Letošnja lestvica TOP 100 globalnih blagovnih znamk po vrednosti, ki jo pripravlja raziskovalna družba Kantar Millward Brown, je med avtomobilskimi znamkami potrdila prvo mesto Toyote. Na drugem mestu je Mercedes-Benz prehitel BMW, kljub slabim rezultatom pa se je med prvo deseterico uvrstila Tesla s 60 odstotkov višjo vrednostjo kot lani.
Blagovna znamka Toyota je vredna skoraj 30 milijard dolarjev oziroma 27 milijard evrov, so prepričani v Kantar Millward Brownu, šestodstotno rast vrednosti pa so tej japonski družbi pripisali zaradi povečanega povpraševanja po športnih terencih v Evropi in ZDA ter stabilnosti znamke.
»Športni terenci ostajajo zelo zaželen avtomobilski razred, ki poudarja visoko vrednost, varnost in zmogljivosti,« je vrednotenje pojasnil direktor raziskave globalnih znamk v Kantar Millward Brownu Peter Walshe.
Toyota prvo mesto zaseda že 11 od skupno 13 let, le leta 2010 in 2012 je zaradi vpoklicev zdrsnila na drugo mesto. Mercedes-Benz pa je predvsem zaradi novih modelov, še zlasti razreda E, pridobil devet odstotkov vrednosti in tako na drugem mestu prehitel BMW, pojasnjujejo v družbi.
Po dveletni odsotnosti na lestvici desetih največ vrednih avtomobilskih znamk, se je vrnil Volkswagen z vrednostjo okoli šest milijard dolarjev. K temu je pripomogla tudi lanska rekordna prodaja 6,23 milijona vozil v svetu in še vedno dober ugled znamke, kljub škandalu.
Nekako največje presenečenje lestvice pa je znamka Tesla, ki je v zadnjem letu dni kljub rekordni izgubi pridobila kar 60 odstotkov vrednosti in se izstrelila v prvo deseterico tik za Audi.
»Ljudje so navdušeni nad znamko, saj ne gre le za avtomobile, ampak tudi druge projekte, povezane z njo, denimo njen polet proti Marsu. Tesla zato obljublja res veliko, nejasno ostaja le, ali bo izpolnila velike obljube," so rast vrednosti pojasnili v družbi.
Tesla: rekordni prihodki in izguba
Prihodki Tesle so v letošnjem prvem četrtletju v primerjavi z istim obdobjem lani sicer zrasli za 30 odstotkov, čista izguba pa se je v tem obdobju skoraj podvojila in je znašala 784 milijonov dolarjev (Tesla je v zadnjih desetih letih le dvakrat poslovala z minimalnim dobičkom, v letu 2017 je ob prihodkih v višini 11,76 milijarde dolarjev ustvarila 2,24 milijarde dolarjev čiste izgube). Družba je imela konec prvega četrtletja na računu 2,67 milijarde dolarjev, konec leta pa 3,37 milijarde dolarjev.
Lestvici vladajo tehnološki velikani
Med vsemi globalnimi znamkami na prvem mestu ostaja Google z vrednostjo 302,1 milijarde dolarjev, na drugem mestu pa je Apple z vrednostjo 300,6 milijarde dolarjev in kar 28-odstotnim skokom v primerjavi z letom 2017. Na tretje mesto se je uvrstil Microsoft s še večjo, 49-odstotno rastjo vrednosti znamke, na petem pa je kitajski tehnološki velikan Tencent.