Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Večna mladenka z novimi aduti

Čas branja: 8 min
04.06.2018  10:00
Ford fiesta ni le najbolje prodajani avto v Evropi, ampak z 1,0-litrskim EcoBoost motorjem ponuja precej cestnih užitkov, v različici Titanium pa razvaja še z udobjem, bogato opremo in varnostnimi dodatki.

Temperamentni in odprti Španci zelo dobro vedo, da so na svetu pomembnejše stvari od dela. Radi se družijo, ob kozarčku piva ali vina pogosto izgubijo občutek za okolico in čas, znani pa so tudi po dobrih zabavah ali fiestah, kot jim rečejo.

Fiesta je za Špance zakon, a ne zgolj zanje - ko beseda naleti na avtomobil. Ford fiesta je namreč tisti avto, ki ima tudi za marsikaterega Slovenca posebno mesto v srcu.

Fordova frajla je v študentskih letih mnoge prevažala z zabave na zabavo, se izkazala na službenih poteh pa kot drugi ali celo prvi družinski avto, z njo pa so si bili vedno blizu tudi starejši. Fiesta je letno brez težav omrežila prek tisoč slovenskih kupcev, v sedmih generacijah pa so po svetu prodali prek 18 milijonov fiest – po prodaji je še vedno številka 1 v Veliki Britaniji, iz tekočih trakov pa vsakih 86 sekund zapelje nova.

Čeprav so se časi in tehnologije spreminjali, je fiesta kupce ves čas navduševala z všečno obliko, kompaktnimi merami, varčnostjo in voznimi lastnostmi. V najnovejši generaciji je vse svoje odlike ohranila, se malce poredila, ob moderni kabini ter poskočnem in večkrat nagrajenem turbotrivaljniku s 74 kilovati (100 KM) pa je dobila tudi kup varnostno-asistenčnih sistemov za še bolj brezskrbno nabiranje kilometrov.

Nova fiesta je v dolžino pridobila 71 milimetrov in se potegnila na dobre 404 centimetre, v širino je obilnejša za 13 milimetrov. Medosna razdalja je daljša za 4 mm in znaša 249 cm, zadaj pa je prostornost solidna. Prtljažnik meri okoli 300 litrov, a je precej globok in daje občutek, da lahko zadovolji tudi družinske potrebe, opozoriti pa velja na visok nakladalni rob in dokaj ozko odprtino.

Pri Fordu si vsaj na pogled revolucije niso privoščili, saj je novinka zadržala prepoznavno prednjo masko in silhueto. Spremembe kljub vsemu hitro opazimo, luči so spremenjene, skupaj s širšo masko in odbijači pa sestavljajo nekoliko drugačen, morda resnejši obraz. Največja sprememba je na zadku, kjer luči niso več pokončne, temveč postavljene vodoravno.

Potniška kabina ukrojena povsem na novo

Pravo revolucijo fiesta prinaša v potniški kabini, kjer na srca kupcev trka predvsem z novo armaturno ploščo. Velik in na dotik občutljiv zaslon (v serijski opremi je ta 6,5-palčni, za doplačilo pa 8-palčni) je prevzel vlogo mnogih stikal, del so jih preselili tudi na volan.

Fiesto so hkrati obdali obdali v prefinjene materiale, pred voznika med števce postavili velik informacijski zaslon, z ambientalno osvetlitvijo, kvalitetnim ozvočenjem B&O Play in nekaterimi dodatki pa naredi vtis večjega avtomobila.

Fiesta je z uporabniškim vmesnikom Sync 3 tudi enostavno povezljiv avto, kar cenijo predvsem mlajši. Ob tem sistem deluje res dobro, saj se odziva že na lahne dotike, ikone pa so primerno velike, da težav ne bodo imeli niti starejši.

Nižje nasajeni sedeži ne puščajo dvoma, da nismo v kakem križancu, hkrati znajo dobro objeti telo. Prepričljiv vtis (pričakovano) pustijo še položaj za volanom, ergonomija, udobje sedenja in tudi kakovost izdelave.

Fiesti smo že večkrat polaskali, da se pelje vrhunsko in pri novi generaciji na veselje kupcev tega niso spremenili.

Natančen in ravno prav neposreden volanski sistem, super uravnoteženo podvozje, ki zelo dosledno in učinkovito prestreza manjše ali večje luknje ter odzivna stopalka za plin poskrbijo za to, da je vožnja adrenalinska in uživaška, hkrati pa tudi udobna.

Cestne neravnine zaradi sprememb na podvozju, ki zajemajo čvrstejša vpetja vodil in spredaj lažji stabilizator spredaj, gladi celo bolje kot marsikateri za razred večji avto. Da, fiesta v voznih lastnostih res ostaja kraljica v razredu.

Za pogon 1.163 kg težkega vozila je skrbel že znani litrski bencinski motor ecoboost z močjo 74 kW (100 KM). Zdaj je še malce bolje zvočno zadušen, vendar ostaja enako prožen in živahen kot prej, saj največji navor 170 Nm ponudi že pri 1.400 vrtljajih. Zmogljivosti so več kot zadovoljive in fiesti z njim ne manjka poleta. Z mesta do 100 km/h pospeši v 10,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 183 km/h.

Moč na cesto se prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki je natančen in ima dovolj kratke gibe ročice. Fiesta ne razočara niti pri porabi goriva, vendar pa je za ugodno povprečje kdaj pa kdaj treba zapeljati tudi izven mesta. Med ulicami se kljub sistemu start stop povprečje ne spusti pod 7,5 litra, v bolj tekočem prometu in tudi ob hitrejši vožnji po avtocesti pa dosega zelo ugodne vrednosti med 5,5 in šestimi litri (tovarna 3,6/5,4/4,3).

Fiesta v novi podobi pa ne stavi le na zglajen videz, moderno kabino in preverjeno tehniko, ampak tudi na najsodobnejše varnostne in vozne pripomočke - a žal le za doplačilo. V serijski opremi - tudi če gre za bogat paket opreme titanium – sodobnih asistenčnih sistemov namreč ni, za doplačilo pa si je moč omisliti praktično vse, kar imajo veliki.

Testni avtomobil je bil sicer opremljen z enim od vnaprej sestavljenih paketov varnosti, ki je za ceno 1.220 evrov zelo dobro opozarjal na približevanje spredaj vozečemu vozilu ter samodejno zaviral v sili, ponudil zglednega pomočnika za vzdrževanje smeri na voznem pasu ter razvajal z radarskim tempomatom. Ta lepo sledi in se prilagaja vozilu spredaj, vendar se pri majhni hitrosti izklopi, a je tudi res, da pri ročnem men­jalniku ni toliko v pomoč, kot bi bil pri samodejnem.

Fordova fiesta je brez dvoma dozorela v odličen avto, takšen, ki še bolje zgleda, ki ga lahko opremiš po svojem okusu, ki zmore ponuditi veliko varnosti ter pregovorno odlične vozne lastnosti in motor. A zanjo je zdaj treba odšteti tudi več denarja - za testno 15.720 evrov s popustom (redna cena 17.520 evrov) -, sploh če se pri nakupovanju ozrete po sicer odličnih varnostnih dodatkih.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
PAL
PAL Ima vse, kar potrebujete

Ford fiesta: Fordova frajla na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

AVTO
Novosti
Novosti Fiesta ST je samozavestno obula velike škornje predhodnice

Nova fiesta ST je močnejša, hitrejša in varčnejša od prejšnje, poganja pa jo le 1,5-litrski trivaljni turbo s kar 200 konji; dodana...

AVTO
Testi
Testi Nekaj majhnega, preprostega in poceni

Ford ka+ je majhen in dovolj sodoben avtomobil za vse, ki si želijo dober, enostaven, preizkušen in poceni avto. Kot tak se zdi...

AVTO
Novosti
Novosti Prenova za Fordovega prvaka 1

Podrobna prenova, imenitnejša in uporabnejša kabina ter nov motor v treh različicah za Fordovega prodajnega prvaka transit in tourneo...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Štirikolesnik za naravo, mesto in družino 2

Proizvajalci so ponudbo vozil SUV (sport utility vehicle) prilagodili finančnim zmožnostim kupcev in dinamičnemu življenjskemu slogu...

FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...

AVTO
Nasveti
Nasveti Vse, kar ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati

Poiskali smo odgovore na praktična vprašanja, potem ko je bila vložena tožba proti VW, v kateri odškodnino terja tudi 6.024 slovenskih...

FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...