Avto

Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.06.2018 07:15
Dopolnjeno: 08.06.2018 07:15
Čas branja: 8 min

Ste med tistimi, ki v avtomobilu na ves glas prepevajo? Lepo, niste edini! Tudi med udeleženci tradicionalnega projekta Najboljši poslovni vozniki je bilo kar nekaj »slavčkov«, a je tudi njihovo žgolenje zamrlo, ko jim je prvič spodneslo zadek.

Oči so iskale prosto pot med stožci, roke so vrtele volan, možgani pa … Kaj storiti? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom?»Nevarnosti, ki nas čakajo na cesti, se vozniki pogosto niti ne zavedamo. V kritičnih okoliščinah pa se tudi ne znamo pravilno odzvati,« pravijo inštruktorji varne vožnje AMZS na Vranskem. Zato smo tudi letos pred izziv postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi – okoli 80 voznikov službenih vozil iz 20 slovenskih podjetij.

Ceste skrivajo številne pasti

Vozila s precej visokimi hitrostmi v strnjeni koloni vozijo drugo za drugim in brez primerne varnostne razdalje skoraj slonijo na odbijačih. Eno izmed njih mora nenadoma zavirati in ... Ker ne gre za prizor iz prihodnosti, ki je morda v znamenju avtonomne vožnje, ampak za vsakdanjo pot v službo ali na poslovni sestanek, se brez dotika, zanašanja zadka in posledično nesreče morda ne bo izšlo.

Tudi spolzka ali poledenela cesta skriva pasti, ki jih vnaprej ne predvidijo niti odlična ženska intuicija niti posebej previdna vožnja. Na cesti oziroma v prometu posamezne prizore doživljamo redkeje, nekatere pa kar pogosto, a če nas povsem presenetijo, se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. To velja tudi danes, ko so avtomobili precej varnejši kot v preteklosti. Njihova elektronska pamet, predvsem sistema ABS, ESP in tudi drugi, odpušča številne vozniške napake, a ne vedno.

V varnem okolju poligona po dragocene izkušnje

Preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja omogoča le varno okolje poligona, s to nalogo pa so se pred dnevi spoprijeli tekmovalci iz 20 podjetij.

Vsak v svojem oplu so se spopadli z izzivi, kako se znajti, ko ti nepričakovano odnese zadek, na vso moč vijugali med stožci – in to na delno spolzki podlagi –, usmerjali vozilo na spolzki cesti, preizkusili so se tudi v vožnji kombiniranega vozila skozi »šivankino uho«, se k sreči le za zabavo »prevračali«, med vožnjo v prometu pa poskušali doseči kar najmanjšo porabo.

Pokazale se niso le vozniške veščine, izkušnje ali poznavanje terena, ampak tudi intuicija in ubrano timsko delo. Na prvi vaji so tekmovalci lovili zadek, ki ga pri hitrosti 40 kilometrov na uro odnese v naključno smer. Namesto obcestne ograje, jarka ali drugega vozila so manj spretni oziroma najbolj presenečeni tukaj podrli zgolj stožce.

Čeprav so mnogi tesnobo ob nenadnem odnašanju zadka izkusili prvič, so večinoma dosegli dobre rezultate, sopotniki pa so jih olajšano trepljali po ramah. Timski duh in zaupanje v voznika sta bila na visoki ravni, nihče od sovoznikov ni niti pomislil, da bi vskočil vmes in z morebitnim popravljanjem volana še poslabšal situacijo, redki so bili tudi (napačni) poskusi reševanja iz kočljive situacije z dodajanjem plina.

Na vaji so se še posebej dobro izkazali vozniki iz OMV Slovenija, Ljubljanskih mlekarn, PwC in Metalne Senovo ter ZD Novo mesto (zgoraj) in Rinz Ros 1, ki bi jo v praksi ob pomoči elektronske pameti v oplih odnesli zgolj z rahlimi poškodbami pločevine. Nekatere ekipe so na poligonu uprizorile pravi valček, a kljub temu navdušenja nad novimi izkušnjami ni bilo konec. »Še pridemo in naslednjič bo gotovo bolje,« so trdili v en glas.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Moje finance
Razno
Optični internet ne mara ozkih grl
Moje finance
RaznoSrečko Korber Optični internet ne mara ozkih grl

Hitrost interneta na optiki lahko izkoristimo le, če v naši domači mreži ni ozkih grl. Katera so in kako si lahko pomagamo?

FINANCE
Avto
Krepko obogateni Oplov veliki SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Krepko obogateni Oplov veliki SUV 1

Največji Oplov športni terenec bo na naš trg zapeljal jeseni. Med drugim bo ponujal nočni vid, matrične LED-žaromete s 168 LED-sijalkami, 360-stopinjsko kamero, navigacijo v realnem času in še marsikaj.

FINANCE
Avto
Novo opel astro bo poganjal tudi priključni hibrid
Avto
AvtoMiloš Milač Novo opel astro bo poganjal tudi priključni hibrid 9

Prihodnje leto bo na trg zapeljala nova opel astra, ki bo zasnovana na skupni osnovi skupine PSA EMP2. Poleg osnove bo od francozov prevzela tudi bencinski priključni hibrid, je potrdil šef Opla Michael Lochscheller.

FINANCE
PMM
Mokka je budnica tudi za slovenski Opel
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Mokka je budnica tudi za slovenski Opel

Včeraj je na trg zapeljala nova opel mokka – izstopajoč in igriv SUV B-razreda, ki je v prvi generaciji močno zaznamoval nemško znamko, v drugi pa je zanjo še bolj pomemben. Letos bo slovenske tablice dobilo 600 mokk.

FINANCE
Avto
Zakaj je Opel skoraj izginil s slovenskega zemljevida in kako poteka njegova vrnitev
Avto
AvtoMiloš Milač Zakaj je Opel skoraj izginil s slovenskega zemljevida in kako poteka njegova vrnitev 5

Intervju z Draganom Nenadovićem, regijskim direktorjem Opla v Wallis Automotivu Europe

FINANCE
Avto
To je nova Oplova zvezda
Avto
AvtoMiloš Milač To je nova Oplova zvezda

Opel po delih odkriva posamezne dele nove astre, ki jo bo v celoti predstavil jeseni, v Slovenijo pa bo zapeljala v začetku prihodnjega leta.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)