Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
električna...   dodaj
BMW dodaj
Volkswagen dodaj
General Motors dodaj
Vinko Kernc dodaj
 
Čas branja: 5 min
13.06.2018  23:00
V tretji generacijski izvedbi veliki Volkswagnov športni terenec na stežaj odpira vrata digitalizaciji in se opremlja s številnimi asistenčnimi sistemi, to pa naj bi letos navdušilo približno 80, prihodnje leto pa vsaj 110 slovenskih kupcev.
Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije
Novi touareg noče biti nekakšen veliki plebejski športni terenec, ampak je očitna želja po večji imenitnosti. Nekaj daljšemu in širšemu ter občutno lažjemu so v Wolfsburgu namenili vlogo paradnega konja visoke tehnologije, ki naj morda dokaže, da germanski koncern kljub vsem težavam, ki ga pestijo zadnja leta, ni zanemaril tehnološke naprednosti.

Obveščaj me o novih člankih:  

Posel s športnimi terenci je že nekaj časa tako vroč, da bi bilo povsem nestvarno domnevati, da se vanj ne bo podal tudi največji evropski in s tem tudi globalni avtomobilski koncern. Touareg se v svoji tretji generacijski izvedbi na trge vozi v pričakovani maniri: dimenzijsko komaj kaj spremenjen, oblikovno bolj prefinjen, tehnično zelo napreden. In da se je ob tem globoko priklonil digitalizaciji, je razumljivo samo po sebi.

Volkswagnov največji športni terenec (razred C) ima tudi na slovenskem trgu ostro konkurenco, ki mu predvsem v zadnjih letih ni dala tržno dihati. Že nekaj časa v tem razredu vedrita in morda oblačita predvsem BMW X5 in kupejevski X6, vsi drugi že občutno zaostajajo. Touareg je šel najbolje v promet tik pred krizo ali že med to, in sicer leta 2008, ko se je zanj ogrelo 140 slovenskih kupcev. Potem se je začela krivulja upogibati zgolj navzdol – predlanskim so jih prodali 14, lani vsega devet, kar ob pričakovanju nove generacije niti bilo posebej nenavadno.

Letos 80, prihodnje leto 110 kupcev

Letošnji načrti so seveda veliko bolj ambiciozni in čeprav touareg prihaja na polovici leta, naj bi našel vsaj 80, prihodnje leto pa 110 kupcev. Morda se načrt ne zdi pretirano ambiciozen, toda v letošnjih petih mesecih se je trg teh športnih terencev nekoliko skrčil, saj je bilo prodanih vsega 215 vozil ali 69 manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Vsekakor je številka veliko skromnejša, kot se morda zdi ob naključnem opazovanju slovenske avtomobilske stvarnosti.

Za začetek je največji Volkswagnov športni terenec na voljo zgolj z enim motorjem, in sicer 3,0-litrskim šestvaljnim dizelskim TDI-agregatom, ki ima kljub ne tako skromnim dimenzijam in še manj skromni teži razveseljivo živahnih 210 kilovatov oziroma 285 konjskih moči. V osnovni različici stane 63.265 evrov, malo bolje opremljena izvedenka elegance je naprodaj za 69.389 evrov, skoraj razkošno opremljeni R-line pa že preseže 70 tisočakov (73.389 evrov). Paleta motorjev se bo sčasoma občutno razširila vsaj še z dvema dizloma (zraven bo tudi 4,0-litrski V8 s 310 kilovati oziroma 421 konjskimi močmi) in bencinskim šestvaljnikom (250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči), napovedan pa je tudi priključni hibrid, ki bo svojo tržno pot začel na Kitajskem, Evropa pa utegne nanj še čakati.

Touareg navzven ne izraža kakšne posebne odličnosti, a se zdi precej očitno, da se hoče tudi s karoserijsko obleko oddaljiti od Volkswagnove »ljudskosti«. Deluje precej mogočno, saj se je v dolžino potegnil za sedem centimetrov, na 487 centimetrov. Je tudi nekoliko širši, predvsem pa se je razširil njegov prtljažnik, in sicer za 113 litrov, tako da v osnovni postavitvi ponuja kar megalomanskih 810 litrov. Ker so pri njegovi gradnji uporabili veliko aluminija (48 odstotkov) in visokotehnoloških jekel, je kljub dodatnim centimetrom shujšal za omembe vrednih 106 kilogramov. Toda masa praznega avtomobila je kljub vsemu zelo spodobna, saj ga je za 2.070 kilogramov.

Medtem ko je touareg kljub vsemu pri obliki ostal v razmeroma varnem in vse do zdaj uspešnem naročju germanske zadržanosti, pri čemer se zdi logično, da bo kakšnega kupca izmaknil tudi hišnima Q7 ali Q5, notranjost razganja od tehnološke in digitalne sodobnosti. Avtu so namenili zahtevno vlogo paradnega konja visoke tehnologije in v tem pogledu ima kaj pokazati. Armaturo, ki ji pravijo innovision cockpit, sestavljata večji in rahlo k vozniku zasukani 15-palčni multifunkcijski zaslon na dotik in 12,3-palčni zaslon tik pred voznikom. Stikal je samo za vzorec, informacij pa obilo ali vsaj toliko, da jih mora voznik selekcionirati, če se hoče kolikor toliko zbrano posvetiti še vožnji in dogajanju na cesti. Ampak to je že splošno znana zadrega digitalizacije, ki nezadržno prodira v avtomobile in jo le redki zmorejo, hočejo ali si jo drznejo ignorirati.

Velik nabor asistenčnih sistemov

Veliki iz Wolfsburga ima – tako pravijo pri VW – pod pločevino največji nabor asistenčnih in komfortnih elektronskih pripomočkov oziroma sistemov. Seznam je kar presunljivo dolg, a je tako kot pri drugih – tisto, kar najbolj šteje, je treba doplačati. Kljub temu kaže omeniti vsaj tisto, kar morda dokazuje, da touareg ni terenskošportni pastorek v globoki senci ne tako majhnega števila tekmecev iz lastne hiše.

Domovinsko pravico dobiva tako imenovani nočni vid (nightvision), s katerim je pred dobrimi 15 leti denimo eksperimentiral ameriški General Motors. Ta ob pomoči toplotne kamere v temi zaznava pešce in živali ter v ustreznem času opozori voznika. Tudi asistenca za križišča, ki se odziva na promet iz prečne smeri, je nekaj, kar bodo še najbolj cenili malo starejši vozniki, saj VW ugotavlja, da je povprečni zahodnoevropski kupec star vsaj 55 let. Štirikolesno krmiljenje si znova utira pot v avtomobilski svet, pa tudi elektromehanska stabilizacija nagiba avtomobila v kombinaciji s prilagodljivim zračnim vzmetenjem je touaregova deviza v boju za spodoben tržni položaj pod globalnim avtomobilskim soncem.

Foto: Vinko Kernc

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Prestižni Volkswagen, ki pelje v svet cayenna 6

VW touareg v tretje ne prinaša zgolj več prostora, udobja in prestiža, ampak za najmanj 60 tisoč evrov tudi tehnično dovršenost,...

AVTO
Testi
Testi Največji volkswagen si je brez slabe vesti nadel premijsko obleko. In nosi jo dobro! 4

Touareg nove generacije noče biti več zgolj velik športni terenec (SUV), temveč k svojemu značaju dodaja tudi veliko tehnološke in...

AVTO
Posel
Posel Elon Musk bo odpustil devet odstotkov zaposlenih v poskusu, da Tesla doseže dobiček 6

V pismu zaposlenim je Elon Musk, razvpiti šef ameriške družbe za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla, zapisal, da glavni motiv...

FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

FINANCE
Članki
Članki (Goljufije) Dolgove za grad je hotel poplačati z denarjem EU 2

Tudi lani so med goljufijami z evropskim denarjem v EU prevladovali primeri nepravilno porabljenega denarja iz strukturnih skladov ter iz...