Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov Avtomobilske blagovne znamke izgubljajo v primerjavi s storitvenimi in tehnološkimi podjetji. Med 100 najbolj vrednimi svetovnimi blagovnimi znamkami so letos le še tri avtomobilske.
Zakaj je »stari« clio tako zelo zanimiv? Zakaj je »stari« clio tako zelo zanimiv? Aktualni oziroma kmalu stari clio je izjemno zanimiv nakup. Povsem soliden avto z dobrim osnovnim turbomotorjem danes dobite za dobrih deset tisočakov, s skromnejšo opremo še za manj. To pa je v tem razredu izjemno dobra ponudba. Novi clio bo sicer boljši, a tudi dražji.
Seat tarraco: zamujena priložnost sicer prepričljivega španca Seat tarraco: zamujena priložnost sicer prepričljivega španca Je Špancem uspelo velikega in predvidljivega germana obarvati z mediteranskim soncem, sproščenostjo in čustvi? Več v nadaljevanju...
Na kavo v modernem retro slogu Na kavo v modernem retro slogu Zguljena usnjena jakna, sprane kavbojke, bulerji, nekaj dni stara brada (ali razmršeni lasje), »fensi« čelada in raybanke na nosu. Vse to je bilo še pred kratkim značilno za cafe racerje, zdaj pa so jih zamenjali hudi frajerji današnjega časa, ki prisegajo na vrhunske blagovne znamke in dobro opremo.
V torek ena največjih sprememb pri ceni bencina in dizla V torek ena največjih sprememb pri ceni bencina in dizla Tektonske premike na naftnih trgih bomo v torek občutili na slovenskih bencinskih črpalkah

Češki hit za zahtevne kupce

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomobilska...   dodaj
Vaclav Laurin dodaj
Vaclav Klement dodaj
Volkswagen dodaj
Google dodaj
 
Čas branja: 13 min
09.05.2018  23:30
Škoda octavia je s prenovo dobila samosvoj obraz in ohranila stare odlike, v luksuzni različici Laurin&Klement pa z izbranimi materiali in bogato opremo ustreže željam tudi zahtevnih kupcev.

Obveščaj me o novih člankih:  

Škoda octavia combi je med Slovenci z leti postala sinonim za prostornost in uporabnost ter velja za pravo družinsko prijateljico. Podrobne predstavitve ta češka zgodba o uspehu skorajda ne potrebuje, saj se jih po domačih cestah vozi skoraj 20 tisoč v treh generacijah. Octavia je z naskokom najbolj prodajan Škodin model pri nas in tretji skupno, v več kot 100 državah po svetu je skupaj našla že prek pet milijonov kupcev, različica combi pa je celo najbolj prodajan karavan v Evropi.

Češki bestseller je pravzaprav tisti, ki je Škodo leta 1996 znova vrnil na avtomobilski zemljevid. Znova? No, gotovo veste, da je zgodovina Škode precej bolj pestra od modela 120, favorita in felicije. Škoda namreč velja za eno najstarejših evropskih avtomobilskih znamk, njeni začetki segajo v leti 1895, ko so pod taktirko mehanika Vaclava Laurina in knjigarnarja Vaclava Klementa iz kraja Mlada Boleslav začeli s kolesi, nadaljevali z motorji in že leta 1905 z avtomobili.

Nekaj časa so pri Škodi izdelovali vse, kar je vsaj malo dišalo po bencinu, tudi letalske motorje, svoje znanje pa so uporabili tudi v vojaški industriji. Po drugi svetovni vojni so podržavljeni nekaj časa še lovili korak z zahodno konkurenco, takrat so prvič uporabili ime octavia – ta je bila osmi povojni model po vrsti, na kar se navezuje tudi njeno ime povzeto iz latinščine.

Povsem nov mejnik je za Škodo nato pomenila octavia prve generacije, saj je zadovoljila tudi kritične avtomobilske novinarje. V primerjavi z VW golfom je na isti osnovi ponujala več prostora v notranjosti, enako kakovost izdelave, zelo dobre vozne lastnosti in nižjo ceno, velik (globalni) uspeh pa sta nadgradili druga in tretja generacija, ki so jo pred kratkim osvežili.

S prenovo je Škoda dala nov zalet prodajni uspešnici, glavni namen novega obraza pa je bil, da mora biti videti drugače kot rapid ali superb. Prenovljeno octavio boste tako spredaj spoznali po dveh ločenih žarometih, ki svoj podpis dajeta v LED tehnologiji, novi črni maski, delni LED zasnovi zadnjih luči, elegantnejših odbijačih in nekaterih novih dizajnih litih platišč. Potniška kabina je po novem lahko osvetljena z ambientalno svetlobo, v sredinskem delu pa v oči pade 9,2-palčni zaslon na dotik.

V octavii je zdaj možno dostopati tudi do spleta preko točke WLAN, na voljo je pregled novic, vremenska napoved in prikaz navigacijskih podatkov v Google earth in street view v realnem času. Vmesnika Infotainment Online in CarConect skrbita za dostavo podatkov o vozilu na daljavo.

Pri Škodi so dodali še nekaj svežih asistenčnih sistemov, tudi tistega za pomoč pri vožnji prikolice, potnike pa razvaja z več kot 30 praktičnimi "simply clever" rešitvami: nove zložljive mizice zadaj, led ročna svetilka, brezžično polnjenje telefona, 230-voltna vtičnica.

Na voljo so štirje TSI bencinski in štirje TDI dizelski motorji z razponom moči od 63 do 135 kilovatov ter 1,4 TSI motor z 81 kilovati in pogonom na zemeljski plin (CNG). Več o lepotnih popravkih smo zapisali po prvi vožnji in ob slovenski premieri.

Laurin in Klement bi se češki kraljici danes gotovo priklonila do tal, a tudi pri Škodi niso pozabili na njune zasluge. Poleg osnovnih paketov opreme (easy, active, ambition, style), športni RS in robustni Scout ter slovenskemu kupcu prijaznejši in cenovno še dostopnejši različici family je najbolj zahtevnim kupcem na voljo še luksuzna različica Laurin & Klement (L&K).

Vrh v ponudbi octavie pooseblja preteklost, sedanjost in prihodnost Škode, ki se je pred več kot 120 leti začela z jeznim pismom. Kot najbolj razkošna izvedba octavie različica Laurin & Klement ponuja največjo mero stila, prefinjenosti in tehnologije, vse skupaj pa dopolni zmogljiv motor.

Octavia L&K je tako ob 180-konjskem TSI na voljo zgolj s 150-konjskim TDI motorjem, ki je bil v testnem vozilu, takšen paket pa serijsko dopolni 6-stopenjski DSG menjalnik z dvojno sklopko. Po ceniku je za takšno octavio treba odšteti 30.631 evrov, kar je dobrih 10 tisočakov več od osnovne 1,6-litrski TDI različice z 90 konji in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom oziroma 3.600 evrov več od enako motorizirane 150-konjske TDI z opremo Style.

Za razliko kupec dobi kar nekaj ekskluzivne opreme, pogled pa najprej pritegne logotip Laurin & Klement na obeh bokih vozila, ki ohranja spomin na ustanovitelja družbe.

Pri Škodi pravijo, da je to simbol za najvišjo raven izdelave in oseben pristop, ki je dediščina njihovih prednikov. Najbolje opremljena Škoda se ob tem na pogled od ostalih loči po posebnih 18-palčnih platiščih Turbine in bi-ksenonskih žarometih, prednje meglenke z dinamično funkcijo pa ponoči osvetlijo ovinek.

Pridih luksuza v 466 cm dolgem in 181 cm širokem vozilu je za oči mimoidočih precej diskreten, drugače pa je za tiste v prostorni kabini. Na 269 cm medosne razdalje octavia potnikom na zadnjih sedežih nudi 7,3 centimetra kolenskega prostora, obenem pa je prava potujoča predstavitev vseh Škodinih tehnologij.

Na bogato dediščino ob vstopu – seveda s ključem v žepu - v le 1.374 kg težko vozilo najprej spomnijo okrasne letvice pragov z napisom Laurin & Klement, njuni imeni vtisnjeni v naslonjala sedežev pa dodajo pečat ekskluzivnosti.

Sedeži so izdelani iz kombinacije usnja in alkantare, vsi (torej tudi zadaj) so ogrevani, voznikov pa je v celoti nastavljiv s pomočjo elektrike in ima spominsko funkcijo za več voznikov.

Sedeži niso le lepi, so tudi udobni, dolgi avtocestni kilometri v njih minejo kot za stavo, poleg usnjenega volana pa bo voznik cenil tudi serijski aktivni tempomat, ki samodejno vzdržuje razmak med spredaj vozečim avtomobilom.

S pomočjo radarja varnostno razdaljo aktivno uravnava med 30 in 160 kilometri na uro, opcijsko pa celo do hitrosti 210 kilometrov na uro. Radar deluje suvereno in je v veliko pomoč tako v gneči oziroma gostem prometu kot na avtocesti.

Pri varnem nabiranju kilometrov z octavio L&K pa so v pomoč tudi mnogi asistenčni sistemi, ki delujejo zelo uglajeno. V službi varnosti in udobja so tako sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, nadzor nad prometom zadaj, sistema za preprečevanje nenamerne zapustitve voznega pasu in za zaznavanje utrujenosti voznika ter pomočnika za enostavno parkiranje ter za vzvratno vožnjo prikolice.

Octavia s prenovo tudi v različici L&K ni dobila prilagodljivih elektronskih merilnikov, kot jih je VW golf, vendar pa so pregledni in med njimi premorejo večfunkcijski zaslon. L&K se lahko pohvali tudi z 9,2-palčnim osrednjim zaslonom na dotik (senzor zazna prst blizu zaslona in pokaže izbirnike, premore tudi dvoprstne geste) in sistemom Canton, ki ušesa na poti razvaja s pomočjo kar desetih zvočnikov. Med vožnjo lahko igra tudi zelo potihem, saj je octavia med vožnjo zvočno zelo dobro zatesnjena.

Pohvaliti velja tudi v sredinsko konzolo vgrajen Telefonbox, ki omogoča močnejši signal telefona prek indukcijskega polja, hkrati pa predstavlja varen prostor za telefon med vožnjo.

Potnike na zadnji klopi bo osrečila še klasična vtičnica z 230-voltno napretostjo za enostavno napajanje tabličnega računalnika, telefona ali DVD predvajalnika.

Octavia combi je pravi prostorski čudež, saj v zadek – vrata se odpirajo in zapirajo s pomočjo elektrike - sprejme kar 610 litrov prtljage, česar ne znajo niti dve številki večji karavani, z enostavnim podiranjem zadnje klopi prek vzvodov pa celo 1.740 litrov.

Prtljažnik ima tudi dvojno dno, ki ga lahko postavimo navpično in s tem razdelimo prtljažnik na več delov, možnih pa je še nekaj kombinacij.

Za doplačilo je možen tudi preklop naslonjala prednjega sovoznikovega sedeža, takrat gredo v karavana tudi predmeti, dolgi do treh metrov.

Družinsko preživljanje dopusta ali posel s karavansko octavio tako niso nobena težava, vase pa na potovanje brez težav spravi tudi kup športne opreme.

Posebnemu, prostornemu in zelo dobro opremljenemu vozilu pa se gotovo poda tudi zmogljiv motor, s katerim se vsebina na cilj pripelje bodisi varčno, bodisi zelo hitro.

Dvolitrski TDI s 110 kilovati oziroma 150 konji se zdi odlična izbira, gre za preverjen koncernski agregat, ki zmore največji navor 320 Nm pri 1.750-3.000 vrtljajev v minuti. Zvočno dobro izoliran motor se odlično ujame s 6-stopenjskim DSG menjalnikom, ki prestavlja dovolj mehko in udobno, obenem pa se zdi logična izbira za tak tip avtomobila – luksuz in ročno prestavljanje le ne gresta skupaj.

Del serijske opreme v L&K je tudi sistem za aktivni nadzor podvozja DCC, kar prinese razliko v dinamično vožnjo in poveča stopnjo udobja.

S pomočjo različnih profilov je octavio ob osebnih željah možno prepričati v gospodarno, udobno, običajno ali športno vožnjo, v duhu izbire pa se spreminjata tudi prestavljanje in nastavitev vzmetenja – zaradi 18-palčnih platišč udobje na slabih cestah sicer malo trpi.

Octavia L&K z dizlom z mesta do 100 km/h pospeši v 8,7 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 213 km/h. Skozi zavoje se pozna, da je serijsko opremljena tudi z elektronsko zaporo diferenciala XDS+, ki preprečuje zdrs notranjega kolesa in s tem omogoča več oprijema med ovinki, smerno stabilnost pa še izboljšajo za tri centimetre razširjen zadnji kolotek. Tovarna z omenjeno kombinacijo obljublja porabo 5,4/4,1/4,5 litra, sami smo na testu shajali s 5,8 litra, med umirjeno vožnjo po magistralkah pa je padla pod pet litrov.

Škoda octavia L&K še vedno ni superb ali VW passat, vendar pa se jima z zmogljivim motorjem, varnostno-asistenčnimi sistemi ter raznovrstno in bogato opremo močno približa – seveda za precej manj denarja. Jasno, takšna octavia L&K zaradi svoje cene – testna je z nekaj dodatki stala 37 tisočakov - ne bo ravno pogost primerek na slovenskih cestah, a Čehi z njo ne negujejo zgolj tradicije, ampak zmorejo zadovoljiti tudi najbolj zahtevnega kupca.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (Pred zasedanjem Opeca) Cene surove nafte se ohlajajo

Konec tedna bodo na zasedanju Opeca spet odločali o naftnih kvotah in na trg curljajo informacije, da jih bodo povečali

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...

FINANCE
Članki
Članki Po vrhu o migracijah: Italija z načrtom v desetih točkah, Nemčija z EU več hitrosti 7

Italijanski premier, ki je na nedeljskem izrednem vrhu o migracijah predstavil vladni predlog evropske strategije v desetih točkah, je med...

FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...

FINANCE
Članki
Članki Juncker: vprašajmo se, kaj lahko gospodarstvo naredi za ljudi 3

Potem ko je EU dosegla okrevanje, bo po mnenju predsednika evropske komisije Jeana-Clauda Junckerja naslednji pomembni korak, da ga bodo...

FINANCE
Članki
Članki EU bo omejila tudi ceno mednarodnih telefonskih klicev v druge članice 4

Po novem boste precej kmalu lahko malo bolj sproščeni glede stroškov, če boste od doma s svoje mobilne (ali fiksne) številke...