Kaj mora imeti dober tovornjak, kaj dober dostavnik? Pravila so drugačna kot pri osebnih avtomobilih. Na prvem mestu sta primernost za opravljanje prevozov, saj je to njihovo glavno poslanstvo, in seveda celoten stroškovnik od nabavne cene, porabe goriva, stroškov vzdrževanja do ostanka vrednosti ob prodaji vozila. Poleg glavnih finančnih meril pa vse pomembnejša postajajo tudi varnost, udobje, okoljska prijaznost in poprodajne storitve prodajalca.
Kateri so letošnji kandidati
Za naslov smo nominirali vozila, ki so bila v minulem obdobju leta dni prvič predstavljena in so prišla tudi v redno prodajo na slovenskem trgu.
Mnenje uporabnikov šteje
Pri izboru bodo poleg strokovne žirije svoje ocene dali tudi izbrani predstavniki prevozniških podjetij, ki vozila uporabljajo pri vsakodnevnem delu. Zanje bomo prihodnji teden organizirali testni dan, na katerem bodo lahko vsa vozila, uvrščena v finalni izbor, tudi sami preizkusili na cesti, po končanem preizkusu pa predstavili svoje ocene in argumente zanje. Zmagovalci bodo znani po sklepni prireditvi 16. maja.
Kandidati za tovorno vozilo leta 2018
To ni povsem nova kategorija tovornjakov na trgu, vendar je nova v ponudbi Iveca. Iveco je z modelom X-way pametno zapolnil vrzel med klasičnimi cestnimi stralisi in pravimi specialci za najtežje pogoje dela – modeli trakker. Stralis X-way je vozilo, ki se po zmogljivostih na cesti ne razlikuje od klasičnega stralisa, ko pa zapelje z asfalta, bo njegovo močno podvozje z lahkoto preneslo breme na neurejenem terenu.
DAF XF/CF
Na ugledu zdajšnjega modela, še posebej, ko gre za kakovost izdelave, zanesljivost in udobje za voznike, je DAF ustvaril novo generacijo svojih tovornjakov XF in CF. Z razmeroma majhnimi spremembami, vidnimi od zunaj, in veliko nevidnimi tehničnimi izboljšavami, skritimi pod površjem, DAF obljublja do sedem odstotkov manjšo porabo goriva in še večjo razpoložljivost vozil za delo, zahvaljujoč servisnim intervalom tudi do 200 tisoč kilometrov.
Scania XT
Nadaljevanju celostne prenove palete skandinavskega proizvajalca je sledil tovornjak, namenjen za gradbeništvo in ekstremne terenske razmere, a vseeno uglajen, udoben in varčen na cesti. XT je na voljo z vsemi razpoložljivimi kabinami, vsemi motorji in menjalniki iz hiše. Kombinacij aplikacij je neskončno in pričakovanja so upravičeno ogromna, saj je XT vrhunski gradbenik, ki bo brezhibno opravil vsako delovno nalogo.
Kandidati za dostavno vozilo leta 2018
MAN TGE
MAN se podaja v nove vode – z modelom TGE vstopa v svet dostavnikov skupne mase od tri do 5,5 tone. S tem se Bavarci spuščajo tudi v razred pod 7,5 tone, ki ga do zdaj niso pokrivali. Ni treba posebej poudarjati, da gre pri novem modelu za skupni projekt pod streho Volkswagna, lahko pa omenimo, da to ni prvo vozilo, ki je plod sodelovanja obeh znamk. Potniški prostor postavlja voznikovo udobje na novo raven. Uporabljeni materiali so najvišje kakovosti, ergonomija in počutje za volanom pa odlična.
Ford tourneo/transit custom
Po predlanski tehnični posodobitvi sta ford transit custom in tourneo custom dobila posodobljeno zunanjost, povsem novo notranjost in nove varnostne sisteme. Novi modeli v gospodarska vozila prvič uvajajo pametni omejevalnik hitrosti, ki s sistemom za prepoznavanje prometnih znakov lahko samodejno ureja hitrost v skladu z zakonskimi omejitvami. Na voljo je tudi opozorilo za vozila v mrtvem kotu in opozarjanje o prihajajočem prometu, ko zapuščate parkirišče.