V zadnjih dveh desetletjih so se limuzine, karavani in tudi športni terenci rojevali s športnostjo, dinamiko v genih. Ta jim je bila položena v zibelko, poudarjena v tiskovnih gradivih in občutna na cesti. Pomembno je bilo, kako natančen je volan, kako čvrste vzmeti, kako nevtralen nos ali zadek vozila in kako ostri so odzivi motorja, menjalnika in podvozja.
Kljub trudu snovalcev je smer vsaj malo ali pa kar pošteno načela udobje v kabini, ki je, ne glede na trende, odločilno pri več kot 90 odstotkih prevoženih kilometrov. Ko se prebijamo skozi mestno gnečo, natovorjeni s prtljago peljemo družino na dopust, poslovnega partnerja na kosilo ali večerjo ter taščo v trgovino.
»Umiri se, kam se ti pa mudi?«
Res je sicer, da je vsa ostrina dobrodošla, ko sami za volanom urežemo ovinek ali dva, a le takrat. Tudi z novim volvom V60 smo odpeljali nekaj zavojev proti znamenitemu samostanu Montserrat na istoimenski gori nad Barcelono. Pritoževal se ni, podvozje, povzeto po večjem V90, je brez težav sledilo priganjanju, vzmetenje je nežno prestrezalo grobe manevre, a zdelo se je, da nam V60 vseskozi sporoča: »Umiri se, človek, kam se ti pa tako mudi!«
Prerasel je tekmece
Pot nazaj smo zato prevozili nežneje in tako začutili vse dobrote srednjerazrednega karavana, ki na trg po osmih letih prihaja kot povsem nov izdelek. Dolg kot ponedeljek, vsekakor pa več kot tekmeci, se šved s 4,76 metra dolžine in 2,87 metra medosja postavlja nad tekmece – BMW serije 3, mercedesa C in audija A4. V kabini je bolj prostoren, pri tem pošteno užene predhodnika V60 in tudi V70, ki se prav tako poslavlja. A hkrati seveda ni tako razkošen kot sorodni V90, je pa pri zgornjem početju, zelo hitri vožnji, zato nekoliko bolj suveren. In po občutku tudi nekaj tišji ter po zaslugi boljšega uležajenja motorja tudi mirnejši in udobnejši.
Prostor, udobje in tišina
Umirjena desna noga je prinesla uživanje ob res tihem delovanju obeh strojev, dizelskem D4 s 140 kilovati ali bencinskem T5 s 185 kilovati, mehko in nežno pretikanje osemstopenjske avtomatike, ki je med vožnjo dejansko nezaznavna, torej deluje kot mora. Prostorsko je novi V60 zaradi povečane kabine in res velikodušnega pomika voznikovega sedeža v obe smeri bolj zračen od zgoraj omenjenih tekmecev. Sedeži so spet najprej razkošni, z vgrajenimi vzglavniki, šele nato oprijemljivi, občutek za volanom pa je predvidljivo prijeten.
Tudi na zadnji klopi potniki zdaj res dobro sedijo, prej ni bilo tako. Prtljažnik pa pogoltne 529 litrov, kar ni rekordna številka med srednjerazrednimi karavani, a je vsekakor najboljša med prestižnimi karavani istega razreda. Ob tem je lahko dostopen, raven, ko podrete zadnje sedeže, in zelo galantno obdelan.
Kar dva priključna hibrida
Pri motorjih bo izbira jeseni še večja. Novi V60 bo imel kar dve različici priključnega hibrida, ki bosta temeljili na dvolitrskem turbomotorju in električnem motorju. V60 T6 twin engine AWD bo ponujal sistemsko moč 250 kilovatov (340 konjskih moči), T8 twin drive AWD pa 287 kilovatov (390 konjskih moči). Prihajata še šibkejša bencinarja T3 in T4.
Predvidljiv, domač
Za preprosto armaturo in velikim pokončnim zaslonom se znajdeš z zavezanimi očmi. Kot bi se v V60 presedel iz XC60, V90 ali malega XC40. Na prvi pogled je novi V60 enak bratom, ko pogledaš bolje, pa vidiš, da so snovalci vnesli nekaj sprememb. Denimo prstan na sredini letve, ki teče pod konzolo, bolj valovit zgornji del armature in še kakšno malenkost.
Izjemno varen
Tisto, kar pri volvih vselej znova navdušuje, je občutek varnosti. Zaradi zavedanja, da ta znamka blesti na tem področju, ob pogledu na kopico sistemov, ki se izpišejo ob vžigu motorja ali ob samem delovanju. Denimo pametnega radarskega tempomata, ki se s pomočjo sistema lane keeping assist za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu v V60 še hitreje odzove na cestne črte kot v V90, zaviranje v sili pred različnimi ovirami (V60 zaznava pešce, kolesarje in tudi velike živali), opozarjanje na promet pri parkiranju in izparkiranju ter prečno v križišču ter na vozila v mrtvem kotu.
Osnoven, a nikakor ne skromen, stane 37 tisočakov
Ko sešteješ vse dobrote volva V60, lažje razumeš kar visoko ceno, ki jo na razumno raven omili akcijska ponudba. Dizelski V60 D3 s 110 kilovati in drugo stopnjo opreme momentum stane 37 tisočakov, D4 momentum s 140 kilovati, samodejnim menjalnikom in varnostnim paketom intellisafe pro pa šest tisočakov več. Ja, Volvo je hitro postal samozavesten, a ne brez prave osnove.