Poteza, ki se je še pred nekaj leti zdela neverjetna. Še šef Rolls-Roycea Torsten-Muller Ötvos je v našem intervjuju pred leti zanikal prihod SUV-znamke Rolls-Royce. Zdaj je tu novi cullinan, ki na trg luksuznih SUV dejansko prinaša nekaj posebnega.
Prvi SUV angleške znamke razkrivamo sočasno z njegovim razkritjem. Gradivo zanj smo dobili predčasno, za spoštovanje embarga pa sem jamčil s podpisom. Res je sicer, da je nekaj fotografij na splet ušlo že včeraj, podrobne informacije o cullinanu pa je Rolls-Royce varoval dovolj skrbno.
Po napovedi Autonews bo cullinan najdražji serijski SUV na svetu, stal naj bi najmanj 250 tisoč funtov (284 tisoč evrov).
In kakšen je najbolj razkošen SUV na trgu, kakšen je rolls-royce, ki je namenjen tudi blatu, makadamu in skalam?
Z oblikovnega vidika ne prinaša presenečenja ali vidnejših odmikov od klasičnega oblikovanja te znamke. Značilna pokončna, ročno izdelana kromirana maska je postavljena višje kot pri klasičnih limuzinah in kupejih te znamke. Guba motornega pokrova je opaznejša, bočna linija še bolj poudarjena, zadek pa mišičast. Visoko nasajeni cullinan deluje precej bolj robustno kot drugi modeli te znamke, a hkrati ni nič manj eleganten, žlahten.
Mere so impresivne, a dokaj običajne za to znamko. Cullinan je dolg 5,34 metra, širok 2,16 metra in visok 1,83 metra. V tem delu se vidno razlikuje od bratov, ki so seveda precej nižji.
Težak je kar 2,66 tone, čeprav je njegova karoserija izdelana iz lahkega aluminija. Pogon je seveda štirikolesni, enako velja za krmiljenje koles. Cullinan je prestal preizkuse tudi na težjih terenih, med drugim se lahko pohvali s potopom v 54 centimetrov globoko vodo, zato njegova terenska narava ni zgolj navidezna.
Kabina je razkošna, prostorsko in po materialih. Na razkošje opozarja tudi kar 3,29-metrska medosna razdalja, visok položaj sedežev obljublja še več udobja. Prednji del kabine pa razvaja z največjimi kosi lesa doslej. V zadnjem delu sta lahko dva ali trije sedeži, njihovi nasloni se prvič pri tej znamki tudi zlagajo. Prostornina prtljažnika glede na število sedežev niha med 526 in 600 litri. Odvisna je tudi od predelne stene med potniškim in prtljažnim prostorom, zaradi katere je cullinan dejansko triprostorski avto.
Ob njeni odstranitvi je prtljažno dno še vedno postavljeno nižje od zloženih sedežev, zato so prednji potniki varni pred predmeti v prtljažniku. Ob tem je prtljažno dno mogoče z elektriko dvigniti na raven zloženih zadnjih sedežev in tako ustvariti povsem ravno dno ter kar 2,24 metra dolg in 1.930 litrov velik prostor za prtljago.
Motor je seveda 6,75-litrski 12-valjni bencinar s turbopolnilnikom, moč doseže 420 kilovatov oziroma 563 konjskih moči, navor pa 850 newtonmetrov. Poraba seveda ni skromna, 15 litrov na sto kilometrov, izpust ogljikovega dioksida pa doseže 341 gramov na kilometer.