Avto

Mala pošast za gospodične

Pred leti sem bil nad enim od srednje težkih motociklov tako navdušen, da sem ga vozil tudi v snegu in plundri. Mislim, da bi se mi lahko kaj takega zgodilo tudi z novim ducatijem. Monster 797 je predober, da bi čakal v garaži.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.06.2018 22:02
Čas branja: 4 min
Mala pošast za gospodične
Ducati 797 je eden redkih sodobnih motociklov, ki ne teži: zgolj obrneš ključ in odpelješ. Pri Ducatiju pravijo temu »nezahtevna zabava«. Brez tistih elektronskih koristnih čarovnij, z manj kot 200 kilogrami polne teže. 1.435 milimetrov medosne razdalje, najkrajši monster doslej, res preprost v vožnji.

Spominja na legendarnega prednika iz zgodnjih devetdesetih. Utelešenje filozofije »nazaj h koreninam«. Stefano Terabuci, produktni menedžer v Bologni, je zanj dejal, da je bolj monster kot katerikoli drug.

»Poglej nanj kot punca, ki si hoče kupiti prvi motor,« mi je svetoval Sergej Petkovšek, šef prodaje motornih koles v AS Domžale. Mater, kako naj zlezem v to kožo?

Sedel sem na testni primerek. Nobenih posebnih navodil mi niso dali. Ni bilo treba. 797 je eden redkih sodobnih motociklov, ki ne teži: zgolj obrneš ključ in odpelješ. Pri Ducatiju pravijo temu »nezahtevna zabava«. Brez tistih elektronskih koristnih čarovnij, z manj kot 200 kilogrami polne teže. 1.435 milimetrov medosne razdalje, najkrajši monster doslej, res preprost v vožnji. Nizek sedež in nizke stopalke, široko krmilo, prostorno sedenje in udobna drža. Vse kontrole so v normalnem dosegu. Punca v meni je zadovoljna.

Tečni šefi

Kot pravi legenda, se je monster, ikona v segmentu golih motociklov, prikazal slovitemu motooblikovalcu Miguelu Galuzziju kot »superbike brez oklepa«. Odziv višjih šefov ni bil niti malo laskav. »To še ni končano, ne? Videti je kot pošast!« so siknili. Tako se je rodil monster, prvi, M900, leta 1993 in za njim v četrt stoletja še kopica različic, od 620- do 1.200-kubičnega. Trenutno izdelujejo srednjekategorni model 821 in 1200 S oziroma 1200 R kot težkokategornika, novi model 797 z 803-kubičnim agregatom pa igra vlogo »Il Monsterina«.

Objet v novooblikovan okvir iz jeklenih cevi trellis je zračno hlajeni desmodue L-dvovaljnik sposojen iz linije scramblerjev (za katere so si agregat sposodili pri prejšnjem monsterju – 796) in s 55 kilovati (73 konjskimi močmi) pri 8.250 vrtljajih zagotavlja dovolj vozniških užitkov. Prenos moči je tekoč, seveda ni najmočnejši Ducatijev agregat, a proizvede 80 odstotkov največjega navora že pri 3.500 vrtljajih na minuto. V nobenem območju vrtljajev ne omahuje, stabilen je tudi pri nizki hitrosti.

Dobro nagiba

Dovolj je zmogljiv za navigiranje v prometu, tudi za prehitevanje počasnejših vozil in izogibanje v zagatnejših okoliščinah. Hitro pospeši in »razčisti situacijo«, v ovinek se potopi, bodisi z odpiranjem plina, zaviranjem bodisi z obojim skupaj. Še toliko bolj zanesljivo zaradi Pirellijevih pnevmatik diablo rosso II, ki se na obeh bokih rade držijo podlage.

Šeststopenjski menjalnik z zdrsljivo sklopko APTC se dobro obnaša tudi pri živčni mestni vožnji in pazi, da ne pride do blokiranja zadnjega kolesa pri grobem prestavljanju navzdol. Vseeno pa zna biti prav v tem primeru okorn, zato se je treba navaditi, da lahko zelena lučka v praznem teku zasveti tudi malo pozneje.

Zavore brembo grizejo zelo konkretno in z Boschevim sistemom ABS vlivajo potrebno samozavest. Zadnjemu amortizerju, ki lepo rumen poudarja seksi rdeči motorni videz (bel in črn staneta več), je mogoče nastaviti prednapetost vzmeti in povratek, blaženje pa deluje bolj proti trdemu. To je dobro v ovinkih. Nagibanje ni zahtevno, celo v hitrem zaporedju S-ovinkov ni težav.

Goli motoužitek

Čist in pregleden LCD-zaslon prikazuje zgolj potrebne podatke. Elektronski odvisniki se bodo razveselili polnilne vtičnice USB pod sedežem. Tank je enak kot pri modelu 1200, žaromet tudi. Prav ta dva kosa najbolj poudarjata videz »old school« monsterja. Tako kot zgodnji predniki ima 797 dvokrako aluminijasto nihajko. Tudi grgra, kot je treba, in slišati je kot prava mala pošast, ampak izpušni dva-v-enem lonec ima resno lepotno napako. Še dobro, da je Akrapovič tako blizu.

Bolj ga voziš, bolj daje občutek, da te razume. Že lahko, da je 797 vstopni model v družino ducatijev, motocikel za začetnika, vendar pa je ta status za tako motorno kolo tudi malo podcenjevalen. To, da ne povzroča visokotestosteronskega stiskanja sfinkterja in ne želi biti hitrejši, dražji in še bolj zakompliciran, pač še ne pomeni, da ni odličen. Kar kaže, tudi daje – do kosti slečen motocikel iz razreda golega motorističnega uživanja. Uteleša idejo, da je dovolj, da zajahaš in se odpelješ proti obzorju. Lahko tudi daleč, redni servis potrebuje na vsakih 12 tisoč kilometrov.

Če naj končam kot gospodična: seveda bi ga bilo za imeti, še toliko bolj zaradi zares fine monsterjevske mode, ki je manj pozerska od scramblerske: črni in rdeče-črni jopiči, čelade rokavice in čevlji, vsa armada modnih dodatkov – je strogo preprosta. Preprostost pa je, prosto po Stefanu Terabuciju, najvišja oblika prefinjenosti.

Foto; Gorazd Suhadolnik

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Ducati za vsakogar 
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik Ducati za vsakogar  1

Italijanski proizvajalec slovitih motorjev je ustvaril za vožnjo prijazen in športno navit »naked bike«, primeren tako za začetnika kot za izkušenega voznika.

FINANCE
Transport in logistika
Od danes velja prepoved prehitevanja tovornjakov. Nas bo to rešilo zastojev?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Od danes velja prepoved prehitevanja tovornjakov. Nas bo to rešilo zastojev? 7

Prepoved prehitevanja za tovornjake velja zgolj na osi od Kopra do Šentilja; kaj bodo pozitivni in negativni učinki in kako je po drugih državah

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Televizorji – majhen napredek ali kaj več?
Manager
ManagerMatjaž Ropret Televizorji – majhen napredek ali kaj več?

Mikro in mini LED, podobno se sliši, a je drugačna tehnologija - in tudi cene.

FINANCE
PMM
(Intervju) Vedno več ljudi kolesari v službo tudi 10 do 15 kilometrov v eno smer
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija (Intervju) Vedno več ljudi kolesari v službo tudi 10 do 15 kilometrov v eno smer 2

Nejc Geržinič, univerza v Delftu: Na Nizozemskem prodajo več električnih kot klasičnih koles - temu prilagajajo tudi infrastrukturo z gradnjo hitrih medkrajevnih kolesarskih povezav brez nivojskih križanj. Hkrati podaljšujejo tramvajske proge, širijo železnice in omejujejo dizelske avtobuse

FINANCE
V ponedeljek tudi v rdečih regijah pouk na daljavo: učitelje testirajo na korono
Finance
Pia Bedene V ponedeljek tudi v rdečih regijah pouk na daljavo: učitelje testirajo na korono 21

V rdečih regijah gre pouk v živo torej naprej. Še dve regiji postajata črni, tam šole v živo ni. Nekaterim staršem v črnih regijah bo zagotovljeno nujno varstvo. Beovičeva: Če gre za poslabšanje razmer zaradi izbruhov v DSO, je zapiranje šol manj smiselno

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)