Avto

Bavarska eksotika na srednjeevropskem krstu v Sloveniji

Novi BMW i8 roadster je trenutno najbolj ekskluzivni in tehnično najbolj napreden BMW. Ob res drzni obliki, ki govori jezik superšportnika, karbonski karoseriji in električno pomični strehi ponuja zanimiv pogon, ki poleg moči zagotavlja tudi učinkovitost.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.05.2018 23:05
Čas branja: 4 min
Bavarska eksotika na srednjeevropskem krstu v Sloveniji
BMW je novi i8 roadster novinarjem srednje Evrope prvič predstavil na slovenski obali. Novinec je v različici s pomično streho še bolj osupljiv kot kupe, tudi 16 tisočakov dražji in z zmogljivejšo baterijo zmore brez emisij prevoziti 53 kilometrov.

Širšemu svetu je bil predstavljen pred mesecem dni, 12 državam srednje in vzhodne Evrope pa v naslednjih 14 dneh, in to na cestah slovenske obale in delu Istre. Včeraj smo ga kot prvi preizkusili slovenski novinarji in nekaj hrvaških, Čehi, Poljaki, Avstrijci in mnogi drugi bodo sledili v prihodnjih 14 dneh. Poleg roadsterja smo vozili še brutalnega M5, a o njem kakšen dan pozneje.

Osupljiv začetek ...

Tokrat le o i8 roadsterju, vsekakor najbolj ekskluzivnem avtomobilu te bavarske tovarne, ki z njim vozi v smeri elektromobilnosti, ne da bi pomembno posegla v svoje gene, zapisane užitku v vožnji. Ponovimo, kupejevski i8 je na trg zapeljal pred štirimi leti, osupnil je z drzno obliko karoserije in vrat (odpirajo se navzgor in delno vstran), dejansko povsem novim oblikovalskim jezikom, aluminijastim podvozjem in karoserijo iz ogljikovih vlaken ter hibridnim pogonskim sklopom.

Ob lanski prenovi je ta še nekoliko zmogljivejši: zadaj nameščeni 1,5-litrski turbo trivaljnik ponuja 170 kilovatov in poganja zadnja kolesa, spredaj nameščeni električni motor, ki poganja prednja kolesa, pa ima 105 kilovatov (prej 93) ter izboljšano baterijo zmogljivosti 9,4 kilovatne ure (prej 5,2 kilovatne ure). Sistemska moč je 275 kilovatov oziroma 374 konjskih moči.

... še boljše nadaljevanje

Rezultat je za 20 kilometrov večji doseg zgolj na elektriko – sedaj 55 kilometrov oziroma dva manj v roadsterju. Roadster pa ob tem prinaša še pomično platneno streho, ki se s pritiskom na gumb umakne v zadnji del vozila in prtljažnik stisne na komaj 88 litrov. Za sedežema je namesto zasilnih sedežev le polica, ki sicer pospravi do tri nahrbtnike, zmogljivosti so za odtenek slabše (4,6 sekunde do sto kilometrov na uro), masa večja za 60 kilogramov (skupaj 1.595 kilogramov), cena višja za 15.900 evrov (v Sloveniji stane 162.500 evrov), nastop roadsterja pa je poleg prirojenega vetrnjaštva seveda še bolj odločen.

Tudi v roadster je treba vstopiti na prav poseben način, začneš z desno nogo, nadaljuješ z zadnjico na res širokem stranskem pragu, se tako prestaviš na sedež in v kabino potegneš še levo nogo. Sledi še potisk vrat navzdol. Če je vreme dobro, sledi še električno zlaganje strehe in zabava se lahko začne.

Neslišno po slovenski obali ...

Odpeljem iz deževnega Portoroža. Roadster se zgane nezaznavno, na nežno dodajanje plina se hipno odzove in neslišno oddrsi ob slovenski obali. Vseeno se za njim obračajo mimoidoči, straši pešce, ustavlja druge voznike. Še zlasti v zbadljivi bronasto oranžni barvi. Zapodim se v klance, ven iz Portoroža, spustim do Kopra in nadaljujem do Ankarana. Ves čas na elektriko. Na poti proti hrvaški meji zbudim še bencinski stroj, ki zadovoljno in prav samozavestno, kljub majhnosti, zagrmi daleč za sedeži. Moč obeh strojev poskrbi za odločen, a ne brutalen pritisk telesa na naslon školjkastega sedeža, i8 roadster se enako suvereno kot coupe potopi v zavoje in brez milimetrskega premika sledi začrtani smeri. Ko delujeta oba stroja, se zdi, da i8 poganja najmanj turbo šestvaljnik, tudi zvok je prepričljiv.

... grmenje po Hrvaški

Na hrvaški strani skozi oblake posije sonce, zato je čas za nekaj prepiha. Sprva zatišje, le rahlo božanje vetra po laseh. Več prepiha prinesejo spuščena stranska stekla in nizko steklo za sedeži, ki sicer ustavlja vrtinčenje zraka. Vseeno imam občutek, da sedim globoko v avtomobilu, da je preglednost še vedno precej omejena in tudi, da bi se s spuščeno streho in dvignjenimi stekli lahko kar vozil in vozil. Roadster ponuja ravno pravšnjo izolacijo, tudi ali predvsem zaradi zasnove vrat in izredno nizkega sedeža, da je vetrnjaštvo prijetno tudi na dolge proge.

Znova dokazal učinkovitost

Iz Hrvaške nazaj v Slovenijo, med ozke zavoje proti Kortam, kjer se i8 roadster zdi kar nekako prevelik, nikakor ne okoren, in sporoča, da je ustvarjen za odprte ceste in širše zavoje. Pred kosilom še pogled na potovalni računalnik. Le osem litrov na sto kaže, čeprav med dve uri trajajoči vožnji nisem varčeval s plinom in ob tem nisem popolnoma izpraznil baterije. Kapo dol!

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Avto
BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna
Avto
AvtoUroš Božin BMW M5 CS: Nova divja pošast iz Münchna

Superšportna limuzina za privržence znamki prihaja spomladi s ceno 196.850 evrov, do stotice se izstreli v natanko treh sekundah.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
PMM
BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji 19

Test: BMW 330e xDrive touring in 530e xDrive touring s sistemsko močjo 215 kilovatov, res skromno žejo in krepko skupno maso.

FINANCE
PMM
BMW iX3: v teoriji skromen, za volanom pa skoraj izjemen
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW iX3: v teoriji skromen, za volanom pa skoraj izjemen 6

Že znana osnova, nekaj oblikovnih dodatkov, le zadnji pogon in skromnejša moč od tekmecev, za povrh pa še podobna cena niso najboljše popotnice za nov električni BMW iX3. V praksi je zelo drugače.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)