Vtis audija Q5 niti ni presenetljiv, saj prihaja iz iste širše družine kot volkswagen golf. Morda smo od Audija pričakovali malo več oblikovne sproščenosti, malo več drznosti, pa v to smer zadnje čase pogosteje vozi Volkswagen.
Zamenjava vlog najbrž ni naključna, resen pristop Q5 pa tudi ne, saj Audi z njim utrjuje položaj avtomobila, ki je iz nišnega prerasel v množičnega. Ker sodi v višji ali pa vsaj srednji cenovni razred, je igranje na varne karte morda še bolj pomembno, igranje z oblikami in oblinami pa bi bilo nevarno, tudi nesmiselno.
Kaj pri Audiju pomeni množičnost? Ko gre za družino Q, to pomeni kar 40-odstotni delež skupne prodaje te znamke oziroma skoraj 800 tisoč vozil. Ko gre za Q5, pa kar 1,7 milijona vozil od leta 2008. Ob tem je prodaja zadnja leta nadpovprečna, prek 200 tisoč enot na leto. Za avto s povprečno ceno prek 50 tisočakov je to odličen rezultat!
V novem audiju Q5 boste zato našli vse, kar je ponujal stari, a še na višji ravni. To pomeni konkretne mere, dolžino 4,66 metra in pravo višino SUV 1,66 metra. Medosje 2,82 metra obljublja in ponuja prostornost v kabini ter stabilnost na cesti. Lahka gradnja pa vsaj nekoliko omili številne kilograme, ki jih nosijo SUV tega razreda. Novi Q5 je do 90 kilogramov lažji od prejšnjega, pa testni Q5 2.0 TDI quattro S-tronic design še vedno tehta kar zajetnih 1.845 kilogramov.
Glede oblike ni kaj dosti dodati, Q5 je manjši in tudi skladnejši Q7. Brez dvoma prepoznaven, postaven, a tudi zadržan. S paketom design, ki prinaša tudi lična 18-palčna aluminijasta kolesa, je njegov nastop nekaj bolj imeniten.
Kabina prinaša formalnost, minimalizem in učinkovitost značilno za Audije nove dobe. Merilniki so elektronski, prilagodljivi in pregledni. Osrednja konzola je prečiščena, a pregledna. Nad njo je prostostoječ 8,3-palčni zaslon, ki uboga ukaze z drsno miško velike površine ali pa z bolj priročnim vrtljivim gumbom, nameščenim tik pred nizko prestavno ročico samodejnega menjalnika. Nad njo je še kopica klasičnih gumbov. Digitalizacija torej še ni popolna, s tem pa ni nič narobe.
Q5 ponuja tudi kopico, sicer večinoma doplačljivih asistenčnih sistemov. Zmore denimo polsamodejno vožnjo, ki jo omogočajo kamere in senzorji. Pameten radarski tempomat, ki ob pomoči kamer in podatkov navigacije zna slediti hitrostnim omejitvam, prilagoditi hitrost pred zavoji ali pa opozoriti pred naletom od zadaj, s prečnih cest in podobno.
Prostorsko je v Q5 udobno in zračno, na prednjih in zadnjih sedežih. Razveseljivo velik pa je tudi prtljažnik s 550 do 1.550 litri prostornine. Če zadnjo klop potisnete naprej, gre vanj v osnovi 610 litrov.
Dvolitrski turbodizelski motor s 140 kilovati je danes že klasika, s katero ne morete zgrešiti. Zadostna moč, navor 400 newtonmetrov, pospešek do stotice v le 7,9 sekunde in poraba 7,5 litra (tovarniška je 5,3 litra) več kot zadoščajo. Seveda pa pravo razkošje prineseta šele trilitrski bencinski ali dizelski šestvaljnik.
Štirivaljni dizel je ob tem le zmerno uglajen, hladen je precej slišen, nato se tudi zaradi res dobre izolacije potniške kabine umiri. Podvozje je razmeroma čvrsto, Q5 pa se kljub visokemu težišču tudi v zavojih pelje dinamično in zelo natančno.
Sedemstopenjski S-tronic blesti na vseh področjih, razen pri speljevanju, kjer mu manjka nežno drsenje sklopke klasične avtomatike, štirikolesni pogon pa je pri novem Q5 (razen pri motorji 3.0 TDI) enostavnejši, a dovolj učinkovit tudi na slabših podlagah. Tako imenovani ultra quattro v celoti deluje ob pomoči elektronike in v običajnih razmerah zagotavlja, da motor poganja le prednji kolesi. Ko se ti zavrtita v prazno, pa elektronika vklopi še zadnja.
Za slabih 53 tisočakov je Audijeva cena dvolitrskega dizla, dvosklopčnega menjalnika, štirikolesnega pogona in paketa opreme design pričakovano visoka, a z vidika vsebine in primerjave s tekmeci popolnoma konkurenčna.
Foto: Miloš Milač