Avto

Ibiza je (še) španska, a ker je nemška, je konkurenčna

Drugi najmanjši seat v peti generacijski izvedbi je v vseh pogledih veliko bolj samozavesten kot je bila nekoč, kar morda napoveduje, da bo uspešneje lovil v tržnem ribniku, kjer sta tudi »hišna« polo in fabia

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2018 23:10
Čas branja: 6 min
Ibiza je (še) španska, a ker je nemška, je konkurenčna
Ibiza novih časov se je odela v ostrejše karoserijske linije in je videti nekako bolj odločna, opazna. Malce se je razširila, ostala skoraj enako dolga, sta se pa občutno poredila tako medosna razdalja kot prtljažnik, ki je volumenski prvak v tem razredu. In razred je že takšen, da ponoviš nič izvirno – ni boj, kar klanje v kombinaciji z nekaj malega kanibalizma. Foto: Milos Milac

Ibiza, najstarejši in tudi najbolje prodajani avtomobil španskega Seata, vse doslej ni igrala pomembnejše vloge v nižjem razredu, točno tistem, ki je zelo pri srcu slovenskemu trgu. Potisnjena nekako v ozadje ali skoraj zaodrje, namerno ali ne, ni zmogla resno konkurirati številnim tekmecem, tudi »hišnemu« polu ne. Sedaj oziroma v peti generacijski izvedbi je napravljena povsem na novo, tehnološko in motorno sodobna, naphana s paleto nujnih asistenčnih pomagal pa veliko bolj samozavestna kot je bila. In tudi konkurenčna – vsaj zdi se tako.

Španski oziroma katalonski Seat je že skoraj tri desetletja v naročju nemškega Volkswagna in vse doslej je bilo precej očitno, da so mu namenili vlogo zapostavljenega desetega brat. Podobno se je tovarni iz barcelonskega Martorella godilo tudi pod vladavino torinskega Fiata – ni jim bilo jasno, kaj naj bi z njo. Toda zadnja leta je precej drugače: Seat je zajel nov, svež in predvsem tržno uspešen veter v jadra, pri čemer ni skrivnost, da se kadi predvsem za leonom in športnima terencema, a tudi delež ibize, drugega najmanjšega seata, ni nepomemben.

Karoserijsko ostrejša in precej širša

To, da je bila ibiza, na novo povita lani, prvi avto germanskega koncerna, narejen na novi osnovi MQB A0, je sicer nepomembna podrobnost, ki pa ima (morda) za razumevanje zapletenih odnosov znotraj skupine sporočilni pomen. Na to osnovo VW postavlja še druge avtomobile, tudi svežega pola in škodo fabio, ki z ibizo ribarita v istem ribniku. Ali je s tem potrjena enakopravnost španskega malčka predvsem z nemškim, je težko reči (če pustimo ob strani vedno zanikani kanibalizem), a v Barceloni tudi pred novinarji in seveda »off the record« običajno niso prav zavzeto skrivali svoje nejevolje do mačehovske (predvsem censke) politike nemške matere.

Ibiza je na pogled – tako je bilo rečeno že ob njeni slovenski predstavitvi – karoserijsko ostrejša. Zaradi tega je verjetno bolj opazna kot je bila, ampak če se zapiše oziroma zdi, da ima nekaj »sredozemskega temperamenta«, je treba vprašati po razumni razlagi... V dolžino se je potegnila za milimeter ali dva (406 centimetrov), se je pa občutno razširila, a je bolj pomembno, da je medosna razdalja pridobila dobrodošlih 95 milimetrov (256 centimetrov). To se pozna znotraj, še posebej pri tistih, ki jim je odrejeno sedenje zadaj: čisto solidno za kolena, tudi za glave dveh, tretji je res deseti brat.

Prtljažnik je razredni prvak

Še bolj pomembno je, da se je volumensko občutno poredil prtljažnik (plus 63 litrov!), kar pomeni, da v osnovni postavitvi zmore 355 litrov. Malo? Že mogoče, ampak ibiza je v tem smislu razredni prvak, kar je pomemben adut za kupce v tem izjemno napornem avtomobilskem razredu. Tukaj šteje vsak liter, prtljago je treba veliko bolj pazljivo odbrati in če je ibiza edini ali družinski avto, potem je vsak prtljažniški prirastek še toliko bolj dobrodošel. Sicer pa – vsi se nis(m)o rodili s srebrno žlico v ustih in prtljažniške zadrege so vsaj enkrat ali dvakrat na leto sestavni del družinskega preigravanja. Ibiza v tem smislu ne more biti izjema.

Ker še vedno velja, da oprema »naredi« avtomobil ali vsaj nekoliko izboljša počutje, je imela tale ibiza nekaj doplačljive opreme. Posledica? Višja cena, kar je v tem razredu ključnega, naj rečem kar usodnega pomena. Ampak ne skrivam – kar paše imeti tempomat (za kar odšteješ ne tako skromnih 201,6 evra), pa usnje na volanu, ročici menjalnika in ročne zavore, zvočni sistem beats, predvsem pozimi se zahvališ onemu, ki je dodal ogrevana prednja sedeža, če ti je za prav tako doplačljiva 15-palčna kolesa (372 evrov) povsem vseeno. Roko na srce – nekaj malega razkošja v majhnem avtu pač ne more biti grozen greh…

Z ergonomijo so pri ibizi kar na ti, ugaja grafika merilnikov, a multifunkcijski zaslon je v opremskem paketu style, ki je nekako na sredini ponudbe, malenkost premajhen in prav tako malenkost postavljen prenizko, da bi bilo vse optimalno. Sicer pa se ve: tovarne bežijo od gumbov, s katerim si (ali bi) doslej iskal po zaslonu, in zvečinoma stavijo na dotik. Toda potem je treba malce pogledati vstran in navzdol ter zadeti ustrezno mesto na ekranu, medtem pa se okoli dogaja marsikaj.

Nekaj malega se da popraviti s po višini nastavljivim voznikovim (in v tem primeru tudi sovoznikovim) sedežem, a čarovnije ni. Ne skrivam – marsičesa je kriv tale sloviti slovenski emšo, ampak surfanje z gumbom bi bilo enostavnejše in predvsem varnejše, pa pika. Dodam še opazko, ki nima nič z leti in podobnim: pri ibizi se nazaj vidi enako slabo ali skromno kot pri konkurentih in to je še posebej problematično pri vzvratni vožnji s parkirnega prostora. Zato bi morala biti med obvezno opremo asistenca, ki opozarja na promet z leve in desne – pa ne le pri ibizi.

Trivaljnika ne preslišiš

Litrski bencinski trivaljniki so v veliki modi in to ne le pri dimenzijskih skromnežih. V ibizi je bil tisti s skoraj začetka ponudbe, kar pomeni, da je ponujal 70 kilovatov/95 konjskih moči med 5.000-5.500 vrtljaji v minuti (navora je bilo za 175 njutnmetrov v območju med 2.000 in 3.500 vrtljaji). Njegov začetni zven je nezgrešljiv in če ti gre nekoliko na živce, ni pomoči. Moči je dovolj, ne pa toliko, da sem in tja ne bi pogrešal recimo tistega, kar ponuja višje rangirani TSI z enakim prostorninskim volumnom, pa dodatnimi 20 konjskimi močmi. Velja predvsem tedaj, ko je avto poln, pa vmes kakšen blag klanec.

V mestu in sicer pa ta pripomba nima nobenega resnega pomena. Petstopenjski ročni menjalnik je čisto ok, šesta ne bi imela posebnega smisla, končna hitrost je tam pri 190 km/h, poraba ne tako skromna – vsaj če tako presojaš povprečnih 6,5 litra, kar je kar logična posledica skromne gibne prostornine, zgolj treh valjev in razmeroma zajetne konjenice pod motornim pokrovom.

Peta ibiza je po kraju rojstva še španska, po značaju in pod kožo nemška. In zato bolj konkurenčna – tudi do pola in fabie.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nališpani španki sta še bolj pogodu mladim
Avto
AvtoMatej Kačič Nališpani španki sta še bolj pogodu mladim 2

Seatovi ibiza in arona sta z osvežitvijo pridobili še nekaj šarma, s katerima se bosta lažje prikupili mlajšim kupcem in tistim, ki prisegajo na trende.

FINANCE
PMM
Seat bo za skupino Volkswagen izdeloval majhen električni avto
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Seat bo za skupino Volkswagen izdeloval majhen električni avto 1

Na trg prihaja leta 2025, cena bo med 20 in 25 tisoč evri.

FINANCE
Avto
Škoda pripravlja večjo in sodobnejšo fabio, znova tudi karavan
Avto
AvtoMiloš Milač Škoda pripravlja večjo in sodobnejšo fabio, znova tudi karavan

Škoda je razkrila prve podrobnosti o novi fabii, ki bo med kupce zapeljala letošnjo jesen. Novinka bo večja v vseh smereh, zgrajena bo na novi osnovi MQB-A0.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča
Avto
AvtoMiloš Milač Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča

Razburljiv teden, pod katerim sta se podpisala Renault z novo petletno strategijo in cene avtomobilov v Sloveniji z novim davkom na motorna vozila. Te razkrivajo res veliko, a ne le prihrankov.

FINANCE
PMM
Odločen DA za združitev Fiat Chryslerja in PSA ter največja imena leta 2020
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Odločen DA za združitev Fiat Chryslerja in PSA ter največja imena leta 2020

Teden analiz in koncev, takšnih in drugačnih. Načrtovana združitev dveh velikanov, FCA in PSA, je korak bližje izvedbi, saj so jo delničarji obeh podjetij v celoti podprli. Analizirali smo prodajo avtov v svetu, klasičnih in električnih. Sploh zadnji razkrivajo zanimiva imena, ki jih marsikdo sploh ne pozna. Preverili smo tudi decembrsko prodajo v Sloveniji. Ta je bila pričakovano slaba, a ne tako zelo kot spomladi. Seveda tudi tokrat ne moremo brez Tesle in Elona Muska ...

FINANCE
PMM
Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih 9

Volkswagen je pri prodaji e-avtov na Norveškem lani prehitel Teslo, skupaj s hibridi je bil delež elektrificiranih avtov med vsemi na novo registriranimi 83-odstoten.