Svetovalec razlaga, kako se izogniti slovenskim davkom na avte DDV in DMV Svetovalec razlaga, kako se izogniti slovenskim davkom na avte DDV in DMV Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.

Trikraka zvezda, ki pooseblja napredek in uspeh

Čas branja: 6 min
27.05.2018  08:30
Pokukali smo v zgodovino in sedanjost prestižne avtomobilske znamke.
Trikraka zvezda, ki pooseblja napredek in uspeh
Ne sloviti kupe s krilatimi vrati 300 SL, ampak model 300 Sc roadster je ena najredkejših in najbolj iskanih zvezd. Tovarna ga je v letih 1956 do 1958 izdelala v vsega 53 primerkih, s ceno 36.500 tedanjih zahodnonemških mark pa je bil tudi najdražji nemški avtomobil tistega časa.

Zgodovina avtomobila sega v leto 1886, ko je Carl Benz predstavil svoj avtomobil, istega leta pa je Gottlieb Daimler izdelal prvo motorizirano kočijo. Njun vizionarski duh danes pooseblja Mercedes-Benz, ki nenehno postavlja nove mejnike v varnosti, udobju in učinkovitosti. »Ni dvoma, da si bo ta motorni velociped kmalu pridobil mnoge prijatelje, saj se kaže kot praktičnega in uporabnega predvsem za zdravnike, popotnike in prijatelje športa,« je daljnega julija 1886 prvo javno vožnjo po ulicah nemškega Mannheima pospremil neki nemški novinar. Za krmilno ročico prvega »avtomobila« na svetu je sedel genialni Carl Benz, ki je leta 1883 ustanovil podjetje Benz & Cie ter se ukvarjal s plinskimi motorji.

Vizionarja, ki sta spremenila svet

Benz je svoje vozilo z motorjem z notranjim izgorevanjem 29. januarja 1886 prijavil na patentnem uradu, patent je bil novembra istega leta potrjen in svet je uradno dobil prvi avtomobil. Benzovo čudo tehnike je imelo tri kolesa, dva sedeža ter kočiji podobno zasnovo, na prvi javni vožnji pa ga je namesto nog ali konja premikal štiritaktni motor z notranjim izgorevanjem in 0,75 »konja« moči pri 250 vrtljajih v minuti. Sto kilogramov težak enovaljnik je bil nameščen med zadnjima kolesoma, za vžig je skrbela elektrika, za hlajenje voda, menjalnika ni bilo, tudi vzvratne prestave ne, sklopka pa je bila zelo preprosta, saj se je pogonski jermen pri speljevanju preprosto prestavil na pogonsko kolesce na osi. Benzov avtomobil je dosegel za tisti čas vratolomno hitrost 16 kilometrov na uro, v povprečju je porabil 10 litrov, strošek izdelave pa je znašal današnjih 22 tisoč evrov.

Strošek razvoja je v celoti financirala Benzova žena Bertha, njen nemirni duh pa je leta 1888 poskrbel še za en mejnik. Bertha je za dodatno promocijo vzela patentno vozilo št. 3 z močjo 1,5 kilovata oziroma dveh konjev in se skupaj s sinovoma – brez Carlove vednosti – odpravila na stokilometrsko vožnjo med Mannheimom in Pforzheimom. S tem je dokazala, da je vozilo preprosto za uporabo in ga lahko vozi tudi ženska, hkrati pa je primerno za vožnje na daljših razdaljah in s tem za vsakdanjo uporabo. Benz je nato leta 1894 predstavil benz motor velocipede, prvi v večji seriji izdelani avtomobil, izdelal je tudi prvi avtobus ter se med proizvajalce večjih avtomobilov leta 1905 uvrstil z double phaetonom. A to je le ena veja zgodbe, ki jo danes poznamo pod imenom Mercedes-Benz.

Carl Benz je bil s svojim avtomobilom uradno prvi, obronki avtomobilske zgodovine in s tem znamke Mercedes-Benz pa so močno povezani tudi z Gottliebom Daimlerjem. Nemški inženir je prav tako leta 1886 s pomočjo Wilhelma Maybacha z bencinskim motorjem opremil kočijo. Daimlerjev motor je bil šibkejši, zmogel je le 0,37 kilovata moči, vendar ga je uspešno preizkusil že prej na dvokolesniku in 3. aprila 1885 tudi oddal vlogo za patent predhodnika sodobnih motociklov. Daimler je pozneje v Canstattu ustanovil podjetje Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), a ker je leta 1900 umrl, je podjetje prevzel glavni inženir Wilhelm Maybach.

Kako je Mercedes dobil ime

Nekaj let prej se je v zgodbo o trikraki zvezdi vmešal še petični dunajski aristokrat Emil Jellinek, ki je pri DMG naročil avto daimler 6 PS. Z njim je bil zadovoljen, edino pripombo je imel glede največje hitrosti 24 kilometrov na uro, ki se mu je zdela premajhna. Pri DMG so mu ugodili, leta 1898 je Jellinek dobil prvi avtomobil s štirimi valji, ki je zmogel 40 kilometrov na uro. S tem se je utrdilo sodelovanje DMG in Jellineka, ki je postal Daimlerjev zastopnik in vnaprej naročil 36 vozil za takrat pol milijona nemških mark, še največja reklama za vozila pa so tisti čas bili dosežki na dirkah. Jellinek je leta 1899 zaradi tega z vozili začel dirkati in tudi zmagovati, moštvu pa je nadel ime Mercedes, po vzdevku svoje mladoletne hčerke. O zmagovalnem avtomobilu mercedes 35 se je takrat veliko govorilo, kar je bilo poleg velikega posla z Jellinekom DMG všeč, zato so za svoje avtomobile leta 1902 uvedli splošno ime Mercedes in ga tudi zaščitili.

Tekmeca sta postala partnerja ...

Benz in DMG, na avtomobilskem področju zagrizena tekmeca, je v začetku dvajsetih let zelo prizadela gospodarska kriza. Leta 1924 sta ustanovila skupni sindikat ter standardizirala proizvodnjo, prodajo in oglaševanje. Podjetji sta izdelovali enaka vozila, vendar pod različnima znamkama, zmeda pa se je končala junija 1926, ko sta se tedaj že uspešni podjetji združili v Daimler-Benz, avtomobili pa se od tistega dne imenujejo Mercedes-Benz ter nenehno postavljajo nove mejnike v varnosti, udobju in učinkovitosti.

Iz skupne tovarne je nato prišlo nekaj legendarnih modelov. Leta 1934 je bil denimo predstavljen razkošni mercedes-benz 500K, dve leti pozneje pa je prispel tudi prvi serijski dizelski avtomobil mercedes-benz 260 D. Leta 1954 je navdušil mercedes-benz 300 SL z znamenitimi krilnimi vrati, po krajšem obdobju modelov s krilci na zadku pa je leta 1968 prišla nova generacija kompaktnih modelov z značilnimi navpičnimi žarometi. Leto 1972 velja za rojstvo mogočne serije S. Leta 1978 je Mercedes-Benz v avtomobile vgradil prvi ABS, leta 1981 pa prve varnostne mehove. Leta 1982 je veliko spremembo prinesel »baby benz«, model 190E, predhodnik serije C, ki mu je leta 1993 sledil prvi model serije E. Leta 1997 sta prišla kompaktni kupe SLK in športni terenec razreda M. Drugačno smer je istega leta napovedal malček s sprednjim pogonom mercedes-benz razreda A, danes pa je proizvodni program Mercedesa pester kot še nikoli.

... in ustvarila kultno znamko

Razred A je danes namenjen širokim, a še vedno premožnim množicam, nova generacija pa ta hip velja za najnaprednejši kompaktni avtomobil v prestižnem razredu. Stopničko nad A je razred C, od katerega podjetje pričakuje največ prodaje. Višji srednji razred ponosno zastopa razred E, medtem ko je najviše uvrščen razred S, za najzahtevnejše pa poskrbita njegovi kraljevski različici maybach in pullman. Omeniti kaže še terenski razred G ter vsestranske GLA, GLC in GLE, pozabiti ne gre niti na mnoge atraktivne kupejevske in brezstrešne različice, vse ljubitelje superšportnikov pa navdušuje AMG-GT.

Čeprav je Mercedes-Benz danes prepoznan predvsem kot luksuzna in po zaslugi AMG tudi športna blagovna znamka, je v resnici precej več kot to. Kot prvi na svetu so skupaj s podjetjem Bosch razvili varnostni sistem ESP, ki je danes obvezen v vseh novih vozilih in je rešil na tisoče življenj. Pred več kot četrt stoletja so raziskovalno vozilo F100 opremili s precej futuristično tehnologijo za tisti čas, saj je imel radarski tempomat z možnostjo nastavljanja varnostne razdalje, pomoč za ohranjanje smeri in celo sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu – blind spot assyst.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

AVTO
Novosti
Novosti Številni obrazi naprednega mercedesa C

Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši...

AVTO
Novosti
Novosti Zvezdniški nastop in cene najmanjšega mercedes-benza 21

Zvezdniški teden slovenskega Mercedes-Benza. Zmaga razreda S v izboru PAL in prihod novega A. Ta je res obetaven, a precej drag. Pod...

AVTO
Novosti
Novosti Pravi stroj in pogon sta robustneža spremenila v luksuzen avto 31

Mercedes-Benzov poltovornjak X je s šestvaljnim strojem in stalnim pogonom postal imenitnež, 140 novinarjem sveta se je predstavil na...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...