Avto

Koliko stane najbolj zaželeni električni avto?

Na slovenske ceste je uradno zapeljal Nissan leaf, ki bo kot kaže zlahka ubranil primat najbolje prodajanega električnega avtomobila. Domačim kupcem je s subvencijo na voljo za 27.990 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.06.2018 10:19
Dopolnjeno: 03.06.2018 10:34
Čas branja: 6 min

Za leafa, Nissanovega “električarja” ste gotovo že slišali, saj so prvo generacijo predstavili leta 2010. Čeprav pri nas uradno ni bil naprodaj, jih je kar nekaj našlo pot do srca ekološko najbolj ozaveščenih kupcev, v drugo pa bo ta pot še precej lažja.

Leaf je namreč tudi uradno pripeljal na slovenske ceste, njegov cilj pa je jasen: postati najbolj prodajani električni avtomobil pri nas.

Že prvi leaf je požel veliko zanimanja, saj so jih prodali 300 tisoč, druga generacija pa že podira rekorde. Le na podlagi fotografij in tehničnih podatkov ga je v prvih treh mesecih v Evropi naročilo kar 12 tisoč kupcev, do zdaj pa se je številka dvignila na 30 tisoč.

Prepričali so jih cena na ravni starega modela, torej med 33 in 35 tisočaki (brez upoštevanja subvencij), doseg 378 kilometrov (40 odstotkov več kot prej), moč motorja 110 kilovatov in še nekatere druge lastnosti.

Da ne gre zgolj za fatamorgano, smo se po prvi vožnji na Tenerifu prepričali še na slovenski premieri, ko smo uzrli kar 4,49 metra dolg kompakten avto, ki pa nase ne želi opozarjati s kako vesoljsko obliko. Novi leaf je tako mešanica sodobnih in klasičnih linij, z nekaj poudarjenimi robovi, sodobnimi LED-žarometi in klasično bočno silhueto.

Luči na zadku niso več pokončne, zdaj so manjše in oblikovane po vzoru bumeranga. Odpiranje prtljažnika je pokazalo, da na račun oblike ne trpi uporabnost, saj se je ta povečal za kar 105 litrov na družinsko uporabnih 435 litrov, s podiranjem zadnje klopi v razmerju 60:40 pa se ta poveča na 1.176 litrov.

Novi nissan leaf je prepričljiv tudi v kabini, kjer uporabnika pričaka urejena in bogato opremljena armaturna plošča z majhnim volanom iz qashqaia. Merilniki so enojni ter zanimivo, pol analogni in pol digitalni - analogni del tako služi prikazu hitrosti, serijski 7-palčni digitalni pa prikazuje mnoge druge podatke.

Sedempalčni zaslon na dotik je enak kot v drugih modelih te znamke, predvsem pa se zna povezati tako z androidi kot z iphoni.

Kar nekaj pozornosti je požela oblika prestavne ročice, pri Nissanu pa so leafa opremili s kar nekaj novimi sistemi. E-pedal ob vklopu prek gumba na sredinski konzoli omogoča vožnjo le s pedalom za plin. Dodajanje prinese pospeševanje, rahlo popuščanje rahlo, hitro popuščanje pa bolj učinkovito zaviranje do popolne ustavitve. V zadnjem primeru se odvečna energija shranjuje v baterijo in povečuje doseg.

Opcijsko sta na voljo propilot in propilot park, ki pomaga pri parkiranju. Prvi vključuje aktivni radarski tempomat, aktiven je tudi sistem, ki vozilo ohranja na voznem pasu, leaf pa lahko v zastojih vozi sam.

Uporabnika električnega vozila pa ob vsem tem seveda zanimajo tudi drugi podatki, kot sta denimo doseg in čas, ki ga potrebuje za polnjenje. Novi leaf prinaša litij-ionsko baterijo (pet let jamstva) s skupno kapaciteto 40 kWh.

Elektromotor zdaj razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 320 Nm navora. Enostopenjski samodejni menjalnik ostaja nespremenjen, to velja tudi za sprednji pogon. Leafa lahko polnite prek dveh različnih priključkov, in sicer tipa 2 (polnjenje z največ 6,6 kilovata) in ChaDeMo (na hitrih polnilnicah tudi s petdeset kilovati).

Prek hišne vtičnice boste tako leafa polnili približno 21 ur, prek namenskih stenskih, ki stanejo okrog 1.000 evrov pa do osem ur. Na hitrih polnilnicah se baterija do 80 odstotkov napolni v vsega 40 minutah. Glede na to, da 90 odstotkov Evropejcev dnevno prevozi manj kot 80 kilometrov, novi leaf niti ne potrebuje vsakodnevnega polnjenja ali vsaj ne polnjenja ob popolni izpraznjenosti.

Na prvi vožnji nam je leaf povprečno porabil okrog 16 kWh na 100 kilometrov. Porabe, izračunane po starem sistemu NEDC, ki obljublja doseg do 380 kilometrov, tako nismo dosegli, vendar pa smo se povsem približali porabi po novejšem sistemu WLTP. Ta navaja bistveno bolj realne podatke, po njih pa lahko novi leaf prevozi približno 280 kilometrov, 100 več kot prej. Več kot dovolj za vsakodnevno uporabo in tudi družinske izlete.

Novi nissan leaf je kupcem na voljo s tremi paketi opreme, osnovni po ceniku stane 35.490 evrov. Višji paket N-connecta, ki bo skupaj z najbogatejšim tekna najbrž prepričal največ kupcev, za ceno 36.790 prinaša še 17-palčna lita platišča, prilagodljiva LED-žarometa s samodejnim prilagajanjem snopa in kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice, najdražji tekna pa stane 39.290 evrov. Na uradne cene (z vključeno baterijo) lahko pričakujete še 7.500 evrov nepovratnih sredstev eko sklada, kar osnovnega leafa poceni na 27.990 evrov. To pa je že znesek, ki leafa postavlja ob bok podobno zmogljivih in opremljenih dizelskih avtov kompaktnega razreda.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
PMM
Naložba v električni nissan leaf se izplača pri 15.200 kilometrih na leto
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Naložba v električni nissan leaf se izplača pri 15.200 kilometrih na leto 52

Višja nakupna cena, a še vedno visoka subvencija Eko sklada in precej nižji stroški energije električni avto tudi po cenovni plati lahko postavijo pred bencinskega.

FINANCE
Avto
Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček
Avto
AvtoUroš Božin Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček 7

Dobre novice iz japonske avtomobilske industrije: Nissan je presenetil in ustvaril dobiček iz poslovanja, Honda pa je dobiček povečala za 67 odstotkov.

FINANCE
Avto
Pionir nad konkurenco s super evolucijo
Avto
AvtoMatej Kačič Pionir nad konkurenco s super evolucijo

Nissan qashqai je bil prvi, ki je masovno prepričal kupce, da je križanec tisto “ta pravo”. V tretje bo imel veliko dela s številčno konkurenco, a zna prepričati s svojimi aduti.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nissan qashqai: oblikovna evolucija, tehnična revolucija
Avto
AvtoMiloš Milač Nissan qashqai: oblikovna evolucija, tehnična revolucija 1

Nissan je včeraj razkril tretjo generacijo crossoverja qashqai. Ta je večji, prostornejši, a vseeno lažji od predhodnika. Poganjal ga bo tudi edinstven motor e-power. Na naš trg bo zapeljal junija letos.

FINANCE
Avto
Pravila in pasti uvoza rabljenih avtov, novi nissan qashqai in romantični 911 GT3
Avto
AvtoMiloš Milač Pravila in pasti uvoza rabljenih avtov, novi nissan qashqai in romantični 911 GT3 4

V nasprotju s prejšnjimi tedni je ta teden bolj bencinski. Porsche je namreč razkril sodobno klasiko – dirkaški 911 GT3 z bencinskim motorjem brez turbopolnilnika. Uroš je razkritje in okroglo mizo spremljal v živo. Bencinski oziroma mehkohibridni je tudi popolnoma novi nissan qashqai, spoznali smo ga včeraj. Po razkritju smo se pogovorili še s podpredsednikom Nissana v Evropi. V tem tednu nadaljujemo serijo člankov o uvozu rabljenega avta iz tujine. Tokratna tema so cene, pojasnjujemo, kaj pomeni bruto, kaj neto cena. Na strani elektrike sta dokaj presunljiva novica iz Jaguarja in prvi test BMW iX3, na videz zelo preprostega, kar skromnega bavarca.

FINANCE
Avto
Prvi vtisi Nissanove novosti leta
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)