Avto

Za volanom volva V60, ki v kaotični vsakdanjik prinaša tišino in spokojnost

Volvo V60 igra na drugačne strune kot tekmeci, namesto poudarjene dinamike prinaša zanesljivost, namesto športnosti tišino in udobje, varnost pa je znova njegova paradna disciplina

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.06.2018 23:07
Dopolnjeno: 20.06.2018 07:28
Čas branja: 5 min
Za volanom volva V60, ki v kaotični vsakdanjik prinaša tišino in spokojnost
Novi V60 je na prvi pogled enak V90. A švedski minimalizem prinaša razlike, LED-žaromete, ki so bližje maski, višjo stransko linijo, ki poteka pod zadnjimi vrati, nižjo streho in še nekaj sprememb.

V zadnjih dveh desetletjih so se limuzine, karavani in tudi športni terenci rojevali s športnostjo, dinamiko v genih. Ta jim je bila položena v zibelko, poudarjena v tiskovnih gradivih in občutna na cesti. Pomembno je bilo, kako natančen je volan, kako čvrste vzmeti, kako nevtralen nos ali zadek vozila in kako ostri so odzivi motorja, menjalnika in podvozja.

Kljub trudu snovalcev je smer vsaj malo ali pa kar pošteno načela udobje v kabini, ki je, ne glede na trende, odločilno pri več kot 90 odstotkih prevoženih kilometrov. Ko se prebijamo skozi mestno gnečo, natovorjeni s prtljago peljemo družino na dopust, poslovnega partnerja na kosilo ali večerjo ter taš­čo v trgovino.

»Umiri se, kam se ti pa mudi?«

Res je sicer, da je vsa ostrina dobrodošla, ko sami za volanom urežemo ovinek ali dva, a le takrat. Tudi z novim volvom V60 smo odpeljali nekaj zavojev proti znamenitemu samostanu Montse­r­rat na istoimenski gori nad Barcelono. Pritoževal se ni, podvozje, povzeto po večjem V90, je brez težav sledilo priganjanju, vzmetenje je nežno prestrezalo grobe manevre, a zdelo se je, da nam V60 vseskozi sporoča: »Umiri se, človek, kam se ti pa tako mudi!«

Prerasel je tekmece

Pot nazaj smo zato prevozili nežneje in tako začutili vse dobrote srednjerazrednega karavana, ki na trg po osmih letih prihaja kot povsem nov izdelek. Dolg kot ponedeljek, vsekakor pa več kot tekmeci, se šved s 4,76 metra dolžine in 2,87 metra medosja postavlja nad tekmece – BMW serije 3, mercedesa C in audija A4. V kabini je bolj prostoren, pri tem pošteno užene predhodnika V60 in tudi V70, ki se prav tako poslavlja. A hkrati seveda ni tako razkošen kot sorodni V90, je pa pri zgornjem početju, zelo hitri vožnji, zato nekoliko bolj suveren. In po občutku tudi nekaj tišji ter po zaslugi boljšega uležajenja motorja tudi mirnejši in udobnejši.

Prostor, udobje in tišina

Umirjena desna noga je prinesla uživanje ob res tihem delovanju obeh strojev, dizelskem D4 s 140 kilovati ali bencinskem T5 s 185 kilovati, mehko in nežno pretikanje osemstopenjske avtomatike, ki je med vožnjo dejansko nezaznavna, torej deluje kot mora. Prostorsko je novi V60 zaradi povečane kabine in res velikodušnega pomika voznikovega sedeža v obe smeri bolj zračen od zgoraj omenjenih tekmecev. Sedeži so spet najprej razkošni, z vgrajenimi vzglavniki, šele nato oprijemljivi, občutek za volanom pa je predvidljivo prijeten.

Tudi na zadnji klopi potniki zdaj res dobro sedijo, prej ni bilo tako. Prtljažnik pa pogoltne 529 litrov, kar ni rekordna številka med srednjerazrednimi karavani, a je vsekakor najboljša med prestižnimi karavani istega razreda. Ob tem je lahko dostopen, raven, ko podrete zadnje sedeže, in zelo galantno obdelan.

Kar dva priključna hibrida

Pri motorjih bo izbira jeseni še večja. Novi V60 bo imel kar dve različici priključnega hibrida, ki bosta temeljili na dvolitrskem turbomotorju in električnem motorju. V60 T6 twin engine AWD bo ponujal sistemsko moč 250 kilovatov (340 konjskih moči), T8 twin drive AWD pa 287 kilovatov (390 konjskih moči). Prihajata še šibkejša bencinarja T3 in T4.

Predvidljiv, domač

Za preprosto armaturo in velikim pokončnim zaslonom se znajdeš z zavezanimi očmi. Kot bi se v V60 presedel iz XC60, V90 ali malega XC40. Na prvi pogled je novi V60 enak bratom, ko pogledaš bolje, pa vidiš, da so snovalci vnesli nekaj sprememb. Denimo prstan na sredini letve, ki teče pod konzolo, bolj valovit zgornji del armature in še kakšno malenkost.

Izjemno varen

Tisto, kar pri volvih vselej znova navdušuje, je občutek varnosti. Zaradi zavedanja, da ta znamka blesti na tem področju, ob pogledu na kopico sistemov, ki se izpišejo ob vžigu motorja ali ob samem delovanju. Denimo pametnega radarskega tempomata, ki se s pomočjo sistema lane keeping assist za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu v V60 še hitreje odzove na cestne črte kot v V90, zaviranje v sili pred različnimi ovirami (V60 zaznava pešce, kolesarje in tudi velike živali), opozarjanje na promet pri parkiranju in izparkiranju ter prečno v križišču ter na vozila v mrtvem kotu.

Osnoven, a nikakor ne skromen, stane 37 tisočakov

Ko sešteješ vse dobrote volva V60, lažje razumeš kar visoko ceno, ki jo na razumno raven omili akcijska ponudba. Dizelski V60 D3 s 110 kilovati in drugo stopnjo opreme momentum stane 37 tisočakov, D4 momentum s 140 kilovati, samodejnim menjalnikom in varnostnim paketom intellisafe pro pa šest tisočakov več. Ja, Volvo je hitro postal samozavesten, a ne brez prave osnove.

Foto: Miloš Milač in Volvo

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
 Volvo EX90: to bo najbolj varen volvo vseh časov
Avto
AvtoAndraž Zupančič Volvo EX90: to bo najbolj varen volvo vseh časov 1

Volvo pripravlja povsem električno gnani prestižni križanec EX90, ki naj bi bil najbolj varen volvo vseh časov. Kot napovedujejo, naj bi imel med drugim radarsko podprt »nevidni ščit«, ki bo nadzoroval okolico vozila in bo nameščen na streho vozila. Prava predstavitev vozila pride na vrsto letos novembra.

FINANCE
Avto
Novi volvo EX90: tretji električar pri tej znamki
Avto
AvtoAndraž Zupančič Novi volvo EX90: tretji električar pri tej znamki 1

Volvo je zdaj tudi uradno predstavil novi model EX90. Veliki križanec je tretji električno gnani volvo, z njim pa nadaljujejo pot v popolno električno preobrazbo. Sprva bo na voljo v šestih državah in za približno sto tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Volvo prevzema lastništvo nad proizvodnjo in prodajnimi dejavnostmi na Kitajskem
Avto
AvtoUroš Božin Volvo prevzema lastništvo nad proizvodnjo in prodajnimi dejavnostmi na Kitajskem 1

Analitiki pričakujejo, da bi lahko podobne pogodbe na Kitajskem sklenili tudi drugi tuji avtomobilski proizvajalci

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Okoljsko vprašanje bencin ali elektrika še zdaleč ni enostavno, kako nanj odgovarja Volvo?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostUroš Božin Okoljsko vprašanje bencin ali elektrika še zdaleč ni enostavno, kako nanj odgovarja Volvo? 5

Volvo je primerjal izpuste celotnega življenjskega cikla električnega in bencinskega XC40. Kateri pogon je čistejši?

FINANCE
Prevozi
Volvo s tretjino hitrejšim menjalnikom I-Shift
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik Volvo s tretjino hitrejšim menjalnikom I-Shift

Rezultat so izboljšane vozne lastnosti ter bolj uglajeno delovanje, kar se pozna v bolj tekoči vožnji in posledično tudi v manjših emisijah.

FINANCE
PMM
Prelomni volvo C40: le električen in na voljo le prek spleta
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Prelomni volvo C40: le električen in na voljo le prek spleta 11

Volvo je razkril novi najmanjši model C40, ki nadomešča ostareli C30; novinec prinaša krepko drugačno strategijo kot doslej, saj bo na voljo le z elektropogonom, kupci pa ga bodo konec tega leta lahko naročili le prek spleta