Električni skuter askoll eS2 vas bo skozi leto popeljal le s 65 evri stroška uporabe, za bencinskega pa boste odšteli skoraj 400 evrov. Čeprav je v izhodišču precej dražji, ga poceni še subvencija Eko sklada. Precej idealna rešitev za dostavo, podjetja in tudi posameznike.
Medtem ko elektrika počasi prihaja v avtomobilski svet, dve kolesi poganja že dlje časa. Elektrificirani dvokolesniki, kolesa in skuterji, so na naših cestah precej pogostejši kot električni avtomobili. S subvencijo Eko sklada, ki znaša 200, 500 ali celo tisoč evrov za električne mopede in skuterje, so ti postali zanimivi tudi cenovno. Na italijanskem askollu eS2, pri nas ga zastopa Špan, smo preverili, kakšna je stroškovna bilanca elektrike na dveh kolesih in kaj takšen dvokolesnik sploh ponuja.
Za električarja tri tisočake, za bencinskega manj kot dva
Najprej cene. Italijanski askoll eS2 ne sodi med nizkocenovnike. Razmeroma preprost skuter s 16-palčnimi kolesi stane 2.990 evrov. Različica eS2 pomeni, da doseže največjo hitrost 45 kilometrov na uro, da ima pod sedežem spravljeni dve bateriji skupne zmogljivosti dve kilovatni uri in skupne mase 16 kilogramov. Uporabna rešitev – vsako posebej je mogoče izvleči iz prostora pod sedežem in ju polniti v pisarni, stanovanju ali pa skuter brez odstranitve polniti na priključku. Za primerjavo smo vzeli sym 50 simphony ST 50, srednjerazredni skuter, ki ga prav tako prodaja Špan. V akcijski ponudbi pa stane 1.799 evrov. Zmogljivosti obeh skuterjev so enake.
Strošek za 500 evrov zniža subvencija
Razlika v nakupni ceni je 1.200 evrov, a začne hitro kopneti ob upoštevanju naslednjih dejstev. Za askoll eS2 Eko sklad ponuja 500 evrov subvencije, kar ceno zniža na 2.490 evrov. Sledi uporaba. Upoštevali smo pogosto uporabo obeh, skupaj šest tisoč kilometrov na leto oziroma povprečno 500 na mesec. Denimo, da v sezoni, ki za skuter sega od aprila do oktobra ali še dlje, na mesec prevozimo prek 700 kilometrov. Dostavne službe in drugi poslovni uporabniki bodo to številko presegli, zasebni morda ne, čeprav se v mestnih središčih kilometri hitro naberejo.
Realen doseg je 60 kilometrov
Doseg električnega askolla z dvema baterijama je uradno 100 kilometrov, po naših izkušnjah pa lahko s polnim plinom naredite 60 kilometrov, kar smo tudi upoštevali v tabeli. Porabo elektrike sicer lahko zmanjšate, a ne bistveno, z vklopom nekakšnega eko načina. Upade seveda tudi zmogljivost motorja, kaj dosti rezerv pa pri tem ni. Askoll ob tem zagotavlja, da baterija po 800 polnjenjih ohrani 80 odstotkov zmogljivosti.
Letni strošek polnjenja približno 200 kilovatov za šest tisoč prevoženih kilometrov – polovico po dnevni in polovico po nočni tarifi – je le 35 evrov, medtem ko bencinski skuter spije za 243,2 evra bencina. Tu so še servisi. Letni strošek servisiranja askolla eS2 je 30 evrov, medtem ko boste za bencinski sym odšteli 50 evrov za servis na 300 kilometrov ter enak znesek za servisa na tri tisoč in šest tisoč kilometrov.
Letni strošek uporabe bistveno nižji
Letni strošek uporabe (stroškov registracije in zavarovanja nismo upoštevali) bencinskega syma je 393 evrov, električnega askolla pa le 65 evrov. To pa pomeni, da razlika v ceni skopni že po dveh letih uporabe.
Še izkušnja, ki za krmilom dvokolesnika nikakor ni nepomembna. Askoll eS2 je precej preprost skuter, na italijanskem trgu pa je vodilen v segmentu električnih dvokolesnikov. Je dobro izdelan, zelo udobno vzmeten, res izjemno okreten, saj ga obrnete skoraj na mestu in kljub težkim baterijam (16 kilogramov) precej lahek – tehta 84,6 kilograma. Prostora za voznika je dovolj, sedanje nanj lahkotno, s koleni ni težav. V prednjem delu okvira sta še dva predala, odprt in zaprt. Pod sedežem pa seveda ni prostora za čelado, tam sta spravljeni bateriji.
Prijetna elektroizkušnja
Voznikov sedež je razmeroma trd, sopotnikov majhen in tako namenjen kratkim vožnjam. Mit o poskočnosti električnih motorjev pa v tem primeru drži le delno. Askoll eS2 z motorjem moči tri kilovate, najbrž tudi zaradi varčevanja, razmeroma lenobno speljuje, a se hitro razživi in živahno pospešuje do hitrosti 45 kilometrov na uro. Tudi na manjših klancih se ne upeha, predvsem pa deluje tiho, skorajda neslišno. Hrup oddaja le jermenski prenos moči, kar je med pešci celo dobrodošlo.
Preprost, a učinkovit skuter se tako z vidika uporabe kot stroškov zdi idealno mestno prevozno sredstvo za dostavne službe, podjetjem v mestih in na obrobju bo nadomestil javni promet, taksi ali službena vozila, prepriča pa lahko tudi posameznike, ki se radi skoraj neslišno pomikajo po mestu ali vasi. Za pogoste uporabnike zna biti težavno le dolgotrajno polnjenje baterije, tri ure na kilovatno uro. A to lahko močno olajša dodaten par baterij, ki jih je mogoče pripravno izvleči iz prostora pod sedežem in polniti tudi v pisarni.