Avto

Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.06.2018 23:00
Čas branja: 5 min
Nov prostor za okoljskega velikana
RX v podaljšani, torej L-izvedbi se v dolžino potegne na natančno pet metrov, kar je nedvomno zelo spodobna dimenzija. Navzven ohranja kombinacijo dokaj ostrih karoserijskih potez in robov, ugajata blagi kupejevski zadek in res megalomanska maska, predvsem pa dejstvo, da Lexux in lexusi z vsem tem ohranjajo svojo drugačnost in verjetno tudi prepoznavnost. Foto: sebastien mauroy

Pred dobrimi 20 leti je RX začel nagovarjati predvsem ameriške kupce in mu je bilo figo mar za evropski okus in trge. Ko je pred 13 leti dobil hibridni pogon, je bilo bolj ali manj jasno, da postaja sestavni del strategije, ki ima v Toyoti in posledično Lexusu že precej časa domovinsko pravico in s tem tudi evropske želje. Zdaj se je potegnil za 11 centimetrov, v zadku dobil še šesti in sedmi sedež ter si zaslužil pridevnik veliki oziroma long (L), kajti v dolžino ga je za natančno pet metrov.

Lexus RX L je na svoj tržni konto vpisal številko 2,7 milijona, kar ga uvršča med uspešne lexuse, pri čemer mu prodajni primat tako na slovenskem kot drugih evropskih trgih v zadnjem času jemlje manjši NX. Toda tovarna ostaja zvesta svojemu premijskemu značaju in zato RX v podaljšani izvedbi vidi svojo konkurenco predvsem v evropsko (in sicer) znani športnoterenski druščini audija Q7, pa BMW X 5 ali zaradi svojega blagega kupejevskega zadka v X6, mercedesu GLE, volvu XC 90 ...

K takemu pedigreju sodi tudi cena, kajti podaljšani RX bo čez teden ali dva slovenskemu trgu na voljo za najmanj 82 tisoč evrov, kolikor bo stala najcenejša izvedenka, oziroma tri tisoč evrov več, kot stane krajša različica. In je treba k temu dodati zanimivo in nič običajno podrobnost: naprodaj bosta dve opremski varianti, pri katerih pa ni nobene možnosti za izbiro dodatne opreme …

Šesti in sedmi sedež za otroke

Z dvema dodatnima sedežema v zadku Lexus seveda ne odkriva tople vode, ampak se prilagaja trgu in povpraševanju po obilnejši sedežni prostornosti. Pohvalno se zdi, da to priznava tudi tovarna, ko pravi, »da sta šesti in sedmi sedež idealna za otroke in odrasle na krajših poteh«.

Da bi bil dostop tja nazaj enostavnejši, se sedeža na skrajni levi in desni strani v drugi vrsti, sicer deljivi v uporabnem razmerju 40 proti 20 proti 40, pomakneta naprej za 15 centimetrov, poleg tega se sedi precej višje in zato je za šestega in sedmega potnika nekaj laže. Toda roko na srce: za odrasle morajo biti kratke poti minimalistične, otroci pa res majhni in dovolj potrpežljivi.

Od števila sedežev je seveda odvisen tudi prtljažniški volumen: od skoraj kombijevskih 1.656 litrov do liliputansko odmerjenih 176 litrov, ko je na krovu sedem ljudi. Je pa podiranje oziroma zlaganje zadnjih dveh sedežev z elektriko opravljeno premijsko elegantno in dno prtljažnika v tem primeru uporabno ravno. Dodatni dolžinski centimetri in dva sedeža v zadku prinašajo tudi manj ljube posledice, kajti L-varianta je pridobila 125 kilogramov in zato je teža premijskega lexusa tudi precej »premijska«, in sicer najmanj 2.205 kilogramov.

Vse drugo je ostalo enako, kar v tem primeru ni slabo, še manj ceneno ali, bog ne daj, površno. Z 200-milimetrsko oddaljenostjo trebuha od tal RX L potrjujejo svojo športnoterensko nrav, prav tako z nekaj višjim sedenjem in ne tako briljantno preglednostjo nazaj. Je pa povsem očitno vsaj nekaj: pri japonski avtomobilski hiši se niso brezglavo vrgli v naročje tako modni in vsemogočni digitalizaciji.

Armaturna plošča je kljub 12,3-palčnemu multimedijskemu zaslonu, ki je potisnjen nekaj bolj pod prednjo šipo, analogna. Sredinski tunel med obema prednjima sedežema ostaja možato zajeten in s precejšnjo množico stikal, za piko na i je med dvema zračnikoma okrogla (znova) analogna ura. Stvar okusa, ampak kokpit ne deluje staromodno ali morda zastarelo, čeprav bi se kakšnemu zapriseženemu častilcu vsega novega in nujno digitalnega morda zdelo natančno tako …

Samo hibridna izvedenka

RX v podaljšani različici se na trge vozi zgolj v hibridni izvedbi, kar glede na vse očitnejšo protidizelsko histerijo in siceršnjo japonsko Toyotino (Lexusovo) že zdavnaj potrjeno pogonsko strategijo ne more biti vesoljno presenečenje. V tem primeru je to znana, preskušena in tudi uveljavljena kombinacija šestvaljnega bencinskega stroja z gibno prostornino 3.456 kubičnih centimetrov in elektromotorja na zadnji premi; skupaj ponujata prepričljivih, pa seveda hibridno nič razgrajaških 230 kilovatov oziroma 313 konjskih moči. Vse skupaj povezuje CVT-menjalnik, glede na to, da je RX L športni terenec, sodita zraven še prilagodljiv štirikolesni pogon ter možnost izbire med tremi voznimi programi (eco, normal in sport).

Toda tudi v programu sport bo avto povsem nesporno obdržal svoj hibridni in s tem okoljsko bolj prijazen značaj glede izpustov in vsega drugega, kar pomeni, da čez 180 kilometrov na uro skoraj ne gre, da za dosego sto kilometrov na uro potrebuje okroglih osem sekund in da je bila – to pa je dokazljivo in zato pomembno – na švicarskih cestah, kjer je radarjev več kot semaforjev, povprečna poraba okoli 6,2 litra zelo blizu tovarniško zapisanemu povprečju 5,9 litra.

Lexus RX L tako ostaja zvest svojemu imidžu: karoserijsko oziroma oblikovno dovolj drugačen, skoraj unikaten, s sedežno pomado, dodatnimi dolžinskimi centimetri in povečano težo pa kljub vsemu (hibridno) okoljsko prijaznejši od večine konkurentov. In tudi nebahava premijskost je ostala neokrnjena.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
PMM
Elektrificiran, razkošen in še bolj trendovski veliki lexus
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostAndraž Zupančič Elektrificiran, razkošen in še bolj trendovski veliki lexus 2

Oblikovalci so se držali načela »roke na volanu, oči na cesti«. Bolj preprosto upravljanje vozila pa še dopolnjuje novi 14-palčni osrednji zaslon na dotik.

FINANCE
Avto
Najbolj uglajen poslovni SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Najbolj uglajen poslovni SUV

Kandidat za poslovni avto leta 2022: Lexus NX

FINANCE
PMM
Čistokrvna limuzina, ki boža potnike in pije po kapljicah
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Čistokrvna limuzina, ki boža potnike in pije po kapljicah 7

Lexus ES nadaljuje v umirjeni smeri, pri modelu z letnico 2022 pa dodaja kopico varnostnih novosti, kamere namesto zunanjih ogledal in še bolj varčen hibrid z izmerjeno porabo le dobrih pet litrov. K nam pride konec tega meseca, cene pa bodo ostale na ravni predhodnika, torej od 54 tisoč evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nova izdaja tokrat tudi priključne Lexusove uspešnice
Avto
AvtoMiloš Milač Nova izdaja tokrat tudi priključne Lexusove uspešnice

Novi lexus NX se predstavlja v znani, na prvi pogled krepko osveženi podobi. A novih je kar 95 odstotkov delov. Največ novosti je pod motornim pokrovom, kjer se vrtijo močnejši motorji, med njimi tudi priključni hibrid. Močno osvežena pa je tudi potniška kabina, ki ponuja enega največjih zaslonov na trgu. Ta lahko meri kar 14 palcev.

FINANCE
Avto
Naslednje električno poglavje prefinjenega samuraja
Avto
AvtoUroš Božin Naslednje električno poglavje prefinjenega samuraja 2

Kakšen je priključni hibrid, ki prihaja iz rok najbolj izkušenih in spretnih japonskih mojstrov?

FINANCE
PMM
Lexusov luksuz za perfekcioniste
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Lexusov luksuz za perfekcioniste 19

Zapeljali smo se z drugo generacijo najbolj priljubljenega lexusa – športnega terenca NX, ki je tokrat zasnovan in izdelan še bolj prefinjeno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)