Za leafa, Nissanovega “električarja” ste gotovo že slišali, saj so prvo generacijo predstavili leta 2010. Čeprav pri nas uradno ni bil naprodaj, jih je kar nekaj našlo pot do srca ekološko najbolj ozaveščenih kupcev, v drugo pa bo ta pot še precej lažja.
Leaf je namreč tudi uradno pripeljal na slovenske ceste, njegov cilj pa je jasen: postati najbolj prodajani električni avtomobil pri nas.
Že prvi leaf je požel veliko zanimanja, saj so jih prodali 300 tisoč, druga generacija pa že podira rekorde. Le na podlagi fotografij in tehničnih podatkov ga je v prvih treh mesecih v Evropi naročilo kar 12 tisoč kupcev, do zdaj pa se je številka dvignila na 30 tisoč.
Prepričali so jih cena na ravni starega modela, torej med 33 in 35 tisočaki (brez upoštevanja subvencij), doseg 378 kilometrov (40 odstotkov več kot prej), moč motorja 110 kilovatov in še nekatere druge lastnosti.
Da ne gre zgolj za fatamorgano, smo se po prvi vožnji na Tenerifu prepričali še na slovenski premieri, ko smo uzrli kar 4,49 metra dolg kompakten avto, ki pa nase ne želi opozarjati s kako vesoljsko obliko. Novi leaf je tako mešanica sodobnih in klasičnih linij, z nekaj poudarjenimi robovi, sodobnimi LED-žarometi in klasično bočno silhueto.
Luči na zadku niso več pokončne, zdaj so manjše in oblikovane po vzoru bumeranga. Odpiranje prtljažnika je pokazalo, da na račun oblike ne trpi uporabnost, saj se je ta povečal za kar 105 litrov na družinsko uporabnih 435 litrov, s podiranjem zadnje klopi v razmerju 60:40 pa se ta poveča na 1.176 litrov.
Novi nissan leaf je prepričljiv tudi v kabini, kjer uporabnika pričaka urejena in bogato opremljena armaturna plošča z majhnim volanom iz qashqaia. Merilniki so enojni ter zanimivo, pol analogni in pol digitalni - analogni del tako služi prikazu hitrosti, serijski 7-palčni digitalni pa prikazuje mnoge druge podatke.
Sedempalčni zaslon na dotik je enak kot v drugih modelih te znamke, predvsem pa se zna povezati tako z androidi kot z iphoni.
Kar nekaj pozornosti je požela oblika prestavne ročice, pri Nissanu pa so leafa opremili s kar nekaj novimi sistemi. E-pedal ob vklopu prek gumba na sredinski konzoli omogoča vožnjo le s pedalom za plin. Dodajanje prinese pospeševanje, rahlo popuščanje rahlo, hitro popuščanje pa bolj učinkovito zaviranje do popolne ustavitve. V zadnjem primeru se odvečna energija shranjuje v baterijo in povečuje doseg.
Opcijsko sta na voljo propilot in propilot park, ki pomaga pri parkiranju. Prvi vključuje aktivni radarski tempomat, aktiven je tudi sistem, ki vozilo ohranja na voznem pasu, leaf pa lahko v zastojih vozi sam.
Uporabnika električnega vozila pa ob vsem tem seveda zanimajo tudi drugi podatki, kot sta denimo doseg in čas, ki ga potrebuje za polnjenje. Novi leaf prinaša litij-ionsko baterijo (pet let jamstva) s skupno kapaciteto 40 kWh.
Elektromotor zdaj razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 320 Nm navora. Enostopenjski samodejni menjalnik ostaja nespremenjen, to velja tudi za sprednji pogon. Leafa lahko polnite prek dveh različnih priključkov, in sicer tipa 2 (polnjenje z največ 6,6 kilovata) in ChaDeMo (na hitrih polnilnicah tudi s petdeset kilovati).
Prek hišne vtičnice boste tako leafa polnili približno 21 ur, prek namenskih stenskih, ki stanejo okrog 1.000 evrov pa do osem ur. Na hitrih polnilnicah se baterija do 80 odstotkov napolni v vsega 40 minutah. Glede na to, da 90 odstotkov Evropejcev dnevno prevozi manj kot 80 kilometrov, novi leaf niti ne potrebuje vsakodnevnega polnjenja ali vsaj ne polnjenja ob popolni izpraznjenosti.
Na prvi vožnji nam je leaf povprečno porabil okrog 16 kWh na 100 kilometrov. Porabe, izračunane po starem sistemu NEDC, ki obljublja doseg do 380 kilometrov, tako nismo dosegli, vendar pa smo se povsem približali porabi po novejšem sistemu WLTP. Ta navaja bistveno bolj realne podatke, po njih pa lahko novi leaf prevozi približno 280 kilometrov, 100 več kot prej. Več kot dovolj za vsakodnevno uporabo in tudi družinske izlete.
Novi nissan leaf je kupcem na voljo s tremi paketi opreme, osnovni po ceniku stane 35.490 evrov. Višji paket N-connecta, ki bo skupaj z najbogatejšim tekna najbrž prepričal največ kupcev, za ceno 36.790 prinaša še 17-palčna lita platišča, prilagodljiva LED-žarometa s samodejnim prilagajanjem snopa in kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice, najdražji tekna pa stane 39.290 evrov. Na uradne cene (z vključeno baterijo) lahko pričakujete še 7.500 evrov nepovratnih sredstev eko sklada, kar osnovnega leafa poceni na 27.990 evrov. To pa je že znesek, ki leafa postavlja ob bok podobno zmogljivih in opremljenih dizelskih avtov kompaktnega razreda.