Slovenci smo prepričani, da smo izredno dobri in strpni vozniki, ki imajo vož njo in parkiranje v mezincu. No, statistike zavarovalnic vsaj zadnjemu ne pritrjujejo v celoti, saj je poškodba pločevine pri parkiranju ena pogostejših pri uveljavljanju škodnih zahtevkov.
Za parkiranje si je treba vzeti čas
Prav zato smo pred izzive natančnosti pri manevriranju oziroma parkiranju z Oplovim vivarom postavili tudi okoli 80 voznikov službenih vozil iz 20 slovenskih podjetij, ki so se udeležili projekta Najboljši poslovni vozniki.
V avtošoli so nas sicer učili, da uporabljamo ogledala, vržemo pogled prek ramen in si ogledamo okolico, preden zapeljemo avto na parkirno mesto. To sicer velja še danes, razlika je le v tem, da nam sodobni avtomobili pri parkiranju lahko izdatno pomagajo s pripomočki, kot so parkirni senzorji in kamere, nekateri pa imajo tudi sisteme za samodejno parkiranje, pri katerih le popuščamo zavoro, vse drugo pa prepustimo avtomobilu.
Inštruktorji AMZS Centra varne vožnje na Vranskem kljub vsemu svetujejo, naj si za parkiranje vzamemo čas in temu manevru namenimo več pozornosti, saj se navidezno preprosto opravilo še danes pogosto konča z buškami na pločevini.
Kako bočno parkirati vozilo?
Parkiranje, sploh bočno, je v resnici za marsikatero voznico in voznika včasih precej zahtevno opravilo. Ali ste vedeli, da obstaja tudi matematična formula, po kateri lahko izračunate prostor, potreben za uspešno parkiranje, glede na dolžino vašega vozila?
A ker je precej zapletena, si bo lažje zapomniti teh nekaj korakov:
1. Svoje vozilo ustavite čim bližje (približno 60 centimetrov) in do polovice vzporedno z vozilom, za katero nameravate parkirati. Še lažje bo, če bo vaša zadnja os poravnana z njegovim odbijačem. Volan nato obrnite do konca v smeri vzporednega vozila.
2. Počasi zapeljite proti parkirnemu mestu in se ustavite, ko ste z drugim vozilom poravnani pod kotom 45 stopinj.
3. Ko se vaš del sprednjega odbijača poravna z zadnjim delom odbijača parkiranega vozila, zavrtite volan v nasprotno smer in nadaljujte z vzvratno vožnjo.
4. Če je šlo vse po načrtu, ste zdaj v parkirnem boksu.
Ko res ne gre, se obrnite na »živo« pomoč
»Tako je velik, mi se ga kar malo bojimo,« so ob pogledu na Oplov vivaro dejali tekmovalci z ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (spodaj). Previdnost je mati modrosti, so si rekli, ovire postavili precej na široko in brez dotika zapeljali skozi. Zadnje mesto jih ni zmotilo, saj so od vaj odnesli precej novih spoznanj in prakse, ki jim bodo še kako prav prišli v realnem prometu.
Čeprav so kombiji precej večji od vseh avtomobilov na cesti, so zaradi svoje škatlaste oblike namreč zelo pregledni. Kratek nos in ravni boki ter zadek pa omogočajo, da vidite vse skrajne točke vozila in bližnjo okolico. Pri vaji smo ugotavljali, kako dobro znajo tekmovalci oceniti širino vivara in kako natančni so pri parkiranju. Pri manevriranju dostavnika je sicer ključna nastavitev stranskih ogledal, pri čemer zgornje steklo služi za opazovanje dogajanja za kombijem, spodnje steklo bolj konveksne oblike pa za opazovanje okolice vozila.
Ogledali sta tako še posebej uporabni pri prehitevanju na avtocesti in manevriranju na ozkih parkirnih mestih. Pomembno je, da stranska ogledala pravilno nastavimo, saj je vzvratno pri večini neuporabno, parkiranje pri vivaru pa ob tem močno olajša uporaba vzvratne kamere oziroma tipal za vzvratno vožnjo.
Pri vaji iz natančnosti je bil v ospredju tudi timski duh, saj so nekateri tekmovalci težko ocenili, kje je rob vozila, sicer pa so blesteli udeleženci iz OMV Slovenija, odlične so bile tudi ekipe Rinz Ros 1 (zgoraj) in 2 (spodaj) ter Sensor in VDC Novo mesto. Fantoma se je poznalo, da sta si blizu z reševalnimi vozili, kjer ni prostora za oklevanje in napake.
Partner projekta Najboljši poslovni voznik je podjetje Opel Southeast Europe in soorganizator podjetje AMZS. Podjetji nista posegali v vsebino prispevka.