Temperamentni in odprti Španci zelo dobro vedo, da so na svetu pomembnejše stvari od dela. Radi se družijo, ob kozarčku piva ali vina pogosto izgubijo občutek za okolico in čas, znani pa so tudi po dobrih zabavah ali fiestah, kot jim rečejo.
Fiesta je za Špance zakon, a ne zgolj zanje - ko beseda naleti na avtomobil. Ford fiesta je namreč tisti avto, ki ima tudi za marsikaterega Slovenca posebno mesto v srcu.
Fordova frajla je v študentskih letih mnoge prevažala z zabave na zabavo, se izkazala na službenih poteh pa kot drugi ali celo prvi družinski avto, z njo pa so si bili vedno blizu tudi starejši. Fiesta je letno brez težav omrežila prek tisoč slovenskih kupcev, v sedmih generacijah pa so po svetu prodali prek 18 milijonov fiest – po prodaji je še vedno številka 1 v Veliki Britaniji, iz tekočih trakov pa vsakih 86 sekund zapelje nova.
Čeprav so se časi in tehnologije spreminjali, je fiesta kupce ves čas navduševala z všečno obliko, kompaktnimi merami, varčnostjo in voznimi lastnostmi. V najnovejši generaciji je vse svoje odlike ohranila, se malce poredila, ob moderni kabini ter poskočnem in večkrat nagrajenem turbotrivaljniku s 74 kilovati (100 KM) pa je dobila tudi kup varnostno-asistenčnih sistemov za še bolj brezskrbno nabiranje kilometrov.
Pri Fordu si vsaj na pogled revolucije niso privoščili, saj je novinka zadržala prepoznavno prednjo masko in silhueto. Spremembe kljub vsemu hitro opazimo, luči so spremenjene, skupaj s širšo masko in odbijači pa sestavljajo nekoliko drugačen, morda resnejši obraz. Največja sprememba je na zadku, kjer luči niso več pokončne, temveč postavljene vodoravno.
Potniška kabina ukrojena povsem na novo
Pravo revolucijo fiesta prinaša v potniški kabini, kjer na srca kupcev trka predvsem z novo armaturno ploščo. Velik in na dotik občutljiv zaslon (v serijski opremi je ta 6,5-palčni, za doplačilo pa 8-palčni) je prevzel vlogo mnogih stikal, del so jih preselili tudi na volan.
Fiesto so hkrati obdali obdali v prefinjene materiale, pred voznika med števce postavili velik informacijski zaslon, z ambientalno osvetlitvijo, kvalitetnim ozvočenjem B&O Play in nekaterimi dodatki pa naredi vtis večjega avtomobila.
Fiesta je z uporabniškim vmesnikom Sync 3 tudi enostavno povezljiv avto, kar cenijo predvsem mlajši. Ob tem sistem deluje res dobro, saj se odziva že na lahne dotike, ikone pa so primerno velike, da težav ne bodo imeli niti starejši.
Nižje nasajeni sedeži ne puščajo dvoma, da nismo v kakem križancu, hkrati znajo dobro objeti telo. Prepričljiv vtis (pričakovano) pustijo še položaj za volanom, ergonomija, udobje sedenja in tudi kakovost izdelave.
Fiesti smo že večkrat polaskali, da se pelje vrhunsko in pri novi generaciji na veselje kupcev tega niso spremenili.
Natančen in ravno prav neposreden volanski sistem, super uravnoteženo podvozje, ki zelo dosledno in učinkovito prestreza manjše ali večje luknje ter odzivna stopalka za plin poskrbijo za to, da je vožnja adrenalinska in uživaška, hkrati pa tudi udobna.
Cestne neravnine zaradi sprememb na podvozju, ki zajemajo čvrstejša vpetja vodil in spredaj lažji stabilizator spredaj, gladi celo bolje kot marsikateri za razred večji avto. Da, fiesta v voznih lastnostih res ostaja kraljica v razredu.
Za pogon 1.163 kg težkega vozila je skrbel že znani litrski bencinski motor ecoboost z močjo 74 kW (100 KM). Zdaj je še malce bolje zvočno zadušen, vendar ostaja enako prožen in živahen kot prej, saj največji navor 170 Nm ponudi že pri 1.400 vrtljajih. Zmogljivosti so več kot zadovoljive in fiesti z njim ne manjka poleta. Z mesta do 100 km/h pospeši v 10,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 183 km/h.
Moč na cesto se prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki je natančen in ima dovolj kratke gibe ročice. Fiesta ne razočara niti pri porabi goriva, vendar pa je za ugodno povprečje kdaj pa kdaj treba zapeljati tudi izven mesta. Med ulicami se kljub sistemu start stop povprečje ne spusti pod 7,5 litra, v bolj tekočem prometu in tudi ob hitrejši vožnji po avtocesti pa dosega zelo ugodne vrednosti med 5,5 in šestimi litri (tovarna 3,6/5,4/4,3).
Fiesta v novi podobi pa ne stavi le na zglajen videz, moderno kabino in preverjeno tehniko, ampak tudi na najsodobnejše varnostne in vozne pripomočke - a žal le za doplačilo. V serijski opremi - tudi če gre za bogat paket opreme titanium – sodobnih asistenčnih sistemov namreč ni, za doplačilo pa si je moč omisliti praktično vse, kar imajo veliki.
Testni avtomobil je bil sicer opremljen z enim od vnaprej sestavljenih paketov varnosti, ki je za ceno 1.220 evrov zelo dobro opozarjal na približevanje spredaj vozečemu vozilu ter samodejno zaviral v sili, ponudil zglednega pomočnika za vzdrževanje smeri na voznem pasu ter razvajal z radarskim tempomatom. Ta lepo sledi in se prilagaja vozilu spredaj, vendar se pri majhni hitrosti izklopi, a je tudi res, da pri ročnem menjalniku ni toliko v pomoč, kot bi bil pri samodejnem.
Fordova fiesta je brez dvoma dozorela v odličen avto, takšen, ki še bolje zgleda, ki ga lahko opremiš po svojem okusu, ki zmore ponuditi veliko varnosti ter pregovorno odlične vozne lastnosti in motor. A zanjo je zdaj treba odšteti tudi več denarja - za testno 15.720 evrov s popustom (redna cena 17.520 evrov) -, sploh če se pri nakupovanju ozrete po sicer odličnih varnostnih dodatkih.