Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Za volanom butične Toyote, razgrabljene v 72 urah

Čas branja: 6 min
11.06.2018  11:00
Yaris GRMN ni le v 72 urah razprodana bombica, ampak predvsem miselna povezava med dirkalnikom za WRC in običajnim malčkom, ki ga vidite na cestah.

Ob omembi Toyote gotovo pomislite na vzdržljivost, zanesljivost, robustnost, uporabnost, hibridno tehnologijo in seveda masovno proizvodnjo. Japoncem pa to ni dovolj, sploh ko se poglobijo v bogato in uspešno zgodovino motošporta. Našpičena celica, corolla in supra so si pokorile marsikaterega tekmeca, uspehe so beležili tudi na Dakarju in Le Mansu, trenutno pa so tretji v svetovnem reli prvenstvu.

Ko je Jari-Matta Latvalla lani z yarisom WRC že na drugi dirki premagal vse, so se gotovo orosile tudi oči Akia Toyode, prvega moža avtomobilskega giganta. Toyoda je tudi sam dober dirkač, zato dobro ve, koliko je treba garati za uspeh na pisti. Naj gre za voznika ali avtomobil.

A da vse skupaj ne bi ostalo zapisano zgolj v srcih toyotinih največjih oboževalcev in kronistov, so se za večjo prepoznavnost pri Toyoti odločili za odlično potezo - v mini dirkaško opravo so oblekli cestnega yarisa, mu v nos natresli veliko popra in ga za konec pod imenom yaris GRMN omejili na vsega 600 primerkov. Ni pomota! 600 in konec, od tega jih 400 ostane v Evropi, 200 pa so jih namenili domačemu trgu.

Nenavadno ime, veliko poslanstvo

GR je kratica za Gazoo Racing, sicer Toyotino sestrsko znamko, ki skrbi za preobrazbo serijskih modelov v športne različice. Od tam vodijo tudi WRC, tudi zato je bil prav yaris deležen tako izrazite preobrazbe. Ker so se z yarisom WRC vrnili v svetovno prvenstvo v reliju, so morali ustvariti miselno povezavo med dirkalnikom za WRC in običajnim yarisom, ki ga vidite tudi na naših cestah. Prav to je Toyoti manjkalo v preteklosti, ko so osvajali dirke in prvenstva, primernega serijskega avtomobila, ki bi povezal šport in modele iz salona, pa niso imeli.

MN naj bi bila kratica za Mojstre Nürburgringa, kjer se pilijo tako vozila kot dirkači, a so se z njo bolj verjetno poklonili testnemu vozniku Hiromiju Naruseju in šefu Toyoti, ki dirka pod psevdonimom Morizo.

Kdor na tej točki morda razmišlja o nakupu, je že prepozen. Športni yaris GRMN je bil prek spletne prodaje razprodan v treh dneh - brez predhodnega ogledovanja, tipanja, preizkušanja sedežev ali kakšne testne vožnje. Po ceni se menda ni veliko spraševalo, a pri nas bi znašala dobrih 30 tisoč evrov, na nekaterih trgih je dosegla tudi več kot 50 tisočakov.

Zakaj je yaris GRMN tako poseben?

Dnevno jih izdelajo zgolj sedem in to v tovarni, kjer izdelujejo tudi običajnega yarisa. Motor zanj pride z Otoka, kjer mu dodajo drugo glavo, pri Lotusu pa mu namestijo kompresor. Motor gre nato v Francijo, kjer je za skorajda ročno sestavljanje butičnega GRMN odgovornih dvajset najboljših inženirjev.

Yaris GRMN je poseben že na pogled, saj je odet v belo, črno in rdečo tekmovalno barvo ekipe Toyota Gazoo Racing, zaključek strehe krasi velik spojler.

V notranjosti v oči padejo športni sedeži Boshoku, oblečeni v posebno oblazinjenje s kontrastnimi rdečimi šivi. Volanski obroč je odličen, povzet je namreč po modelu GT86, za športen pridih pa poskrbijo še aluminijaste stopalke.

Karoserija yarisa GRMN je dodatno ojačana z mnogimi oporami, vzmeti Sachs so krajše in trše, stabilizatorja pa čvrstejša.

Menjalnik je serijski, vendar ojačan, yaris GRMN pa je za 24 mm bliže tlom. 17-palčna platišča BBS so kovana in za dva kilograma lažja od litih, pod njimi so dvojni zračeni zavorni koluti s štiribatnimi čeljustmi, po premeru pa celo manjši od serijskih.

Za suveren prenos moči na cesto skrbi mehanska zapora diferenciala, nov je tudi športni izpuh z osrednjim zaključkom. Vsak primerek po izdelavi čaka še obsežen preizkus, pri katerem do potankosti preverijo prav vse komponente.

Ni kaj, Toyoti je z yarisom GRMN uspelo dvigniti prah in pritegniti pozornost, še preden se je prvič oglasil 1,8-litrski bencinski motor. Temu pri dihanju pomaga kompresor, dobrih 1.100 kg lastne mase, 212 'konjičkov' motorne moči ter 250 Nm navora pa pomeni, da je GRMN zelo živahen.

To je dokazal tudi v praksi na dirkališču Raceland, kjer smo na vso moč pognali enega izmed dveh slovenskih primerkov ter se iz ovce hitro prelevili v volka.

Yaris GRMN se do 100 kilometrov na uro namreč izstreli v 6,4 sekunde, največja hitrost pa znaša 230 km/h. Jasno je, da po nekaj krogih vožnje na čas širok nasmešek ni izostal, pozornosti in pohval pa športni yaris ni pritegnil le z agilnostjo med zavoji, bliskovitimi pospeševanji, suverenim zaviranjem, ampak tudi z odlično zvočno kuliso.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
PAL
PAL EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...

FINANCE
Članki
Članki (Pred zasedanjem Opeca) Cene surove nafte se ohlajajo

Konec tedna bodo na zasedanju Opeca spet odločali o naftnih kvotah in na trg curljajo informacije, da jih bodo povečali

FINANCE
Članki
Članki Facebook - za »brezplačni« dostop plačate s podatki 1

Česa ne bi smeli preslišati s senatnega zaslišanja šefa Facebooka Marka Zuckeberga

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 3

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...