Očetje prvih terencev se danes najbrž obračajo v grobu. Najprej so jim snovalci vzeli robustnost, nato štirikolesni pogon, za konec pa še dizelske motorje, bencinarje pa so nadomestili z mlinčki. Še pred desetletjem bi tudi sam ob takšni kombinaciji vsaj poškilil z očmi ali pa zamahnil z roko. Danes je drugače. Predvsem zato, ker so sodobni športni terenci pravzaprav tekmeci običajno zasnovanim avtomobilom, s pravimi terenci niti ne želijo niti ne morejo tekmovati. Za vse drugo je poskrbel razvoj tehnike.
Zgoraj opisano kombinacijo namreč v obliki qashqaia 1,2 turbo s pridom uporabljamo doma. Nekaj podobnega pa nam je ponudil tudi testni peugeot 3008 puretech130 allure. Torej kompaktni športni terenec, ki kaj drugega kot prednji pogon sploh ne ponuja.
Preizkusili smo ga z osnovnim 1,2-litrskim turbotrivaljnikom, natanko takšnim, kakršnega ima opel grandland X. Je pa stroj seveda francoski, ne nemški.
Njegova prostornina sicer ne obljublja prav veliko, v praksi pa se izkaže prav odlično. Majhnost nadomesti turbopolnilnik, ki največji navor že pri 1.750 vrtljajih dvigne na 230 newtonmetrov, zato s sicer razmeroma skromno maso 1.325 kilogramov za 4,48 metra dolg SUV motor opravi skoraj igraje. Odločno se odziva že v globinah motornih vrtljajev.
Voznik kljub dolgim prestavnim razmerjem hitro lahko zatakne peto ali šesto prestavo in se lahkotno vozi z dva tisoč vrtljaji v minuti, v tem primeru pa stroj pije le 5,5 litra bencina na sto kilometrov (tovarniško povprečje je 5,1 litra). Obtežen avto, klanec ali preprosto hitrejši tempo pa zahteva težjo nogo; motor pri štirih tisočakih dobi dodaten zagon in zanimiv, vselej zelo tih, trivaljni zvok, ki je prej kot ropotu podoben komaj slišnemu žuborenju. Poraba raste premo sorazmerno s težo desne noge. A zaradi zadostne zaloge moči in navora brez težav dosegate povprečje pod osmimi litri.
Prednost stroja je tudi nizka masa, zato je bencinski 3008 bolje uravnotežen kot dizelski. Poleg tega je turbobencinar kljub sodobni tehniki še vedno cenejši kot dizelski stroj. S precej bogato opremo allure stane 24.714 evrov, enako opremljen turbodizel (novi 1,5-litrski motor z enako močjo) pa natančno 1.870 evrov več. A to so cene na ceniku. Z upoštevanim popustom 3008 puretech 130 allure stane 23.590 evrov, pogoj za to ceno pa je financiranje s hišnim lizingom.
Kakšne so zmogljivosti in poraba novega dizelskega motorja, nam še ni uspelo preizkusiti. A v teoriji velja, da se dizelski stroj pri zmernem številu prevoženih kilometrov ne splača. Poleg tega se vsaj z vidika zmogljivosti in prožnosti na področju, kjer so bencinarji še pred petimi leti zaostajali za prožnimi dizli, majhnemu bencinskemu stroju ni treba skrivati.
O 3008 lahko zapišemo, da je eden bolj posrečenih SUV na trgu, saj uspešno združuje prostornost, udobje in zelo dobre cestne vozne lastnosti ter dobri vsebini dodaja tudi drzen dizajn karoserije in armaturne plošče, ki objema voznika. V dizelski različici je premagal osem neposrednih tekmecev PRIMA testa, ki ga pripravljamo skupaj s šestimi slovenskimi mediji. Tu je še podrobnejši opis 3008 z dvolitrskim turbodzelskim motorjem s 110 kilovati ali s 132 kilovati v različici GT.
Foto: Miloš Milač