Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Ko enoprostorci izgubijo domovinsko pravico

Čas branja: 6 min
18.06.2018  23:00
Grandland X je največji Oplov športni terenec zadržane podobe, spodobne notranje prostornosti in s skoraj navdušujočim bencinskim trivaljnikom anemičnega zvena
Ko enoprostorci izgubijo domovinsko pravico
Grandland X je že nekaj časa največji SUV oziroma križanec v portfelju nemške tovarne v francoskih lastniških rokah. Karoserijsko precej zadržano ukrojen, a ne dolgočasen, dokazuje izjemno hitro preobrazbo tovarne iz skoraj izrazitega ponudnika enoprostorcev v izdelovalca skoraj frustrirajoče priljubljenih ter tržno uspešnih športnih terencev oziroma križancev.

Metamorfoza, ki so jo v zadnjem času opravili v dolgočasnem Rüsselsheimu, je presenetljiva in skoraj bliskovita: enoprostorci so izgubili domovinsko pravico, saj je ostala le še zafira, široko pa so odprli vrata športnim terencem. Poteza je smiselna, saj ti brutalno osvajajo trge. Zato je grandland X zadetek v polno.

Oznaka grand, torej velik, je ustrezna, saj je to največji SUV v ponudbi nemškega Opla, a s svojimi 447 centimetri še vedno ne med velikimi. Ima pa veliko skupnega s peugeotom 3008, pa ne zgolj zaradi tega, ker nemško avtomobilsko hišo lastniško obvladuje francoski PSA (Peugeot Citroën), temveč zato, ker oba nastajata v isti tovarni. In verjetno nimata skupne le osnove, temveč vsaj kakšen sestavni del in seveda tudi motor – če za marsikaj drugega ne vemo, ker pač ne povedo.

Kljub tej sorodniški navezi, v kateri je tudi nekaj pelina (recimo razočaranje ali vsaj trditev PSA, da so nekateri Oplovi motorji tehnološko manj sodobni, kot je bilo to povedano pred nakupom oziroma združitvijo), pa sta si avtomobila po svojem nastanku različna kot dan in noč: 3008 je obdržal ime oziroma oznako, a se iz enoprostorca prelevil v športnega terenca ali vsaj križanca, grandland X pa je povsem novo avtomobilsko dete in seveda športni terenec.

Ni 4 x 4, le intelligrip

Čeprav je Opel nemška avtomobilska tovarna, je zaradi svoje zgodovine – skoraj devetdeset let je bil del ameriškega General Motorsa – nedvomno manj germanski. Toda v oblikovnem smislu se je grandland X zatekel v znano zavetje nemške oblikovalske šole: nič posebej presunljiva zunanja oprava, nič latinskega šarma, a veliko racionalnosti. Če znova naredim primerjavo s peugeotom 3008, je razlika (znova) očitna: »nemec« precej običajen in oblikovno predvidljiv, »francoz« nekonvencionalen in skoraj drzen. Povsem verjetno je, da se tako delijo oziroma ločijo tudi kupci, čeprav je to precej tvegana domneva.

Ko terenci še niso imeli pridevnika športni, je bilo v njihovem rojstnem listu zapisano veliko resno terenskega: stalen ali pozneje priklopljiv štirikolesni pogon, pa mehanske (ali pozneje elektronske) zapore diferencialov, pri najbolj klenih še reduktor pogonske mogoči. Vse to je pri današnjih SUV bolj ali manj zgodovina, vsaj pri večini. Velja tudi za grandlanda, ki ima v svojem »imenu« oznako X. Ta zavaja, saj nekako namiguje na 4 x 4, a ta opel tega nima.

Ima pa intelligrip (opcijsko), ki deluje v navezi s stabilizacijskim ESP in prednjim pogonom, pri čemer v določenih voznih okoliščinah izboljša oprijem pogonskih koles. Torej je grandland športni terenec bolj ali manj uglajenih cest, nekaj večja oddaljenost trebuha od tal pa ni garant resnejših terenskih preizkušenj – enako kot to velja za devetdeset odstotkov njegovih konkurentov …

Znotraj je grandland bolj ali manj klasik, kar velja predvsem za armaturo, ki je kar spretna mešanica analognega in digitalnega. To povzroča manj zadrege pri starejših in morda manj navdušenja pri mlajših. Čisto prava je postavitev večopravilnega zaslona na dotik, ki ne štrli iz armature kot Eifflov stolp in nima dimenzij televizorja iz prospekta Big Banga.

Ergonomsko vse štima, udobnostno tudi, a kakšnega izjemnega razkošja seveda ni; zadaj je za dva običajna povsem sprejemljivo, za tretjega seveda precej manj. Ni nujno, da je to za vse pomembno, a drži, da ima prtljažnik razmeroma visok nakladalni rob in da se nazaj vidi precej skromno. To so sedaj – ali že nekaj časa – kronične bolezni sodobnih avtomobilov vseh vrst in športni terenci niso izjema.

Prtljažnik je volumensko soliden – od najmanj 514 do največ 1.652 litrov –, a se zdi, da v tem pogledu več dobiš pri hišni in karavanski astri. Je pa uporabna trda in trdna polica, ki jo je mogoče nastaviti v dva položaja. Ko je v zgornjem, je njena površina povsem poravnana s površino zloženih zadnjih sedežev, ki jih, to le mimogrede, precej preprosto zložiš tudi iz prtljažnika.

Tisti, ki imajo majhne ali malo manj majhne otroke in nerodne starejše, bodo cenili zlahka čistljive preobleke sedežev, voznik pa morda zasilno rezervno kolo namesto sodobnih »kitov«. Ti so super pripomoček dvesto metrov od vulkanizerja in sredi urbanega dopoldneva, zelo problematični pa v deževni noči, nabito polnem prtljažniku in s kupom sitnih potnikov na krovu.

Motorček, ki je motor

Grandland pri agregatih ne ponuja kakšne široke izbire – en dizel in en bencinar. Prve besno preganjajo in jim morda grozi izumrtje, drugi so vse bolj »in«, čeprav v okoljskem in še kakšnem drugem smislu še zdaleč niso brez greha. Bencinski trivaljnik z litrom in dvema decilitroma gibne prostornine se v oplu oglasi z značilnim zvokom in ena prvih idej je, da bi ne bil velik greh, ko bi to nekoliko rezko in anemično oglašanje oplemenitili s kakšnim baritonom.

Vendar ni sporno: 95 kilovatov oziroma 130 konjskih moči pri 5.500 vrtljajih v minuti (navora je za 230 newtonmetrov) se v tem SUV izkaže za skoraj navdušujoče živahnih in hkrati prožnih, pri čemer je res, da je grandland kljub svojemu imenu s 1.275 kilogrami precej daleč od težke kategorije. Svoje naredi podvozje, ki ni pregrobo, nagibanje oziroma pokimavanje tega športnega terenca je v sprejemljivih in pričakovanih odmerkih, povprečna poraba okoli 7,5 litra pa davek skromni gibni prostornini. Ni pretirano – motor je izstopajoči del tega avtomobila.

Grandland je uravnotežen avto v skoraj vseh pogledih. Nima izrazitih minusov in tudi ne takšnih plusov. Bil bi tržno uspešnejši, ko tovarna iz Rüsselsheima ne bi bila tako pogosto na prvih spletnih in časopisnih straneh. Stabilno lastništvo je prvi pogoj dobrega posla. Tudi pri avtomobilih.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Iskanje skupnega

Težave mladih in starejših so lahko zelo podobne, zato je odgovore najbrž pametno iskati dialoško.

FINANCE
Članki
Članki (Pred zasedanjem Opeca) Cene surove nafte se ohlajajo

Konec tedna bodo na zasedanju Opeca spet odločali o naftnih kvotah in na trg curljajo informacije, da jih bodo povečali

FINANCE
Članki
Članki Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske...

FINANCE
Članki
Članki ECB zapira pipico? Kaj to pomeni za ceno posojil, delnice in tudi prevzem Cinkarne Celje? 9

Kakšne spremembe so spodbujevalni ukrepi ECB pustili na različnih segmentih trga, kakšni bodo po pričakovanju analitikov naslednji...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...

FINANCE
Članki
Članki (Goljufije) Dolgove za grad je hotel poplačati z denarjem EU 2

Tudi lani so med goljufijami z evropskim denarjem v EU prevladovali primeri nepravilno porabljenega denarja iz strukturnih skladov ter iz...

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...