Širšemu svetu je bil predstavljen pred mesecem dni, 12 državam srednje in vzhodne Evrope pa v naslednjih 14 dneh, in to na cestah slovenske obale in delu Istre. Včeraj smo ga kot prvi preizkusili slovenski novinarji in nekaj hrvaških, Čehi, Poljaki, Avstrijci in mnogi drugi bodo sledili v prihodnjih 14 dneh. Poleg roadsterja smo vozili še brutalnega M5, a o njem kakšen dan pozneje.
Osupljiv začetek ...
Tokrat le o i8 roadsterju, vsekakor najbolj ekskluzivnem avtomobilu te bavarske tovarne, ki z njim vozi v smeri elektromobilnosti, ne da bi pomembno posegla v svoje gene, zapisane užitku v vožnji. Ponovimo, kupejevski i8 je na trg zapeljal pred štirimi leti, osupnil je z drzno obliko karoserije in vrat (odpirajo se navzgor in delno vstran), dejansko povsem novim oblikovalskim jezikom, aluminijastim podvozjem in karoserijo iz ogljikovih vlaken ter hibridnim pogonskim sklopom.
Ob lanski prenovi je ta še nekoliko zmogljivejši: zadaj nameščeni 1,5-litrski turbo trivaljnik ponuja 170 kilovatov in poganja zadnja kolesa, spredaj nameščeni električni motor, ki poganja prednja kolesa, pa ima 105 kilovatov (prej 93) ter izboljšano baterijo zmogljivosti 9,4 kilovatne ure (prej 5,2 kilovatne ure). Sistemska moč je 275 kilovatov oziroma 374 konjskih moči.
... še boljše nadaljevanje
Rezultat je za 20 kilometrov večji doseg zgolj na elektriko – sedaj 55 kilometrov oziroma dva manj v roadsterju. Roadster pa ob tem prinaša še pomično platneno streho, ki se s pritiskom na gumb umakne v zadnji del vozila in prtljažnik stisne na komaj 88 litrov. Za sedežema je namesto zasilnih sedežev le polica, ki sicer pospravi do tri nahrbtnike, zmogljivosti so za odtenek slabše (4,6 sekunde do sto kilometrov na uro), masa večja za 60 kilogramov (skupaj 1.595 kilogramov), cena višja za 15.900 evrov (v Sloveniji stane 162.500 evrov), nastop roadsterja pa je poleg prirojenega vetrnjaštva seveda še bolj odločen.
Tudi v roadster je treba vstopiti na prav poseben način, začneš z desno nogo, nadaljuješ z zadnjico na res širokem stranskem pragu, se tako prestaviš na sedež in v kabino potegneš še levo nogo. Sledi še potisk vrat navzdol. Če je vreme dobro, sledi še električno zlaganje strehe in zabava se lahko začne.
Neslišno po slovenski obali ...
Odpeljem iz deževnega Portoroža. Roadster se zgane nezaznavno, na nežno dodajanje plina se hipno odzove in neslišno oddrsi ob slovenski obali. Vseeno se za njim obračajo mimoidoči, straši pešce, ustavlja druge voznike. Še zlasti v zbadljivi bronasto oranžni barvi. Zapodim se v klance, ven iz Portoroža, spustim do Kopra in nadaljujem do Ankarana. Ves čas na elektriko. Na poti proti hrvaški meji zbudim še bencinski stroj, ki zadovoljno in prav samozavestno, kljub majhnosti, zagrmi daleč za sedeži. Moč obeh strojev poskrbi za odločen, a ne brutalen pritisk telesa na naslon školjkastega sedeža, i8 roadster se enako suvereno kot coupe potopi v zavoje in brez milimetrskega premika sledi začrtani smeri. Ko delujeta oba stroja, se zdi, da i8 poganja najmanj turbo šestvaljnik, tudi zvok je prepričljiv.
... grmenje po Hrvaški
Na hrvaški strani skozi oblake posije sonce, zato je čas za nekaj prepiha. Sprva zatišje, le rahlo božanje vetra po laseh. Več prepiha prinesejo spuščena stranska stekla in nizko steklo za sedeži, ki sicer ustavlja vrtinčenje zraka. Vseeno imam občutek, da sedim globoko v avtomobilu, da je preglednost še vedno precej omejena in tudi, da bi se s spuščeno streho in dvignjenimi stekli lahko kar vozil in vozil. Roadster ponuja ravno pravšnjo izolacijo, tudi ali predvsem zaradi zasnove vrat in izredno nizkega sedeža, da je vetrnjaštvo prijetno tudi na dolge proge.
Znova dokazal učinkovitost
Iz Hrvaške nazaj v Slovenijo, med ozke zavoje proti Kortam, kjer se i8 roadster zdi kar nekako prevelik, nikakor ne okoren, in sporoča, da je ustvarjen za odprte ceste in širše zavoje. Pred kosilom še pogled na potovalni računalnik. Le osem litrov na sto kaže, čeprav med dve uri trajajoči vožnji nisem varčeval s plinom in ob tem nisem popolnoma izpraznil baterije. Kapo dol!