Nemški Mercedes-Benz je v vzponu, in to kakšnem! V svetu krepi vodilni položaj prestižnih znamk, znamka raste tudi pri nas. Novi modeli se vrstijo drug za drugim – letos so prišli CLS, G, sprinter, razred X …, vsak od njih pa ima nezgrešljiv pečat slovenskega mojstra oblikovanja Roberta Lešnika.
Zdaj je na slovenskem trgu tudi novi A. Najmanjši po abecedi, ne pa tudi dolžini. Novi razred A je namreč dolg 4,42 metra (prej 4,3 metra) in je tako vsaj po dolžini za dobra dva centimetra prerasel bolj uporaben, cenejši in višji enoprostorec razreda B, ki vstop v novo generacijo še čaka.
Novi A ni le daljši, ima tudi za tri centimetre daljše medosje, bolj drzno obliko s prednjim delom po zgledu CLS in pet centimetrov nižjo masko kot predhodnik. Prtljažnik je zrasel za 29 litrov na 370 litrov. Stebrički so za desetino tanjši, streha v zadnjem delu višja, zato je prostora več, preglednost je boljša.
Obenem ima več prostora za ramena (devet oziroma 22 milimetrov spredaj oziroma zadaj), komolce (35 oziroma 36 milimetrov spredaj oziroma zadaj) in glavo, hkrati pa omogoča lažji vstop na zadnje sedeže.
Novi A je svetlobna leta oddaljen od prvih dveh generacij, je konkretna nadgradnja zadnje in se hvali z res veliko tehničnimi rešitvami. Na področju varnosti je denimo še temeljitejši od razreda S. Denimo sistem za prepoznavo mrtvega kota ne deluje zgolj med vožnjo, ko vizualno in zvočno opozarja na vozila v mrtvem kotu, temveč na voznikovi strani deluje tudi do tri minute po tem, ko je voznik avto že parkiral.
Razred A ima tudi sisteme za delno avtonomno vožnjo, radarski tempomat in (serijski) aktivni sistem za upravljanje vozila znotraj cestnih črt.
Ena od vidnejših novosti je sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Intuitivni upravljalni koncept multimedijskega sistema s štirimi načini upravljanja: prek drsnikov na dotik na volanu, na sredinski konzoli (namesto vrtljivega gumba) in zaslonu nad njo ter še z glasovnim ukazom »Hey Mercedes«, ki prikliče delček umetne inteligence.
Zgornji ukaz odpre vrata v glasovno upravljanje gretja sedežev, spremembo temperature v kabini, izbiro radijske postaje, spremembo barv ambientalne osvetlitve, izbiro želene poti v navigacijski napravi in podobno. Komunikacija poteka le v angleščini. Sistem pa prepoznava tudi namige, denimo »vroče mi je«, in ponudi znižanje temperature.
Armaturna plošča je skoraj takšna kot v razredih E, CLS in S. Digitalna, z dvema povezanima zaslonoma premera od sedem palcev (serijsko) do 10,25 palca. Srednja možnost združuje sedem- in 10,25-palčni zaslon.
Motorni del ponudbe je ta hip skromen, saj so na voljo le trije stroji. Tudi zato so cene novega A precej visoke. Najšibkejši je 1,5-litrski turbodizel A180d s 85 kilovati in serijskim sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in ceno tik pod 29 tisoč evri.
Nekaj cenejši (28.670) je bencinski A200 z 1,33-litrskim turbo štirivaljnikom in 120 kilovati. Najmočnejši ta hip pa je A250 s 165 kilovati, dvosklopčnim menjalnikom in ceno 34.420 evrov. Prva dva stroja imata francoske korenine, tretji je le Mercedes-Benzov.
Julija stečejo naročila za bencinske A 160, A 180, A 220 4MATIC, oktobra pa za dizelska A 200 d, A 220 d in športni mercedes AMG 35 4MATIC z 225 kilovati. Prihodnje leto prideta še najzmogljivejša mercedesa AMG 45 z 280 in 310 kilovati.
To je le delček v mozaiku novega A, ki se je tehnično zapeljal razred ali dva višje kot njegov predhodnik. Več v podrobnem poročilu s prve predstavitve v Dalmaciji.