Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.
Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus Mazdina trojka postavlja čustva na resen preizkus Mazda je v Slovenijo pripeljala novo trojko, oblikovno in tehnično odličen avto za 20 tisočakov, ki se v bolje opremljenih različicah in celo s štirikolesnim pogonom odkrito spogleduje s prestižnim razredom.

Kombinacija z dna je pravzaprav kombinacija za vrh

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
 
Čas branja: 3 min
18.06.2018  21:46
Test: peugeot 3008 puretech 130 allure – razmeroma velik SUV z majhnim 1,2-litrskim turbomotorjem in bogato opremo je posrečena kombinacija. Za dobrih 23 tisočakov ponuja vse, tudi varčnost, zanimiv zvok motorja in dovolj motorne sape.
Kombinacija z dna je pravzaprav kombinacija za vrh

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj

Očetje prvih terencev se danes najbrž obračajo v grobu. Najprej so jim snovalci vzeli robustnost, nato štirikolesni pogon, za konec pa še dizelske motorje, bencinarje pa so nadomestili z mlinčki. Še pred desetletjem bi tudi sam ob takšni kombinaciji vsaj poškilil z očmi ali pa zamahnil z roko. Danes je drugače. Predvsem zato, ker so sodobni športni terenci pravzaprav tekmeci običajno zasnovanim avtomobilom, s pravimi terenci niti ne želijo niti ne morejo tekmovati. Za vse drugo je poskrbel razvoj tehnike.

Zgoraj opisano kombinacijo namreč v obliki qashqaia 1,2 turbo s pridom uporabljamo doma. Nekaj podobnega pa nam je ponudil tudi testni peugeot 3008 puretech130 allure. Torej kompaktni športni terenec, ki kaj drugega kot prednji pogon sploh ne ponuja.

Preizkusili smo ga z osnovnim 1,2-litrskim turbotrivaljnikom, natanko takšnim, kakršnega ima opel grandland X. Je pa stroj seveda francoski, ne nemški.

Njegova prostornina sicer ne obljublja prav veliko, v praksi pa se izkaže prav odlično. Majhnost nadomesti turbopolnilnik, ki največji navor že pri 1.750 vrtljajih dvigne na 230 newtonmetrov, zato s sicer razmeroma skromno maso 1.325 kilogramov za 4,48 metra dolg SUV motor opravi skoraj igraje. Odločno se odziva že v globinah motornih vrtljajev.

Voznik kljub dolgim prestavnim razmerjem hitro lahko zatakne peto ali šesto prestavo in se lahkotno vozi z dva tisoč vrtljaji v minuti, v tem primeru pa stroj pije le 5,5 litra bencina na sto kilometrov (tovarniško povprečje je 5,1 litra). Obtežen avto, klanec ali preprosto hitrejši tempo pa zahteva težjo nogo; motor pri štirih tisočakih dobi dodaten zagon in zanimiv, vselej zelo tih, trivaljni zvok, ki je prej kot ropotu podoben komaj slišnemu žuborenju. Poraba raste premo sorazmerno s težo desne noge. A zaradi zadostne zaloge moči in navora brez težav dosegate povprečje pod osmimi litri.

Prednost stroja je tudi nizka masa, zato je bencinski 3008 bolje uravnotežen kot dizelski. Poleg tega je turbobencinar kljub sodobni tehniki še vedno cenejši kot dizelski stroj. S precej bogato opremo allure stane 24.714 evrov, enako opremljen turbodizel (novi 1,5-litrski motor z enako močjo) pa natančno 1.870 evrov več. A to so cene na ceniku. Z upoštevanim popustom 3008 puretech 130 allure stane 23.590 evrov, pogoj za to ceno pa je financiranje s hišnim lizingom.

Kakšne so zmogljivosti in poraba novega dizelskega motorja, nam še ni uspelo preizkusiti. A v teoriji velja, da se dizelski stroj pri zmernem številu prevoženih kilometrov ne splača. Poleg tega se vsaj z vidika zmogljivosti in prožnosti na področju, kjer so bencinarji še pred petimi leti zaostajali za prožnimi dizli, majhnemu bencinskemu stroju ni treba skrivati.

O 3008 lahko zapišemo, da je eden bolj posrečenih SUV na trgu, saj uspešno združuje prostornost, udobje in zelo dobre cestne vozne lastnosti ter dobri vsebini dodaja tudi drzen dizajn karoserije in armaturne plošče, ki objema voznika. V dizelski različici je premagal osem neposrednih tekmecev PRIMA testa, ki ga pripravljamo skupaj s šestimi slovenskimi mediji. Tu je še podrobnejši opis 3008 z dvolitrskim turbodzelskim motorjem s 110 kilovati ali s 132 kilovati v različici GT.

Foto: Miloš Milač


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (Goljufije) Dolgove za grad je hotel poplačati z denarjem EU 2

Tudi lani so med goljufijami z evropskim denarjem v EU prevladovali primeri nepravilno porabljenega denarja iz strukturnih skladov ter iz...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

SUBV
Članki
Članki Imate doma 18-letnika? Samo še danes se lahko poteguje za brezplačno vozovnico Interrail. 1

EU bo to poletje 15 tisoč 18-letnikom – od tega 61 iz Slovenije – podarila brezplačno vozovnico za potovanje z vlakom po Evropi...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 3

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...