Nemški finančni regulator BaFin preiskuje, ali naj kitajskemu avtomobilskemu proizvajalcu Geely naloži globo, potem ko so ugotovili, da je bil prevzem 9,69-odstotnega deleža družbe Daimler razkrit prepozno. Li Šofu, predsednik Geelyja, je 23. februarja objavil, da je s pomočjo bank in slamnatih podjetij sedem milijard evrov vložil v nemški Daimler. V berlinskih političnih krogih so se porodila vprašanja o tem, ali so bila spoštovana nemška pravila o razkritju.
Nemška pravila vlagateljem nalagajo razkritje, ko njihov lastniški delež preseže prag treh, petih in desetih odstotkov. Kot so sporočili iz BaFina, bi Li Šofu o razkritju glasovalnih delnic Daimlerju moral poročati 22. februarja. Nemški finančni regulatorji zdaj preiskujejo, ali bi lahko to pomenilo morebitno plačilo globe. Najvišja globa za fizične osebe, ki kršijo pravila o razkritju, je dva milijona evrov, za pravne osebe pa deset milijonov evrov ali pet odstotkov letnih prihodkov.
V Geelyju so dejali, da so trge obvestili pravočasno. »Trg kapitala je bil ves čas obveščen o pravilnem številu glasovalnih pravic.«
Geely jeseni v javno ponudbo delnic Volva
Geely je izbral investicijske banke Citigroup, Goldman Sachs in Morgan Stanley za svetovanje pri prvi javni ponudbi delnic švedskega proizvajalca avtomobilov Volvo, poroča Bloomberg. Geely in Volvo družbo vrednotita med 15 in 30 milijardami dolarjev. Podjetji sta se maja sestali na Švedskem in v Hongkongu, da bi razpravljali o morebitni dvojni kotaciji delnic na hongkonški in švedski borzi.
Izvršni direktor Volvo Cars Hakan Samuelsson ja marca potrdil, da je prodaja delnic možna, da pa je vse odvisno od lastnika in Li Šofuja. Kitajski Zhejiang Geely je Volvo prevzel leta 2010 in nato osvežil ponudbo vozil, da bi postala privlačnejša alternativa nemškim premijcem. Švedska enota kitajskega podjetja ima v lasti 99 odstotkov družbe Volvo Cars, skupina švedskih vlagateljev pa preostali delež. Delnice bi lahko prodajali že jeseni, a dokončne odločitve še niso sprejeli.