Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem
Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni motor
Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi prihranili milijardo dolarjev (880 milijonov evrov).
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
BMW dodaj
KTM dodaj
Honda dodaj
Yamaha dodaj
 
Čas branja: 3 min
14.06.2018  23:00
Rešitve iz avtomobilske industrije se hitro selijo na dve kolesi. Senzorji, elektronika in druga tehnologija skrbijo predvsem za varnost motoristov.
Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci
Boschev revolucionarni sistem air jets s stisnjenim plinom poskrbi za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
BMW dodaj
KTM dodaj
Honda dodaj
Yamaha dodaj

Varnost motociklov in s tem motoristov je v zadnjih 30 letih močno napredovala. Do konca osemdesetih let prejšnjega stoletja so se pri motociklih predvsem množile konjske moči in nabirali kilogrami. Z uvedbo prvega hidravličnega sistema ABS pri BMW K100, ki je poskrbel, da kolesa pri zaviranju niso blokirala, pa se je hitro začel razvoj varnosti in lahkih materialov, ki so hitre motocikle naredili še hitrejše, a tudi lažje obvladljive.

Revolucija zavornega sistema ABS

ABS je sprožil pravo majhno varnostno revolucijo, ki je v motocikle zaradi visoke mase in cene sicer vstopala počasi. Bavarski BMW denimo v ponudbi nima več motocikla brez tega sistema, za nekaj sto evrov ga vse pogosteje vgrajujeta tudi Honda in Yamaha, in to v motocikle nižjega cenovnega razreda. Nemški dobavitelj avtoindustriji Bosch pa je za indijski trg, kjer ceste polni nekaj milijonov skuterjev in mopedov, ti pa vsako leto povzročijo na tisoče prometnih nesreč, razvil preprosto različico sistema ABS, ki bo kupca stala le 50 evrov.

Zato so danes s sistemom ABS opremljeni vsi motocikli znamke BMW in skoraj vsi motocikli drugih znamk ter zelo pogosto še večji skuterji. Ducati je šel še dlje, razvil je ABS, ki pomaga pri zaviranju v zavojih in s počasnim odmerjanjem zavorne sile prepreči marsikateri zdrs. Enduro motocikli so prav tako dobili »nežno« delujoč ABS, ki poskrbi za manjše zdrse in tako bolj varno in tudi zabavno vožnjo v blatu ali na makadamu.

Povezane zavore

Druga domislica, ki se pri avtomobilih zdi samoumevna, je sistem CBS – sredinski zavorni sistem, gre pa preprosto za to, da voznik s pritiskom na zavoro aktivira obe, pri motociklu torej sprednjo in zadnjo hkrati. Hondina ideja se je prvič uveljavila v potovalnih modelih in športniku CBR. Danes ta sistem uporabljajo tudi drugi motocikli in veliki skuterji. Prav pa pride predvsem manj veščim voznikom, ki ne znajo pravilno odmerjati zavorne moči na sprednje ali zadnje kolo oziroma pogosto uporabljajo le sprednje ter tvegajo zdrs in premajhen zavorni učinek.

Preprečevanje zdrsa koles

Razvoj elektronike je v naslednjih letih prinesel še sisteme za nadzor zdrsa zadnjega kolesa, ki se je izkazal na dirkališčih in v vsakdanjem prometu. Motoriste pa je varoval pri hitrem pospeševanju na spolzki podlagi in tudi v zavojih. Elektronika danes poskrbi tudi za različne programe pri pospeševanju, ki jih je mogoče prilagajati glede na vremenske razmere, vozno podlago in želje voznika. Motor je lahko oster kot britev ali nežen kot svila, zato je lažje obvladljiv in varnejši.

Radarski tempomat kot v avtih

Najnovejše rešitve pa gredo še dlje v smeri varnosti motoristov. Avstrijski KTM se je tako lotil razvoja radarskega tempomata, ki zna prilagajati hitrost pred spredaj vozečim motociklom ali avtomobilom in se odzove na premajhno razdaljo z vklopom prednje zavore in preveliko razdaljo z dodajanjem plina. Po besedah inženirjev se elektronika odzove hitreje od voznika. Druga rešitev KTM in BMW je prav tako znana iz sveta avtomobilov, gre pa za sistem za prepoznavo ovir v mrtvem kotu (blind spot detection). Okolico motocikla spremlja senzor, motorista pa na vozila v mrtvem kotu s svetlobnim in zvočnim signalom opozori na armaturni plošči.

Stisnjeni plin, ki bo preprečil zdrse

Bosch pa se je lotil še bolj korenite rešitve, imenovane air jets. Gre za sistem, ki bo poskušal preprečiti padce motoristov v zavojih. V delčku sekunde, ko pnevmatika izgubi oprijem, bo Boschev sistem s stisnjenim plinom poskrbel za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago. Deluje ob pomoči senzorjev gibanja in vrtenja koles, motoriste pa bo pred padcem rešil le ob majhnih zdrsih, vsemogočen pa ne bo. Na prvih motociklih bo vgrajen že leta 2020, napoveduje nemški razvojni dobavitelj.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki Slovenija na lestvici svetovne konkurenčnosti IMD napredovala za šest mest 4

K izboljšanju konkurenčnosti, ki se meri na podlagi štirih sklopov kazalnikov, sta pripomogla zlasti večja rast in zaposlovanje

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...