Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Zapeljali smo v digitalni svet audija A6

Čas branja: 7 min
20.05.2018  23:05  Dopolnjeno: 21.05.2018 07:25
Nova Audijeva šestica se očitno spogleduje z večjo in še prestižnejšo osmico, se dokazuje s supermodernim kokpitom in štirikolesnim krmiljenjem ter maha v slovo ročnemu menjalniku. Novinca smo preizkušali na jugu Portugalske.
Zapeljali smo v digitalni svet audija A6
Armaturne plošče postajajo vse bolj futuristične, torej digitalne, zasloni z vseh strani. Nova šestica je prav takšna: desno od volana in na zgornjem delu sredinskega tunela je 10,1-palčni zaslon (odvisno od opreme) na dotik, pod njim manjši, a še vedno 8,6-palčni zaslon. Oba sta skoraj diskretno obrnjena k vozniku, ki ima pred seboj zdaj že dovolj znani digitalni kokpit z možnostjo spreminjanja njegovega videza.
Foto: Audi

Že kar nekaj časa je avtomobilski trg eno- ali morda dvodimenzionalen. Zgolj športni terenci vseh mogočih in nemogočih vrst, pa limuzine prav tako precej različnih variant. Vse drugo je v kar globoki ilegali. Nekako v tem ritmu se giblje tudi nemški Audi – po stampedu športnih terencev serije Q se na prizorišče vozijo limuzine. Pred časom povsem sveži in zelo prestižni A8, kmalu za njim predrugačeni A7 (ki je sicer nekako vmes), zdaj novi A6.

Ampak prej, preden se na »papir« prelije kaj o tej novi limuzini, nekaj malega kuriozitete. Tovarne v predstavitvenem gradivu, namenjenem novinarjem, ponavadi na začetku povedo bistveno. Še pred kratkim je bil v ospredju podatek, koliko se je novorojenec potegnil po dolžini, širini, višini in ali je notranje prostornejši, kot je bil, in podobno. Pri novem A6 pa so začeli z vsem tistim, kar prinaša digitalizacija oziroma intuitivno upravljanje avtomobila, samodejnost ... Vse drugo je prišlo na vrsto precej pozneje – dokaz tektonskih premikov v avtomobilski industriji?

Limuzina v klasični štirivratni izvedbi

A6 v osmi generacijski izvedbi je oziroma ostaja klasična štirivratna limuzina, ki ji bo čez čas sledil karavanski avant. Za slovenski avtomobilski prostor bosta – če bo tako, kot je bilo – skoraj enako zanimiva, saj je bila doslej delitev med kupci pol, pol. Limuzina je nedvomno ohranila in še nekoliko zgladila svojo karoserijsko eleganco: dokaj kratek previs čez prednja kolesa (tudi do 21 palcev), ne tako dolg zadek, pa nežno padajoča streha, vmes pa vse tisto, kar določa premijski značaj. A6 deluje mogočno, vendar ne pretirano, čeprav je dimenzijsko spoštljiv – v dolžino ga je za 493 centimetrov (plus sedem milimetrov), je tudi 12 milimetrov širši (188 centimetrov), pa za liliputanska dva milimetra nižji (145 centimetrov).

Čeprav ni definiran kot izrazit družinski prevoznik, je treba omeniti volumen prtljažnika, ki je 530 litrov oziroma toliko kot prej. Napovedujoči avant bo seveda ponujal drugačne oziroma bolj razkošne litre in nagovarjal malenkost drugačne kupce, medtem ko se zdi, da je limuzina na sredi primerna tako za poslovno kot družinsko rabo.

Notranjost in armatura pa seveda vse okolje dokazujejo, da sta si A6 in številko večji A8 v zelo bližnjem sorodstvu. Morda je to ugodneje za manjšega iz bavarskega Ingolstadta ali nekako tako, kot če te nič krivega in dolžnega v letalu iz poslovnega preselijo v prvi razred. Zato začnem zadaj: čeprav ne moreš vedeti, da se je notranja dolžina povečala za 21 milimetrov in je nogam za voznikom in sovoznikom zdaj na voljo 17 milimetrov več kot prej, se seveda sedi udobno, skoraj razkošno.

Tudi počutje je takšno; velja za dva, tretjega zadaj voziš zgolj tedaj, ko ne gre drugače. Ugaja široko odpiranje zadnjih vrat, zlahka bi ti jih odprl tudi hotelski vratar. In čeprav sediš zadaj, smeš in moraš poškiliti naprej.

Armaturne plošče postajajo vse bolj futuristične, torej digitalne, zasloni z vseh strani. Nova šestica je prav takšna: desno od volana in na zgornjem delu sredinskega tunela je 10,1-palčni zaslon (odvisno od opreme) na dotik, pod njim manjši, pa še vedno 8,6-palčni zaslon. Oba sta skoraj diskretno obrnjena k vozniku, ki ima pred seboj zdaj že dovolj znani digitalni kokpit z možnostjo spreminjanja njegovega videza.

Manjši zaslon se sicer uporablja za nastavljanje klimatske naprave in tudi pisanje (meniji so, to je lepo zapisati, tudi v slovenščini, medtem ko glasovno ukazovanje našega jezika ne pozna), večji pomeni sodobne možgane avtomobila, deluje pa tako kot pametni telefoni oziroma po načelu »povleci in spusti«. Ali povedano drugače: če si kolikor toliko spreten s sodobnim oziroma pametnim telefonom, ti bo nekako šlo tudi v A6.

Do 39 različnih asistenčnih sistemov

Novi A6 je seveda na poti k vozni samodejnosti. To mu zagotavlja celo do 39 asistenčnih sistemov, ki imajo znane naloge: zagotavljati varnost, udobje in še veliko veliko drugega. Usklajevanje vsega tega so naložili krmilniku asistenčnih sistemov (zFAS), ki ob pomoči petih radarskih senzorjev (odvisno od opreme), petih kamer, 20 ultrazvočnih senzorjev in laserskega čitalnika (to je novost) nenehno opazuje okolico.

To je visoka tehnologija sedanjosti in seveda prihodnosti (posebej omenjam le novi asistenci: iskanje parkirnih mest in parkiranje v garažo, ki bosta prav kmalu na voljo), a se ob vsem tem plebejsko in menda čudaško vprašaš – bo že minimalističen trk dovolj, da bo na cesti ostal le velik kup nedelujoče pločevine? Ampak brez skrbi, kajti o tem se bo še veliko govorilo, pisalo in tudi razburjalo.

Šestica je po obliki, značaju in seveda namenu (tudi ali predvsem) avto hitrih, dolgih in dovolj udobnih voženj. Temeljito zvočno zatesnjena (količnik zračnega upora je v najboljšem primeru ugodnih 0,24) in glasbeno izjemna (za dodaten denar si bo mogoče omisliti Bang&Olufsen Advanced Sound System s predvajanjem zvoka v formatu 3D), tehnološko-avtomobilistično moderna.

Štirikolesno krmiljenje ne bo le sladkorček (do 60 kilometrov na uro se zadnja kolesa oziroma do pet stopinj obračajo v drugo smer kot prva, pri višjih hitrostih pa v enako), ampak zmanjša obračalni krog celo do 1,1 metra. Pomembno pri manevriranju, tudi parkiranju. A6 bo zaradi 48-voltnega sistema tudi blagi hibrid, v pomoč bo litij-ionska baterija v zadku, »posledica« pa znana, saj bo v območju med 55 in 160 kilometri na uro mogoče tudi jadrati in privarčevati kakšen liter.

Ročni menjalnik je zgodovina

Sloviti stalni štirikolesni pogon quattro bo serijski pri vseh šestvaljnikih, pri drugih pa pogon ultra, kar je oznaka za prenos moči na zadnja kolesa v primeru slabšega oprijema prednjega kolesnega para. Naslednja novost ni presenetljiva: ročni menjalnik je zgodovina, na voljo bosta »le« osemstopenjski tiptronic in sedemstopenjski S-tronic, odvisno od motorja. Pri podvozju so na voljo štiri možnosti, povsem v vrhu bo prilagodljivo zračno vzmetenje, tudi pri žarometih bo mogoče izbirati med tremi variantami, v najboljšem primeru fantastične matrične.

Pri motorjih je A6 ta hip in še nekaj časa malce zadržan, a bo sčasoma ponudba pestra. Za začetek – k nam se avto pripelje julija – bo naprodaj le z dvema agregatoma, in sicer dizelskim trilitrskim šestvaljnikom TDI (210 kilovatov oziroma 286 konjskih moči in 620 newtonmetrov navora) ter bencinskim trilitrskim bencinskim TFSI, ki ponuja 250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči in zmore 500 newtonmetrov navora. Dizelski A6 50 TDI je čudovit – izjemno prožen, živahen, hiter, znotraj neslišen, prepričljivo zmogljiv. In le pri zelo kratki oziroma nizki ročici samodejnega menjalnika, ki ima prekratke gibe, da se na začetku malce nevešč ne bi zmedel, si rečeš – fino, ker vse le ni popolno tudi v dvodimenzionalnem avtomobilskem svetu.

Foto: Audi

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena...

AVTO
Posel
Posel (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred...

FINANCE
Članki
Članki (graf) Za švedski Spotify je bil prvi borzni dan precej turbulenten

Prvi borzni dan za švedski Spotify ni šel brez zapletov - najprej so začetek trgovanja z njegovimi delnicami zakasnili, potem so se prvi...

SUBV
Članki
Članki Imate doma 18-letnika? Samo še danes se lahko poteguje za brezplačno vozovnico Interrail. 1

EU bo to poletje 15 tisoč 18-letnikom – od tega 61 iz Slovenije – podarila brezplačno vozovnico za potovanje z vlakom po Evropi...

AVTO
Posel
Posel Elon Musk bo odpustil devet odstotkov zaposlenih v poskusu, da Tesla doseže dobiček 6

V pismu zaposlenim je Elon Musk, razvpiti šef ameriške družbe za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla, zapisal, da glavni motiv...

AVTO
Posel
Posel Sanjski izzivi ali nočne more – kaj se dogaja s Teslo 3

Nad ameriško družbo za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla pod vodstvom Elona Muska se v zadnjem času zgrinjajo oblaki –...

FINANCE
Članki
Članki Facebook - za »brezplačni« dostop plačate s podatki 1

Česa ne bi smeli preslišati s senatnega zaslišanja šefa Facebooka Marka Zuckeberga

FINANCE
Članki
Članki Netflixu je agresiven pohod na tuje prinesel veliko rast 12

Ameriška družba za pretočno predvajanje videovsebin je v prvem četrtletju povečala prihodke za več kot 40 odstotkov in čisti...