Avto

Električni skuter: zmaga za podjetja, simpatija za posameznike

Preprost, a učinkovit skuter se tako z vidika uporabe kot stroškov zdi idealno mestno prevozno sredstvo za dostavne službe, podjetjem v mestih in na obrobju bo nadomestil javni promet, taksi ali službena vozila

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.05.2018 10:18
Čas branja: 4 min
Električni skuter: zmaga za podjetja, simpatija za posameznike
Preprost, simpatičen, dobro izdelan in kljub baterijama (16 kilogramov) dovolj lahek skuter z manj kot 85 kilogrami mase. Askoll eS2 je prijetna rešitev za mestna središča, idealen pa se zdi za podjetja, dostavne službe, ki lahko s pridom izkoristijo velike prihranke vzdrževanja in porabe energije. Foto: Milos Milac

Električni skuter askoll eS2 vas bo skozi leto popeljal le s 65 evri stroška uporabe, za bencinskega pa boste odšteli skoraj 400 evrov. Čeprav je v izhodišču precej dražji, ga poceni še subvencija Eko sklada. Precej idealna rešitev za dostavo, podjetja in tudi posameznike.

Medtem ko elektrika počasi prihaja v avtomobilski svet, dve kolesi poganja že dlje časa. Elektrificirani dvokolesniki, kolesa in skuterji, so na naših cestah precej pogostejši kot električni avtomobili. S subvencijo Eko sklada, ki znaša 200, 500 ali celo tisoč evrov za električne mopede in skuterje, so ti postali zanimivi tudi cenovno. Na italijanskem askollu eS2, pri nas ga zastopa Špan, smo preverili, kakšna je stroškovna bilanca elektrike na dveh kolesih in kaj takšen dvokolesnik sploh ponuja.

Za električarja tri tisočake, za bencinskega manj kot dva

Najprej cene. Italijanski askoll eS2 ne sodi med nizkocenovnike. Razmeroma preprost skuter s 16-palčnimi kolesi stane 2.990 evrov. Različica eS2 pomeni, da doseže največjo hitrost 45 kilometrov na uro, da ima pod sedežem spravljeni dve bateriji skupne zmogljivosti dve kilovatni uri in skupne mase 16 kilogramov. Uporabna rešitev – vsako posebej je mogoče izvleči iz prostora pod sedežem in ju polniti v pisarni, stanovanju ali pa skuter brez odstranitve polniti na priključku. Za primerjavo smo vzeli sym 50 simphony ST 50, srednjerazredni skuter, ki ga prav tako prodaja Špan. V akcijski ponudbi pa stane 1.799 evrov. Zmogljivosti obeh skuterjev so enake.

Strošek za 500 evrov zniža subvencija

Razlika v nakupni ceni je 1.200 evrov, a začne hitro kopneti ob upoštevanju naslednjih dejstev. Za askoll eS2 Eko sklad ponuja 500 evrov subvencije, kar ceno zniža na 2.490 evrov. Sledi uporaba. Upoštevali smo pogosto uporabo obeh, skupaj šest tisoč kilometrov na leto oziroma povprečno 500 na mesec. Denimo, da v sezoni, ki za skuter sega od aprila do oktobra ali še dlje, na mesec prevozimo prek 700 kilometrov. Dostavne službe in drugi poslovni uporabniki bodo to številko presegli, zasebni morda ne, čeprav se v mestnih središčih kilometri hitro naberejo.

Realen doseg je 60 kilometrov

Doseg električnega askolla z dvema baterijama je uradno 100 kilometrov, po naših izkušnjah pa lahko s polnim plinom naredite 60 kilometrov, kar smo tudi upoštevali v tabeli. Porabo elektrike sicer lahko zmanjšate, a ne bistveno, z vklopom nekakšnega eko načina. Upade seveda tudi zmogljivost motorja, kaj dosti rezerv pa pri tem ni. Askoll ob tem zagotavlja, da baterija po 800 polnjenjih ohrani 80 odstotkov zmogljivosti.

Letni strošek polnjenja približno 200 kilovatov za šest tisoč prevoženih kilometrov – polovico po dnevni in polovico po nočni tarifi – je le 35 evrov, medtem ko bencinski skuter spije za 243,2 evra bencina. Tu so še servisi. Letni strošek servisiranja askolla eS2 je 30 evrov, medtem ko boste za bencinski sym odšteli 50 evrov za servis na 300 kilometrov ter enak znesek za servisa na tri tisoč in šest tisoč kilometrov.

Letni strošek uporabe bistveno nižji

Letni strošek uporabe (stroškov registracije in zavarovanja nismo upoštevali) bencinskega syma je 393 evrov, električnega askolla pa le 65 evrov. To pa pomeni, da razlika v ceni skopni že po dveh letih uporabe.

Še izkušnja, ki za krmilom dvokolesnika nikakor ni nepomembna. Askoll eS2 je precej preprost skuter, na italijanskem trgu pa je vodilen v segmentu električnih dvokolesnikov. Je dobro izdelan, zelo udobno vzmeten, res izjemno okreten, saj ga obrnete skoraj na mestu in kljub težkim baterijam (16 kilogramov) precej lahek – tehta 84,6 kilograma. Prostora za voznika je dovolj, sedanje nanj lahkotno, s koleni ni težav. V prednjem delu okvira sta še dva predala, odprt in zaprt. Pod sedežem pa seveda ni prostora za čelado, tam sta spravljeni bateriji.

Prijetna elektroizkušnja

Voznikov sedež je razmeroma trd, sopotnikov majhen in tako namenjen kratkim vožnjam. Mit o poskočnosti električnih motorjev pa v tem primeru drži le delno. Askoll eS2 z motorjem moči tri kilovate, najbrž tudi zaradi varčevanja, razmeroma lenobno speljuje, a se hitro razživi in živahno pospešuje do hitrosti 45 kilometrov na uro. Tudi na manjših klancih se ne upeha, predvsem pa deluje tiho, skorajda neslišno. Hrup oddaja le jermenski prenos moči, kar je med pešci celo dobrodošlo.

Preprost, a učinkovit skuter se tako z vidika uporabe kot stroškov zdi idealno mestno prevozno sredstvo za dostavne službe, podjetjem v mestih in na obrobju bo nadomestil javni promet, taksi ali službena vozila, prepriča pa lahko tudi posameznike, ki se radi skoraj neslišno pomikajo po mestu ali vasi. Za pogoste uporabnike zna biti težavno le dolgotrajno polnjenje baterije, tri ure na kilovatno uro. A to lahko močno olajša dodaten par baterij, ki jih je mogoče pripravno izvleči iz prostora pod sedežem in polniti tudi v pisarni.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
PMM
Na trg so zapeljali dostopnejši volkswagni ID.3 za dobrih 30 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Na trg so zapeljali dostopnejši volkswagni ID.3 za dobrih 30 tisočakov 6

Volkswagnov slovenski distributer je v tem tednu dopolnil ponudbo električnega modela ID.3 s cenejšimi različicami; najcenejši ID.3 pure bo pri nas konec leta

FINANCE
PMM
Električna brata z 280 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električna brata z 280 kilometri dosega 12

Predstavitve električnih vozil se nadaljujejo – Citroën in Peugeot sta razkrila e-berlinga in e-rifterja, ki se ponašata z do 280 kilometri dosega, 1.050 litri prtljažnega prostora, dvema dolžinama in do sedmimi sedeži.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni volkswagen ID.4 tik pred vrati, cene krepko nižje kot v Nemčiji 32

Volkswagnov slovenski distributer je začel predprodajo drugega električnega avtomobila iz družine ID – ID.4. Prvi avtomobili bodo pri nas aprila, od jutri na ogled v ljubljanski Aleji, cene od dobrih 33 tisočakov.

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
Avto
Električni volkswagen polne velikosti in vrednosti
Avto
AvtoMiloš Milač Električni volkswagen polne velikosti in vrednosti 30

Kandidat za električni avto leta 2021: volkswagen ID.4

FINANCE
Avto
V udobnem prijemu nemško-češke dvoživke
Avto
AvtoUroš Božin V udobnem prijemu nemško-češke dvoživke 9

S prvim Škodinim priključnim hibridom smo prevozili skoraj 1.700 kilometrov in preverili, kakšen je električni doseg, kako dolgo se polni in kakšna je poraba, ko zmanjka elektrike.