(Intervju) Avstrijka, ki je zasnovala šefa sipin Bližnjega vzhoda (Intervju) Avstrijka, ki je zasnovala šefa sipin Bližnjega vzhoda V moškem svetu avtomobilov se dame redko prebijejo v ospredje. Ena takšnih je Avstrijka Caroline Krismer, strojna inženirka in ekonomistka, ki se je kalila v Magni, se izpopolnjevala pri projektu za Lamborghini, v celoti vodila projekt maseratija GT in za češnjo na torti od začetka do konca vodila nastajanje prvega Rolls-Royceovega luksuznega terenca.
Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70 Grmi in postavlja se za 200 tisočakov, stane le 70 Ford mustang je huligan v družbi evropskih športnikov za podobno ceno, ki zna pritegniti tako zelo kot superšportniki za 200 in več tisočakov. Je avto, ki dvigne največ prahu za ceno, ki jo zahteva.
(Video) Sopotništvo oziroma kako »nujno« zlo obrnete v prihranke na celi črti (Video) Sopotništvo oziroma kako »nujno« zlo obrnete v prihranke na celi črti S pravim avtom in sopotništvom do desetkrat nižjih stroškov, pa še pozabljeno družabnost boste obudili v sicer samotnih jutrih
Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? Bencinski focus proti dizelskemu – kako se izide večna dilema? Vzporedno smo zapeljali dva najnovejša forda focusa s povsem različnima motorjema in ugotovili, da so razlike med dizlom in bencinarjem bolj simbolne; ali drugače: z nobenim ne boste zgrešili, le o svojih potrebah prej razmislite.

Ko enoprostorci izgubijo domovinsko pravico

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Opel dodaj
PSA dodaj
Peugeot Citroën dodaj
General Motors dodaj
 
Čas branja: 6 min
18.06.2018  23:00
Grandland X je največji Oplov športni terenec zadržane podobe, spodobne notranje prostornosti in s skoraj navdušujočim bencinskim trivaljnikom anemičnega zvena
Ko enoprostorci izgubijo domovinsko pravico
Grandland X je že nekaj časa največji SUV oziroma križanec v portfelju nemške tovarne v francoskih lastniških rokah. Karoserijsko precej zadržano ukrojen, a ne dolgočasen, dokazuje izjemno hitro preobrazbo tovarne iz skoraj izrazitega ponudnika enoprostorcev v izdelovalca skoraj frustrirajoče priljubljenih ter tržno uspešnih športnih terencev oziroma križancev.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Opel dodaj
PSA dodaj
Peugeot Citroën dodaj
General Motors dodaj

Metamorfoza, ki so jo v zadnjem času opravili v dolgočasnem Rüsselsheimu, je presenetljiva in skoraj bliskovita: enoprostorci so izgubili domovinsko pravico, saj je ostala le še zafira, široko pa so odprli vrata športnim terencem. Poteza je smiselna, saj ti brutalno osvajajo trge. Zato je grandland X zadetek v polno.

Oznaka grand, torej velik, je ustrezna, saj je to največji SUV v ponudbi nemškega Opla, a s svojimi 447 centimetri še vedno ne med velikimi. Ima pa veliko skupnega s peugeotom 3008, pa ne zgolj zaradi tega, ker nemško avtomobilsko hišo lastniško obvladuje francoski PSA (Peugeot Citroën), temveč zato, ker oba nastajata v isti tovarni. In verjetno nimata skupne le osnove, temveč vsaj kakšen sestavni del in seveda tudi motor – če za marsikaj drugega ne vemo, ker pač ne povedo.

Kljub tej sorodniški navezi, v kateri je tudi nekaj pelina (recimo razočaranje ali vsaj trditev PSA, da so nekateri Oplovi motorji tehnološko manj sodobni, kot je bilo to povedano pred nakupom oziroma združitvijo), pa sta si avtomobila po svojem nastanku različna kot dan in noč: 3008 je obdržal ime oziroma oznako, a se iz enoprostorca prelevil v športnega terenca ali vsaj križanca, grandland X pa je povsem novo avtomobilsko dete in seveda športni terenec.

Ni 4 x 4, le intelligrip

Čeprav je Opel nemška avtomobilska tovarna, je zaradi svoje zgodovine – skoraj devetdeset let je bil del ameriškega General Motorsa – nedvomno manj germanski. Toda v oblikovnem smislu se je grandland X zatekel v znano zavetje nemške oblikovalske šole: nič posebej presunljiva zunanja oprava, nič latinskega šarma, a veliko racionalnosti. Če znova naredim primerjavo s peugeotom 3008, je razlika (znova) očitna: »nemec« precej običajen in oblikovno predvidljiv, »francoz« nekonvencionalen in skoraj drzen. Povsem verjetno je, da se tako delijo oziroma ločijo tudi kupci, čeprav je to precej tvegana domneva.

Ko terenci še niso imeli pridevnika športni, je bilo v njihovem rojstnem listu zapisano veliko resno terenskega: stalen ali pozneje priklopljiv štirikolesni pogon, pa mehanske (ali pozneje elektronske) zapore diferencialov, pri najbolj klenih še reduktor pogonske mogoči. Vse to je pri današnjih SUV bolj ali manj zgodovina, vsaj pri večini. Velja tudi za grandlanda, ki ima v svojem »imenu« oznako X. Ta zavaja, saj nekako namiguje na 4 x 4, a ta opel tega nima.

Ima pa intelligrip (opcijsko), ki deluje v navezi s stabilizacijskim ESP in prednjim pogonom, pri čemer v določenih voznih okoliščinah izboljša oprijem pogonskih koles. Torej je grandland športni terenec bolj ali manj uglajenih cest, nekaj večja oddaljenost trebuha od tal pa ni garant resnejših terenskih preizkušenj – enako kot to velja za devetdeset odstotkov njegovih konkurentov …

Znotraj je grandland bolj ali manj klasik, kar velja predvsem za armaturo, ki je kar spretna mešanica analognega in digitalnega. To povzroča manj zadrege pri starejših in morda manj navdušenja pri mlajših. Čisto prava je postavitev večopravilnega zaslona na dotik, ki ne štrli iz armature kot Eifflov stolp in nima dimenzij televizorja iz prospekta Big Banga.

Ergonomsko vse štima, udobnostno tudi, a kakšnega izjemnega razkošja seveda ni; zadaj je za dva običajna povsem sprejemljivo, za tretjega seveda precej manj. Ni nujno, da je to za vse pomembno, a drži, da ima prtljažnik razmeroma visok nakladalni rob in da se nazaj vidi precej skromno. To so sedaj – ali že nekaj časa – kronične bolezni sodobnih avtomobilov vseh vrst in športni terenci niso izjema.

Prtljažnik je volumensko soliden – od najmanj 514 do največ 1.652 litrov –, a se zdi, da v tem pogledu več dobiš pri hišni in karavanski astri. Je pa uporabna trda in trdna polica, ki jo je mogoče nastaviti v dva položaja. Ko je v zgornjem, je njena površina povsem poravnana s površino zloženih zadnjih sedežev, ki jih, to le mimogrede, precej preprosto zložiš tudi iz prtljažnika.

Tisti, ki imajo majhne ali malo manj majhne otroke in nerodne starejše, bodo cenili zlahka čistljive preobleke sedežev, voznik pa morda zasilno rezervno kolo namesto sodobnih »kitov«. Ti so super pripomoček dvesto metrov od vulkanizerja in sredi urbanega dopoldneva, zelo problematični pa v deževni noči, nabito polnem prtljažniku in s kupom sitnih potnikov na krovu.

Motorček, ki je motor

Grandland pri agregatih ne ponuja kakšne široke izbire – en dizel in en bencinar. Prve besno preganjajo in jim morda grozi izumrtje, drugi so vse bolj »in«, čeprav v okoljskem in še kakšnem drugem smislu še zdaleč niso brez greha. Bencinski trivaljnik z litrom in dvema decilitroma gibne prostornine se v oplu oglasi z značilnim zvokom in ena prvih idej je, da bi ne bil velik greh, ko bi to nekoliko rezko in anemično oglašanje oplemenitili s kakšnim baritonom.

Vendar ni sporno: 95 kilovatov oziroma 130 konjskih moči pri 5.500 vrtljajih v minuti (navora je za 230 newtonmetrov) se v tem SUV izkaže za skoraj navdušujoče živahnih in hkrati prožnih, pri čemer je res, da je grandland kljub svojemu imenu s 1.275 kilogrami precej daleč od težke kategorije. Svoje naredi podvozje, ki ni pregrobo, nagibanje oziroma pokimavanje tega športnega terenca je v sprejemljivih in pričakovanih odmerkih, povprečna poraba okoli 7,5 litra pa davek skromni gibni prostornini. Ni pretirano – motor je izstopajoči del tega avtomobila.

Grandland je uravnotežen avto v skoraj vseh pogledih. Nima izrazitih minusov in tudi ne takšnih plusov. Bil bi tržno uspešnejši, ko tovarna iz Rüsselsheima ne bi bila tako pogosto na prvih spletnih in časopisnih straneh. Stabilno lastništvo je prvi pogoj dobrega posla. Tudi pri avtomobilih.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

FINANCE
Članki
Članki Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...

FINANCE
Članki
Članki V Frankfurtu ponavljajo: obrestne mere ECB bodo na zdajšnji nizki ravni še vsaj do konca poletja 2019

Na poti k zaostrovanju denarne politike na evrskem območju se bodo pri ECB najprej lotili opuščanja obsežnih spodbujevalnih ukrepov,...

FINANCE
Članki
Članki V pričakovanju nepričakovanega 2

Britanski izstop iz EU bo precedenčen, zato z gotovostjo ni mogoče napovedati ničesar. Se je pa mogoče na marsikaj pripraviti.

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Vse več pozivov, naj se podjetja pripravijo na vse scenarije

Pri evropski komisiji so pred nedavnim opozorili: Izstop Velike Britanije iz EU bo, ne glede na to, ali bosta partnerici dosegli dogovor...

FINANCE
Članki
Članki Nemške kazalnike vse bolj zaznamuje nestanovitnost 1

Koliko so dogodki iz zadnjih mesecev vplivali konkretno na rast nemškega BDP, pa bomo videli že prihodnji teden