Avto

Resen pristop golfa med prestižnimi SUV

Audi Q5 2.0 TDI quattro S-tronic design je avto, ki mu ne gre skoraj ničesar očitati. Trden, sodoben, brezhiben in oblikovno večen ima vrline golfa v nekem drugem, precej višjem razredu s ceno okoli 53 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.05.2018 23:05
Čas branja: 4 min
Resen pristop golfa med prestižnimi SUV
Novi audi Q5 je oblikovno manjši in tudi skladnejši Q7. Brez dvoma prepoznaven, postaven, a tudi zadržan. S paketom design, ki prinaša tudi lična 18-palčna aluminijasta kolesa, je njegov nastop nekaj bolj imeniten.

Vtis audija Q5 niti ni presenetljiv, saj prihaja iz iste širše družine kot volkswagen golf. Morda smo od Audija pričakovali malo več oblikovne sproščenosti, malo več drznosti, pa v to smer zadnje čase pogosteje vozi Volkswagen.

Zamenjava vlog najbrž ni naključna, resen pristop Q5 pa tudi ne, saj Audi z njim utrjuje položaj avtomobila, ki je iz nišnega prerasel v množičnega. Ker sodi v višji ali pa vsaj srednji cenovni razred, je igranje na varne karte morda še bolj pomembno, igranje z oblikami in oblinami pa bi bilo nevarno, tudi nesmiselno.

Kaj pri Audiju pomeni množičnost? Ko gre za družino Q, to pomeni kar 40-odstotni delež skupne prodaje te znamke oziroma skoraj 800 tisoč vozil. Ko gre za Q5, pa kar 1,7 milijona vozil od leta 2008. Ob tem je prodaja zadnja leta nadpovprečna, prek 200 tisoč enot na leto. Za avto s povprečno ceno prek 50 tisočakov je to odličen rezultat!

V novem audiju Q5 boste zato našli vse, kar je ponujal stari, a še na višji ravni. To pomeni konkretne mere, dolžino 4,66 metra in pravo višino SUV 1,66 metra. Medosje 2,82 metra obljublja in ponuja prostornost v kabini ter stabilnost na cesti. Lahka gradnja pa vsaj nekoliko omili številne kilograme, ki jih nosijo SUV tega razreda. Novi Q5 je do 90 kilogramov lažji od prejšnjega, pa testni Q5 2.0 TDI quattro S-tronic design še vedno tehta kar zajetnih 1.845 kilogramov.

Glede oblike ni kaj dosti dodati, Q5 je manjši in tudi skladnejši Q7. Brez dvoma prepoznaven, postaven, a tudi zadržan. S paketom design, ki prinaša tudi lična 18-palčna aluminijasta kolesa, je njegov nastop nekaj bolj imeniten.

Kabina prinaša formalnost, minimalizem in učinkovitost značilno za Audije nove dobe. Merilniki so elektronski, prilagodljivi in pregledni. Osrednja konzola je prečiščena, a pregledna. Nad njo je prostostoječ 8,3-palčni zaslon, ki uboga ukaze z drsno miško velike površine ali pa z bolj priročnim vrtljivim gumbom, nameščenim tik pred nizko prestavno ročico samodejnega menjalnika. Nad njo je še kopica klasičnih gumbov. Digitalizacija torej še ni popolna, s tem pa ni nič narobe.

Q5 ponuja tudi kopico, sicer večinoma doplačljivih asistenčnih sistemov. Zmore denimo polsamodejno vožnjo, ki jo omogočajo kamere in senzorji. Pameten radarski tempomat, ki ob pomoči kamer in podatkov navigacije zna slediti hitrostnim omejitvam, prilagoditi hitrost pred zavoji ali pa opozoriti pred naletom od zadaj, s prečnih cest in podobno.

Prostorsko je v Q5 udobno in zračno, na prednjih in zadnjih sedežih. Razveseljivo velik pa je tudi prtljažnik s 550 do 1.550 litri prostornine. Če zadnjo klop potisnete naprej, gre vanj v osnovi 610 litrov.

Dvolitrski turbodizelski motor s 140 kilovati je danes že klasika, s katero ne morete zgrešiti. Zadostna moč, navor 400 newtonmetrov, pospešek do stotice v le 7,9 sekunde in poraba 7,5 litra (tovarniška je 5,3 litra) več kot zadoščajo. Seveda pa pravo razkošje prineseta šele trilitrski bencinski ali dizelski šestvaljnik.

Štirivaljni dizel je ob tem le zmerno uglajen, hladen je precej slišen, nato se tudi zaradi res dobre izolacije potniške kabine umiri. Podvozje je razmeroma čvrsto, Q5 pa se kljub visokemu težišču tudi v zavojih pelje dinamično in zelo natančno.

Sedemstopenjski S-tronic blesti na vseh področjih, razen pri speljevanju, kjer mu manjka nežno drsenje sklopke klasične avtomatike, štirikolesni pogon pa je pri novem Q5 (razen pri motorji 3.0 TDI) enostavnejši, a dovolj učinkovit tudi na slabših podlagah. Tako imenovani ultra quattro v celoti deluje ob pomoči elektronike in v običajnih razmerah zagotavlja, da motor poganja le prednji kolesi. Ko se ti zavrtita v prazno, pa elektronika vklopi še zadnja.

Za slabih 53 tisočakov je Audijeva cena dvolitrskega dizla, dvosklopčnega menjalnika, štirikolesnega pogona in paketa opreme design pričakovano visoka, a z vidika vsebine in primerjave s tekmeci popolnoma konkurenčna.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.

Slovenija
Spinalna mišična atrofija
Medicina danes
SlovenijaTanja Loboda*, izr. prof. dr. Damjan Osredkar* Spinalna mišična atrofija

Spinalna mišična atrofija (SMA) je dedna živčno-mišična bolezen s pojavnostjo eden na 11 tisoč živorojenih otrok, za katero so značilne mišična oslabelost, huda gibalna oviranost, odpoved dihanja in prezgodnja smrt. Deduje se avtosomno recesivno in jo najpogosteje povzroča delecija ali mutacija v genu SMN1 (survival motor neuron 1) na kromosomu 5, ob ohranitvi ene ali več kopij skoraj identičnega gena SMN2 (survival motor neuron 2). Takšna genska napaka vodi v zmanjšano tvorbo beljakovine SMN, ki je ključna za zdravje in preživetje motoričnih živčnih celic (1).