Avto

Ko se niša začne vračati h klasiki

Novi audi A7 sportback je oblikovno bolj posrečen in še vedno zvest »fastback« zadku modela 100 S iz leta 1969.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2018 01:01
Dopolnjeno: 15.05.2018 01:17
Čas branja: 3 min

Morda se jih spomnite, danes kar redkih, kupejev. Takšnih z brezkompromisnimi športnimi oblikami, ki bolj kot kabrioleti, limuzine, kaj šele karavani ali, bog ne daj, SUV težijo k športnosti. A čistost oblik zadnje čase in namena v avtomobilizmu izginja. Priljubljeni so kompromisi. Križanje oblin, uporabnosti, športnosti, udobja, dinamike in še česa.

Tako nastajajo niše, danes pa se te že vračajo h klasiki. Vsega tega seveda ni zakrivil novi audi A7, je le eden od tistih, ki so zapeljali po tej poti. Če gledamo daleč v preteklost, je bil leta 1969 rojeni audi 100 S čisti kupe. Pa že takrat z željo po ugajanju kupcev, ki iščejo tudi luksuz in udobje. Leta 2010 rojeni audi A7 sportback je zapeljal v novo dobo štirivratnih kupejev, čeprav je bil pravzaprav petvratni in tudi zato bolj uporaben kot njegov tekmec iz Stuttgarta. Bil je tudi oblikovno poseben, ne nujno privlačen za vsako oko. Tudi to je bilo treba spremeniti.

Danes je audi A7 sportback – prejšnji teden je v drugi generaciji zapeljal na naš trg – nišni avto, ki je zapeljal nazaj proti klasiki.

Ob enakih zunanjih merah (4,97 metra dolžine) in kar 2,93 metra medosja je novi A7 sportback bolj prostoren (dolžina potniške kabine se je povečala za 2,1 centimetra), bolj udoben in uporaben kot prej. Temu priča tudi prtljažnik s 535 do 1.390 litri prostora.

Obenem je A7 sportback oblikovno bolj posrečen in še vedno zvest »fastback« zadku modela 100 S iz leta 1969.

Novi A7 je tako še bolj dodelan kompromis, ki tega kupeja pelje bližje limuzinam, torej stran od njegove nišnosti, zaradi katere je sploh nastal.

Gledano skozi številke, to nikakor ni slabo. Petvratni kupe ponuja udobje (z nastavljivim klasičnim ali zračnim vzmetenjem) in prostornost limuzine D-razreda, hkrati pa je še vedno ali še bolj poželjivo kupejevski, ko gre za stranske in druge linije.

Ker sodi v širšo družino velikih limuzin z vzdolžno nameščenim motorjem, je dobil obline sorodnikov, A6 in A8. Od njih je podedoval tudi potniške kabine z 12,3-palčnim virtualnim kokpitom z elektronskimi merilniki in dvema (8,6- in 10,1-palčnim ali dvakrat 8,6-palčnima) zaslonoma na sredinski konzoli, ki tudi A7 vodijo v svet popolne digitalizacije.

V to poglavje sodijo tudi žarometi v kar treh LED-različicah (zadnje so tudi matrične), 48-voltno napeljavo pri bencinskem turbošestvaljniku, ki med drugim omogoča izklop motorja pri hitrostih, manjših od 22 kilometrov na uro, in jadranje do 160 kilometrov na uro ter seveda do 0,7 litra manjšo porabo goriva.

Motorni del je trenutno skromen, a se bo razširil. Slovenski kupci lahko za 81.550 evrov odpeljejo dizelski A7 sportback 50 TDI z 210 kilovati ali bencinski A7 55 TFSI z 250 kilovati in ceno 84.900 evrov. V te cene je vključena tudi deželna oprema, ki A7 nekoliko odmika od tekmecev, po opremljenosti navzgor, seveda. Sledijo priključni hibrid, štirivaljni dizli in bencinarji, pa zmogljivejša S7 in RS7.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

FINANCE
PMM
Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Avto
Konec cenovne in začetek tehnične romantike poslovnežev
Avto
AvtoMiloš Milač Konec cenovne in začetek tehnične romantike poslovnežev

Današnji poslovni avtomobili – limuzine, karavani ali SUV tega velikostnega razreda – skoraj ne puščajo več neizpolnjenih želja. A zanje je treba poseči globlje v žep, najmanj 30, še raje 40 ali več tisoč evrov.