Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu Bavarska kraljeva limuzina, ki se ozira po Daljnem vzhodu S prenovo so se v Münchnu posvetili kozmetičnim popravkom, tehnološki nadgradnji in čistim motorjem
Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Električni nissan leaf za dolgoprogaše - z 218 konji in 62-kilovatno baterijo Prek 50 odstotkov zmogljivejša baterija, 42 odstotkov večji doseg, dodatnih 168 kilogramov mase in za 50 kilovatov močnejši električni motor
Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Ford in Volkswagen: Partnerstvo, ki bo prihranilo milijardo dolarjev Znanih je nekaj podrobnosti o strateškem partnerstvu med ameriškim in nemškim avtomobilskim velikanom. S sodelovanjem bosta družbi prihranili milijardo dolarjev (880 milijonov evrov).
Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Razlogi, ki peugeotu 508 dvigajo samozavest Morda je kriva oblika, morda poslovni rezultati skupine PSA ali pa kaj drugega. Peugeot že dolgo ni bil tako samozavesten v razredu, ki sicer upada, vladajo pa mu Nemci.
Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Ford focus z lahkoto do zmage v izboru Slovenski avto leta 2019 Focusa so na prvo mesto postavili vsi mediji v žiriji Slovenski avto leta, kar mu je prineslo nesporno zmago

Bavarska eksotika na srednjeevropskem krstu v Sloveniji

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
testi vozil   dodaj
BMW dodaj
 
Čas branja: 4 min
23.05.2018  23:05
Novi BMW i8 roadster je trenutno najbolj ekskluzivni in tehnično najbolj napreden BMW. Ob res drzni obliki, ki govori jezik superšportnika, karbonski karoseriji in električno pomični strehi ponuja zanimiv pogon, ki poleg moči zagotavlja tudi učinkovitost.
Bavarska eksotika na srednjeevropskem krstu v Sloveniji
BMW je novi i8 roadster novinarjem srednje Evrope prvič predstavil na slovenski obali. Novinec je v različici s pomično streho še bolj osupljiv kot kupe, tudi 16 tisočakov dražji in z zmogljivejšo baterijo zmore brez emisij prevoziti 53 kilometrov.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
testi vozil   dodaj
BMW dodaj

Širšemu svetu je bil predstavljen pred mesecem dni, 12 državam srednje in vzhodne Evrope pa v naslednjih 14 dneh, in to na cestah slovenske obale in delu Istre. Včeraj smo ga kot prvi preizkusili slovenski novinarji in nekaj hrvaških, Čehi, Poljaki, Avstrijci in mnogi drugi bodo sledili v prihodnjih 14 dneh. Poleg roadsterja smo vozili še brutalnega M5, a o njem kakšen dan pozneje.

Osupljiv začetek ...

Tokrat le o i8 roadsterju, vsekakor najbolj ekskluzivnem avtomobilu te bavarske tovarne, ki z njim vozi v smeri elektromobilnosti, ne da bi pomembno posegla v svoje gene, zapisane užitku v vožnji. Ponovimo, kupejevski i8 je na trg zapeljal pred štirimi leti, osupnil je z drzno obliko karoserije in vrat (odpirajo se navzgor in delno vstran), dejansko povsem novim oblikovalskim jezikom, aluminijastim podvozjem in karoserijo iz ogljikovih vlaken ter hibridnim pogonskim sklopom.

Ob lanski prenovi je ta še nekoliko zmogljivejši: zadaj nameščeni 1,5-litrski turbo trivaljnik ponuja 170 kilovatov in poganja zadnja kolesa, spredaj nameščeni električni motor, ki poganja prednja kolesa, pa ima 105 kilovatov (prej 93) ter izboljšano baterijo zmogljivosti 9,4 kilovatne ure (prej 5,2 kilovatne ure). Sistemska moč je 275 kilovatov oziroma 374 konjskih moči.

... še boljše nadaljevanje

Rezultat je za 20 kilometrov večji doseg zgolj na elektriko – sedaj 55 kilometrov oziroma dva manj v roadsterju. Roadster pa ob tem prinaša še pomično platneno streho, ki se s pritiskom na gumb umakne v zadnji del vozila in prtljažnik stisne na komaj 88 litrov. Za sedežema je namesto zasilnih sedežev le polica, ki sicer pospravi do tri nahrbtnike, zmogljivosti so za odtenek slabše (4,6 sekunde do sto kilometrov na uro), masa večja za 60 kilogramov (skupaj 1.595 kilogramov), cena višja za 15.900 evrov (v Sloveniji stane 162.500 evrov), nastop roadsterja pa je poleg prirojenega vetrnjaštva seveda še bolj odločen.

Tudi v roadster je treba vstopiti na prav poseben način, začneš z desno nogo, nadaljuješ z zadnjico na res širokem stranskem pragu, se tako prestaviš na sedež in v kabino potegneš še levo nogo. Sledi še potisk vrat navzdol. Če je vreme dobro, sledi še električno zlaganje strehe in zabava se lahko začne.

Neslišno po slovenski obali ...

Odpeljem iz deževnega Portoroža. Roadster se zgane nezaznavno, na nežno dodajanje plina se hipno odzove in neslišno oddrsi ob slovenski obali. Vseeno se za njim obračajo mimoidoči, straši pešce, ustavlja druge voznike. Še zlasti v zbadljivi bronasto oranžni barvi. Zapodim se v klance, ven iz Portoroža, spustim do Kopra in nadaljujem do Ankarana. Ves čas na elektriko. Na poti proti hrvaški meji zbudim še bencinski stroj, ki zadovoljno in prav samozavestno, kljub majhnosti, zagrmi daleč za sedeži. Moč obeh strojev poskrbi za odločen, a ne brutalen pritisk telesa na naslon školjkastega sedeža, i8 roadster se enako suvereno kot coupe potopi v zavoje in brez milimetrskega premika sledi začrtani smeri. Ko delujeta oba stroja, se zdi, da i8 poganja najmanj turbo šestvaljnik, tudi zvok je prepričljiv.

... grmenje po Hrvaški

Na hrvaški strani skozi oblake posije sonce, zato je čas za nekaj prepiha. Sprva zatišje, le rahlo božanje vetra po laseh. Več prepiha prinesejo spuščena stranska stekla in nizko steklo za sedeži, ki sicer ustavlja vrtinčenje zraka. Vseeno imam občutek, da sedim globoko v avtomobilu, da je preglednost še vedno precej omejena in tudi, da bi se s spuščeno streho in dvignjenimi stekli lahko kar vozil in vozil. Roadster ponuja ravno pravšnjo izolacijo, tudi ali predvsem zaradi zasnove vrat in izredno nizkega sedeža, da je vetrnjaštvo prijetno tudi na dolge proge.

Znova dokazal učinkovitost

Iz Hrvaške nazaj v Slovenijo, med ozke zavoje proti Kortam, kjer se i8 roadster zdi kar nekako prevelik, nikakor ne okoren, in sporoča, da je ustvarjen za odprte ceste in širše zavoje. Pred kosilom še pogled na potovalni računalnik. Le osem litrov na sto kaže, čeprav med dve uri trajajoči vožnji nisem varčeval s plinom in ob tem nisem popolnoma izpraznil baterije. Kapo dol!


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...

FINANCE
Članki
Članki Nafta splezala prek 74 dolarjev za sod – kako draga bo pot na počitnice? 3

Po podražitvi prejšnji teden se cena surove nafte viša tudi ta teden – zlasti zaradi razmerja med povpraševanjem in ponudbo, na...

FINANCE
Članki
Članki Netflixu je agresiven pohod na tuje prinesel veliko rast 12

Ameriška družba za pretočno predvajanje videovsebin je v prvem četrtletju povečala prihodke za več kot 40 odstotkov in čisti...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti 3

Negotovost ali kaj nas čaka po sobotnih napadih ZDA, Velike Britanije in Francije?