(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Za volanom butične Toyote, razgrabljene v 72 urah

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Toyota dodaj
Matt Latvalla dodaj
Akio Toyoda dodaj
Lotus dodaj
 
Čas branja: 6 min
11.06.2018  11:00
Yaris GRMN ni le v 72 urah razprodana bombica, ampak predvsem miselna povezava med dirkalnikom za WRC in običajnim malčkom, ki ga vidite na cestah.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Toyota dodaj
Matt Latvalla dodaj
Akio Toyoda dodaj
Lotus dodaj

Ob omembi Toyote gotovo pomislite na vzdržljivost, zanesljivost, robustnost, uporabnost, hibridno tehnologijo in seveda masovno proizvodnjo. Japoncem pa to ni dovolj, sploh ko se poglobijo v bogato in uspešno zgodovino motošporta. Našpičena celica, corolla in supra so si pokorile marsikaterega tekmeca, uspehe so beležili tudi na Dakarju in Le Mansu, trenutno pa so tretji v svetovnem reli prvenstvu.

Ko je Jari-Matta Latvalla lani z yarisom WRC že na drugi dirki premagal vse, so se gotovo orosile tudi oči Akia Toyode, prvega moža avtomobilskega giganta. Toyoda je tudi sam dober dirkač, zato dobro ve, koliko je treba garati za uspeh na pisti. Naj gre za voznika ali avtomobil.

A da vse skupaj ne bi ostalo zapisano zgolj v srcih toyotinih največjih oboževalcev in kronistov, so se za večjo prepoznavnost pri Toyoti odločili za odlično potezo - v mini dirkaško opravo so oblekli cestnega yarisa, mu v nos natresli veliko popra in ga za konec pod imenom yaris GRMN omejili na vsega 600 primerkov. Ni pomota! 600 in konec, od tega jih 400 ostane v Evropi, 200 pa so jih namenili domačemu trgu.

Nenavadno ime, veliko poslanstvo

GR je kratica za Gazoo Racing, sicer Toyotino sestrsko znamko, ki skrbi za preobrazbo serijskih modelov v športne različice. Od tam vodijo tudi WRC, tudi zato je bil prav yaris deležen tako izrazite preobrazbe. Ker so se z yarisom WRC vrnili v svetovno prvenstvo v reliju, so morali ustvariti miselno povezavo med dirkalnikom za WRC in običajnim yarisom, ki ga vidite tudi na naših cestah. Prav to je Toyoti manjkalo v preteklosti, ko so osvajali dirke in prvenstva, primernega serijskega avtomobila, ki bi povezal šport in modele iz salona, pa niso imeli.

MN naj bi bila kratica za Mojstre Nürburgringa, kjer se pilijo tako vozila kot dirkači, a so se z njo bolj verjetno poklonili testnemu vozniku Hiromiju Naruseju in šefu Toyoti, ki dirka pod psevdonimom Morizo.

Kdor na tej točki morda razmišlja o nakupu, je že prepozen. Športni yaris GRMN je bil prek spletne prodaje razprodan v treh dneh - brez predhodnega ogledovanja, tipanja, preizkušanja sedežev ali kakšne testne vožnje. Po ceni se menda ni veliko spraševalo, a pri nas bi znašala dobrih 30 tisoč evrov, na nekaterih trgih je dosegla tudi več kot 50 tisočakov.

Zakaj je yaris GRMN tako poseben?

Dnevno jih izdelajo zgolj sedem in to v tovarni, kjer izdelujejo tudi običajnega yarisa. Motor zanj pride z Otoka, kjer mu dodajo drugo glavo, pri Lotusu pa mu namestijo kompresor. Motor gre nato v Francijo, kjer je za skorajda ročno sestavljanje butičnega GRMN odgovornih dvajset najboljših inženirjev.

Yaris GRMN je poseben že na pogled, saj je odet v belo, črno in rdečo tekmovalno barvo ekipe Toyota Gazoo Racing, zaključek strehe krasi velik spojler.

V notranjosti v oči padejo športni sedeži Boshoku, oblečeni v posebno oblazinjenje s kontrastnimi rdečimi šivi. Volanski obroč je odličen, povzet je namreč po modelu GT86, za športen pridih pa poskrbijo še aluminijaste stopalke.

Karoserija yarisa GRMN je dodatno ojačana z mnogimi oporami, vzmeti Sachs so krajše in trše, stabilizatorja pa čvrstejša.

Menjalnik je serijski, vendar ojačan, yaris GRMN pa je za 24 mm bliže tlom. 17-palčna platišča BBS so kovana in za dva kilograma lažja od litih, pod njimi so dvojni zračeni zavorni koluti s štiribatnimi čeljustmi, po premeru pa celo manjši od serijskih.

Za suveren prenos moči na cesto skrbi mehanska zapora diferenciala, nov je tudi športni izpuh z osrednjim zaključkom. Vsak primerek po izdelavi čaka še obsežen preizkus, pri katerem do potankosti preverijo prav vse komponente.

Ni kaj, Toyoti je z yarisom GRMN uspelo dvigniti prah in pritegniti pozornost, še preden se je prvič oglasil 1,8-litrski bencinski motor. Temu pri dihanju pomaga kompresor, dobrih 1.100 kg lastne mase, 212 'konjičkov' motorne moči ter 250 Nm navora pa pomeni, da je GRMN zelo živahen.

To je dokazal tudi v praksi na dirkališču Raceland, kjer smo na vso moč pognali enega izmed dveh slovenskih primerkov ter se iz ovce hitro prelevili v volka.

Yaris GRMN se do 100 kilometrov na uro namreč izstreli v 6,4 sekunde, največja hitrost pa znaša 230 km/h. Jasno je, da po nekaj krogih vožnje na čas širok nasmešek ni izostal, pozornosti in pohval pa športni yaris ni pritegnil le z agilnostjo med zavoji, bliskovitimi pospeševanji, suverenim zaviranjem, ampak tudi z odlično zvočno kuliso.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
PAL
PAL EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na...

AVTO
Testi
Testi (video) Kako je Toyota maminega yarisa spremenila v žepno raketo

Yaris je v različici GRMN porušil številne predsodke. Toyotina športna divizija je malega yarisa spremenila v pravo raketo.

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

AVTO
Novice
Novice Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške 2

Danes so pri Volkswagnu naznanili strateško partnerstvo s Toyoto na področju tovornih vozil, jutri pa bo nadzorni svet predvidoma...

FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...