Avto

Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.06.2018 20:34
Dopolnjeno: 14.06.2018 21:07
Čas branja: 3 min
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Čeprav je manj divjaški, ni prav nič manj opazen kot v prejšnji generaciji. Poleg kričeče barve (ena od možnosti) ga vselej krasi rombast sredinsko nameščeni izpuh. Novi megane RS je 44 milimetrov (v medosju za 23 milimetrov) daljši od predhodnika. Obenem je 27 milimetrov širši in šest višji. Serijsko ima 18-palčna platišča, brembovi zavorni koluti pa spredaj merijo 355, zadaj pa 290 milimetrov.

V prvega sem sedel že daljnega leta 2004. Najbolj divjega megana RS, z dvolitrskim turbo motorjem s 165 kilovati (225 konjskimi močmi). Po preizkusni vožnji na francoskem dirkališču v Albyju sem tarnal, da je premehek. Na cestah mi je to godilo, a se je takrat precej drag megane RS (stal je sedem milijonov tolarjev, milijon več kot golf GTI) v primerjalnem testu poklonil kralju – golfu GTI.

Do danes se je spremenilo veliko. Megane je v drugi generaciji v celoti izgubil mehkobo prve generacije. Postal je grob, trd, izjemno hiter in skorajda brezkompromisen avto. Vsaj po tej plati je ugnal golfa GTI, ki je ostal družinsko uporaben, a vseeno odlično vodljiv, športen, res dober kompromis. Megane RS pa je bil nekaj za ekstremiste, brezkompromisneže. Za precej bolj dostopno ceno okoli 25 tisočakov je ponudil vrhunske športne užitke. Matej se je za volanom posebne različice red bull racing RB8 popolnoma raznežil.

Po esktremnežu pa je znova nastopil čas za kompromis, megane RS III. Srednjo pot je nakazal že s petimi vrati, nato z nekaterimi podrobnostmi. Dodobra pa jo pojasnjuje trg GTI avtomobilov, ki je v zadnjem desetletju poskočil za štirikrat na več kot 100 tisoč vozil. Renault pa je kot pomemben igralec v zadnjih dveh generacijah prodal 53 tisoč meganov RS.

A brez skrbi, novi megane RS, ki smo ga v tem tednu pognali po zavojih Gorenjske, ni tiste vrste kompromis, da bi ga lahko označili za mehkužnega, krotkega ali kaj podobnega.

Je napreden (kot edini ponuja štirikolesno krmiljenje), zmogljiv in prožen (1,8 litrski turbo bencinar s 390 newtonmetri navora in 206 kilovati oziroma 280 konjskimi močmi), izjemno prijetno zveneč ob dodajanju vmesnega plina ali pretikanju dvosklopčnega samodejnega menjalnika (doplačilo 1.800 evrov), kar konktretno dražji od prejšnjega (osnovni stane 29.390 evrov), a obenem tudi bolje opremljen, bolj zmogljiv in precej bolj vsestranski.

Z vsestranskostjo mislimo na dodaten par stranskih vrat, na športne, dobro oprijemljive, a nikakor ne tako trde sedeže kot v prejšnjem meganu iz katerega je bilo zaradi grobih stranskih obrob težko zlesti. Vsestransko je tudi vzmetenje, mehkejše, a nikakor ne mehko.

Boljša je zvočna izolacija, ki omogoča tiho in umirjeno vožnjo, izpušni sistem z rombastim zaključkom na zadku pa ob vklopu programa sport ali race vseeno poskrbi za prijeten ropot ob menjavanju prestav in športno glasno melodijo ob priganjanju motorja, ki se prav neznačilno za turbo stroje rad vrti v visoke vrtljaje.

Ob tem pa se dobro odziva tudi v nižjem in srednjem območju in nekako ne daje občutka, da vas do stotice izstreli v le 5,8 sekunde, kar nikakor ne pomeni da ni hiter. Davek vljudnosti stroja.

Nenazadnje pa je dobrodošel pripomoček tudi štirikolesno krmiljenje, ki do hitrosti 60 kilometrov na uro zadnja kolesa obrne v smeri prednjih (v programu race to stori šele nekaj nad 100 na uro), in tako pripomore k okretnosti. Nad omenjeno številko pa se kolesa obrnejo v drugo stran in skrbijo za še boljšo lego v zavojih.

Stik koles s cesto je za prednji pogon prepričljiv, saj za to poskrbi sicer doplačljiva mehanska zapora prednjega diferenciala.

Po nekaj deset kilometrih za volanom novega megana se zdi, da je Renault ustvaril dober kompromis med športnostjo in uporabnostjo in z njim vsekakor presegel aktualnega clia. Za brezkompromisneže pa bo jeseni na voljo različica cup z 220 kilovati (300 konjskimi močmi), bolj školjkastimi sedeži, serijsko zaporo diferenciala in še čim.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Renaultov osvajalni pohod
Avto
AvtoMatej Kačič Renaultov osvajalni pohod 4

Renault megane conquest v želji po osvajanju povsem novih kupcev združuje najbolj zaželene elemente ta hip - svež in športen videz, visoko sedenje, prostornost in hibridno tehnologijo

FINANCE
Avto
Renault z električnim meganom iz oči v oči z Volkswagnom
Avto
AvtoUroš Božin Renault z električnim meganom iz oči v oči z Volkswagnom 1

Ime je znano, vse drugo pa je povsem drugačno. Bili smo med prvimi, ki smo si ga premierno pred dnevi ogledali v Parizu.

FINANCE
PMM
Renault je presegel kopičenje mase in mer ter ustvaril izjemen električni avto
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Renault je presegel kopičenje mase in mer ter ustvaril izjemen električni avto 10

Megane e-tech electric bo pri nas junija, s sto kilovati in baterijo 40 kilovatnih ur bo stal 34 tisočakov, s 160 kilovati moči in baterijo 62 kilovatnih ur pa 42 tisoč evrov. Omenjene zneske bo zniževala takratna subvencija Eko sklada.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Francoska avtomobilska pomlad
Avto
AvtoMiloš Milač Francoska avtomobilska pomlad 3

Kandidat za službeni avto leta 2021: renault megane in megane conquest

FINANCE
Avto
Francosko ravnovesje med zabavo in vsakdanom
Avto
AvtoUroš Božin Francosko ravnovesje med zabavo in vsakdanom 1

Prenovljeni megane bo s športnim paketom opreme RS Line poskušal ujeti še kakšnega kupca več; kako dobro lovi ravnotežje med sosedovim meganom in dirkaškim RS?

FINANCE
PMM
Renault bo obudil klasične modele, prihaja električna »katrca«?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Renault bo obudil klasične modele, prihaja električna »katrca«? 11

Renault bo obudil nekatere klasične modele, tudi renault 4 oziroma katrco ter renault 5, nekaj dni pred razkritjem nove strategije piše Autonews.