Škoda octavia combi je med Slovenci z leti postala sinonim za prostornost in uporabnost ter velja za pravo družinsko prijateljico. Podrobne predstavitve ta češka zgodba o uspehu skorajda ne potrebuje, saj se jih po domačih cestah vozi skoraj 20 tisoč v treh generacijah. Octavia je z naskokom najbolj prodajan Škodin model pri nas in tretji skupno, v več kot 100 državah po svetu je skupaj našla že prek pet milijonov kupcev, različica combi pa je celo najbolj prodajan karavan v Evropi.
Češki bestseller je pravzaprav tisti, ki je Škodo leta 1996 znova vrnil na avtomobilski zemljevid. Znova? No, gotovo veste, da je zgodovina Škode precej bolj pestra od modela 120, favorita in felicije. Škoda namreč velja za eno najstarejših evropskih avtomobilskih znamk, njeni začetki segajo v leti 1895, ko so pod taktirko mehanika Vaclava Laurina in knjigarnarja Vaclava Klementa iz kraja Mlada Boleslav začeli s kolesi, nadaljevali z motorji in že leta 1905 z avtomobili.
Nekaj časa so pri Škodi izdelovali vse, kar je vsaj malo dišalo po bencinu, tudi letalske motorje, svoje znanje pa so uporabili tudi v vojaški industriji. Po drugi svetovni vojni so podržavljeni nekaj časa še lovili korak z zahodno konkurenco, takrat so prvič uporabili ime octavia – ta je bila osmi povojni model po vrsti, na kar se navezuje tudi njeno ime povzeto iz latinščine.
Povsem nov mejnik je za Škodo nato pomenila octavia prve generacije, saj je zadovoljila tudi kritične avtomobilske novinarje. V primerjavi z VW golfom je na isti osnovi ponujala več prostora v notranjosti, enako kakovost izdelave, zelo dobre vozne lastnosti in nižjo ceno, velik (globalni) uspeh pa sta nadgradili druga in tretja generacija, ki so jo pred kratkim osvežili.
Pri Škodi so dodali še nekaj svežih asistenčnih sistemov, tudi tistega za pomoč pri vožnji prikolice, potnike pa razvaja z več kot 30 praktičnimi "simply clever" rešitvami: nove zložljive mizice zadaj, led ročna svetilka, brezžično polnjenje telefona, 230-voltna vtičnica.
Na voljo so štirje TSI bencinski in štirje TDI dizelski motorji z razponom moči od 63 do 135 kilovatov ter 1,4 TSI motor z 81 kilovati in pogonom na zemeljski plin (CNG). Več o lepotnih popravkih smo zapisali po prvi vožnji in ob slovenski premieri.
Laurin in Klement bi se češki kraljici danes gotovo priklonila do tal, a tudi pri Škodi niso pozabili na njune zasluge. Poleg osnovnih paketov opreme (easy, active, ambition, style), športni RS in robustni Scout ter slovenskemu kupcu prijaznejši in cenovno še dostopnejši različici family je najbolj zahtevnim kupcem na voljo še luksuzna različica Laurin & Klement (L&K).
Vrh v ponudbi octavie pooseblja preteklost, sedanjost in prihodnost Škode, ki se je pred več kot 120 leti začela z jeznim pismom. Kot najbolj razkošna izvedba octavie različica Laurin & Klement ponuja največjo mero stila, prefinjenosti in tehnologije, vse skupaj pa dopolni zmogljiv motor.
Za razliko kupec dobi kar nekaj ekskluzivne opreme, pogled pa najprej pritegne logotip Laurin & Klement na obeh bokih vozila, ki ohranja spomin na ustanovitelja družbe.
Pri Škodi pravijo, da je to simbol za najvišjo raven izdelave in oseben pristop, ki je dediščina njihovih prednikov. Najbolje opremljena Škoda se ob tem na pogled od ostalih loči po posebnih 18-palčnih platiščih Turbine in bi-ksenonskih žarometih, prednje meglenke z dinamično funkcijo pa ponoči osvetlijo ovinek.
Pridih luksuza v 466 cm dolgem in 181 cm širokem vozilu je za oči mimoidočih precej diskreten, drugače pa je za tiste v prostorni kabini. Na 269 cm medosne razdalje octavia potnikom na zadnjih sedežih nudi 7,3 centimetra kolenskega prostora, obenem pa je prava potujoča predstavitev vseh Škodinih tehnologij.
Na bogato dediščino ob vstopu – seveda s ključem v žepu - v le 1.374 kg težko vozilo najprej spomnijo okrasne letvice pragov z napisom Laurin & Klement, njuni imeni vtisnjeni v naslonjala sedežev pa dodajo pečat ekskluzivnosti.
Sedeži so izdelani iz kombinacije usnja in alkantare, vsi (torej tudi zadaj) so ogrevani, voznikov pa je v celoti nastavljiv s pomočjo elektrike in ima spominsko funkcijo za več voznikov.
Sedeži niso le lepi, so tudi udobni, dolgi avtocestni kilometri v njih minejo kot za stavo, poleg usnjenega volana pa bo voznik cenil tudi serijski aktivni tempomat, ki samodejno vzdržuje razmak med spredaj vozečim avtomobilom.
S pomočjo radarja varnostno razdaljo aktivno uravnava med 30 in 160 kilometri na uro, opcijsko pa celo do hitrosti 210 kilometrov na uro. Radar deluje suvereno in je v veliko pomoč tako v gneči oziroma gostem prometu kot na avtocesti.
Pri varnem nabiranju kilometrov z octavio L&K pa so v pomoč tudi mnogi asistenčni sistemi, ki delujejo zelo uglajeno. V službi varnosti in udobja so tako sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, nadzor nad prometom zadaj, sistema za preprečevanje nenamerne zapustitve voznega pasu in za zaznavanje utrujenosti voznika ter pomočnika za enostavno parkiranje ter za vzvratno vožnjo prikolice.
Octavia s prenovo tudi v različici L&K ni dobila prilagodljivih elektronskih merilnikov, kot jih je VW golf, vendar pa so pregledni in med njimi premorejo večfunkcijski zaslon. L&K se lahko pohvali tudi z 9,2-palčnim osrednjim zaslonom na dotik (senzor zazna prst blizu zaslona in pokaže izbirnike, premore tudi dvoprstne geste) in sistemom Canton, ki ušesa na poti razvaja s pomočjo kar desetih zvočnikov. Med vožnjo lahko igra tudi zelo potihem, saj je octavia med vožnjo zvočno zelo dobro zatesnjena.
Pohvaliti velja tudi v sredinsko konzolo vgrajen Telefonbox, ki omogoča močnejši signal telefona prek indukcijskega polja, hkrati pa predstavlja varen prostor za telefon med vožnjo.
Potnike na zadnji klopi bo osrečila še klasična vtičnica z 230-voltno napretostjo za enostavno napajanje tabličnega računalnika, telefona ali DVD predvajalnika.
Octavia combi je pravi prostorski čudež, saj v zadek – vrata se odpirajo in zapirajo s pomočjo elektrike - sprejme kar 610 litrov prtljage, česar ne znajo niti dve številki večji karavani, z enostavnim podiranjem zadnje klopi prek vzvodov pa celo 1.740 litrov.
Prtljažnik ima tudi dvojno dno, ki ga lahko postavimo navpično in s tem razdelimo prtljažnik na več delov, možnih pa je še nekaj kombinacij.
Za doplačilo je možen tudi preklop naslonjala prednjega sovoznikovega sedeža, takrat gredo v karavana tudi predmeti, dolgi do treh metrov.
Družinsko preživljanje dopusta ali posel s karavansko octavio tako niso nobena težava, vase pa na potovanje brez težav spravi tudi kup športne opreme.
Posebnemu, prostornemu in zelo dobro opremljenemu vozilu pa se gotovo poda tudi zmogljiv motor, s katerim se vsebina na cilj pripelje bodisi varčno, bodisi zelo hitro.
Dvolitrski TDI s 110 kilovati oziroma 150 konji se zdi odlična izbira, gre za preverjen koncernski agregat, ki zmore največji navor 320 Nm pri 1.750-3.000 vrtljajev v minuti. Zvočno dobro izoliran motor se odlično ujame s 6-stopenjskim DSG menjalnikom, ki prestavlja dovolj mehko in udobno, obenem pa se zdi logična izbira za tak tip avtomobila – luksuz in ročno prestavljanje le ne gresta skupaj.
Del serijske opreme v L&K je tudi sistem za aktivni nadzor podvozja DCC, kar prinese razliko v dinamično vožnjo in poveča stopnjo udobja.
S pomočjo različnih profilov je octavio ob osebnih željah možno prepričati v gospodarno, udobno, običajno ali športno vožnjo, v duhu izbire pa se spreminjata tudi prestavljanje in nastavitev vzmetenja – zaradi 18-palčnih platišč udobje na slabih cestah sicer malo trpi.
Octavia L&K z dizlom z mesta do 100 km/h pospeši v 8,7 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 213 km/h. Skozi zavoje se pozna, da je serijsko opremljena tudi z elektronsko zaporo diferenciala XDS+, ki preprečuje zdrs notranjega kolesa in s tem omogoča več oprijema med ovinki, smerno stabilnost pa še izboljšajo za tri centimetre razširjen zadnji kolotek. Tovarna z omenjeno kombinacijo obljublja porabo 5,4/4,1/4,5 litra, sami smo na testu shajali s 5,8 litra, med umirjeno vožnjo po magistralkah pa je padla pod pet litrov.
Škoda octavia L&K še vedno ni superb ali VW passat, vendar pa se jima z zmogljivim motorjem, varnostno-asistenčnimi sistemi ter raznovrstno in bogato opremo močno približa – seveda za precej manj denarja. Jasno, takšna octavia L&K zaradi svoje cene – testna je z nekaj dodatki stala 37 tisočakov - ne bo ravno pogost primerek na slovenskih cestah, a Čehi z njo ne negujejo zgolj tradicije, ampak zmorejo zadovoljiti tudi najbolj zahtevnega kupca.