Zidovi skoraj tisočletje starega, a lepo obnovljenega dvorca Lambergh v Begunjah na Gorenjskem so tisti večer molčali, grajski duhovi pa so ves dan strašili z nalivi. A vreme je tokrat zdržalo, pločevina kar 24 lepotcev – od najmanjših službenih do težkih tovornjakov tovorne kategorije pa je ostala zloščena in suha.
Ko je sonce potonilo v daljavi, se je začel program. Berbarda Žarn je napovedala prve goste, predsednico uprave Generali Zavarovalnice, dolgoletnega pokrovitelja izbora PAL, govornike in druge nastopajoče.
Program smo letos obogatili z izborom delavcev med vozili – dostavnimi in tovornimi vozili. Več v ločenem članku.
Nadaljevali pa smo s klasičnimi kategorijami EKO, službeni, poslovni in managerski avto leta.
Za odlično glasbo so poskrbeli vrhunska pevka Vesna Zornik, basist Robert Jukič in harmonikar Marko Brdnik. Pravi plesni spektakel pa je pripravila odlična plesalka flamenka in koreografinja Ana Pandur, ki ta španski umetnostni ples združuje s sodobnim plesom, gledališčem in glasbo.
Letošnji zmagovalci izbora PAL v štirih kategorijah
EKO avto leta 2018 – nissan leaf
Nissan leaf je po sedmih letih prvič uradno zapeljal na naš trg in poskrbel za resnično izjemen nastop. Novi leaf ima doseg 378 kilometrov, ugodno ceno dobrih 26 tisoč evrov in udobje ter tehniko, ki je primerljiva s povsem klasično gnanimi avtomobili. Brez dvoma je najboljši EKO avto na trgu.
2. mesto – volkswagen e-golf
Od električnega golfa smo veliko pričakovali, dobili pa le dober nastop. Po zmogljivostih, dosegu električnega motorja sodi v zlato sredino, po prostoru, opremi in ceni pa v višji cenovni razred, s čimer prostor na trgu prepušča tekmecem. Nekako daje občutek, da bodo za preboj poskrbeli modeli družine ID. Kot kaže, pa ima tudi električni golf najmočnejšo podporo javnosti, saj je zbral največ glasov bralcev.
3. mesto – BMW i3
EKO avto leta 2015 BMW i3 se je v letošnji izbor zapeljal z novimi aduti, med katerimi sta ključna zmogljivejša baterija in večji doseg. Mali bavarec pa še vedno za dokaj razumnih 32 tisočakov ponuja avtomobilsko eksotiko in odlične zmogljivosti za ceno nepremijskih vozil.
4. mesto – toyota yaris hybrid
Toyota yaris hybrid je najbolj dostopen EKO avto na trgu, saj z odštetimi popusti stane le 13.700 evrov. Pogoj za majhne izpuste pa je izpolnjen šele, ko voznik izkoristi potencial tehnike.
5. mesto – hyundai ioniq plug-in electric
Hyundai ioniq je z električnim in priključnim hibridom dopolnil eno najbolj zanimivih ponudb na trgu. Ioniq je prostoren, sodoben, učinkovit in zelo dostopen. Priključni stane manj kot 25 tisočakov, električni pa 27.500 evrov.
Službeni avto leta 2018 – volkswagen polo
Volkswagen polo je za marsikoga ljubezen na drugi pogled, saj šele podrobna analiza in spoznavanje dokažeta njegove prednosti. Deluje majhen, a je zelo prostoren. Zdi se drag, a je res dobro opremljen in zelo razumen nakup. Tehnično pa je skorajda brezhiben.
2. mesto – honda civic
Honda civic je presenečenje letošnjega izbora, saj se je precej nišni avto v novi generaciji zapeljal v sredino službenega razreda z res odlično vsebino. Novi civic je velik, prostoren in tehnično zelo dober, saj ima končno spodobne bencinske motorje. Ob tem je ostal vozniško odličen, poleg tega pa sploh ni drag. Zato je vsekakor najboljša naložba tega leta.
3. mesto – peugeot 308
Peugeot 308 je leta 2014 osvojil lovoriko službeni avto leta, letos pa se osvežen še vedno dobro bojuje s tekmeci. Njegove prednosti ostajajo sodobna tehnika, dodelano podvozje, drugačnost in zelo ugodna cena.
4. mesto – ford fiesta
Nova ford fiesta je dobila vse tisto, kar je manjkalo njeni predhodnici – prostornost, res dobre materiale in izdelavo ter odlično varnost. Žal je kar precej poskočila tudi njena cena.
5. mesto – suzuki swift
Suzukijev malček je pravi kandidat iz ozadja. Je razmeroma neopazen, čeprav simpatičen. Na prvi pogled ne deluje poceni, a prepriča z res dobro tehniko, varnostjo in odličnimi voznimi lastnostmi. Vsekakor je avto vreden pozornosti.
Poslovni avti leta 2018 – škoda kodiaq
Tržni fenomen po imenu kodiaq pravo podobo pokaže tudi v praksi. Največji škodin SUV je velik, prostoren, zelo uporaben, tehnično skorajda brezhiben, po želji tudi robusten in zmogljiv na terenu ter obenem cenovno tako privlačen, da na stranski tir postavi tudi tekmece znotraj hiše Volkswagen.
2. mesto – volvo XC60
Volvo XC60 je najdražji letošnji finalist, zanj boste odšteli najmanj 40 tisoč evrov. Obenem pa je tudi najboljši, saj gre za najbolj varen avto na trgu, ki razvaja z udobjem, robustnostjo, vsestranskostjo in na čustva kupcev igra tudi z modno zasnovo športnega terenca.
3. mesto – peugeot 5008
Peugeot je razred SUV definiral na novo, največjemu 5008 pa je vcepil tudi družinske in poslovne lastnosti ter ob tem ohranil ugodno ceno. Zato je novi 5008 ena najboljših alternativ klasičnim limuzinam in karavanom na trgu.
4. mesto – mazda CX-5
Mazda CX-5 je eden tistih avtov, za katere se zdi, da so na trgu že celo večnost. Dejansko je to res, saj CX-5 ostaja sveža le zaradi prenov, ne pa tudi menjav generacij. Te jo ohranjajo svežo in sodobno, za 30 tisočakov ponuja enega boljših poslovnih paketov.
5. mesto – opel grandland X
Opel je s pomočjo francoskega PSA spet zaživel v razredu kompaktnih SUV, grandland X pa je posrečena kombinacija prostornega, udobnega in varčnega avtomobila, ki sodi med najugodnejše nakupe na trgu.
Managerski avto leta 2018 – mercedes-benz razred S
Mercedes-Benz razreda S ostaja pravi kralj direktorskega oziroma menedžerskega razreda. V osveženi različici pa je še bliže sanjam voznika in sopotnikov na prostornih zadnjih sedežih. Za dobrih sto tisočakov vam S prinaša razkošje na temelju klasike, ki se zdi večna.
2. mesto – BMW serije 5 in 6 gran turismo
Na prvem mestu točkovanja novinarske žirije je znova pristala racionalnost, najboljši paket med kandidati. Tega pa upodabljata dinamičen in dostopen BMW serije 5 in razkošen BMW serije 6 gran turismo, ki za dostopno ceno ponuja raven udobja razreda višje.
3. mesto – audi A8
Audi A8 je najbolj kontroverzen avto izbora. V prejšnjih generacijah smo se vanj najraje sedali, v zadnji pa nas je pustil hladne. Ob tem ne gre zanikati njegove naprednosti, popolne digitalizacije, res odličnega pogona in voznih lastnosti ter najbolj naprednih sistemov v smeri avtonomne vožnje.
4. mesto – mercedes-benz CLS
Mercedes-benzov kupe CLS je najbolj iskren in tudi najbolj privlačen avto letošnjega finala, ki vam kot za šalo zleze pod kožo. Ne skriva, da je kupe, kljub temu je presenetljivo uporaben. Ne skriva, da je športen, a zna biti tudi izjemno udoben. Za mladostne direktorje je kot naročen.
5. mesto – lexus LS
Japonski lexus je stalen tekmec nemški prestižni trojici, novi razkošni LS pa ponuja zelo prijetno alternativo tekmecem. Do višjih mest pa mu manjka prostora, uglajenosti in tehničnih sladkorčkov, ki nemce postavljajo na vrh piramide.