Avto

BMW M5; tako izjemen zaradi prelomljenih obljub

BMW M5 je udobna limuzina, ki se z nekaj pritiski spremeni v pošast s 600 konji in do stotice pospeši v le 3,4 sekunde. Izjemen je tudi zato, ker so njegovi snovalci prelomili obljube iz preteklosti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.05.2018 23:05
Čas branja: 4 min
BMW M5; tako izjemen zaradi prelomljenih obljub
Z novim BMW M5 smo se prek Vipavske doline pognali med ozke zavoje Predmeje, kjer je pokazal očitne prednosti štirikoles­nega pogona v kombinaciji z vulkanom moči – 4,4-litrski V8 biturbo s 600 konjskimi močmi! Cena za eno najhitrejših limuzin na svetu je 157.500 evrov. Foto: Ziga Intihar

BMW je eden tistih avtomobilskih proiz­vajalcev, ki je v zgodovini res dobro ali celo najbolje med tekmeci negoval ugled svojih športnih avtomobilov. Z zadnjim pogonom, visokovrtečimi motorji brez podpore turbopolnilnikov – ti namreč prinašajo zoprno luknjo oziroma predah, preden dodobra zadihajo – ter hitrimi ročnimi menjalniki so si BMW ustvarili ugled prvinskih športnikov v preobleki kupejev, limuzin, kabrioletov in tudi karavanov.

Terenci, samodejni menjalniki ...

Nato je prišla doba športnih terencev, nečesa, kar ni ravno sodilo v ponudbo BMW. A danes modeli z oznako X pomenijo 40 odstotkov celotne prodaje. Ročne menjalnike so počasi, do danes pa v nekaterih serijah kar v celoti, zamenjali samodejni. Postali so hitrejši, mehkejši, celo varčnejši od ročnih, čeprav pred nekaj desetletji nekako niso sodili v športne čevlje.

Popustil je tudi pri turbomotorjih

Bavarski proizvajalec pa je najdlje vztrajal pri zadnjem pogonu in klasičnih motorjih, brez podpore turbopolnilnikov, saj ti ponujajo zvezen pospešek iz kleti motornih vrtljajev, brez predaha, ki ga zahteva delovanje turbopolnilnika, in se obenem precej raje in bolj veseljaško vrtijo v visoke vrtljaje. Tja, kjer turbom spet poide sapa. To pa ni športno, ni po meri znamke.

Dokler ni snedel tudi tega zarečenega kruha, se pokoril tekmecem, tudi strogim predpisom o izpustih toplogrednih plinov, in izdelal turbomotor s tehnologijo twin scroll z dvema ločenima pretokoma izpušnih plinov, ki je omenjene slabosti turbomotorjev odpihnila.

Štirikolesni pogon je postal stalnica

Ostal je le še pogon, ki je sicer postal reden del ponudbe serij 3, 5 in 7 ter seveda modelov X – športnih terencev.

A avtomobili serije M, ki pomeni vrh športne ponudbe pri tej znamki, so ostali zvesti zadnjemu pogonu – simbolu športnih avtomobilov in tudi BMW družine M. Nekaj je k temu pripomogel tudi tekmec mercedes-benz z modelom AMG E 63 S +. Do stotice se je zgolj zaradi štirikolesnega pogona pognal v 3,6 sekunde, stari M5 pa v »sramotnih« 4,4 sekunde, saj divjih 560 konjev pač ni znal na cesto spraviti le prek zadnjih koles. Pri BMW so se zato znova ugriznili v jezik in pod preprogo pometli še eno načelo, vsaj delno. Novega M5 zadnje generacije so zato opremili s prav posebnim štirikolesnim pogonom, pri katerem je mogoče prednji par popolnoma izključiti in se prepustiti užitkom in tudi nevarnostim preobremenjenega zadnjega kolesnega para. Rezultat štirikolesnega pogona pri M5 pomeni, da se do stotice požene v 3,4 sekunde, natanko tako hitro kot novi mercedes AMG E 63 S +.

Na regionalni predstavitvi, ki je za 12 srednje- in južnoevropskih držav potekala v Sloveniji – od Portoroža, Senožeč, Vipave, Predmeje in nazaj čez Ajdovščino, Vrhpolje, Vipavo do Portoroža –, pa se je izkazalo, da je tista možnost izključitve prednjega pogona pravzaprav le simbolna možnost, ki je na cesti brez prave uporabne vrednosti.

V praksi je odločitev odlična

Siloviti M5 je namreč še zlasti v ostrih in ozkih zavojih proti Predmeji ohranjal stabilnost le zaradi pogona prek vseh štirih koles in elektronskih pomagal, ki so krotila 750 newtonmetrov oziroma 600 konjskih moči 4,4-litrskega V8-stroja z dvema turbopolnilnikoma. Pa ne le v zavojih, kjer je M5 precej lažje obvladljiv kot v prejšnji generaciji, tudi pri pospeševanju, na mokri cesti ali pa tudi na suhem in dobrem asfaltu je varnosti precej več, res pa je nekaj manj drame.

Dramatičnost novemu M5 jemlje tudi menjalnik, prejšnjega z dvema sklopkama je zamenjal klasični samodejni z osmimi stopnjami, ki je za odtenek počasnejši, a vseeno hiter in obenem precej bolj mehek, limuzinski. Bolje zadušen pa se zdi tudi zvok osemvaljnika, ki lepo zagrmi, če ga poslušate od zunaj, v kabini pa tudi v načinu sport in ob vklopljenem gumbu za globlji in bolj slišen zvok ostaja vljudno tih, nenaporen in bolj limuzinski.

Manj drame prinaša več stabilnosti

A ob tem ne gre zanikati, da je novi M5, ki je po eni strani bolj obvladan, po drugi strani manj razburljiv avto. Pospeški po zaslugi temeljitega pogona in 600-konjske zaloge moči jemljejo dih. Na odprti cesti vas pri polnem plinu do stotice izstreli v 3,4 sekunde, do 200 kilometrov na uro pa v 10,5 sekunde. Pospeški so podobni doživetju v letalu, ki se s polnim plinom požene po letališki stezi, vas pritisne na naslonjalo sedeža tako močno, da se ne morete stegniti do predala pred vami. Isti občutek pa pričarajo zavore, ki vas utegnejo ob polnem pritisku na pedal boleče prikleniti na varnostni pas. Po meritvah nemških kolegov se M5 od sto do nič ustavi v le 32 metrih, še pred desetletjem tega rezultata niso zmogli niti precej bolj ugledni superšportni avtomobili.

Kombinacija limuzine in športnika meji na popolno

Danes pa je vse zgoraj opisano, vsaj v primeru BMW M5, lično in ne preveč kričeče zapakirano v direktorski limuzini, ki zna biti tudi zelo tiha, udobna in nezahtevna za vožnjo. Stopnjo pohlevnosti pa je mogoče nastavljati z gumbi, ki ukazujejo čvrstosti vzmetenja, hitrosti prestavljanja menjalnika, odzivnosti volana in plina. Ko cesta dovoljuje, voznik pa je primerno razpoložen in vozniško podkovan, pa se 1,9 tone težak M5 spremeni v superšportni avto, ki je prav zaradi prelomljenih obljub hitrejši in bolj obvladan od le zadaj gnanega predhodnika.

Foto: Ziga Intihar

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji
Avto
AvtoUroš Božin Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji 6

Analiza cen luksuznih avtov po novem DMV sporoča, da trgovci prihrankov niso v celoti prenesli na kupce in, da novi davek morda ne bo v celoti zajezil nakupa in registracij v tujini.

FINANCE
Avto
Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti
Avto
AvtoMiloš Milač Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti 5

Zvok, ki poboža in tudi pretrese čutila, podivjan V8 turbo s 550 konji in angleška prefinjenost pri karoseriji ter še posebej v kabini; to je F-pace SVR P550 za dobrih 107 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Eksplodiral uvoz rabljenih vozil najvišjega cenovnega razreda
Avto
AvtoUroš Božin Eksplodiral uvoz rabljenih vozil najvišjega cenovnega razreda 6

Ljudje so dolgo čakali na nižji davek in po novem letu planili po športnih in luksuznih rabljenih avtomobilih. Zelo so iskali porscheje. V prvem četrtletju, ko se prodaja novih avtomobilov še pobira, je bilo uvoženih 90 rabljenih porschejev.

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko