Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije

Čas branja: 5 min
13.06.2018  23:00
V tretji generacijski izvedbi veliki Volkswagnov športni terenec na stežaj odpira vrata digitalizaciji in se opremlja s številnimi asistenčnimi sistemi, to pa naj bi letos navdušilo približno 80, prihodnje leto pa vsaj 110 slovenskih kupcev.
Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije
Novi touareg noče biti nekakšen veliki plebejski športni terenec, ampak je očitna želja po večji imenitnosti. Nekaj daljšemu in širšemu ter občutno lažjemu so v Wolfsburgu namenili vlogo paradnega konja visoke tehnologije, ki naj morda dokaže, da germanski koncern kljub vsem težavam, ki ga pestijo zadnja leta, ni zanemaril tehnološke naprednosti.

Posel s športnimi terenci je že nekaj časa tako vroč, da bi bilo povsem nestvarno domnevati, da se vanj ne bo podal tudi največji evropski in s tem tudi globalni avtomobilski koncern. Touareg se v svoji tretji generacijski izvedbi na trge vozi v pričakovani maniri: dimenzijsko komaj kaj spremenjen, oblikovno bolj prefinjen, tehnično zelo napreden. In da se je ob tem globoko priklonil digitalizaciji, je razumljivo samo po sebi.

Volkswagnov največji športni terenec (razred C) ima tudi na slovenskem trgu ostro konkurenco, ki mu predvsem v zadnjih letih ni dala tržno dihati. Že nekaj časa v tem razredu vedrita in morda oblačita predvsem BMW X5 in kupejevski X6, vsi drugi že občutno zaostajajo. Touareg je šel najbolje v promet tik pred krizo ali že med to, in sicer leta 2008, ko se je zanj ogrelo 140 slovenskih kupcev. Potem se je začela krivulja upogibati zgolj navzdol – predlanskim so jih prodali 14, lani vsega devet, kar ob pričakovanju nove generacije niti bilo posebej nenavadno.

Letos 80, prihodnje leto 110 kupcev

Letošnji načrti so seveda veliko bolj ambiciozni in čeprav touareg prihaja na polovici leta, naj bi našel vsaj 80, prihodnje leto pa 110 kupcev. Morda se načrt ne zdi pretirano ambiciozen, toda v letošnjih petih mesecih se je trg teh športnih terencev nekoliko skrčil, saj je bilo prodanih vsega 215 vozil ali 69 manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Vsekakor je številka veliko skromnejša, kot se morda zdi ob naključnem opazovanju slovenske avtomobilske stvarnosti.

Za začetek je največji Volkswagnov športni terenec na voljo zgolj z enim motorjem, in sicer 3,0-litrskim šestvaljnim dizelskim TDI-agregatom, ki ima kljub ne tako skromnim dimenzijam in še manj skromni teži razveseljivo živahnih 210 kilovatov oziroma 285 konjskih moči. V osnovni različici stane 63.265 evrov, malo bolje opremljena izvedenka elegance je naprodaj za 69.389 evrov, skoraj razkošno opremljeni R-line pa že preseže 70 tisočakov (73.389 evrov). Paleta motorjev se bo sčasoma občutno razširila vsaj še z dvema dizloma (zraven bo tudi 4,0-litrski V8 s 310 kilovati oziroma 421 konjskimi močmi) in bencinskim šestvaljnikom (250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči), napovedan pa je tudi priključni hibrid, ki bo svojo tržno pot začel na Kitajskem, Evropa pa utegne nanj še čakati.

Touareg navzven ne izraža kakšne posebne odličnosti, a se zdi precej očitno, da se hoče tudi s karoserijsko obleko oddaljiti od Volkswagnove »ljudskosti«. Deluje precej mogočno, saj se je v dolžino potegnil za sedem centimetrov, na 487 centimetrov. Je tudi nekoliko širši, predvsem pa se je razširil njegov prtljažnik, in sicer za 113 litrov, tako da v osnovni postavitvi ponuja kar megalomanskih 810 litrov. Ker so pri njegovi gradnji uporabili veliko aluminija (48 odstotkov) in visokotehnoloških jekel, je kljub dodatnim centimetrom shujšal za omembe vrednih 106 kilogramov. Toda masa praznega avtomobila je kljub vsemu zelo spodobna, saj ga je za 2.070 kilogramov.

Medtem ko je touareg kljub vsemu pri obliki ostal v razmeroma varnem in vse do zdaj uspešnem naročju germanske zadržanosti, pri čemer se zdi logično, da bo kakšnega kupca izmaknil tudi hišnima Q7 ali Q5, notranjost razganja od tehnološke in digitalne sodobnosti. Avtu so namenili zahtevno vlogo paradnega konja visoke tehnologije in v tem pogledu ima kaj pokazati. Armaturo, ki ji pravijo innovision cockpit, sestavljata večji in rahlo k vozniku zasukani 15-palčni multifunkcijski zaslon na dotik in 12,3-palčni zaslon tik pred voznikom. Stikal je samo za vzorec, informacij pa obilo ali vsaj toliko, da jih mora voznik selekcionirati, če se hoče kolikor toliko zbrano posvetiti še vožnji in dogajanju na cesti. Ampak to je že splošno znana zadrega digitalizacije, ki nezadržno prodira v avtomobile in jo le redki zmorejo, hočejo ali si jo drznejo ignorirati.

Velik nabor asistenčnih sistemov

Veliki iz Wolfsburga ima – tako pravijo pri VW – pod pločevino največji nabor asistenčnih in komfortnih elektronskih pripomočkov oziroma sistemov. Seznam je kar presunljivo dolg, a je tako kot pri drugih – tisto, kar najbolj šteje, je treba doplačati. Kljub temu kaže omeniti vsaj tisto, kar morda dokazuje, da touareg ni terenskošportni pastorek v globoki senci ne tako majhnega števila tekmecev iz lastne hiše.

Domovinsko pravico dobiva tako imenovani nočni vid (nightvision), s katerim je pred dobrimi 15 leti denimo eksperimentiral ameriški General Motors. Ta ob pomoči toplotne kamere v temi zaznava pešce in živali ter v ustreznem času opozori voznika. Tudi asistenca za križišča, ki se odziva na promet iz prečne smeri, je nekaj, kar bodo še najbolj cenili malo starejši vozniki, saj VW ugotavlja, da je povprečni zahodnoevropski kupec star vsaj 55 let. Štirikolesno krmiljenje si znova utira pot v avtomobilski svet, pa tudi elektromehanska stabilizacija nagiba avtomobila v kombinaciji s prilagodljivim zračnim vzmetenjem je touaregova deviza v boju za spodoben tržni položaj pod globalnim avtomobilskim soncem.

Foto: Vinko Kernc

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Prestižni Volkswagen, ki pelje v svet cayenna 6

VW touareg v tretje ne prinaša zgolj več prostora, udobja in prestiža, ampak za najmanj 60 tisoč evrov tudi tehnično dovršenost,...

AVTO
Testi
Testi Največji volkswagen si je brez slabe vesti nadel premijsko obleko. In nosi jo dobro! 4

Touareg nove generacije noče biti več zgolj velik športni terenec (SUV), temveč k svojemu značaju dodaja tudi veliko tehnološke in...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki (Goljufije) Dolgove za grad je hotel poplačati z denarjem EU 2

Tudi lani so med goljufijami z evropskim denarjem v EU prevladovali primeri nepravilno porabljenega denarja iz strukturnih skladov ter iz...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 3

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...

FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

FINANCE
Članki
Članki Netflixu je agresiven pohod na tuje prinesel veliko rast 12

Ameriška družba za pretočno predvajanje videovsebin je v prvem četrtletju povečala prihodke za več kot 40 odstotkov in čisti...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...