Avto

Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci

Rešitve iz avtomobilske industrije se hitro selijo na dve kolesi. Senzorji, elektronika in druga tehnologija skrbijo predvsem za varnost motoristov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.06.2018 23:00
Čas branja: 3 min
Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci
Boschev revolucionarni sistem air jets s stisnjenim plinom poskrbi za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago.

Varnost motociklov in s tem motoristov je v zadnjih 30 letih močno napredovala. Do konca osemdesetih let prejšnjega stoletja so se pri motociklih predvsem množile konjske moči in nabirali kilogrami. Z uvedbo prvega hidravličnega sistema ABS pri BMW K100, ki je poskrbel, da kolesa pri zaviranju niso blokirala, pa se je hitro začel razvoj varnosti in lahkih materialov, ki so hitre motocikle naredili še hitrejše, a tudi lažje obvladljive.

Revolucija zavornega sistema ABS

ABS je sprožil pravo majhno varnostno revolucijo, ki je v motocikle zaradi visoke mase in cene sicer vstopala počasi. Bavarski BMW denimo v ponudbi nima več motocikla brez tega sistema, za nekaj sto evrov ga vse pogosteje vgrajujeta tudi Honda in Yamaha, in to v motocikle nižjega cenovnega razreda. Nemški dobavitelj avtoindustriji Bosch pa je za indijski trg, kjer ceste polni nekaj milijonov skuterjev in mopedov, ti pa vsako leto povzročijo na tisoče prometnih nesreč, razvil preprosto različico sistema ABS, ki bo kupca stala le 50 evrov.

Zato so danes s sistemom ABS opremljeni vsi motocikli znamke BMW in skoraj vsi motocikli drugih znamk ter zelo pogosto še večji skuterji. Ducati je šel še dlje, razvil je ABS, ki pomaga pri zaviranju v zavojih in s počasnim odmerjanjem zavorne sile prepreči marsikateri zdrs. Enduro motocikli so prav tako dobili »nežno« delujoč ABS, ki poskrbi za manjše zdrse in tako bolj varno in tudi zabavno vožnjo v blatu ali na makadamu.

Povezane zavore

Druga domislica, ki se pri avtomobilih zdi samoumevna, je sistem CBS – sredinski zavorni sistem, gre pa preprosto za to, da voznik s pritiskom na zavoro aktivira obe, pri motociklu torej sprednjo in zadnjo hkrati. Hondina ideja se je prvič uveljavila v potovalnih modelih in športniku CBR. Danes ta sistem uporabljajo tudi drugi motocikli in veliki skuterji. Prav pa pride predvsem manj veščim voznikom, ki ne znajo pravilno odmerjati zavorne moči na sprednje ali zadnje kolo oziroma pogosto uporabljajo le sprednje ter tvegajo zdrs in premajhen zavorni učinek.

Preprečevanje zdrsa koles

Razvoj elektronike je v naslednjih letih prinesel še sisteme za nadzor zdrsa zadnjega kolesa, ki se je izkazal na dirkališčih in v vsakdanjem prometu. Motoriste pa je varoval pri hitrem pospeševanju na spolzki podlagi in tudi v zavojih. Elektronika danes poskrbi tudi za različne programe pri pospeševanju, ki jih je mogoče prilagajati glede na vremenske razmere, vozno podlago in želje voznika. Motor je lahko oster kot britev ali nežen kot svila, zato je lažje obvladljiv in varnejši.

Radarski tempomat kot v avtih

Najnovejše rešitve pa gredo še dlje v smeri varnosti motoristov. Avstrijski KTM se je tako lotil razvoja radarskega tempomata, ki zna prilagajati hitrost pred spredaj vozečim motociklom ali avtomobilom in se odzove na premajhno razdaljo z vklopom prednje zavore in preveliko razdaljo z dodajanjem plina. Po besedah inženirjev se elektronika odzove hitreje od voznika. Druga rešitev KTM in BMW je prav tako znana iz sveta avtomobilov, gre pa za sistem za prepoznavo ovir v mrtvem kotu (blind spot detection). Okolico motocikla spremlja senzor, motorista pa na vozila v mrtvem kotu s svetlobnim in zvočnim signalom opozori na armaturni plošči.

Stisnjeni plin, ki bo preprečil zdrse

Bosch pa se je lotil še bolj korenite rešitve, imenovane air jets. Gre za sistem, ki bo poskušal preprečiti padce motoristov v zavojih. V delčku sekunde, ko pnevmatika izgubi oprijem, bo Boschev sistem s stisnjenim plinom poskrbel za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago. Deluje ob pomoči senzorjev gibanja in vrtenja koles, motoriste pa bo pred padcem rešil le ob majhnih zdrsih, vsemogočen pa ne bo. Na prvih motociklih bo vgrajen že leta 2020, napoveduje nemški razvojni dobavitelj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna
Avto
AvtoUroš Božin BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna

Superšportna limuzina za privržence znamki prihaja spomladi s ceno 196.850 evrov, do stotice se izstreli v natanko treh sekundah.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)