Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Koliko stane najbolj zaželeni električni avto?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 6 min
03.06.2018  10:19  Dopolnjeno: 03.06.2018 10:34
Na slovenske ceste je uradno zapeljal Nissan leaf, ki bo kot kaže zlahka ubranil primat najbolje prodajanega električnega avtomobila. Domačim kupcem je s subvencijo na voljo za 27.990 evrov.
Koliko stane najbolj zaželeni električni avto?
Foto: Gašper Miš

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Za leafa, Nissanovega “električarja” ste gotovo že slišali, saj so prvo generacijo predstavili leta 2010. Čeprav pri nas uradno ni bil naprodaj, jih je kar nekaj našlo pot do srca ekološko najbolj ozaveščenih kupcev, v drugo pa bo ta pot še precej lažja.

Leaf je namreč tudi uradno pripeljal na slovenske ceste, njegov cilj pa je jasen: postati najbolj prodajani električni avtomobil pri nas.

Že prvi leaf je požel veliko zanimanja, saj so jih prodali 300 tisoč, druga generacija pa že podira rekorde. Le na podlagi fotografij in tehničnih podatkov ga je v prvih treh mesecih v Evropi naročilo kar 12 tisoč kupcev, do zdaj pa se je številka dvignila na 30 tisoč.

Prepričali so jih cena na ravni starega modela, torej med 33 in 35 tisočaki (brez upoštevanja subvencij), doseg 378 kilometrov (40 odstotkov več kot prej), moč motorja 110 kilovatov in še nekatere druge lastnosti.

Da ne gre zgolj za fatamorgano, smo se po prvi vožnji na Tenerifu prepričali še na slovenski premieri, ko smo uzrli kar 4,49 metra dolg kompakten avto, ki pa nase ne želi opozarjati s kako vesoljsko obliko. Novi leaf je tako mešanica sodobnih in klasičnih linij, z nekaj poudarjenimi robovi, sodobnimi LED-žarometi in klasično bočno silhueto.

Luči na zadku niso več pokončne, zdaj so manjše in oblikovane po vzoru bumeranga. Odpiranje prtljažnika je pokazalo, da na račun oblike ne trpi uporabnost, saj se je ta povečal za kar 105 litrov na družinsko uporabnih 435 litrov, s podiranjem zadnje klopi v razmerju 60:40 pa se ta poveča na 1.176 litrov.

Novi nissan leaf je prepričljiv tudi v kabini, kjer uporabnika pričaka urejena in bogato opremljena armaturna plošča z majhnim volanom iz qashqaia. Merilniki so enojni ter zanimivo, pol analogni in pol digitalni - analogni del tako služi prikazu hitrosti, serijski 7-palčni digitalni pa prikazuje mnoge druge podatke.

Sedempalčni zaslon na dotik je enak kot v drugih modelih te znamke, predvsem pa se zna povezati tako z androidi kot z iphoni.

Kar nekaj pozornosti je požela oblika prestavne ročice, pri Nissanu pa so leafa opremili s kar nekaj novimi sistemi. E-pedal ob vklopu prek gumba na sredinski konzoli omogoča vožnjo le s pedalom za plin. Dodajanje prinese pospeševanje, rahlo popuščanje rahlo, hitro popuščanje pa bolj učinkovito zaviranje do popolne ustavitve. V zadnjem primeru se odvečna energija shranjuje v baterijo in povečuje doseg.

Opcijsko sta na voljo propilot in propilot park, ki pomaga pri parkiranju. Prvi vključuje aktivni radarski tempomat, aktiven je tudi sistem, ki vozilo ohranja na voznem pasu, leaf pa lahko v zastojih vozi sam.

Uporabnika električnega vozila pa ob vsem tem seveda zanimajo tudi drugi podatki, kot sta denimo doseg in čas, ki ga potrebuje za polnjenje. Novi leaf prinaša litij-ionsko baterijo (pet let jamstva) s skupno kapaciteto 40 kWh.

Elektromotor zdaj razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 320 Nm navora. Enostopenjski samodejni menjalnik ostaja nespremenjen, to velja tudi za sprednji pogon. Leafa lahko polnite prek dveh različnih priključkov, in sicer tipa 2 (polnjenje z največ 6,6 kilovata) in ChaDeMo (na hitrih polnilnicah tudi s petdeset kilovati).

Prek hišne vtičnice boste tako leafa polnili približno 21 ur, prek namenskih stenskih, ki stanejo okrog 1.000 evrov pa do osem ur. Na hitrih polnilnicah se baterija do 80 odstotkov napolni v vsega 40 minutah. Glede na to, da 90 odstotkov Evropejcev dnevno prevozi manj kot 80 kilometrov, novi leaf niti ne potrebuje vsakodnevnega polnjenja ali vsaj ne polnjenja ob popolni izpraznjenosti.

Na prvi vožnji nam je leaf povprečno porabil okrog 16 kWh na 100 kilometrov. Porabe, izračunane po starem sistemu NEDC, ki obljublja doseg do 380 kilometrov, tako nismo dosegli, vendar pa smo se povsem približali porabi po novejšem sistemu WLTP. Ta navaja bistveno bolj realne podatke, po njih pa lahko novi leaf prevozi približno 280 kilometrov, 100 več kot prej. Več kot dovolj za vsakodnevno uporabo in tudi družinske izlete.

Novi nissan leaf je kupcem na voljo s tremi paketi opreme, osnovni po ceniku stane 35.490 evrov. Višji paket N-connecta, ki bo skupaj z najbogatejšim tekna najbrž prepričal največ kupcev, za ceno 36.790 prinaša še 17-palčna lita platišča, prilagodljiva LED-žarometa s samodejnim prilagajanjem snopa in kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice, najdražji tekna pa stane 39.290 evrov. Na uradne cene (z vključeno baterijo) lahko pričakujete še 7.500 evrov nepovratnih sredstev eko sklada, kar osnovnega leafa poceni na 27.990 evrov. To pa je že znesek, ki leafa postavlja ob bok podobno zmogljivih in opremljenih dizelskih avtov kompaktnega razreda.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
PAL
PAL Prihodnost pretvarja v sedanjost

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili ter že danes prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od...

AVTO
Novosti
Novosti Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 16

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika...

AVTO
Testi
Testi Nissanov električni eksot, ki lahko prepelje 4,2 kubičnega metra tovora ali sedem potnikov

Nissanov kombi e-NV200 ni najbolj sveže zasnove, a je lahko dobra rešitev za prevoz tovora v mestih in tudi potnikov na ne preveč dolge...

AVTO
Novice
Novice Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik

V tovarni v Sunderlandu so izdelali milijonti nissan juke

AVTO
Novice
Novice Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda...

AVTO
Testi
Testi ''Naj'' električar z zadržkom 3

Nissan leaf je cenovno dostopen električni avtomobil, ki navduši z obliko, e-pedalom, družinsko uporabnostjo in dosegom. A preden si za...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Trump in Ši merita moči, evrska industrija pa že slabi 4

V časovnici in grafih - kako zaostrovanje trgovinskih odnosov vnaša nervozo na borze ter tudi že v evrsko industrijo

AVTO
Nasveti
Nasveti Vse, kar ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati

Poiskali smo odgovore na praktična vprašanja, potem ko je bila vložena tožba proti VW, v kateri odškodnino terja tudi 6.024 slovenskih...