BMW X5 je daljnega leta 1999 odprl sezono športnih terencev pri tej znamki in se hitro zapisal med prodajne uspešnice. Danes prodaja X modelov (BMW ponuja X1, X2, X3, X4, X5 in X6) pomeni že skoraj 40 odstotkov celotne prodaje. Konec leta pa bo med kupce na 20. obletnico tega modela zapeljala že četrta generacija X5.
Oblikovno korenitih sprememb ni, X5 prihaja v slogu sprememb serije 5. Torej skromnih popravkov, še večjih prednjih ledvičk, novih žarometov (lahko so tudi laserski) spredaj in zadaj ter nekoliko popravljenih mer. Medosna razdalja je denimo daljša za 4,2 centimetra (zdaj 2,95 metra), X5 je daljši za 3,6 centimetre (4,92 metra), širši za 6,6 centimetre (sedaj ima prek dva metra širine) in višji za 1,9 centimetra (1,74 metra). Kolesa bodo v osnovi 18 palčna, za doplačilo pa celo do 22 palčna.
Kljub povečavi ima novi X5 nekaj skromnejši prtljažni prostor, v osnovi je izgubil pet litrov – sedaj 645 litrov, ob podrti zadnji klopi pa deset litrov – sedaj 1.860 litrov. Ali je novi X5 kaj lažji od predhodnika, uradno gradivo ne razkriva. Tuji mediji pa napovedujejo do 200 kilogramski prihranek pri masi v primerjavi s predhodnikom.
Tehnično so spremembe korenitejše, kar je prav tako pričakovano od te znamke. Novi X5 bo denimo ponujal dvoosno zračno vzmetenje, integralno aktivno krmiljenje ter prvič tudi paket off-road, ki bo izboljšal zmogljivosti na terenu.
V kabini X5 ponuja predvidljive spremembe. Višji nadstrešek nad sredinsko konzolo, 12,3 palčen zaslon na dotik ali upravljanje s pomočjo vrtljivega gumba iDrive, ukaze z gestami ter še vedno nekaj klasičnih stikal pod zaslonom s katerimi boste nastavljali klimatsko napravo te ter nekaj drugih funkcij. Na zadnji klopi si bo mogoče omisliti 10,1 palčen zaslon na dotik, za drugo sedežno vrsto pa bo X5 za doplačilo ponujal še šesti in sedmi sedež.
Srednja klop se bo zlagala v razmerju 40:20:40, novost pa so dvodelna prtljažna vrata ki ju bo moč odpirati prostoročno ter prekrivalo prtljažnika, ki se bo s pomočjo elektrike skrilo pod dno prtljažnika.
Zanimivo pa je, da motorni del ponudbe ostaja praktično nespremenjen oziroma ne prinaša novosti v to znamko. Osrednji del ponudbe bo pomenil trilitrski šestvaljni turbodizel 30d s 195 kilovati, nad njim pa bo enako velik turbodizel 50d s 194 kilovati (400 konjskimi močmi). Bencinske vrste bo predstavljal enako velik šestvaljnik v X5 40i xDrive z 250 kilovati oziroma 340 konjskimi močmi. Nov pa je najmočnejši bencinar v modelu 50i xDrive s 340 kilovati (462 konjskimi močmi), ki ne bo na voljo za evropske kupce.
Razpon porabe motorjev je med 6,0 in 8,8 litra, v primerjavi s predhodnikom pa so številke celo poskočile za kar je zaslužen novi merilni protokol WLTP, v tem primeru še prilagojen na NEDC 2.0. Najmočnejši bencinar (ni namenjen Evropi) pa ima celo za dva litra večjo porabo (11,6 litra) kot njegov le malenkost šibkejši predhodnik.
Foto: BMW