Volkswagnov touareg je že v prvi generaciji daljnega leta 2002 zapeljal med prestižne znamke, torej tja, kjer smetano pobirajo Audi, BMW in Mercedes-Benz. Z novo generacijo uspešnega luksuznega SUV so šli pri VW še korak dlje, saj touareg še bolj kot doslej pomeni odlično alternativo prestižnim znamkam, po voznih lastnostih pa že skoraj dosega porschejevega cayenna.
Ne gre za pretiravanje, navsezadnje je touareg najnaprednejši in obenem tudi najdražji Volkswagen na trgu. Na prvi pogled morda ne obljublja revolucije, vseeno pa novinec prinaša osvežen oblikovalski slog, ki se zgleduje tudi po drznem arteonu in t-rocu.
Zunanje linije so tako sveže, ostrejše in daleč od predhodnika. Oči se rade pomudijo na razkošni maski s petimi prečkami in ogromnimi zračnimi režami v odbijačih, všečna je tudi poudarjena bočna linija, zadek z visoko nameščenimi žarometi pa spominja na tiguana.
Mersko je touareg veliko pridobil in se tako še globlje spustil v prestižni razred. Medosje je ostalo enako (2,89 metra), v dolžino je pridobil 7,7 centimetra (4,88 metra), v širino pa 4,4 centimetra (1,98 metra). Malo manj ga je skupaj le v višino, izgubil je sedem milimetrov (1,7 metra).
Prostorni potniški kabini sledi tudi prtljažnik, ki je zrasel za celih 113 litrov, na 810 litrov. Ob tem je naslonjalo zadnjih sedežev mogoče nagniti do 21 stopinj, sedalni del pa vzdolžno pomakniti za 16 centimetrov.
Kot se za vodilni Volkswagnov model spodobi, v notranjosti prevladujejo kakovostni materiali, iz njega v celem veje močan vonj po prestižu. Slednjega še poudarjajo z elektriko podprti sedeži z masažno funkcijo (osem programov), za več ugodja pa je na voljo tudi kar 30 barvnih kombinacij notranje osvetlitve.
Adijo klasična stikala
Pravo novost v duhu modernih časov pa pomeni povsem digitaliziran kokpit oziroma armaturna plošča, ki so jo poimenovali innovision cockpit. Vodja Volkswagnovega oblikovanja Klaus Bischoff je že ob premieri v Pekingu napovedal močno digitaliziramo notranjost vozila ter jo označil za popolno revolucijo, v živo pa te skupek dveh ogromnih zaslonov pusti odprtih ust, Gotovo gre za eno ključnih novosti novega touarega, na kakršno tekmeci za zdaj še nimajo odgovora.
Notranjost je namreč povsem v znamenju zaslonov. Na armaturni plošči poleg 30,5-centimetrskega (12-palčnega), ki zamenjuje klasične merilnike, najdemo še 38-centimetrski (15-palčni), na dotik občutljiv zaslon na sredinski konzoli, ki je rahlo obrnjen k vozniku, voznik pa lahko vsebino na njih nastavlja po lastnih željah. Ta zamenjuje večino klasičnih stikal, ki so tako namenjena le še zagonu in zaustavitvi motorja, upravljanju glasnosti multimedijske naprave in izbiri voznih načinov.
Elektronsko obliko so tako dobila tudi stikala za uravnavanje štiripodročne klimatske naprave, gretja sedežev in masaže. Predvsem starejši se bodo vsaj nekaj časa čutili “izgubljeni”, bolj tradicionalni kupci pa bodo lahko izbrali osnovno opremo, ki prinaša manjši zaslon in nekaj klasičnih gumbov.
Napredoval je tudi prikazovalnik informacij na prednje steklo (head-up display). Širok je 21,7 in visok 8,8 centimetra, prikazuje pa trenutno hitrost, prepoznavo prometnih znakov, navodila navigacije in drugo.
Nov multimedijski sistem vključuje štiri priključke USB, brezžično dostopno točko za povezavo s spletom, s spletom povezano navigacijsko napravo s 3D-zemljevidi in avdiosistem Dynaudio s 14 zvočniki.
V znamenju šestih valjev
Ob začetku prodaje bosta za touarega na voljo trilitrski bencinski V6 TSI motor z 250 kilovati (340 KM) in trilitrski dizelski V6 TDI v različicah s 170 in 210 kilovati (231 in 286 KM). Vsi so povezani s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom proizvajalca ZF.
Serijska pri vseh različicah je tudi zadnja generacija štirikolesnega pogona 4motion s sredinsko zaporo diferenciala in možnostjo izbire med petimi voznimi načini (eco, comfort, normal, sport in individual). Pozneje bosta motorno ponudbo dopolnila še štirilitrski dizelski V8 TDI z nekaj več kot 400 "konji" in priključni hibrid, ki bo proti koncu prihodnjega leta najprej na voljo na Kitajskem.
Kar 60 odstotkov nemških ter 40 odstotkov evropskih kupcev touarega uporablja kot vlečno vozilo, zato je z njim mogoča vleka prikolice z zavoro do mase 3,5 tone, v prid lažjemu parkiranju prikolice pa je na voljo sistem »trailer assist«.
A napredna pomoč, kjer s pomikanjem gumba za nastavljanje vzvratnih ogledal peljete prikolico do cilja, je zgolj kaplja v morje. V novega touarega so pri Volkswagnu namreč vgradili tako rekoč vse danes znane asistenčne sisteme. Vseh niti ne gre opisovati, zato velja izpostaviti le tiste najbolj atraktivne oziroma uporabne.
Matrični LED žarometi in sistem za nočni vid
Veliko navdušenja so ponoči požele visoko zmogljivi matrični LED-žarometi (IQ light), ki so jih pri Volkswagnu razvili v sodelovanju s Hello. Da je tudi ponoči svetlo kot podnevi poskrbi kar 128 posameznih svetil LED, prek matričnega točkovnega načina pa jih vgrajeni procesor aktivno razporeja 75.
Najnovejši Volkswagen prinaša tudi sistem za polsamodejno vožnjo v zastojih do hitrosti 60 km/h, sistem za avtonomno vožnjo na zoženih voznih pasovih med delom na cesti in v počasnih kolonah, zaznavanje prečnega prometa pred vozilom v razdalji do 80 metrov na levo in desno, sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev ter sistem za nočni vid Nightvision. Z njegovo pomočjo voznik sicer težko vidne pešce, kolesarje ali večje živali vidi na svojem digitalnem zaslonu.
Velik napredek na področju vozne dinamike
VW touareg je bil v prvih dveh generacijah sprejet kot športni terenec, kjer je bilo skoraj vse podrejeno luksuzu, vozniški užitki pa so bili vsled višjega težišča in ne tako skromne mase potisnjeni v ozadje. A najbolj zahtevni kupci bi danes radi imeli vse, na seznamu želja pa je seveda tudi odlična vozna dinamika, s kakršno se lahko pohvali Porsche cayenne.
Pri Volkswagnu se niso ustrašili izziva. Na koncernski platformi MLB-evo (Audi Q7, Bentley bentayga, Lamborghini urus, Porsche cayenne) so namreč naredili avtomobil, ki se kljub dvema tonama suhe teže na cesti pelje kot osebno vozilo, po potrebi pa spleza v gamsov revir.
Cesta iz Salzburga proti Kitzbühelu in naprej v Scheffau ni bila izbrana kar tako. Poleg lepih razgledov ponuja tudi odseke, kjer se ovinki vrstijo kot za stavo, kotički ust pa so nam silili nekam proti ušesom tudi za volanom mogočnega touarega. K temu je delno pripomogla shujševalna kura, saj ima tretja generacija touarega karoserijo v 48 odstotkih izdelano iz aluminija, od predhodnika pa je novinec zato lažji za dobrih 100 kilogramov.
A bistvo vrhunske vozne dinamike prinašajo nekateri tehnični posladki, kot so štirikolesno krmiljenje, elektronsko-mehanski nadzor obeh prečnih stabilizatorjev in zračno vzemetenje.
V delovanje slednjega lahko voznik prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli posega sam, vendar pa se zna tudi samodejno prilagajati različnim razmeram. Pri hitrostih nad 120 km/h se tako avtomobil spusti za od 2,5 do 3,5 centimetra, ročna izbira programa OffRoad ga dvigne za od 2,5 do sedem centimetrov, športni program ga zniža za 1,5 centimetra, k lažjemu nakladanju prtljažnika pa pripomore štiricentimetrsko znižanje, ki ga sprožimo s pritiskom na gumb.
Na vrhunske vozne lastnosti touarega močno vpliva tudi štirikolesno krmiljenje, s pomočjo katerega se obračajo vsa štiri kolesa. Ključno vlogo igra hitrost, saj se do hitrosti 37 kilometrov na uro zadnji kolesi obračata v nasprotni smeri kot sprednji kolesi, pri višjih hitrostih pa se zadnji kolesi obračata v isti smeri kot prednji. V prvem primeru je touareg pri manevriranju lahkoten kot kak golf, saj njegov obračalni krog znaša le 11,2 metra, pri višjih hitrostih pa se vidno izboljšajo vodljivost, dinamika in lega v zavojih.
Kot posladek na torti za dinamične voznike so inženirji vgradili še elektromehanski sistem za prečno stabilnost vozila, ki nadomešča prečne stabilizatorje in skrbi za čim manjše nagibanje karoserije. Na pogled gre za dokaj preprosto rešitev, volkswagnovi mojstri so na sredino obeh stabilizatorjev na vsaki osi namestili elektro-mehansko enoto. Ta z nasprotnim vrtenjem zmanjšuje nagib stabilizatorja, s tem pa aktivno nadzira nagibanje karoserije, v mejnih primerih pa tudi preprečuje prevrnitev avtomobila.
Čeprav je touareg zdaj odličen na cesti, pri Volkswagnu niso zanemarili njegovih terenskih genov, saj je konec koncev ime dobil po afriškem nomadskem plemenu.
Terenski program touarega tako spreminja v pravega terenca, ki je sposoben preplezati 60-stopinjske klance, prenesti 35-stopinjske nagibe in med 21- in 31-stopinjski vstopni ter 18,5- do 25-stopinjski izstopni kot. Zračno vzmetenje ob tem omogoča vožnjo po 58 centimetrov globoki vodi, klasično jekleno pa po pol metra globoki. Sami v ekstreme nismo šli, smo pa zlahka “splezali” na zmerno visoka pobočja bližnjega smučišča ter znova ugotovili, da te prej ustavi zdrava pamet kot pa tehnika.
Novi touareg k nam prihaja junija, sprva bo za dobrih 63 tisoč evrov na voljo le močnejši TDI. Manj zahtevni kupci lahko za 59.540 evrov naročijo tudi šibkejšega dizla, bencinski touareg pa bo na voljo prihodnje leto. V ponudbi so sicer trije paketi, ob tradicionalnem atmosphere, še uglajeni elegance in R-Line, kjer je v ospredju športnost.
Touareg je vse prej kot “ljudski avto”, v tretji generaciji pa zlahka ostaja v prestižnem razredu. Še več, s prostornostjo in uporabnostjo, zmogljivimi asistenčnimi sistemi, tehničnimi poslasticami in voznimi lastnostmi zlahka dohiteva in tudi prehiteva tekmece.