Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''

Čas branja: 6 min
11.06.2018  00:35  Dopolnjeno: 11.06.2018 01:25
Honda civic grand ponuja kar samosvojo karoserijsko obleko, toda kombinacija motorja, menjalnika in podvozja ustvarja avto precej uživaških občutkov
Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''
Grand v oblikovnem pogledu ne pozna sredine oziroma neodločnosti – ali ti je zelo pogodu ali pa se ti sme zdeti nekakšen oblikovalski flop. Sicer pa je že dolgo znano, da klasične štirivratne limuzine – ja, honda grand je prav to – na veliki večini evropskih trgov nimajo hord častilcev, temveč so predvsem popestritev ponudbe.

Lahko bi bilo nagradno vprašanje: kaj je honda civic grand, petvratna kombilimuzina, štirivratna limuzina ali limuzina s kupejevskim zadkom? Pri japonski avtomobilski hiši so ustvarili mešanico, saj bi lahko bila prvo, drugo ali tretje, je pa štirivratna limuzina precej samosvoje karoserijske podobe. Priznam: to je bilo skoraj neznosno daleč od usodne zagledanosti na prvi pogled, pač pa zadržano in obotavljivo seznanjanje, nekakšno snubljenje. In se je kar prijelo.

Civic je pri Hondi znano in uveljavljeno ime, tudi trgi niso ravnodušni. Je pa očitno, da s tremi variantami civica nagovarja precej različne okuse oziroma kupce: petvratna različica za tiste, ki hočejo nekaj bolj drznega (vsaj navzven), type R za morebitne popoldanske dirkače, grand za vse druge.

Ampak limuzinska klasika v nižjem srednjem razredu vsaj na večini evropskih trgov ni prav čislana, zato se grand trgov – tudi slovenskega – loteva zelo zelo zadržano in pozornost oziroma slavo prepušča petvratnemu civicu. Premišljena oziroma preskušena strategija, ki se je doslej kar obnesla.

Daljši, seveda širši in z večjo medosno razdaljo

Grand desete generacije zahteva precej privajanja. Blago spuščajoči se zadek, velike zadnje luči, ki so zavihane čez rob, pa ozka prednja maska s prav tako ozkimi lučmi ne delujejo izjemno, vsekakor pa je avto s temi svojimi karoserijskimi zarezami in linijami drugačen, pravzaprav nekako neopazen oziroma neizrazit ali pa povsem nasprotno – kot ga pač vidiš oziroma razumeš.

V novi generacijski izvedbi se je dimenzijsko povečal, saj je v dolžino pridobil občutnih 90 milimetrov (464 centimetrov), je tudi nekaj širši, za povrh se je medosna razdalja odebelila za ne tako skromnih 30 milimetrov na 269 centimetrov. Japonci, ki se pogosto in ne le pri hondi pustijo zapeljati svoji daljnovzhodni mističnosti, pravijo, da je grand otokomae – nekaj, kar uteleša milino, eleganco in še notranjo lepoto. Verjetno, ampak moraš imeti kar spodobno domišljijo. Predvsem pa ta honda ne priznava sredine oziroma neodločnosti – ali ti je (zelo) všeč ali pa jo zlahka (in zelo) prezreš.

Grand te v oblikovno drugačnost vsaj malo zapelje tudi z notranjostjo oziroma armaturno ploščo. To je sicer digitalni svet, velja za merilnike in seveda takšno in drugačno povezljivost, ki jo zagotavlja honda connect oziroma sedempalčni zaslon na dotik tik nad ročico šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Morda je ta kultni objekt sedanjih avtomobilov nameščen malenkost prenizko, da ne bi motil voznikove zbranosti oziroma njegovega pogleda, in nesporno je, da bi bil ta bolj pri stvari, ki bi po njem brskal oziroma iskal s kakšnim sredinskim gumbom in ne s prsti. Veliko je odlagalnih prostorov, diši po Ameriki, kjer je Honda kar pomemben tržni igralec.

Marsikaj drugega sodi v nabor kar pričakovanih oziroma standardnih pripomb: 519-litrski prtljažnik se ob podrtih zadnjih sedežih v kabino razširi z razmeroma ozko odprtino, kar precej je tudi prtljažnega roba, nazaj vidiš skromno, padajoča oziroma nežno ukrivljena kupejevska streha pa zaračuna nekaj davka tudi povprečno visokim. In pohvale?

Nalezljivo sožitje podvozja, menjalnika in motorja

Naštevam jih v naslednjem zaporedju: volan, ročni menjalnik, podvozje, motor. Volan je natančen, naj rečem zelo informativen, z zelo kratkimi zavrtljaji od ene do druge skrajne lege. Samodejni menjalniki tudi pri nas počasi dobivajo domovinsko pravico in prav je tako – so pomemben dejavnik varnosti ob vsem tistem, kar nam je naloženo početi v avtu in za volanom. Ampak fino in uživaško je tudi (še) prestavljati, še posebej, ko je pri roki šeststopenjski menjalnik, kot je v tej hondi. Kratki gibi, nekakšna čvrstost, ki ponuja dirkaške občutke. Za podvozje bom uporabil enak pridevnik kot pri menjalniku: znova čvrsto, nič nihajoče ali bog ne daj plavajoče, pa ne neudobno in zoprno pretrdo, da ga kljub udobnim sedežem čutiš v hrbtenici. V spodbudno, pravzaprav precej navdušujočo celoto pa vse skupaj poveže agregat.

Bencinski turboštirivaljnik iz 1,5-litra gibne prostornine ustvari 134 kilovatov oziroma 182 konjskih moči in 240 newtonmetrov navora. Najprej malenkost razočara, kajti spodobna konjenica pod motornim pokrovom ni tako iskra in odzivna, kot se ti zdi, da bi morala biti. Čeprav turbo, znamenite luknje ni ali pa je komaj občutna. Toda motor kaže veliko veselja do dinamike, potovalne hitrosti so z lahkoto zelo velike, nekako te sili v hitrejše življenje. Temu primerna je tudi poraba, a povprečje okoli sedem litrov je zelo prijazna številka, pa zlahka občutno višja.

Čeprav limuzinska klasika, je očitna tudi želja in volja do vožnje po zavitem. Ne trdim, da je tam kot riba v vodi, saj ima grand svoje centimetre in tudi kar solidno težo (1279 kilogramov), toda lega na cesti je skoraj presunljivo dobra. In če malenkost pretiravam – imaš občutek, da pri hondi še niso dokončno pozabili na čase, ko je Ayrton Senna do fenomenalne skrajnosti nažigal njihove bolide po dirkaških stezah.

Grand, ki ni Andersenov grdi raček, pa tudi ne dih jemajoči labod, se te prime. Seveda ne tako močno, da bi bil povsem gluh in slep za ves drug in drugačen avtomobilski svet naokoli. In verjamem, da drži – vsaj nekaj časa.

Foto: Janez Kovačič in Matej Kačič

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Hondin igralec za sam vrh

Novi civic tudi z litrskim motorjem ne razočara. Še več, s poskočnostjo, zmerno žejo, odličnimi voznimi lastnostmi, bogato opremo in...

AVTO
Novosti
Novosti Prostorna in presenečenj polna japonka, ki se požvižga na dizle 1

Hondin SUV izpopolnjuje uspešno formulo udobnega, prostornega in vsestranskega avtomobila, ki se mu kupci zadnja leta težko uprejo.

AVTO
PAL
PAL Po poteh stare slave

Nova honda civic prerašča meje kompaktnega razreda, ponuja sodobna turbomotorja in ugodno ceno od 18 tisoč evrov.

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...

FINANCE
Članki
Članki Kriza v Italiji peljala v razprodajo na trgih

Italijanska politična kriza odzvanja po premoženjskih trgih – od obvezniških, delniških do deviznih

FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...