Avto

Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''

Honda civic grand ponuja kar samosvojo karoserijsko obleko, toda kombinacija motorja, menjalnika in podvozja ustvarja avto precej uživaških občutkov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.06.2018 00:35
Dopolnjeno: 11.06.2018 01:25
Čas branja: 6 min
Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''
Grand v oblikovnem pogledu ne pozna sredine oziroma neodločnosti – ali ti je zelo pogodu ali pa se ti sme zdeti nekakšen oblikovalski flop. Sicer pa je že dolgo znano, da klasične štirivratne limuzine – ja, honda grand je prav to – na veliki večini evropskih trgov nimajo hord častilcev, temveč so predvsem popestritev ponudbe.

Lahko bi bilo nagradno vprašanje: kaj je honda civic grand, petvratna kombilimuzina, štirivratna limuzina ali limuzina s kupejevskim zadkom? Pri japonski avtomobilski hiši so ustvarili mešanico, saj bi lahko bila prvo, drugo ali tretje, je pa štirivratna limuzina precej samosvoje karoserijske podobe. Priznam: to je bilo skoraj neznosno daleč od usodne zagledanosti na prvi pogled, pač pa zadržano in obotavljivo seznanjanje, nekakšno snubljenje. In se je kar prijelo.

Civic je pri Hondi znano in uveljavljeno ime, tudi trgi niso ravnodušni. Je pa očitno, da s tremi variantami civica nagovarja precej različne okuse oziroma kupce: petvratna različica za tiste, ki hočejo nekaj bolj drznega (vsaj navzven), type R za morebitne popoldanske dirkače, grand za vse druge.

Ampak limuzinska klasika v nižjem srednjem razredu vsaj na večini evropskih trgov ni prav čislana, zato se grand trgov – tudi slovenskega – loteva zelo zelo zadržano in pozornost oziroma slavo prepušča petvratnemu civicu. Premišljena oziroma preskušena strategija, ki se je doslej kar obnesla.

Daljši, seveda širši in z večjo medosno razdaljo

Grand desete generacije zahteva precej privajanja. Blago spuščajoči se zadek, velike zadnje luči, ki so zavihane čez rob, pa ozka prednja maska s prav tako ozkimi lučmi ne delujejo izjemno, vsekakor pa je avto s temi svojimi karoserijskimi zarezami in linijami drugačen, pravzaprav nekako neopazen oziroma neizrazit ali pa povsem nasprotno – kot ga pač vidiš oziroma razumeš.

V novi generacijski izvedbi se je dimenzijsko povečal, saj je v dolžino pridobil občutnih 90 milimetrov (464 centimetrov), je tudi nekaj širši, za povrh se je medosna razdalja odebelila za ne tako skromnih 30 milimetrov na 269 centimetrov. Japonci, ki se pogosto in ne le pri hondi pustijo zapeljati svoji daljnovzhodni mističnosti, pravijo, da je grand otokomae – nekaj, kar uteleša milino, eleganco in še notranjo lepoto. Verjetno, ampak moraš imeti kar spodobno domišljijo. Predvsem pa ta honda ne priznava sredine oziroma neodločnosti – ali ti je (zelo) všeč ali pa jo zlahka (in zelo) prezreš.

Grand te v oblikovno drugačnost vsaj malo zapelje tudi z notranjostjo oziroma armaturno ploščo. To je sicer digitalni svet, velja za merilnike in seveda takšno in drugačno povezljivost, ki jo zagotavlja honda connect oziroma sedempalčni zaslon na dotik tik nad ročico šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Morda je ta kultni objekt sedanjih avtomobilov nameščen malenkost prenizko, da ne bi motil voznikove zbranosti oziroma njegovega pogleda, in nesporno je, da bi bil ta bolj pri stvari, ki bi po njem brskal oziroma iskal s kakšnim sredinskim gumbom in ne s prsti. Veliko je odlagalnih prostorov, diši po Ameriki, kjer je Honda kar pomemben tržni igralec.

Marsikaj drugega sodi v nabor kar pričakovanih oziroma standardnih pripomb: 519-litrski prtljažnik se ob podrtih zadnjih sedežih v kabino razširi z razmeroma ozko odprtino, kar precej je tudi prtljažnega roba, nazaj vidiš skromno, padajoča oziroma nežno ukrivljena kupejevska streha pa zaračuna nekaj davka tudi povprečno visokim. In pohvale?

Nalezljivo sožitje podvozja, menjalnika in motorja

Naštevam jih v naslednjem zaporedju: volan, ročni menjalnik, podvozje, motor. Volan je natančen, naj rečem zelo informativen, z zelo kratkimi zavrtljaji od ene do druge skrajne lege. Samodejni menjalniki tudi pri nas počasi dobivajo domovinsko pravico in prav je tako – so pomemben dejavnik varnosti ob vsem tistem, kar nam je naloženo početi v avtu in za volanom. Ampak fino in uživaško je tudi (še) prestavljati, še posebej, ko je pri roki šeststopenjski menjalnik, kot je v tej hondi. Kratki gibi, nekakšna čvrstost, ki ponuja dirkaške občutke. Za podvozje bom uporabil enak pridevnik kot pri menjalniku: znova čvrsto, nič nihajoče ali bog ne daj plavajoče, pa ne neudobno in zoprno pretrdo, da ga kljub udobnim sedežem čutiš v hrbtenici. V spodbudno, pravzaprav precej navdušujočo celoto pa vse skupaj poveže agregat.

Bencinski turboštirivaljnik iz 1,5-litra gibne prostornine ustvari 134 kilovatov oziroma 182 konjskih moči in 240 newtonmetrov navora. Najprej malenkost razočara, kajti spodobna konjenica pod motornim pokrovom ni tako iskra in odzivna, kot se ti zdi, da bi morala biti. Čeprav turbo, znamenite luknje ni ali pa je komaj občutna. Toda motor kaže veliko veselja do dinamike, potovalne hitrosti so z lahkoto zelo velike, nekako te sili v hitrejše življenje. Temu primerna je tudi poraba, a povprečje okoli sedem litrov je zelo prijazna številka, pa zlahka občutno višja.

Čeprav limuzinska klasika, je očitna tudi želja in volja do vožnje po zavitem. Ne trdim, da je tam kot riba v vodi, saj ima grand svoje centimetre in tudi kar solidno težo (1279 kilogramov), toda lega na cesti je skoraj presunljivo dobra. In če malenkost pretiravam – imaš občutek, da pri hondi še niso dokončno pozabili na čase, ko je Ayrton Senna do fenomenalne skrajnosti nažigal njihove bolide po dirkaških stezah.

Grand, ki ni Andersenov grdi raček, pa tudi ne dih jemajoči labod, se te prime. Seveda ne tako močno, da bi bil povsem gluh in slep za ves drug in drugačen avtomobilski svet naokoli. In verjamem, da drži – vsaj nekaj časa.

Foto: Janez Kovačič in Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
S hondo transalp spet prek Alp
Avto
AvtoMiloš Milač S hondo transalp spet prek Alp

Honda je obudila srednjerazrednega endura transalp in ga zasnovala na osnovi novega horneta.

FINANCE
Avto
Redka honda po najnovejši modi
Avto
AvtoUroš Božin Redka honda po najnovejši modi 4

Slovenski trg je bogatejši za privzdignjeno hondo crosstar. To je tri centimetre višja in dodatno zaščitena honda jazz.

FINANCE
Avto
Hondin potovalnik za premagovanje cestnih daljav
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik Hondin potovalnik za premagovanje cestnih daljav

Honda se je pri športnem potovalnem modelu NT1100 držala pristopa manj je več in na osnovi svojega priljubljenega modela africa twin ustvarila dovolj močan in udoben motocikel za dolge vožnje in cestna potovanja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Hondin mestni terenec z edinstvenim hibridnim pogonom in idejami
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Hondin mestni terenec z edinstvenim hibridnim pogonom in idejami

V mesecu, polnem razkritij novih modelov, je lonček primaknila tudi Honda z novo generacijo majhnega športnega terenca HR-V, ki prinaša kopico uporabnih rešitev. Na našem trgu bo januarja 2022.

FINANCE
Avto
Hondin sršen se je odvadil brenčanja, odslej bo grmel v dvovaljnem taktu
Avto
AvtoMiloš Milač Hondin sršen se je odvadil brenčanja, odslej bo grmel v dvovaljnem taktu

Honda je po devetih letih premora razkrila novi hornet – majhen, lahek, poskočen in dostopen nagec, ki prvič prihaja z dvovaljnim strojem; sočasno z razkritjem je dobil slovensko ceno 8.390 evrov

FINANCE
Avto
Novi civic v Evropo z zamudo in le še kot hibrid
Avto
AvtoUroš Božin Novi civic v Evropo z zamudo in le še kot hibrid

V ZDA že zapeljal na ceste, v Evropi ga lahko pričakujemo jeseni 2022. Na evropskih trgih bo na voljo le kot hibrid.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)