Avto

Ko enoprostorci izgubijo domovinsko pravico

Grandland X je največji Oplov športni terenec zadržane podobe, spodobne notranje prostornosti in s skoraj navdušujočim bencinskim trivaljnikom anemičnega zvena

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.06.2018 23:00
Čas branja: 6 min
Ko enoprostorci izgubijo domovinsko pravico
Grandland X je že nekaj časa največji SUV oziroma križanec v portfelju nemške tovarne v francoskih lastniških rokah. Karoserijsko precej zadržano ukrojen, a ne dolgočasen, dokazuje izjemno hitro preobrazbo tovarne iz skoraj izrazitega ponudnika enoprostorcev v izdelovalca skoraj frustrirajoče priljubljenih ter tržno uspešnih športnih terencev oziroma križancev.

Metamorfoza, ki so jo v zadnjem času opravili v dolgočasnem Rüsselsheimu, je presenetljiva in skoraj bliskovita: enoprostorci so izgubili domovinsko pravico, saj je ostala le še zafira, široko pa so odprli vrata športnim terencem. Poteza je smiselna, saj ti brutalno osvajajo trge. Zato je grandland X zadetek v polno.

Oznaka grand, torej velik, je ustrezna, saj je to največji SUV v ponudbi nemškega Opla, a s svojimi 447 centimetri še vedno ne med velikimi. Ima pa veliko skupnega s peugeotom 3008, pa ne zgolj zaradi tega, ker nemško avtomobilsko hišo lastniško obvladuje francoski PSA (Peugeot Citroën), temveč zato, ker oba nastajata v isti tovarni. In verjetno nimata skupne le osnove, temveč vsaj kakšen sestavni del in seveda tudi motor – če za marsikaj drugega ne vemo, ker pač ne povedo.

Kljub tej sorodniški navezi, v kateri je tudi nekaj pelina (recimo razočaranje ali vsaj trditev PSA, da so nekateri Oplovi motorji tehnološko manj sodobni, kot je bilo to povedano pred nakupom oziroma združitvijo), pa sta si avtomobila po svojem nastanku različna kot dan in noč: 3008 je obdržal ime oziroma oznako, a se iz enoprostorca prelevil v športnega terenca ali vsaj križanca, grandland X pa je povsem novo avtomobilsko dete in seveda športni terenec.

Ni 4 x 4, le intelligrip

Čeprav je Opel nemška avtomobilska tovarna, je zaradi svoje zgodovine – skoraj devetdeset let je bil del ameriškega General Motorsa – nedvomno manj germanski. Toda v oblikovnem smislu se je grandland X zatekel v znano zavetje nemške oblikovalske šole: nič posebej presunljiva zunanja oprava, nič latinskega šarma, a veliko racionalnosti. Če znova naredim primerjavo s peugeotom 3008, je razlika (znova) očitna: »nemec« precej običajen in oblikovno predvidljiv, »francoz« nekonvencionalen in skoraj drzen. Povsem verjetno je, da se tako delijo oziroma ločijo tudi kupci, čeprav je to precej tvegana domneva.

Ko terenci še niso imeli pridevnika športni, je bilo v njihovem rojstnem listu zapisano veliko resno terenskega: stalen ali pozneje priklopljiv štirikolesni pogon, pa mehanske (ali pozneje elektronske) zapore diferencialov, pri najbolj klenih še reduktor pogonske mogoči. Vse to je pri današnjih SUV bolj ali manj zgodovina, vsaj pri večini. Velja tudi za grandlanda, ki ima v svojem »imenu« oznako X. Ta zavaja, saj nekako namiguje na 4 x 4, a ta opel tega nima.

Ima pa intelligrip (opcijsko), ki deluje v navezi s stabilizacijskim ESP in prednjim pogonom, pri čemer v določenih voznih okoliščinah izboljša oprijem pogonskih koles. Torej je grandland športni terenec bolj ali manj uglajenih cest, nekaj večja oddaljenost trebuha od tal pa ni garant resnejših terenskih preizkušenj – enako kot to velja za devetdeset odstotkov njegovih konkurentov …

Znotraj je grandland bolj ali manj klasik, kar velja predvsem za armaturo, ki je kar spretna mešanica analognega in digitalnega. To povzroča manj zadrege pri starejših in morda manj navdušenja pri mlajših. Čisto prava je postavitev večopravilnega zaslona na dotik, ki ne štrli iz armature kot Eifflov stolp in nima dimenzij televizorja iz prospekta Big Banga.

Ergonomsko vse štima, udobnostno tudi, a kakšnega izjemnega razkošja seveda ni; zadaj je za dva običajna povsem sprejemljivo, za tretjega seveda precej manj. Ni nujno, da je to za vse pomembno, a drži, da ima prtljažnik razmeroma visok nakladalni rob in da se nazaj vidi precej skromno. To so sedaj – ali že nekaj časa – kronične bolezni sodobnih avtomobilov vseh vrst in športni terenci niso izjema.

Prtljažnik je volumensko soliden – od najmanj 514 do največ 1.652 litrov –, a se zdi, da v tem pogledu več dobiš pri hišni in karavanski astri. Je pa uporabna trda in trdna polica, ki jo je mogoče nastaviti v dva položaja. Ko je v zgornjem, je njena površina povsem poravnana s površino zloženih zadnjih sedežev, ki jih, to le mimogrede, precej preprosto zložiš tudi iz prtljažnika.

Tisti, ki imajo majhne ali malo manj majhne otroke in nerodne starejše, bodo cenili zlahka čistljive preobleke sedežev, voznik pa morda zasilno rezervno kolo namesto sodobnih »kitov«. Ti so super pripomoček dvesto metrov od vulkanizerja in sredi urbanega dopoldneva, zelo problematični pa v deževni noči, nabito polnem prtljažniku in s kupom sitnih potnikov na krovu.

Motorček, ki je motor

Grandland pri agregatih ne ponuja kakšne široke izbire – en dizel in en bencinar. Prve besno preganjajo in jim morda grozi izumrtje, drugi so vse bolj »in«, čeprav v okoljskem in še kakšnem drugem smislu še zdaleč niso brez greha. Bencinski trivaljnik z litrom in dvema decilitroma gibne prostornine se v oplu oglasi z značilnim zvokom in ena prvih idej je, da bi ne bil velik greh, ko bi to nekoliko rezko in anemično oglašanje oplemenitili s kakšnim baritonom.

Vendar ni sporno: 95 kilovatov oziroma 130 konjskih moči pri 5.500 vrtljajih v minuti (navora je za 230 newtonmetrov) se v tem SUV izkaže za skoraj navdušujoče živahnih in hkrati prožnih, pri čemer je res, da je grandland kljub svojemu imenu s 1.275 kilogrami precej daleč od težke kategorije. Svoje naredi podvozje, ki ni pregrobo, nagibanje oziroma pokimavanje tega športnega terenca je v sprejemljivih in pričakovanih odmerkih, povprečna poraba okoli 7,5 litra pa davek skromni gibni prostornini. Ni pretirano – motor je izstopajoči del tega avtomobila.

Grandland je uravnotežen avto v skoraj vseh pogledih. Nima izrazitih minusov in tudi ne takšnih plusov. Bil bi tržno uspešnejši, ko tovarna iz Rüsselsheima ne bi bila tako pogosto na prvih spletnih in časopisnih straneh. Stabilno lastništvo je prvi pogoj dobrega posla. Tudi pri avtomobilih.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Oplova moderna predstava za visoko ceno
Avto
AvtoMatej Kačič Oplova moderna predstava za visoko ceno 6

Opel grandland X hybrid4 s 300 konji in štirikolesnim pogonom je všečna kombinacija mišic, vsestranske uporabnosti in varčnosti, a mu ljudski uspeh preprečuje nabrita cena.

FINANCE
Avto
Krepko obogateni Oplov veliki SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Krepko obogateni Oplov veliki SUV 1

Največji Oplov športni terenec bo na naš trg zapeljal jeseni. Med drugim bo ponujal nočni vid, matrične LED-žaromete s 168 LED-sijalkami, 360-stopinjsko kamero, navigacijo v realnem času in še marsikaj.

FINANCE
Avto
Veliki Opel z modernimi prijemi
Avto
AvtoMatej Kačič Veliki Opel z modernimi prijemi 6

Opel je k nam pripeljal obogateni veliki SUV grandland, ki od 27.600 evrov ponuja osvežen videz, veliko opreme in varnostnih sistemov, digitalno armaturno ploščo ter po želji hibridni pogon.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novo opel astro bo poganjal tudi priključni hibrid
Avto
AvtoMiloš Milač Novo opel astro bo poganjal tudi priključni hibrid 9

Prihodnje leto bo na trg zapeljala nova opel astra, ki bo zasnovana na skupni osnovi skupine PSA EMP2. Poleg osnove bo od francozov prevzela tudi bencinski priključni hibrid, je potrdil šef Opla Michael Lochscheller.

FINANCE
PMM
Mokka je budnica tudi za slovenski Opel
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Mokka je budnica tudi za slovenski Opel

Včeraj je na trg zapeljala nova opel mokka – izstopajoč in igriv SUV B-razreda, ki je v prvi generaciji močno zaznamoval nemško znamko, v drugi pa je zanjo še bolj pomemben. Letos bo slovenske tablice dobilo 600 mokk.

FINANCE
Avto
Gnečo na zabavi bo povečal še pomlajeni opel
Avto
AvtoUroš Božin Gnečo na zabavi bo povečal še pomlajeni opel

Opel crossland je dobil nov obraz, športno opravo in nove priboljške. Kakšnega najraje izberejo Slovenci?

FINANCE
Avto
Zakaj je Opel skoraj izginil s slovenskega zemljevida in kako poteka njegova vrnitev
Avto
AvtoMiloš Milač Zakaj je Opel skoraj izginil s slovenskega zemljevida in kako poteka njegova vrnitev 5

Intervju z Draganom Nenadovićem, regijskim direktorjem Opla v Wallis Automotivu Europe