Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko Preizkusili smo osveženi mercedes-benz razreda V. Velik kombi v treh dolžinah, s štirivaljnimi dizelskimi motorji moči vse do 176 kilovatov in udobjem ter razkošjem, ki pritiče tej znamki. Kmalu tudi električen EQV z dosegom 400 kilometrov.
Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic Na letošnjem dogodku degustacije porschejev (Porsche Road Tour) smo se zapeljali s caymanom, panamero, macanom, cayenom in novo generacijo ikonične carrere 911. Da bi bilo rapoloženje še bolj praznično, so bili avtomobili odeti v žive barve, kot velikonočni pirhi.
Bencin jutri dražji za 2,5 centa, dizel pa za 1,8 centa Bencin jutri dražji za 2,5 centa, dizel pa za 1,8 centa Ob zadnjih podražitvah nafte se zdi, da bodo regulirane cene pogonskih goriv maja še višje
Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Insignia je privlačna in nevsiljiva avtocestna limuzina, ki v marsikaterem pogledu preseneti. Z 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) ponuja romantično kombinacijo, ki jo danes na žalost kupci prepogosto spregledajo.
Anže Kopitar se je iz mercedesovega kupeja CLS presedel v luksuzni terenec GLE Anže Kopitar se je iz mercedesovega kupeja CLS presedel v luksuzni terenec GLE Najuspešnejši slovenski hokejist Anže Kopitar je na obisku v Sloveniji prejel novega jeklenega konjička. Odslej se bo v domačih krajih vozil z luksuznim terencem mercedes-benz GLE.

Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
BMW dodaj
KTM dodaj
Honda dodaj
Yamaha dodaj
 
Čas branja: 3 min
14.06.2018  23:00
Rešitve iz avtomobilske industrije se hitro selijo na dve kolesi. Senzorji, elektronika in druga tehnologija skrbijo predvsem za varnost motoristov.
Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci
Boschev revolucionarni sistem air jets s stisnjenim plinom poskrbi za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
BMW dodaj
KTM dodaj
Honda dodaj
Yamaha dodaj

Varnost motociklov in s tem motoristov je v zadnjih 30 letih močno napredovala. Do konca osemdesetih let prejšnjega stoletja so se pri motociklih predvsem množile konjske moči in nabirali kilogrami. Z uvedbo prvega hidravličnega sistema ABS pri BMW K100, ki je poskrbel, da kolesa pri zaviranju niso blokirala, pa se je hitro začel razvoj varnosti in lahkih materialov, ki so hitre motocikle naredili še hitrejše, a tudi lažje obvladljive.

Revolucija zavornega sistema ABS

ABS je sprožil pravo majhno varnostno revolucijo, ki je v motocikle zaradi visoke mase in cene sicer vstopala počasi. Bavarski BMW denimo v ponudbi nima več motocikla brez tega sistema, za nekaj sto evrov ga vse pogosteje vgrajujeta tudi Honda in Yamaha, in to v motocikle nižjega cenovnega razreda. Nemški dobavitelj avtoindustriji Bosch pa je za indijski trg, kjer ceste polni nekaj milijonov skuterjev in mopedov, ti pa vsako leto povzročijo na tisoče prometnih nesreč, razvil preprosto različico sistema ABS, ki bo kupca stala le 50 evrov.

Zato so danes s sistemom ABS opremljeni vsi motocikli znamke BMW in skoraj vsi motocikli drugih znamk ter zelo pogosto še večji skuterji. Ducati je šel še dlje, razvil je ABS, ki pomaga pri zaviranju v zavojih in s počasnim odmerjanjem zavorne sile prepreči marsikateri zdrs. Enduro motocikli so prav tako dobili »nežno« delujoč ABS, ki poskrbi za manjše zdrse in tako bolj varno in tudi zabavno vožnjo v blatu ali na makadamu.

Povezane zavore

Druga domislica, ki se pri avtomobilih zdi samoumevna, je sistem CBS – sredinski zavorni sistem, gre pa preprosto za to, da voznik s pritiskom na zavoro aktivira obe, pri motociklu torej sprednjo in zadnjo hkrati. Hondina ideja se je prvič uveljavila v potovalnih modelih in športniku CBR. Danes ta sistem uporabljajo tudi drugi motocikli in veliki skuterji. Prav pa pride predvsem manj veščim voznikom, ki ne znajo pravilno odmerjati zavorne moči na sprednje ali zadnje kolo oziroma pogosto uporabljajo le sprednje ter tvegajo zdrs in premajhen zavorni učinek.

Preprečevanje zdrsa koles

Razvoj elektronike je v naslednjih letih prinesel še sisteme za nadzor zdrsa zadnjega kolesa, ki se je izkazal na dirkališčih in v vsakdanjem prometu. Motoriste pa je varoval pri hitrem pospeševanju na spolzki podlagi in tudi v zavojih. Elektronika danes poskrbi tudi za različne programe pri pospeševanju, ki jih je mogoče prilagajati glede na vremenske razmere, vozno podlago in želje voznika. Motor je lahko oster kot britev ali nežen kot svila, zato je lažje obvladljiv in varnejši.

Radarski tempomat kot v avtih

Najnovejše rešitve pa gredo še dlje v smeri varnosti motoristov. Avstrijski KTM se je tako lotil razvoja radarskega tempomata, ki zna prilagajati hitrost pred spredaj vozečim motociklom ali avtomobilom in se odzove na premajhno razdaljo z vklopom prednje zavore in preveliko razdaljo z dodajanjem plina. Po besedah inženirjev se elektronika odzove hitreje od voznika. Druga rešitev KTM in BMW je prav tako znana iz sveta avtomobilov, gre pa za sistem za prepoznavo ovir v mrtvem kotu (blind spot detection). Okolico motocikla spremlja senzor, motorista pa na vozila v mrtvem kotu s svetlobnim in zvočnim signalom opozori na armaturni plošči.

Stisnjeni plin, ki bo preprečil zdrse

Bosch pa se je lotil še bolj korenite rešitve, imenovane air jets. Gre za sistem, ki bo poskušal preprečiti padce motoristov v zavojih. V delčku sekunde, ko pnevmatika izgubi oprijem, bo Boschev sistem s stisnjenim plinom poskrbel za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago. Deluje ob pomoči senzorjev gibanja in vrtenja koles, motoriste pa bo pred padcem rešil le ob majhnih zdrsih, vsemogočen pa ne bo. Na prvih motociklih bo vgrajen že leta 2020, napoveduje nemški razvojni dobavitelj.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Avtomobilske družbe jeseni pričakujejo zastoje v proizvodnji 1

Septembra bodo morale avtomobilske družbe v EU preiti na strožje meritve izpustov in porabe, to pa utegne povzročiti motnje v...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 4

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...

FINANCE
Članki
Članki Po vrhu o migracijah: Italija z načrtom v desetih točkah, Nemčija z EU več hitrosti 7

Italijanski premier, ki je na nedeljskem izrednem vrhu o migracijah predstavil vladni predlog evropske strategije v desetih točkah, je med...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...