Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej

Čas branja: 3 min
14.06.2018  20:34  Dopolnjeno: 14.06.2018 21:07
Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Čeprav je manj divjaški, ni prav nič manj opazen kot v prejšnji generaciji. Poleg kričeče barve (ena od možnosti) ga vselej krasi rombast sredinsko nameščeni izpuh. Novi megane RS je 44 milimetrov (v medosju za 23 milimetrov) daljši od predhodnika. Obenem je 27 milimetrov širši in šest višji. Serijsko ima 18-palčna platišča, brembovi zavorni koluti pa spredaj merijo 355, zadaj pa 290 milimetrov.

V prvega sem sedel že daljnega leta 2004. Najbolj divjega megana RS, z dvolitrskim turbo motorjem s 165 kilovati (225 konjskimi močmi). Po preizkusni vožnji na francoskem dirkališču v Albyju sem tarnal, da je premehek. Na cestah mi je to godilo, a se je takrat precej drag megane RS (stal je sedem milijonov tolarjev, milijon več kot golf GTI) v primerjalnem testu poklonil kralju – golfu GTI.

Do danes se je spremenilo veliko. Megane je v drugi generaciji v celoti izgubil mehkobo prve generacije. Postal je grob, trd, izjemno hiter in skorajda brezkompromisen avto. Vsaj po tej plati je ugnal golfa GTI, ki je ostal družinsko uporaben, a vseeno odlično vodljiv, športen, res dober kompromis. Megane RS pa je bil nekaj za ekstremiste, brezkompromisneže. Za precej bolj dostopno ceno okoli 25 tisočakov je ponudil vrhunske športne užitke. Matej se je za volanom posebne različice red bull racing RB8 popolnoma raznežil.

Po esktremnežu pa je znova nastopil čas za kompromis, megane RS III. Srednjo pot je nakazal že s petimi vrati, nato z nekaterimi podrobnostmi. Dodobra pa jo pojasnjuje trg GTI avtomobilov, ki je v zadnjem desetletju poskočil za štirikrat na več kot 100 tisoč vozil. Renault pa je kot pomemben igralec v zadnjih dveh generacijah prodal 53 tisoč meganov RS.

A brez skrbi, novi megane RS, ki smo ga v tem tednu pognali po zavojih Gorenjske, ni tiste vrste kompromis, da bi ga lahko označili za mehkužnega, krotkega ali kaj podobnega.

Je napreden (kot edini ponuja štirikolesno krmiljenje), zmogljiv in prožen (1,8 litrski turbo bencinar s 390 newtonmetri navora in 206 kilovati oziroma 280 konjskimi močmi), izjemno prijetno zveneč ob dodajanju vmesnega plina ali pretikanju dvosklopčnega samodejnega menjalnika (doplačilo 1.800 evrov), kar konktretno dražji od prejšnjega (osnovni stane 29.390 evrov), a obenem tudi bolje opremljen, bolj zmogljiv in precej bolj vsestranski.

Z vsestranskostjo mislimo na dodaten par stranskih vrat, na športne, dobro oprijemljive, a nikakor ne tako trde sedeže kot v prejšnjem meganu iz katerega je bilo zaradi grobih stranskih obrob težko zlesti. Vsestransko je tudi vzmetenje, mehkejše, a nikakor ne mehko.

Boljša je zvočna izolacija, ki omogoča tiho in umirjeno vožnjo, izpušni sistem z rombastim zaključkom na zadku pa ob vklopu programa sport ali race vseeno poskrbi za prijeten ropot ob menjavanju prestav in športno glasno melodijo ob priganjanju motorja, ki se prav neznačilno za turbo stroje rad vrti v visoke vrtljaje.

Ob tem pa se dobro odziva tudi v nižjem in srednjem območju in nekako ne daje občutka, da vas do stotice izstreli v le 5,8 sekunde, kar nikakor ne pomeni da ni hiter. Davek vljudnosti stroja.

Nenazadnje pa je dobrodošel pripomoček tudi štirikolesno krmiljenje, ki do hitrosti 60 kilometrov na uro zadnja kolesa obrne v smeri prednjih (v programu race to stori šele nekaj nad 100 na uro), in tako pripomore k okretnosti. Nad omenjeno številko pa se kolesa obrnejo v drugo stran in skrbijo za še boljšo lego v zavojih.

Stik koles s cesto je za prednji pogon prepričljiv, saj za to poskrbi sicer doplačljiva mehanska zapora prednjega diferenciala.

Po nekaj deset kilometrih za volanom novega megana se zdi, da je Renault ustvaril dober kompromis med športnostjo in uporabnostjo in z njim vsekakor presegel aktualnega clia. Za brezkompromisneže pa bo jeseni na voljo različica cup z 220 kilovati (300 konjskimi močmi), bolj školjkastimi sedeži, serijsko zaporo diferenciala in še čim.

Foto: Miloš Milač

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kriza v Italiji peljala v razprodajo na trgih

Italijanska politična kriza odzvanja po premoženjskih trgih – od obvezniških, delniških do deviznih

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

FINANCE
Članki
Članki Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti 3

Negotovost ali kaj nas čaka po sobotnih napadih ZDA, Velike Britanije in Francije?

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki V Frankfurtu ponavljajo: obrestne mere ECB bodo na zdajšnji nizki ravni še vsaj do konca poletja 2019

Na poti k zaostrovanju denarne politike na evrskem območju se bodo pri ECB najprej lotili opuščanja obsežnih spodbujevalnih ukrepov,...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...