meri 4,03 metra. Hkrati je širina z 1,74 metra ostala skoraj nespremenjena, višina nove generacije pa znaša le 1,41 metra oziroma vključno z anteno 1,43 metra. Pod robom pokrova motornega prostora so v ravni liniji nanizane tri ozke reže – poklon modelu sport quattro, Audijevi rally ikoni iz leta 1984.
Prostornina prtljažnika je zrasla za 65 litrov: v osnovi znaša 335 litrov, pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev pa se poveča na celih 1.090 litrov (prtljaga, naložena do stropa). S 67 centimetri je spodnji rob prtljažnika nižji kot prej.
Potniška kabina odpira nov svet v tem razredu, ki je prepreden z digitalizacijo. Že osnovni A1 bo serijsko opremljen z večfunkcijskim volanom in s popolnoma digitalnim kombiniranim instrumentom z visokoločljivostnim 10,25-palčnim zaslonom. Opcijski Audijev virtualni prikazovalnik z razširjenim obsegom funkcij v voznikovem neposrednem vidnem polju prikazuje izčrpne in raznovrstne informacije, kot so animirani navigacijski zemljevidi in grafike nekaterih asistenčnih sistemov.
Radio MMI bo prav tako v serijski opremi. Najbogatejša različica info-zabavnega sistema pa ponuja MMI navigacijo plus z 10,1-palčnim zaslonom na dotik, ki se povsem zliva s črno površino v videzu stekla. Upravljanje v celoti poteka prek zaslona na dotik – kot pri pametnem telefonu.
Audijev vmesnik zagotavlja povezljivost z operacijskima sistemoma iOS in Android. Vmesnik poleg tega vključuje dva USB-vhoda in predal za telefon – pametni telefon se indukcijsko polni brezžično skladno s standardom Qi.
Na področju varnosti A1 prinaša serijski opozorilnik za zapustitev voznega pasu od hitrosti 65 kilometrov na uro, ki naprej pomaga vozniku, da z vozilom ostane na svojem voznem pasu. Omejevalnik hitrosti, ki je prav tako serijski, zanesljivo preprečuje, da bi A1 sportback prekoračil nastavljeno najvišjo hitrost. Audi pre sense front z radarskim senzorjem zazna kritično zmanjšanje razdalje do sprednjega vozila ter pešce in kolesarje, ki s prečne strani stopajo na cestišče – tudi pri slabi vidljivosti, na primer v megli.
Sistem nato opozori voznika z zvočnim signalom in prikazom na zaslonu. Hkrati pripravi vozilo na morebitno zaviranje s polno močjo in – po potrebi – zavira avtomatsko, da prepreči trčenje ali vsaj zmanjša njegovo silovitost. Če je potrebno, za ustrezne zaščitne ukrepe poskrbi tudi opcijski pre sense basic: ta električno zategne sprednja varnostna pasova, zapre okna in vključi opozorilne utripalke.
Radarski tempomat deluje (s samodejnim menjalnikom) od hitrosti nič do 200 na uro, z ročnim menjalnikom pa od 30 do 200 na uro. Poleg parkirnega sistema je odslej mogoče naročiti tudi kamero za vzvratno vožnjo.
Parkirni sistem samodejno vrti volan pri parkiranju na bočna in prečna parkirna mesta. Z novo različico sistema lahko A1 sportback parkira na prečna parkirna mesta tudi v smeri naprej – po potrebi z dodatnim korigiranjem.
Motorji v novincu bodo sprva le serijski, tudi pozneje pa Audi ne napoveduje dizelskih različic. Vsi stroji bodo podprti s turbopolnilnikom. Litrski bo zmogel 70 oziroma 85 kilovatov, 1,5-litrski TFSI 96 ali 110 kilovatov, dvolitrski TFSI pa 147 kilovatov in bo takšen kot v polu GTI. Menjalnik bo ročni ali samodejni sedemstopenjski z dvojno sklopko S tronic. Izjema je najzmogljivejši motor v ponudbi, ki je serijsko vgrajen skupaj s šeststopenjskim menjalnikom S tronic.
Kot dodatna oprema je na voljo sistem za uravnavanje vozne dinamike drive select. Z njim lahko voznik izbira med štirimi nastavitvami auto, dynamic, efficiency in individual.
foto: Audi