Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 8 min
08.06.2018  07:15  Dopolnjeno: 08.06.2018 07:15
Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

Obveščaj me o novih člankih:  

Ste med tistimi, ki v avtomobilu na ves glas prepevajo? Lepo, niste edini! Tudi med udeleženci tradicionalnega projekta Najboljši poslovni vozniki je bilo kar nekaj »slavčkov«, a je tudi njihovo žgolenje zamrlo, ko jim je prvič spodneslo zadek.

Oči so iskale prosto pot med stožci, roke so vrtele volan, možgani pa … Kaj storiti? Zavirati na vso moč, stopiti na plin, dvigniti roke in vse prepustiti elektronskim pomagalom?»Nevarnosti, ki nas čakajo na cesti, se vozniki pogosto niti ne zavedamo. V kritičnih okoliščinah pa se tudi ne znamo pravilno odzvati,« pravijo inštruktorji varne vožnje AMZS na Vranskem. Zato smo tudi letos pred izziv postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi – okoli 80 voznikov službenih vozil iz 20 slovenskih podjetij.

Ceste skrivajo številne pasti

Vozila s precej visokimi hitrostmi v strnjeni koloni vozijo drugo za drugim in brez primerne varnostne razdalje skoraj slonijo na odbijačih. Eno izmed njih mora nenadoma zavirati in ... Ker ne gre za prizor iz prihodnosti, ki je morda v znamenju avtonomne vožnje, ampak za vsakdanjo pot v službo ali na poslovni sestanek, se brez dotika, zanašanja zadka in posledično nesreče morda ne bo izšlo.

Tudi spolzka ali poledenela cesta skriva pasti, ki jih vnaprej ne predvidijo niti odlična ženska intuicija niti posebej previdna vožnja. Na cesti oziroma v prometu posamezne prizore doživljamo redkeje, nekatere pa kar pogosto, a če nas povsem presenetijo, se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. To velja tudi danes, ko so avtomobili precej varnejši kot v preteklosti. Njihova elektronska pamet, predvsem sistema ABS, ESP in tudi drugi, odpušča številne vozniške napake, a ne vedno.

V varnem okolju poligona po dragocene izkušnje

Preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja omogoča le varno okolje poligona, s to nalogo pa so se pred dnevi spoprijeli tekmovalci iz 20 podjetij.

Vsak v svojem oplu so se spopadli z izzivi, kako se znajti, ko ti nepričakovano odnese zadek, na vso moč vijugali med stožci – in to na delno spolzki podlagi –, usmerjali vozilo na spolzki cesti, preizkusili so se tudi v vožnji kombiniranega vozila skozi »šivankino uho«, se k sreči le za zabavo »prevračali«, med vožnjo v prometu pa poskušali doseči kar najmanjšo porabo.

Pokazale se niso le vozniške veščine, izkušnje ali poznavanje terena, ampak tudi intuicija in ubrano timsko delo. Na prvi vaji so tekmovalci lovili zadek, ki ga pri hitrosti 40 kilometrov na uro odnese v naključno smer. Namesto obcestne ograje, jarka ali drugega vozila so manj spretni oziroma najbolj presenečeni tukaj podrli zgolj stožce.

Čeprav so mnogi tesnobo ob nenadnem odnašanju zadka izkusili prvič, so večinoma dosegli dobre rezultate, sopotniki pa so jih olajšano trepljali po ramah. Timski duh in zaupanje v voznika sta bila na visoki ravni, nihče od sovoznikov ni niti pomislil, da bi vskočil vmes in z morebitnim popravljanjem volana še poslabšal situacijo, redki so bili tudi (napačni) poskusi reševanja iz kočljive situacije z dodajanjem plina.

Na vaji so se še posebej dobro izkazali vozniki iz OMV Slovenija, Ljubljanskih mlekarn, PwC in Metalne Senovo ter ZD Novo mesto (zgoraj) in Rinz Ros 1, ki bi jo v praksi ob pomoči elektronske pameti v oplih odnesli zgolj z rahlimi poškodbami pločevine. Nekatere ekipe so na poligonu uprizorile pravi valček, a kljub temu navdušenja nad novimi izkušnjami ni bilo konec. »Še pridemo in naslednjič bo gotovo bolje,« so trdili v en glas.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Nasveti
Nasveti Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje...

AVTO
Nasveti
Nasveti Naj je zaradi nenatančnosti ne skupi pločevina

Na cesti sta potrebni predvsem strpnost in premišljenost, seveda pa brez natančnosti pri manevriranju ne gre

FINANCE
Članki
Članki Slovenija na lestvici svetovne konkurenčnosti IMD napredovala za šest mest 4

K izboljšanju konkurenčnosti, ki se meri na podlagi štirih sklopov kazalnikov, sta pripomogla zlasti večja rast in zaposlovanje

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki Nafta splezala prek 74 dolarjev za sod – kako draga bo pot na počitnice? 3

Po podražitvi prejšnji teden se cena surove nafte viša tudi ta teden – zlasti zaradi razmerja med povpraševanjem in ponudbo, na...