Že kar nekaj časa je avtomobilski trg eno- ali morda dvodimenzionalen. Zgolj športni terenci vseh mogočih in nemogočih vrst, pa limuzine prav tako precej različnih variant. Vse drugo je v kar globoki ilegali. Nekako v tem ritmu se giblje tudi nemški Audi – po stampedu športnih terencev serije Q se na prizorišče vozijo limuzine. Pred časom povsem sveži in zelo prestižni A8, kmalu za njim predrugačeni A7 (ki je sicer nekako vmes), zdaj novi A6.
Ampak prej, preden se na »papir« prelije kaj o tej novi limuzini, nekaj malega kuriozitete. Tovarne v predstavitvenem gradivu, namenjenem novinarjem, ponavadi na začetku povedo bistveno. Še pred kratkim je bil v ospredju podatek, koliko se je novorojenec potegnil po dolžini, širini, višini in ali je notranje prostornejši, kot je bil, in podobno. Pri novem A6 pa so začeli z vsem tistim, kar prinaša digitalizacija oziroma intuitivno upravljanje avtomobila, samodejnost ... Vse drugo je prišlo na vrsto precej pozneje – dokaz tektonskih premikov v avtomobilski industriji?
Limuzina v klasični štirivratni izvedbi
A6 v osmi generacijski izvedbi je oziroma ostaja klasična štirivratna limuzina, ki ji bo čez čas sledil karavanski avant. Za slovenski avtomobilski prostor bosta – če bo tako, kot je bilo – skoraj enako zanimiva, saj je bila doslej delitev med kupci pol, pol. Limuzina je nedvomno ohranila in še nekoliko zgladila svojo karoserijsko eleganco: dokaj kratek previs čez prednja kolesa (tudi do 21 palcev), ne tako dolg zadek, pa nežno padajoča streha, vmes pa vse tisto, kar določa premijski značaj. A6 deluje mogočno, vendar ne pretirano, čeprav je dimenzijsko spoštljiv – v dolžino ga je za 493 centimetrov (plus sedem milimetrov), je tudi 12 milimetrov širši (188 centimetrov), pa za liliputanska dva milimetra nižji (145 centimetrov).
Čeprav ni definiran kot izrazit družinski prevoznik, je treba omeniti volumen prtljažnika, ki je 530 litrov oziroma toliko kot prej. Napovedujoči avant bo seveda ponujal drugačne oziroma bolj razkošne litre in nagovarjal malenkost drugačne kupce, medtem ko se zdi, da je limuzina na sredi primerna tako za poslovno kot družinsko rabo.
Notranjost in armatura pa seveda vse okolje dokazujejo, da sta si A6 in številko večji A8 v zelo bližnjem sorodstvu. Morda je to ugodneje za manjšega iz bavarskega Ingolstadta ali nekako tako, kot če te nič krivega in dolžnega v letalu iz poslovnega preselijo v prvi razred. Zato začnem zadaj: čeprav ne moreš vedeti, da se je notranja dolžina povečala za 21 milimetrov in je nogam za voznikom in sovoznikom zdaj na voljo 17 milimetrov več kot prej, se seveda sedi udobno, skoraj razkošno.
Tudi počutje je takšno; velja za dva, tretjega zadaj voziš zgolj tedaj, ko ne gre drugače. Ugaja široko odpiranje zadnjih vrat, zlahka bi ti jih odprl tudi hotelski vratar. In čeprav sediš zadaj, smeš in moraš poškiliti naprej.
Armaturne plošče postajajo vse bolj futuristične, torej digitalne, zasloni z vseh strani. Nova šestica je prav takšna: desno od volana in na zgornjem delu sredinskega tunela je 10,1-palčni zaslon (odvisno od opreme) na dotik, pod njim manjši, pa še vedno 8,6-palčni zaslon. Oba sta skoraj diskretno obrnjena k vozniku, ki ima pred seboj zdaj že dovolj znani digitalni kokpit z možnostjo spreminjanja njegovega videza.
Manjši zaslon se sicer uporablja za nastavljanje klimatske naprave in tudi pisanje (meniji so, to je lepo zapisati, tudi v slovenščini, medtem ko glasovno ukazovanje našega jezika ne pozna), večji pomeni sodobne možgane avtomobila, deluje pa tako kot pametni telefoni oziroma po načelu »povleci in spusti«. Ali povedano drugače: če si kolikor toliko spreten s sodobnim oziroma pametnim telefonom, ti bo nekako šlo tudi v A6.
Do 39 različnih asistenčnih sistemov
Novi A6 je seveda na poti k vozni samodejnosti. To mu zagotavlja celo do 39 asistenčnih sistemov, ki imajo znane naloge: zagotavljati varnost, udobje in še veliko veliko drugega. Usklajevanje vsega tega so naložili krmilniku asistenčnih sistemov (zFAS), ki ob pomoči petih radarskih senzorjev (odvisno od opreme), petih kamer, 20 ultrazvočnih senzorjev in laserskega čitalnika (to je novost) nenehno opazuje okolico.
To je visoka tehnologija sedanjosti in seveda prihodnosti (posebej omenjam le novi asistenci: iskanje parkirnih mest in parkiranje v garažo, ki bosta prav kmalu na voljo), a se ob vsem tem plebejsko in menda čudaško vprašaš – bo že minimalističen trk dovolj, da bo na cesti ostal le velik kup nedelujoče pločevine? Ampak brez skrbi, kajti o tem se bo še veliko govorilo, pisalo in tudi razburjalo.
Šestica je po obliki, značaju in seveda namenu (tudi ali predvsem) avto hitrih, dolgih in dovolj udobnih voženj. Temeljito zvočno zatesnjena (količnik zračnega upora je v najboljšem primeru ugodnih 0,24) in glasbeno izjemna (za dodaten denar si bo mogoče omisliti Bang&Olufsen Advanced Sound System s predvajanjem zvoka v formatu 3D), tehnološko-avtomobilistično moderna.
Štirikolesno krmiljenje ne bo le sladkorček (do 60 kilometrov na uro se zadnja kolesa oziroma do pet stopinj obračajo v drugo smer kot prva, pri višjih hitrostih pa v enako), ampak zmanjša obračalni krog celo do 1,1 metra. Pomembno pri manevriranju, tudi parkiranju. A6 bo zaradi 48-voltnega sistema tudi blagi hibrid, v pomoč bo litij-ionska baterija v zadku, »posledica« pa znana, saj bo v območju med 55 in 160 kilometri na uro mogoče tudi jadrati in privarčevati kakšen liter.
Ročni menjalnik je zgodovina
Sloviti stalni štirikolesni pogon quattro bo serijski pri vseh šestvaljnikih, pri drugih pa pogon ultra, kar je oznaka za prenos moči na zadnja kolesa v primeru slabšega oprijema prednjega kolesnega para. Naslednja novost ni presenetljiva: ročni menjalnik je zgodovina, na voljo bosta »le« osemstopenjski tiptronic in sedemstopenjski S-tronic, odvisno od motorja. Pri podvozju so na voljo štiri možnosti, povsem v vrhu bo prilagodljivo zračno vzmetenje, tudi pri žarometih bo mogoče izbirati med tremi variantami, v najboljšem primeru fantastične matrične.
Pri motorjih je A6 ta hip in še nekaj časa malce zadržan, a bo sčasoma ponudba pestra. Za začetek – k nam se avto pripelje julija – bo naprodaj le z dvema agregatoma, in sicer dizelskim trilitrskim šestvaljnikom TDI (210 kilovatov oziroma 286 konjskih moči in 620 newtonmetrov navora) ter bencinskim trilitrskim bencinskim TFSI, ki ponuja 250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči in zmore 500 newtonmetrov navora. Dizelski A6 50 TDI je čudovit – izjemno prožen, živahen, hiter, znotraj neslišen, prepričljivo zmogljiv. In le pri zelo kratki oziroma nizki ročici samodejnega menjalnika, ki ima prekratke gibe, da se na začetku malce nevešč ne bi zmedel, si rečeš – fino, ker vse le ni popolno tudi v dvodimenzionalnem avtomobilskem svetu.
Foto: Audi