Avto

Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije

V tretji generacijski izvedbi veliki Volkswagnov športni terenec na stežaj odpira vrata digitalizaciji in se opremlja s številnimi asistenčnimi sistemi, to pa naj bi letos navdušilo približno 80, prihodnje leto pa vsaj 110 slovenskih kupcev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.06.2018 23:00
Čas branja: 5 min
Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije
Novi touareg noče biti nekakšen veliki plebejski športni terenec, ampak je očitna želja po večji imenitnosti. Nekaj daljšemu in širšemu ter občutno lažjemu so v Wolfsburgu namenili vlogo paradnega konja visoke tehnologije, ki naj morda dokaže, da germanski koncern kljub vsem težavam, ki ga pestijo zadnja leta, ni zanemaril tehnološke naprednosti.

Posel s športnimi terenci je že nekaj časa tako vroč, da bi bilo povsem nestvarno domnevati, da se vanj ne bo podal tudi največji evropski in s tem tudi globalni avtomobilski koncern. Touareg se v svoji tretji generacijski izvedbi na trge vozi v pričakovani maniri: dimenzijsko komaj kaj spremenjen, oblikovno bolj prefinjen, tehnično zelo napreden. In da se je ob tem globoko priklonil digitalizaciji, je razumljivo samo po sebi.

Volkswagnov največji športni terenec (razred C) ima tudi na slovenskem trgu ostro konkurenco, ki mu predvsem v zadnjih letih ni dala tržno dihati. Že nekaj časa v tem razredu vedrita in morda oblačita predvsem BMW X5 in kupejevski X6, vsi drugi že občutno zaostajajo. Touareg je šel najbolje v promet tik pred krizo ali že med to, in sicer leta 2008, ko se je zanj ogrelo 140 slovenskih kupcev. Potem se je začela krivulja upogibati zgolj navzdol – predlanskim so jih prodali 14, lani vsega devet, kar ob pričakovanju nove generacije niti bilo posebej nenavadno.

Letos 80, prihodnje leto 110 kupcev

Letošnji načrti so seveda veliko bolj ambiciozni in čeprav touareg prihaja na polovici leta, naj bi našel vsaj 80, prihodnje leto pa 110 kupcev. Morda se načrt ne zdi pretirano ambiciozen, toda v letošnjih petih mesecih se je trg teh športnih terencev nekoliko skrčil, saj je bilo prodanih vsega 215 vozil ali 69 manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Vsekakor je številka veliko skromnejša, kot se morda zdi ob naključnem opazovanju slovenske avtomobilske stvarnosti.

Za začetek je največji Volkswagnov športni terenec na voljo zgolj z enim motorjem, in sicer 3,0-litrskim šestvaljnim dizelskim TDI-agregatom, ki ima kljub ne tako skromnim dimenzijam in še manj skromni teži razveseljivo živahnih 210 kilovatov oziroma 285 konjskih moči. V osnovni različici stane 63.265 evrov, malo bolje opremljena izvedenka elegance je naprodaj za 69.389 evrov, skoraj razkošno opremljeni R-line pa že preseže 70 tisočakov (73.389 evrov). Paleta motorjev se bo sčasoma občutno razširila vsaj še z dvema dizloma (zraven bo tudi 4,0-litrski V8 s 310 kilovati oziroma 421 konjskimi močmi) in bencinskim šestvaljnikom (250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči), napovedan pa je tudi priključni hibrid, ki bo svojo tržno pot začel na Kitajskem, Evropa pa utegne nanj še čakati.

Touareg navzven ne izraža kakšne posebne odličnosti, a se zdi precej očitno, da se hoče tudi s karoserijsko obleko oddaljiti od Volkswagnove »ljudskosti«. Deluje precej mogočno, saj se je v dolžino potegnil za sedem centimetrov, na 487 centimetrov. Je tudi nekoliko širši, predvsem pa se je razširil njegov prtljažnik, in sicer za 113 litrov, tako da v osnovni postavitvi ponuja kar megalomanskih 810 litrov. Ker so pri njegovi gradnji uporabili veliko aluminija (48 odstotkov) in visokotehnoloških jekel, je kljub dodatnim centimetrom shujšal za omembe vrednih 106 kilogramov. Toda masa praznega avtomobila je kljub vsemu zelo spodobna, saj ga je za 2.070 kilogramov.

Medtem ko je touareg kljub vsemu pri obliki ostal v razmeroma varnem in vse do zdaj uspešnem naročju germanske zadržanosti, pri čemer se zdi logično, da bo kakšnega kupca izmaknil tudi hišnima Q7 ali Q5, notranjost razganja od tehnološke in digitalne sodobnosti. Avtu so namenili zahtevno vlogo paradnega konja visoke tehnologije in v tem pogledu ima kaj pokazati. Armaturo, ki ji pravijo innovision cockpit, sestavljata večji in rahlo k vozniku zasukani 15-palčni multifunkcijski zaslon na dotik in 12,3-palčni zaslon tik pred voznikom. Stikal je samo za vzorec, informacij pa obilo ali vsaj toliko, da jih mora voznik selekcionirati, če se hoče kolikor toliko zbrano posvetiti še vožnji in dogajanju na cesti. Ampak to je že splošno znana zadrega digitalizacije, ki nezadržno prodira v avtomobile in jo le redki zmorejo, hočejo ali si jo drznejo ignorirati.

Velik nabor asistenčnih sistemov

Veliki iz Wolfsburga ima – tako pravijo pri VW – pod pločevino največji nabor asistenčnih in komfortnih elektronskih pripomočkov oziroma sistemov. Seznam je kar presunljivo dolg, a je tako kot pri drugih – tisto, kar najbolj šteje, je treba doplačati. Kljub temu kaže omeniti vsaj tisto, kar morda dokazuje, da touareg ni terenskošportni pastorek v globoki senci ne tako majhnega števila tekmecev iz lastne hiše.

Domovinsko pravico dobiva tako imenovani nočni vid (nightvision), s katerim je pred dobrimi 15 leti denimo eksperimentiral ameriški General Motors. Ta ob pomoči toplotne kamere v temi zaznava pešce in živali ter v ustreznem času opozori voznika. Tudi asistenca za križišča, ki se odziva na promet iz prečne smeri, je nekaj, kar bodo še najbolj cenili malo starejši vozniki, saj VW ugotavlja, da je povprečni zahodnoevropski kupec star vsaj 55 let. Štirikolesno krmiljenje si znova utira pot v avtomobilski svet, pa tudi elektromehanska stabilizacija nagiba avtomobila v kombinaciji s prilagodljivim zračnim vzmetenjem je touaregova deviza v boju za spodoben tržni položaj pod globalnim avtomobilskim soncem.

Foto: Vinko Kernc

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
Avto
Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem
Avto
AvtoAlbina Kenda Ad hoc objava iz Volkswagna: družba je v zadnjem četrtletju lani dobavila več avtov kot v tretjem

Pri Volkswagnu pričakujejo, da bo letos tranzicijsko leto. Trenutno pa jim velik izziv pomeni pomanjkanje polprevodnikov

FINANCE
PMM
Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen presenetil analitike in si prislužil le dobrih 100 milijonov evrov okoljske kazni 2

Nemški Vokswagen je lani izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 20 odstotkov, na le 99,8 grama; s pomočjo legalnih trikov je cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer zgrešil le za pol grama

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Elektrika pomaga, Volkswagnova delnica trese borze (skoraj) kot Teslina
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Elektrika pomaga, Volkswagnova delnica trese borze (skoraj) kot Teslina

»Naj začnem z očitnim: e-mobilnost je zmagala,« je v ponedeljek rekel Volkswagnov šef Herbert Diess in delnica VW je poletela, kot da bi bila Teslina.

FINANCE
PMM
Volkswagen ID.4 je svetovni avto leta 2021
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Volkswagen ID.4 je svetovni avto leta 2021

V finalu izbora Svetovni avto leta 2021 je krono najboljšega odnesel električni volkswagen ID.4. Na prvo mesto smo ga postavili tudi na Financah.

FINANCE
Avto
Volkswagen velikopotezno v elektromobilnost
Avto
AvtoUroš Božin Volkswagen velikopotezno v elektromobilnost 7

V nemškem velikanu želijo postati najbolj zaželena trajnostno usmerjena avtomobilska znamka. Kako bodo financirali visokoleteči prehod v e-mobilnost in kakšni bodo novi poslovni modeli?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)