Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci

Čas branja: 3 min
14.06.2018  23:00
Rešitve iz avtomobilske industrije se hitro selijo na dve kolesi. Senzorji, elektronika in druga tehnologija skrbijo predvsem za varnost motoristov.
Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci
Boschev revolucionarni sistem air jets s stisnjenim plinom poskrbi za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago.

Varnost motociklov in s tem motoristov je v zadnjih 30 letih močno napredovala. Do konca osemdesetih let prejšnjega stoletja so se pri motociklih predvsem množile konjske moči in nabirali kilogrami. Z uvedbo prvega hidravličnega sistema ABS pri BMW K100, ki je poskrbel, da kolesa pri zaviranju niso blokirala, pa se je hitro začel razvoj varnosti in lahkih materialov, ki so hitre motocikle naredili še hitrejše, a tudi lažje obvladljive.

Revolucija zavornega sistema ABS

ABS je sprožil pravo majhno varnostno revolucijo, ki je v motocikle zaradi visoke mase in cene sicer vstopala počasi. Bavarski BMW denimo v ponudbi nima več motocikla brez tega sistema, za nekaj sto evrov ga vse pogosteje vgrajujeta tudi Honda in Yamaha, in to v motocikle nižjega cenovnega razreda. Nemški dobavitelj avtoindustriji Bosch pa je za indijski trg, kjer ceste polni nekaj milijonov skuterjev in mopedov, ti pa vsako leto povzročijo na tisoče prometnih nesreč, razvil preprosto različico sistema ABS, ki bo kupca stala le 50 evrov.

Zato so danes s sistemom ABS opremljeni vsi motocikli znamke BMW in skoraj vsi motocikli drugih znamk ter zelo pogosto še večji skuterji. Ducati je šel še dlje, razvil je ABS, ki pomaga pri zaviranju v zavojih in s počasnim odmerjanjem zavorne sile prepreči marsikateri zdrs. Enduro motocikli so prav tako dobili »nežno« delujoč ABS, ki poskrbi za manjše zdrse in tako bolj varno in tudi zabavno vožnjo v blatu ali na makadamu.

Povezane zavore

Druga domislica, ki se pri avtomobilih zdi samoumevna, je sistem CBS – sredinski zavorni sistem, gre pa preprosto za to, da voznik s pritiskom na zavoro aktivira obe, pri motociklu torej sprednjo in zadnjo hkrati. Hondina ideja se je prvič uveljavila v potovalnih modelih in športniku CBR. Danes ta sistem uporabljajo tudi drugi motocikli in veliki skuterji. Prav pa pride predvsem manj veščim voznikom, ki ne znajo pravilno odmerjati zavorne moči na sprednje ali zadnje kolo oziroma pogosto uporabljajo le sprednje ter tvegajo zdrs in premajhen zavorni učinek.

Preprečevanje zdrsa koles

Razvoj elektronike je v naslednjih letih prinesel še sisteme za nadzor zdrsa zadnjega kolesa, ki se je izkazal na dirkališčih in v vsakdanjem prometu. Motoriste pa je varoval pri hitrem pospeševanju na spolzki podlagi in tudi v zavojih. Elektronika danes poskrbi tudi za različne programe pri pospeševanju, ki jih je mogoče prilagajati glede na vremenske razmere, vozno podlago in želje voznika. Motor je lahko oster kot britev ali nežen kot svila, zato je lažje obvladljiv in varnejši.

Radarski tempomat kot v avtih

Najnovejše rešitve pa gredo še dlje v smeri varnosti motoristov. Avstrijski KTM se je tako lotil razvoja radarskega tempomata, ki zna prilagajati hitrost pred spredaj vozečim motociklom ali avtomobilom in se odzove na premajhno razdaljo z vklopom prednje zavore in preveliko razdaljo z dodajanjem plina. Po besedah inženirjev se elektronika odzove hitreje od voznika. Druga rešitev KTM in BMW je prav tako znana iz sveta avtomobilov, gre pa za sistem za prepoznavo ovir v mrtvem kotu (blind spot detection). Okolico motocikla spremlja senzor, motorista pa na vozila v mrtvem kotu s svetlobnim in zvočnim signalom opozori na armaturni plošči.

Stisnjeni plin, ki bo preprečil zdrse

Bosch pa se je lotil še bolj korenite rešitve, imenovane air jets. Gre za sistem, ki bo poskušal preprečiti padce motoristov v zavojih. V delčku sekunde, ko pnevmatika izgubi oprijem, bo Boschev sistem s stisnjenim plinom poskrbel za dodaten pritisk motocikla in pnevmatike na cestišče in tako za vnovičen stik in oprijem pnevmatike s podlago. Deluje ob pomoči senzorjev gibanja in vrtenja koles, motoriste pa bo pred padcem rešil le ob majhnih zdrsih, vsemogočen pa ne bo. Na prvih motociklih bo vgrajen že leta 2020, napoveduje nemški razvojni dobavitelj.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 3

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...

FINANCE
Članki
Članki (Goljufije) Dolgove za grad je hotel poplačati z denarjem EU 2

Tudi lani so med goljufijami z evropskim denarjem v EU prevladovali primeri nepravilno porabljenega denarja iz strukturnih skladov ter iz...

AVTO
Posel
Posel Avtomobilske družbe jeseni pričakujejo zastoje v proizvodnji 1

Septembra bodo morale avtomobilske družbe v EU preiti na strožje meritve izpustov in porabe, to pa utegne povzročiti motnje v...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...