Avto

Večna mladenka z novimi aduti

Ford fiesta ni le najbolje prodajani avto v Evropi, ampak z 1,0-litrskim EcoBoost motorjem ponuja precej cestnih užitkov, v različici Titanium pa razvaja še z udobjem, bogato opremo in varnostnimi dodatki.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.06.2018 10:00
Čas branja: 8 min

Temperamentni in odprti Španci zelo dobro vedo, da so na svetu pomembnejše stvari od dela. Radi se družijo, ob kozarčku piva ali vina pogosto izgubijo občutek za okolico in čas, znani pa so tudi po dobrih zabavah ali fiestah, kot jim rečejo.

Fiesta je za Špance zakon, a ne zgolj zanje - ko beseda naleti na avtomobil. Ford fiesta je namreč tisti avto, ki ima tudi za marsikaterega Slovenca posebno mesto v srcu.

Fordova frajla je v študentskih letih mnoge prevažala z zabave na zabavo, se izkazala na službenih poteh pa kot drugi ali celo prvi družinski avto, z njo pa so si bili vedno blizu tudi starejši. Fiesta je letno brez težav omrežila prek tisoč slovenskih kupcev, v sedmih generacijah pa so po svetu prodali prek 18 milijonov fiest – po prodaji je še vedno številka 1 v Veliki Britaniji, iz tekočih trakov pa vsakih 86 sekund zapelje nova.

Čeprav so se časi in tehnologije spreminjali, je fiesta kupce ves čas navduševala z všečno obliko, kompaktnimi merami, varčnostjo in voznimi lastnostmi. V najnovejši generaciji je vse svoje odlike ohranila, se malce poredila, ob moderni kabini ter poskočnem in večkrat nagrajenem turbotrivaljniku s 74 kilovati (100 KM) pa je dobila tudi kup varnostno-asistenčnih sistemov za še bolj brezskrbno nabiranje kilometrov.

Nova fiesta je v dolžino pridobila 71 milimetrov in se potegnila na dobre 404 centimetre, v širino je obilnejša za 13 milimetrov. Medosna razdalja je daljša za 4 mm in znaša 249 cm, zadaj pa je prostornost solidna. Prtljažnik meri okoli 300 litrov, a je precej globok in daje občutek, da lahko zadovolji tudi družinske potrebe, opozoriti pa velja na visok nakladalni rob in dokaj ozko odprtino.

Pri Fordu si vsaj na pogled revolucije niso privoščili, saj je novinka zadržala prepoznavno prednjo masko in silhueto. Spremembe kljub vsemu hitro opazimo, luči so spremenjene, skupaj s širšo masko in odbijači pa sestavljajo nekoliko drugačen, morda resnejši obraz. Največja sprememba je na zadku, kjer luči niso več pokončne, temveč postavljene vodoravno.

Potniška kabina ukrojena povsem na novo

Pravo revolucijo fiesta prinaša v potniški kabini, kjer na srca kupcev trka predvsem z novo armaturno ploščo. Velik in na dotik občutljiv zaslon (v serijski opremi je ta 6,5-palčni, za doplačilo pa 8-palčni) je prevzel vlogo mnogih stikal, del so jih preselili tudi na volan.

Fiesto so hkrati obdali obdali v prefinjene materiale, pred voznika med števce postavili velik informacijski zaslon, z ambientalno osvetlitvijo, kvalitetnim ozvočenjem B&O Play in nekaterimi dodatki pa naredi vtis večjega avtomobila.

Fiesta je z uporabniškim vmesnikom Sync 3 tudi enostavno povezljiv avto, kar cenijo predvsem mlajši. Ob tem sistem deluje res dobro, saj se odziva že na lahne dotike, ikone pa so primerno velike, da težav ne bodo imeli niti starejši.

Nižje nasajeni sedeži ne puščajo dvoma, da nismo v kakem križancu, hkrati znajo dobro objeti telo. Prepričljiv vtis (pričakovano) pustijo še položaj za volanom, ergonomija, udobje sedenja in tudi kakovost izdelave.

Fiesti smo že večkrat polaskali, da se pelje vrhunsko in pri novi generaciji na veselje kupcev tega niso spremenili.

Natančen in ravno prav neposreden volanski sistem, super uravnoteženo podvozje, ki zelo dosledno in učinkovito prestreza manjše ali večje luknje ter odzivna stopalka za plin poskrbijo za to, da je vožnja adrenalinska in uživaška, hkrati pa tudi udobna.

Cestne neravnine zaradi sprememb na podvozju, ki zajemajo čvrstejša vpetja vodil in spredaj lažji stabilizator spredaj, gladi celo bolje kot marsikateri za razred večji avto. Da, fiesta v voznih lastnostih res ostaja kraljica v razredu.

Za pogon 1.163 kg težkega vozila je skrbel že znani litrski bencinski motor ecoboost z močjo 74 kW (100 KM). Zdaj je še malce bolje zvočno zadušen, vendar ostaja enako prožen in živahen kot prej, saj največji navor 170 Nm ponudi že pri 1.400 vrtljajih. Zmogljivosti so več kot zadovoljive in fiesti z njim ne manjka poleta. Z mesta do 100 km/h pospeši v 10,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 183 km/h.

Moč na cesto se prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki je natančen in ima dovolj kratke gibe ročice. Fiesta ne razočara niti pri porabi goriva, vendar pa je za ugodno povprečje kdaj pa kdaj treba zapeljati tudi izven mesta. Med ulicami se kljub sistemu start stop povprečje ne spusti pod 7,5 litra, v bolj tekočem prometu in tudi ob hitrejši vožnji po avtocesti pa dosega zelo ugodne vrednosti med 5,5 in šestimi litri (tovarna 3,6/5,4/4,3).

Fiesta v novi podobi pa ne stavi le na zglajen videz, moderno kabino in preverjeno tehniko, ampak tudi na najsodobnejše varnostne in vozne pripomočke - a žal le za doplačilo. V serijski opremi - tudi če gre za bogat paket opreme titanium – sodobnih asistenčnih sistemov namreč ni, za doplačilo pa si je moč omisliti praktično vse, kar imajo veliki.

Testni avtomobil je bil sicer opremljen z enim od vnaprej sestavljenih paketov varnosti, ki je za ceno 1.220 evrov zelo dobro opozarjal na približevanje spredaj vozečemu vozilu ter samodejno zaviral v sili, ponudil zglednega pomočnika za vzdrževanje smeri na voznem pasu ter razvajal z radarskim tempomatom. Ta lepo sledi in se prilagaja vozilu spredaj, vendar se pri majhni hitrosti izklopi, a je tudi res, da pri ročnem men­jalniku ni toliko v pomoč, kot bi bil pri samodejnem.

Fordova fiesta je brez dvoma dozorela v odličen avto, takšen, ki še bolje zgleda, ki ga lahko opremiš po svojem okusu, ki zmore ponuditi veliko varnosti ter pregovorno odlične vozne lastnosti in motor. A zanjo je zdaj treba odšteti tudi več denarja - za testno 15.720 evrov s popustom (redna cena 17.520 evrov) -, sploh če se pri nakupovanju ozrete po sicer odličnih varnostnih dodatkih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem
Avto
AvtoUroš Božin Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem

Novi ford ranger je postal še bolj možat, povezan in uporaben. V kabini bo prevladoval ogromen zaslon, pod motornim pokrovom pa dizelski šestvaljnik.

FINANCE
PMM
Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla 4

Fordov izvršni direktor je napovedal, da bodo leta 2023 podvojili proizvodnjo e-avtov, pozneje pa bodo postali največji proizvajalec električnih avtov na svetu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi tektonski premiki pri Fordu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi tektonski premiki pri Fordu

Ford bo po 55 letih opustil Evropo kot samostojno regijo in jo priključil globalnim operacijam.

FINANCE
Avto
Ford napovedal zgodovinsko prestrukturiranje
Avto
AvtoUroš Božin Ford napovedal zgodovinsko prestrukturiranje

Fordov električni oddelek se bo imenoval Ford model E, Ford Blue pa bo skrbel za vozila s klasičnim pogonom. Cilj reorganizacije je povečati dobičkonosnost.

FINANCE
Avto
Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom

Tourneo connect je prvi plod sodelovanja med Fordom in Volkswagnom, vendar ne bo zadnji, saj mu bodo kmalu sledili drugi modeli. Ponuja dve dolžini in do sedem sedežev, na ceste pa prihaja spomladi prihodnje leto.

FINANCE
PMM
Ford bo v Evropi do leta 2024 ponujal devet električnih vozil, leto pozneje pa megatovarno baterij
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Ford bo v Evropi do leta 2024 ponujal devet električnih vozil, leto pozneje pa megatovarno baterij 2

Ford bo širil ponudbo električnih avtov, do leta 2026 jih bo v Evropi prodal že 600 tisoč.