(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.
Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo multimodalnost, sopotništvo in učinkovita vozila
Ford, ki pravila igre piše na novo Ford, ki pravila igre piše na novo Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven
Bram Schot bo novi šef Audija Bram Schot bo novi šef Audija Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

Nov prostor za okoljskega velikana

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
Toyota dodaj
Lexus dodaj
BMW dodaj
Mark Levinson dodaj
 
Čas branja: 5 min
12.06.2018  23:00
Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke
Nov prostor za okoljskega velikana
RX v podaljšani, torej L-izvedbi se v dolžino potegne na natančno pet metrov, kar je nedvomno zelo spodobna dimenzija. Navzven ohranja kombinacijo dokaj ostrih karoserijskih potez in robov, ugajata blagi kupejevski zadek in res megalomanska maska, predvsem pa dejstvo, da Lexux in lexusi z vsem tem ohranjajo svojo drugačnost in verjetno tudi prepoznavnost.
Foto: sebastien mauroy

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
Toyota dodaj
Lexus dodaj
BMW dodaj
Mark Levinson dodaj

Pred dobrimi 20 leti je RX začel nagovarjati predvsem ameriške kupce in mu je bilo figo mar za evropski okus in trge. Ko je pred 13 leti dobil hibridni pogon, je bilo bolj ali manj jasno, da postaja sestavni del strategije, ki ima v Toyoti in posledično Lexusu že precej časa domovinsko pravico in s tem tudi evropske želje. Zdaj se je potegnil za 11 centimetrov, v zadku dobil še šesti in sedmi sedež ter si zaslužil pridevnik veliki oziroma long (L), kajti v dolžino ga je za natančno pet metrov.

Lexus RX L je na svoj tržni konto vpisal številko 2,7 milijona, kar ga uvršča med uspešne lexuse, pri čemer mu prodajni primat tako na slovenskem kot drugih evropskih trgih v zadnjem času jemlje manjši NX. Toda tovarna ostaja zvesta svojemu premijskemu značaju in zato RX v podaljšani izvedbi vidi svojo konkurenco predvsem v evropsko (in sicer) znani športnoterenski druščini audija Q7, pa BMW X 5 ali zaradi svojega blagega kupejevskega zadka v X6, mercedesu GLE, volvu XC 90 ...

K takemu pedigreju sodi tudi cena, kajti podaljšani RX bo čez teden ali dva slovenskemu trgu na voljo za najmanj 82 tisoč evrov, kolikor bo stala najcenejša izvedenka, oziroma tri tisoč evrov več, kot stane krajša različica. In je treba k temu dodati zanimivo in nič običajno podrobnost: naprodaj bosta dve opremski varianti, pri katerih pa ni nobene možnosti za izbiro dodatne opreme …

Šesti in sedmi sedež za otroke

Z dvema dodatnima sedežema v zadku Lexus seveda ne odkriva tople vode, ampak se prilagaja trgu in povpraševanju po obilnejši sedežni prostornosti. Pohvalno se zdi, da to priznava tudi tovarna, ko pravi, »da sta šesti in sedmi sedež idealna za otroke in odrasle na krajših poteh«.

Da bi bil dostop tja nazaj enostavnejši, se sedeža na skrajni levi in desni strani v drugi vrsti, sicer deljivi v uporabnem razmerju 40 proti 20 proti 40, pomakneta naprej za 15 centimetrov, poleg tega se sedi precej višje in zato je za šestega in sedmega potnika nekaj laže. Toda roko na srce: za odrasle morajo biti kratke poti minimalistične, otroci pa res majhni in dovolj potrpežljivi.

Od števila sedežev je seveda odvisen tudi prtljažniški volumen: od skoraj kombijevskih 1.656 litrov do liliputansko odmerjenih 176 litrov, ko je na krovu sedem ljudi. Je pa podiranje oziroma zlaganje zadnjih dveh sedežev z elektriko opravljeno premijsko elegantno in dno prtljažnika v tem primeru uporabno ravno. Dodatni dolžinski centimetri in dva sedeža v zadku prinašajo tudi manj ljube posledice, kajti L-varianta je pridobila 125 kilogramov in zato je teža premijskega lexusa tudi precej »premijska«, in sicer najmanj 2.205 kilogramov.

Vse drugo je ostalo enako, kar v tem primeru ni slabo, še manj ceneno ali, bog ne daj, površno. Z 200-milimetrsko oddaljenostjo trebuha od tal RX L potrjujejo svojo športnoterensko nrav, prav tako z nekaj višjim sedenjem in ne tako briljantno preglednostjo nazaj. Je pa povsem očitno vsaj nekaj: pri japonski avtomobilski hiši se niso brezglavo vrgli v naročje tako modni in vsemogočni digitalizaciji.

Armaturna plošča je kljub 12,3-palčnemu multimedijskemu zaslonu, ki je potisnjen nekaj bolj pod prednjo šipo, analogna. Sredinski tunel med obema prednjima sedežema ostaja možato zajeten in s precejšnjo množico stikal, za piko na i je med dvema zračnikoma okrogla (znova) analogna ura. Stvar okusa, ampak kokpit ne deluje staromodno ali morda zastarelo, čeprav bi se kakšnemu zapriseženemu častilcu vsega novega in nujno digitalnega morda zdelo natančno tako …

Samo hibridna izvedenka

RX v podaljšani različici se na trge vozi zgolj v hibridni izvedbi, kar glede na vse očitnejšo protidizelsko histerijo in siceršnjo japonsko Toyotino (Lexusovo) že zdavnaj potrjeno pogonsko strategijo ne more biti vesoljno presenečenje. V tem primeru je to znana, preskušena in tudi uveljavljena kombinacija šestvaljnega bencinskega stroja z gibno prostornino 3.456 kubičnih centimetrov in elektromotorja na zadnji premi; skupaj ponujata prepričljivih, pa seveda hibridno nič razgrajaških 230 kilovatov oziroma 313 konjskih moči. Vse skupaj povezuje CVT-menjalnik, glede na to, da je RX L športni terenec, sodita zraven še prilagodljiv štirikolesni pogon ter možnost izbire med tremi voznimi programi (eco, normal in sport).

Toda tudi v programu sport bo avto povsem nesporno obdržal svoj hibridni in s tem okoljsko bolj prijazen značaj glede izpustov in vsega drugega, kar pomeni, da čez 180 kilometrov na uro skoraj ne gre, da za dosego sto kilometrov na uro potrebuje okroglih osem sekund in da je bila – to pa je dokazljivo in zato pomembno – na švicarskih cestah, kjer je radarjev več kot semaforjev, povprečna poraba okoli 6,2 litra zelo blizu tovarniško zapisanemu povprečju 5,9 litra.

Lexus RX L tako ostaja zvest svojemu imidžu: karoserijsko oziroma oblikovno dovolj drugačen, skoraj unikaten, s sedežno pomado, dodatnimi dolžinskimi centimetri in povečano težo pa kljub vsemu (hibridno) okoljsko prijaznejši od večine konkurentov. In tudi nebahava premijskost je ostala neokrnjena.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka...

AVTO
Novosti
Novosti Lexusov luksuz za manjše množice

Bili smo na evropski premieri novega lexusa ES, naslednika GS, ki se bo januarja 2019 v Slovenijo pripeljal kot zanimiva alternativa BMW...

AVTO
Novosti
Novosti (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX,...

AVTO
Novice
Novice Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 6

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

AVTO
Novice
Novice Kako je avstrijska natančnost pogubila slovensko površnost 7

Kako so slovenski trgovci zaradi osnovnošolskih napak milijonski razpis MORS prepustili Avstrijcem, razkritje lexusa ES in letališke...

AVTO
Novosti
Novosti (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice 4

Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z...

FINANCE
Članki
Članki V Frankfurtu ponavljajo: obrestne mere ECB bodo na zdajšnji nizki ravni še vsaj do konca poletja 2019

Na poti k zaostrovanju denarne politike na evrskem območju se bodo pri ECB najprej lotili opuščanja obsežnih spodbujevalnih ukrepov,...

FINANCE
Članki
Članki Julija je nemško naložbeno zaupanje še bolj upadlo

Po panogah so najslabša pričakovanja za avtomobilsko industrijo, najboljša pa za panogo informacijskih tehnologij ter tudi za...