Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem
Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni motor
Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi prihranili milijardo dolarjev (880 milijonov evrov).
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 5 min
13.06.2018  23:00
V tretji generacijski izvedbi veliki Volkswagnov športni terenec na stežaj odpira vrata digitalizaciji in se opremlja s številnimi asistenčnimi sistemi, to pa naj bi letos navdušilo približno 80, prihodnje leto pa vsaj 110 slovenskih kupcev.
Volkswagen touareg kot paradni konj visoke tehnologije
Novi touareg noče biti nekakšen veliki plebejski športni terenec, ampak je očitna želja po večji imenitnosti. Nekaj daljšemu in širšemu ter občutno lažjemu so v Wolfsburgu namenili vlogo paradnega konja visoke tehnologije, ki naj morda dokaže, da germanski koncern kljub vsem težavam, ki ga pestijo zadnja leta, ni zanemaril tehnološke naprednosti.

Obveščaj me o novih člankih:  

Posel s športnimi terenci je že nekaj časa tako vroč, da bi bilo povsem nestvarno domnevati, da se vanj ne bo podal tudi največji evropski in s tem tudi globalni avtomobilski koncern. Touareg se v svoji tretji generacijski izvedbi na trge vozi v pričakovani maniri: dimenzijsko komaj kaj spremenjen, oblikovno bolj prefinjen, tehnično zelo napreden. In da se je ob tem globoko priklonil digitalizaciji, je razumljivo samo po sebi.

Volkswagnov največji športni terenec (razred C) ima tudi na slovenskem trgu ostro konkurenco, ki mu predvsem v zadnjih letih ni dala tržno dihati. Že nekaj časa v tem razredu vedrita in morda oblačita predvsem BMW X5 in kupejevski X6, vsi drugi že občutno zaostajajo. Touareg je šel najbolje v promet tik pred krizo ali že med to, in sicer leta 2008, ko se je zanj ogrelo 140 slovenskih kupcev. Potem se je začela krivulja upogibati zgolj navzdol – predlanskim so jih prodali 14, lani vsega devet, kar ob pričakovanju nove generacije niti bilo posebej nenavadno.

Letos 80, prihodnje leto 110 kupcev

Letošnji načrti so seveda veliko bolj ambiciozni in čeprav touareg prihaja na polovici leta, naj bi našel vsaj 80, prihodnje leto pa 110 kupcev. Morda se načrt ne zdi pretirano ambiciozen, toda v letošnjih petih mesecih se je trg teh športnih terencev nekoliko skrčil, saj je bilo prodanih vsega 215 vozil ali 69 manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Vsekakor je številka veliko skromnejša, kot se morda zdi ob naključnem opazovanju slovenske avtomobilske stvarnosti.

Za začetek je največji Volkswagnov športni terenec na voljo zgolj z enim motorjem, in sicer 3,0-litrskim šestvaljnim dizelskim TDI-agregatom, ki ima kljub ne tako skromnim dimenzijam in še manj skromni teži razveseljivo živahnih 210 kilovatov oziroma 285 konjskih moči. V osnovni različici stane 63.265 evrov, malo bolje opremljena izvedenka elegance je naprodaj za 69.389 evrov, skoraj razkošno opremljeni R-line pa že preseže 70 tisočakov (73.389 evrov). Paleta motorjev se bo sčasoma občutno razširila vsaj še z dvema dizloma (zraven bo tudi 4,0-litrski V8 s 310 kilovati oziroma 421 konjskimi močmi) in bencinskim šestvaljnikom (250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči), napovedan pa je tudi priključni hibrid, ki bo svojo tržno pot začel na Kitajskem, Evropa pa utegne nanj še čakati.

Touareg navzven ne izraža kakšne posebne odličnosti, a se zdi precej očitno, da se hoče tudi s karoserijsko obleko oddaljiti od Volkswagnove »ljudskosti«. Deluje precej mogočno, saj se je v dolžino potegnil za sedem centimetrov, na 487 centimetrov. Je tudi nekoliko širši, predvsem pa se je razširil njegov prtljažnik, in sicer za 113 litrov, tako da v osnovni postavitvi ponuja kar megalomanskih 810 litrov. Ker so pri njegovi gradnji uporabili veliko aluminija (48 odstotkov) in visokotehnoloških jekel, je kljub dodatnim centimetrom shujšal za omembe vrednih 106 kilogramov. Toda masa praznega avtomobila je kljub vsemu zelo spodobna, saj ga je za 2.070 kilogramov.

Medtem ko je touareg kljub vsemu pri obliki ostal v razmeroma varnem in vse do zdaj uspešnem naročju germanske zadržanosti, pri čemer se zdi logično, da bo kakšnega kupca izmaknil tudi hišnima Q7 ali Q5, notranjost razganja od tehnološke in digitalne sodobnosti. Avtu so namenili zahtevno vlogo paradnega konja visoke tehnologije in v tem pogledu ima kaj pokazati. Armaturo, ki ji pravijo innovision cockpit, sestavljata večji in rahlo k vozniku zasukani 15-palčni multifunkcijski zaslon na dotik in 12,3-palčni zaslon tik pred voznikom. Stikal je samo za vzorec, informacij pa obilo ali vsaj toliko, da jih mora voznik selekcionirati, če se hoče kolikor toliko zbrano posvetiti še vožnji in dogajanju na cesti. Ampak to je že splošno znana zadrega digitalizacije, ki nezadržno prodira v avtomobile in jo le redki zmorejo, hočejo ali si jo drznejo ignorirati.

Velik nabor asistenčnih sistemov

Veliki iz Wolfsburga ima – tako pravijo pri VW – pod pločevino največji nabor asistenčnih in komfortnih elektronskih pripomočkov oziroma sistemov. Seznam je kar presunljivo dolg, a je tako kot pri drugih – tisto, kar najbolj šteje, je treba doplačati. Kljub temu kaže omeniti vsaj tisto, kar morda dokazuje, da touareg ni terenskošportni pastorek v globoki senci ne tako majhnega števila tekmecev iz lastne hiše.

Domovinsko pravico dobiva tako imenovani nočni vid (nightvision), s katerim je pred dobrimi 15 leti denimo eksperimentiral ameriški General Motors. Ta ob pomoči toplotne kamere v temi zaznava pešce in živali ter v ustreznem času opozori voznika. Tudi asistenca za križišča, ki se odziva na promet iz prečne smeri, je nekaj, kar bodo še najbolj cenili malo starejši vozniki, saj VW ugotavlja, da je povprečni zahodnoevropski kupec star vsaj 55 let. Štirikolesno krmiljenje si znova utira pot v avtomobilski svet, pa tudi elektromehanska stabilizacija nagiba avtomobila v kombinaciji s prilagodljivim zračnim vzmetenjem je touaregova deviza v boju za spodoben tržni položaj pod globalnim avtomobilskim soncem.

Foto: Vinko Kernc



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Prestižni Volkswagen, ki pelje v svet cayenna 6

VW touareg v tretje ne prinaša zgolj več prostora, udobja in prestiža, ampak za najmanj 60 tisoč evrov tudi tehnično dovršenost,...

AVTO
Testi
Testi Največji volkswagen si je brez slabe vesti nadel premijsko obleko. In nosi jo dobro! 4

Touareg nove generacije noče biti več zgolj velik športni terenec (SUV), temveč k svojemu značaju dodaja tudi veliko tehnološke in...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...

FINANCE
Članki
Članki Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti 3

Negotovost ali kaj nas čaka po sobotnih napadih ZDA, Velike Britanije in Francije?

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 3

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...

FINANCE
Članki
Članki Nafta splezala prek 74 dolarjev za sod – kako draga bo pot na počitnice? 3

Po podražitvi prejšnji teden se cena surove nafte viša tudi ta teden – zlasti zaradi razmerja med povpraševanjem in ponudbo, na...